
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Mám e91, R. V 2008, 2.0i 125 kW, nájezd 200tis km. V nižších otáčkách je auto v pohodě. Jakmile se ale dostanu například nad 3tis tak se stává že se rozsviti kontrolka oleje, auto je lenive, když pustím plyn tak v motoru něco vrčí, škrtící klapka cvaka jak jebnuta.... Napadá mě že špatně casuji ventily? Nebo nějaký jiný nápad? Rozvody jsou udělané. Byla sundana vana a vyčištěne sítko... Díky za jakékoli rady. Čest 

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Předpokládám, že motor N46B20? Diagnostika hlásí něco? Pokud se nepletu, tak škrtící klapka by měla být stále otevřená a průtok vzduchu by si měl řešit valvetronik proměnou zdvihu ventilů
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Diagnostika neukazuje právě nic. Ale asi to špatně časuje. Protože dole to je dobrý ale nahoře to je katastrofa. Do toho ten vrnící zvuk když jsou otáčky dolů... S čeho si bere vanos informace? Jak otestovat co je špatně? A hlavně co..
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Motor bude N43 nebo N46N. VANOS je řízen řídící jednotkou motoru, která si bere informace z čidla viz https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3296 . A k přestavení VANOSu ŘJ motoru použije tlak oleje přes solenoid viz odkaz výše. Ale Ty máš ten tlak oleje ve vyšších otáčkách nízký, když se Ti rozvěcuje červená kontrolka oleje => proto k přestavení VANOSu nedojde a auto je líné. Vynechám havarijní možnosti a doporučuji:
- vypustit veškerý olej z motoru a změřit, kolik skutečně ho v motoru bylo - zvláště u motorů, kde je místo mechanické měrky množství pouze měrka elektronická,
- vyměnit olejový filtr motoru jak píšu v tomto vlákně http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=32&t=98464 a v tom odkazu do slovenského BMW fóra - zvláště pokud jsi nebyl přítomen u výměny oleje a filtru.

- vypustit veškerý olej z motoru a změřit, kolik skutečně ho v motoru bylo - zvláště u motorů, kde je místo mechanické měrky množství pouze měrka elektronická,
- vyměnit olejový filtr motoru jak píšu v tomto vlákně http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=32&t=98464 a v tom odkazu do slovenského BMW fóra - zvláště pokud jsi nebyl přítomen u výměny oleje a filtru.

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Tak problém je nalezen. Uvalene zámky ojnice. Ložiska a ojnice 1mm vůle. To byl ten zvuk při padání otáček. Malý tlak oleje z důvodu vůle na klika/ojnice. Takže komplet rozborka motoru, nové ojnice, ložiska, všechny těsnění, přebrus hlavy a ventilů, přebrus kliky, vyvážení kliky. Cca 50tis oprava. Naštěstí mám na tyhle opravy pojistku takže to jde skoro celé z pojistky. Motor je už takřka pokládany. Do konce tydne snad půjde zpátky do auta. A příčina?? Buď tam někdo nacpal ve 200 km/hod trojku a motor přetočil. Nebo s tím někdo letěl hodinu v kuse a pak hned chcipl motor... Klika byla mírně zvlněná ale naštěstí šla prebrousit ještě. Ale tak tak...
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
tydle motory odchází jak na běžícím pásu a divím se že někdo do takovyho shitu hodlá investovat. nejlepší oprava je to prodat.
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Naštěstí šla většina peněz z pojistky tak proč to neopravit?? Teď ten motor musí šlapat zase deset let jak hodinky když je po go...
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
dobře no, když myslíš 

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
Jestli si fakt myslíš že je lepší to prodat za tretinovou cenu z vadou motoru, nebo to spravit na pojistku když to je pojištěný na tyhle věci tak jsi buď IQ tykve nebo se snažíš jen hejtovat 

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
pokud máš možnost to opravit z pojistky, tak je blbost to neudělat, ale pak hned šup s tím do světa, jeslti si myslíš že ten motor bude fungovat tak nebude, sere se na něm tolik věcí že dát ho do stoprocentního stavu by stálo tak 200k a víc a stejně by to pak vydrželo max 100tkm. jsem BMW mechanik a vím co mluvim.
Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
A co se na tom sere Teda? At vím na co se případně připravit... Jsem totiž taky mechanik 

Re: E91 320i 125kw problémy ve vyšších otáčkách
odchází olejová čerpadla včetně regulace, odchází katy i ten celý oxidační systém, včetně čidla NOX které nevydrží víc jak 70 tisíc km, k tomu samozřejmě vstřiky, čerpadla, rozvody, ale ty máš hotový, tak zase 100tkm vydrží, no je toho víc než dost a vživotě jsem neviděl N43 co by fungovala víc 50tkm bez problémů