Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
Ahoj, poslední dobou jsem si všiml, že za studena po nastartování se z motorového prostoru ozývá pískání (jako by pískal řemen nebo řemenice) a zvýšené otáčky na volnoběh kolísají v rozmezí +/-50rpm, po asi minutě, kdy se motor trochu ohřeje pískání ustane, volnoběžné otáčky klesnou na cca 600rpm a přestanou kolísat. Předpokládám tedy, že motor na volnoběh za studena někde přisává falešný vzduch, ale vůbec mě nenapadá kde a nechce se mi ho hned “kuchat”… nemáte někdo zkušenost, kde by se mohl do sání přisát vzduch a toto udělat?
Díky
Díky
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
No, moje M54B25 měla podobný chování.
Akorát to pískání tam bylo stále, v první řadě bys měl vysondovat, zda to dělá řemen, protože u sání se za krátký čas nemá co ohřát tak moc, že by roztažnost materiálu tu dírku zacelila.
Já měl ruplou hadici co jde z váhy na škrtící klapku, to bylo to pískání. Pak jsem vyndal a vyčistil volnoběžný ventil a vyměnil O kroužek na dise, tím se dost srovnaly otáčky po studeným startu. Ono jak se to jen trošku ohřálo (do 40s) a začaly dávát signál lambdy, tak bylo po problému kolísání i před tím.
Hned po koupi auta jsem měnil veškerý náplně, filtry, svíčky....to nemělo na tohle žádnej vliv.
Pokud nechceš přímo duchařit, dělám na studeným motoru test čističem brzd ve spreji. Prostě malinko stříkám ten čistič do míst, kde tuším přisávání a sleduju, zda nevyběhnou otáčky, na studeným motoru to nevzplane a samozřejmě nestříkat to na kabely a obecně elektriku. Upozorňuju že to stříkám jen mžikem, ne to tam pustit proudem.
Akorát to pískání tam bylo stále, v první řadě bys měl vysondovat, zda to dělá řemen, protože u sání se za krátký čas nemá co ohřát tak moc, že by roztažnost materiálu tu dírku zacelila.
Já měl ruplou hadici co jde z váhy na škrtící klapku, to bylo to pískání. Pak jsem vyndal a vyčistil volnoběžný ventil a vyměnil O kroužek na dise, tím se dost srovnaly otáčky po studeným startu. Ono jak se to jen trošku ohřálo (do 40s) a začaly dávát signál lambdy, tak bylo po problému kolísání i před tím.
Hned po koupi auta jsem měnil veškerý náplně, filtry, svíčky....to nemělo na tohle žádnej vliv.
Pokud nechceš přímo duchařit, dělám na studeným motoru test čističem brzd ve spreji. Prostě malinko stříkám ten čistič do míst, kde tuším přisávání a sleduju, zda nevyběhnou otáčky, na studeným motoru to nevzplane a samozřejmě nestříkat to na kabely a obecně elektriku. Upozorňuju že to stříkám jen mžikem, ne to tam pustit proudem.
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
Díky za tip s tím zkoušením pomocí čističe
o víkendu vyzkouším tu hadici za váhou.
Řemen to není určitě, měl jsem ho i shozenej..
Pokud někdo další nápady tak sem s nimi...

Řemen to není určitě, měl jsem ho i shozenej..
Pokud někdo další nápady tak sem s nimi...
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
lepší než čistič brzd je pomocný startovací spray.
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
Jen pro doplnění:
Startovací sprej je aerosol, má malý dosah a velkou oblast zásahu.
Čistič brzd je čůrek a dostříkne hodně daleko.
Dobře se s ním trefuje kam chceš.
Navíc se dá zbytek použít na odmašťování čehokoliv.
Startovací sprej je aerosol, má malý dosah a velkou oblast zásahu.
Čistič brzd je čůrek a dostříkne hodně daleko.
Dobře se s ním trefuje kam chceš.
Navíc se dá zbytek použít na odmašťování čehokoliv.
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
ale na ten čistič to velmi málo reaguje, jelikož je to něco uplně jinýho.
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
Čistič je ropný produkt, nabázi benzínu.
Startovací sprej je ether alkoholu.
Když to foukneš do sání, chová se to podobně.
Nebudu se tu hádat, každopádně na čistič jsme nastartovaly i naftovou Vectru. Prasárna, ale nebylo nic lepší po ruce.
Jen tvrdím, že s čističem se líp trefuje a má víc využití.
Startovací sprej je ether alkoholu.
Když to foukneš do sání, chová se to podobně.
Nebudu se tu hádat, každopádně na čistič jsme nastartovaly i naftovou Vectru. Prasárna, ale nebylo nic lepší po ruce.
Jen tvrdím, že s čističem se líp trefuje a má víc využití.
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
jj já se taky nehádám.
ale měli jsme na dílně několik aut ktery na čistič nereagovali a na start spray ano.
ale měli jsme na dílně několik aut ktery na čistič nereagovali a na start spray ano.
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
Čistič je na hovno, je moc "hustej", netěsností v sání si ho motor jen velmi těžko natáhne. Benzín není nafta, tady je start spray mnohem vhodnější.
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
Kluci díky za rady, spíš by mě jěště zajímalo, zda u N52 jsou vyloženě nějaké hadičky/trubky/volnoběžné obtokové ventily(který předpokládám, že N52 nemá) na sání, které se rády prodírají a pak způsobují tento problém, nebo mám jít čistě v ose filtr s váhou vzduchu - hadice ke škrtící klapce - spojení klapky a sání - spojení sání a hlavy, popř. zkontrolovat těsnost DISA klapek.
Díky za další tipy.
Díky za další tipy.
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Re: N52B30 – kolísání otáček za studena – přisávání vzduchu?
odvětrávací hadice