Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 550i-problém s automatem
E60 550i-problém s automatem
Dobrý den všem,
na mé E60 550i (2006)(Vin:CN21010), automat, mám problém. Automat při běžném provozu řadí relativně hladce, a bez problémů. Když ale potřebuju například předjíždět, nebo se rozjíždím intenzivněji, a při té akceleraci uberu plyn, přijde brutální rána, předpokládám od převodovky do celého auta. Děje se to při ubrání při akceleraci v rychlostech cca od 120-170km/h. Většinou se při té ráně ještě rozblíka kontrolka pro kontrolu trakce.
Dočetl jsem se něco o problému absence druhého podpěrného válce hnací hřídele v oběžném kole olejového čerpadla. Tudíž větší vůlí mezi hnací hřídelí a převodovkou, a rychlejšímu opotřebení pouzdra= nedostatečný přívod oleje při řazení ze 4ky na 6ku. Existuje nějaký uživatelský způsob jak tuhle domněnku 100% ověřit?
Řešil jsem to i jinde, kde se většina přikláněla k tomu, že to nejspíš opravdu bude tím, a že jediným řešením je repas převodovky v ceně zhruba 50-80tis. Do čehož se mi popravdě moc nechce, jelikož je to opravdu jediný problém té převodovky, a za najetých cca 5tis. km se to stalo zhruba 10x.
Má s tím někdo zkušenost, řešil někdo tenhle problém? Popřípadě u koho nechával tenhle problém řešit, a s jakým výsledkem. Nebo u koho by jste mi doporučili to řešit.
Díky za všechny rozumné názory, či připomínky.
na mé E60 550i (2006)(Vin:CN21010), automat, mám problém. Automat při běžném provozu řadí relativně hladce, a bez problémů. Když ale potřebuju například předjíždět, nebo se rozjíždím intenzivněji, a při té akceleraci uberu plyn, přijde brutální rána, předpokládám od převodovky do celého auta. Děje se to při ubrání při akceleraci v rychlostech cca od 120-170km/h. Většinou se při té ráně ještě rozblíka kontrolka pro kontrolu trakce.
Dočetl jsem se něco o problému absence druhého podpěrného válce hnací hřídele v oběžném kole olejového čerpadla. Tudíž větší vůlí mezi hnací hřídelí a převodovkou, a rychlejšímu opotřebení pouzdra= nedostatečný přívod oleje při řazení ze 4ky na 6ku. Existuje nějaký uživatelský způsob jak tuhle domněnku 100% ověřit?
Řešil jsem to i jinde, kde se většina přikláněla k tomu, že to nejspíš opravdu bude tím, a že jediným řešením je repas převodovky v ceně zhruba 50-80tis. Do čehož se mi popravdě moc nechce, jelikož je to opravdu jediný problém té převodovky, a za najetých cca 5tis. km se to stalo zhruba 10x.
Má s tím někdo zkušenost, řešil někdo tenhle problém? Popřípadě u koho nechával tenhle problém řešit, a s jakým výsledkem. Nebo u koho by jste mi doporučili to řešit.
Díky za všechny rozumné názory, či připomínky.
Re: E60 550i-problém s automatem
no jo, pětky 
- otázka jestli to je vůbec automatem, ta kontrolka trakce mi k tomu moc nesedí
- u převodovky je základ výměna oleje a všechn těsnění pod mechatronikem, většinou je z toho pak jiná převodovka, většinou se ztrácí olej při jízdě bez plynu a pak to dělá ruzny takovy rany
- na repas za 80 bych se vykašlal když ta převodovka jde koupit za 15 (do E65, nevím kolik stojí ta stará co je v E60),
- diag je naprosto bez chyb?
- vůle v kardanu? diferaku? hardana? poloosy? napravnice? silentbloky motoru a převodovky?

- otázka jestli to je vůbec automatem, ta kontrolka trakce mi k tomu moc nesedí
- u převodovky je základ výměna oleje a všechn těsnění pod mechatronikem, většinou je z toho pak jiná převodovka, většinou se ztrácí olej při jízdě bez plynu a pak to dělá ruzny takovy rany
- na repas za 80 bych se vykašlal když ta převodovka jde koupit za 15 (do E65, nevím kolik stojí ta stará co je v E60),
- diag je naprosto bez chyb?
- vůle v kardanu? diferaku? hardana? poloosy? napravnice? silentbloky motoru a převodovky?
Re: E60 550i-problém s automatem
Olej v převodovce jsem nechával měnit cca před měsícem tady-www.servisbmw.cz/ v ceně něco okolo 10tis. -absolutně žádná změna v chování po výměně.
Bohužel jsem u toho nebyl osobně, takže jsem se na to co všechno se měnilo neptal. (Těsnění mechatroniku atd.)
Diagnostika je čistá, jak ta moje, tak 2 nezávislé další ve dvou servisech.
Na ty vůle budu muset nejspíš někam zaject, nemám prostředky na to sundat celé výfukové potrubí a dekl abych se tam dostal.
Jinak třeba když jedu do kopce, a uberu plyn, tak se nic neděje, ani nikdy jindy, jen při prudší akceleraci, a většinou ve stejných rychlostech, ve stejné situaci.
Bohužel jsem u toho nebyl osobně, takže jsem se na to co všechno se měnilo neptal. (Těsnění mechatroniku atd.)
Diagnostika je čistá, jak ta moje, tak 2 nezávislé další ve dvou servisech.
Na ty vůle budu muset nejspíš někam zaject, nemám prostředky na to sundat celé výfukové potrubí a dekl abych se tam dostal.
Jinak třeba když jedu do kopce, a uberu plyn, tak se nic neděje, ani nikdy jindy, jen při prudší akceleraci, a většinou ve stejných rychlostech, ve stejné situaci.
Re: E60 550i-problém s automatem
tak se mrkni na fakturu od té výměny oleje, to těsnění pod mechatronikem je megamoc duležity. se vůbec divím že po zkušenostech tady to měníte někde kde ani nevíte jeslti to udělají dobře.
Re: E60 550i-problém s automatem
Ahoj JaraX, kde mám měnit olej v převodovce, doporučte. Díky
Re: E60 550i-problém s automatem
ale musíš jím přesně říct co maj vyměnit, standartně nemění těsnění pod mechatronikem, ani jedno
Re: E60 550i-problém s automatem
Problem je v mechatronike. Treba vymenit vsetky regulatory tlakov za nove, pripadne aj cely mechatronik. Riesil som to iste niekolko rokov dozadu na 545i. Repas samotnej prevodovky problem nevyriesi. Ak chces viac info alebo sa na nieco spytat, napis. Uz sa to viackrat rozoberalo aj na bmwklub.skOginecek píše:Dobrý den všem,
na mé E60 550i (2006)(Vin:CN21010), automat, mám problém. Automat při běžném provozu řadí relativně hladce, a bez problémů. Když ale potřebuju například předjíždět, nebo se rozjíždím intenzivněji, a při té akceleraci uberu plyn, přijde brutální rána, předpokládám od převodovky do celého auta. Děje se to při ubrání při akceleraci v rychlostech cca od 120-170km/h. Většinou se při té ráně ještě rozblíka kontrolka pro kontrolu trakce.
Dočetl jsem se něco o problému absence druhého podpěrného válce hnací hřídele v oběžném kole olejového čerpadla. Tudíž větší vůlí mezi hnací hřídelí a převodovkou, a rychlejšímu opotřebení pouzdra= nedostatečný přívod oleje při řazení ze 4ky na 6ku. Existuje nějaký uživatelský způsob jak tuhle domněnku 100% ověřit?
Řešil jsem to i jinde, kde se většina přikláněla k tomu, že to nejspíš opravdu bude tím, a že jediným řešením je repas převodovky v ceně zhruba 50-80tis. Do čehož se mi popravdě moc nechce, jelikož je to opravdu jediný problém té převodovky, a za najetých cca 5tis. km se to stalo zhruba 10x.
Má s tím někdo zkušenost, řešil někdo tenhle problém? Popřípadě u koho nechával tenhle problém řešit, a s jakým výsledkem. Nebo u koho by jste mi doporučili to řešit.
Díky za všechny rozumné názory, či připomínky.
Nemas urcite oneskorenie po zaradeni spiatocky, kym sa auto zacne pohynat? tak 1-2 sekundy? Pripadne poskubovanie vozidla pri 5tom stupni pri ustalenej jazde nizkou rychlostou 50-70kmh?
Re: E60 550i-problém s automatem
Mám prodlevu při zařazení zpátečky, na kolik cca vyjde ta oprava? Jinak řadí převodovka jak má...airbone píše:Nemas urcite oneskorenie po zaradeni spiatocky, kym sa auto zacne pohynat? tak 1-2 sekundy?
Re: E60 550i-problém s automatem
No, na převodovce se měnilo : Spojkové lamely, pouzdra, nějaké těsnění atd. To pomohlo jen na chvilku, tak se to rozebralo znova, udělal se test mechatroniku. A posléze se vyměnily solenoidy v mechatroniku.
Jinak pořád se mi zdá, že to neni úplně top, ale přestalo mě to bavit. To přeřazení na zpátečku opravdu trvá tak vteřinu, ale nemám to s čím srovnat, takže jsem předpokládal, že je to normální. Automat jsem nikdy předtím neměl.
Jinak pořád se mi zdá, že to neni úplně top, ale přestalo mě to bavit. To přeřazení na zpátečku opravdu trvá tak vteřinu, ale nemám to s čím srovnat, takže jsem předpokládal, že je to normální. Automat jsem nikdy předtím neměl.
Re: E60 550i-problém s automatem
No jo automat
Proc si davat do auta jednoduchou manualni prevodovku, kdyz v nem muzu mit srac co nedela co chci a jeste je vecne rozbitej?

Proc si davat do auta jednoduchou manualni prevodovku, kdyz v nem muzu mit srac co nedela co chci a jeste je vecne rozbitej?
JaraX píše:no jo, pětky
- otázka jestli to je vůbec automatem, ta kontrolka trakce mi k tomu moc nesedí
- u převodovky je základ výměna oleje a všechn těsnění pod mechatronikem, většinou je z toho pak jiná převodovka, většinou se ztrácí olej při jízdě bez plynu a pak to dělá ruzny takovy rany
- na repas za 80 bych se vykašlal když ta převodovka jde koupit za 15 (do E65, nevím kolik stojí ta stará co je v E60),
- diag je naprosto bez chyb?
- vůle v kardanu? diferaku? hardana? poloosy? napravnice? silentbloky motoru a převodovky?
Re: E60 550i-problém s automatem
Zato 6q manuál je etalon spolehlivosti 

Re: E60 550i-problém s automatem
tonye36 máš málo zkušeností, já ti mužu říct že do servisu manualu u mě lidi vždy určitě nasypali víc peněz jak do automatů, jen když si spočítáš spojku s dvouhmotou kterou měníš co chvili, pokud to má za něco stát, pak se furt řeší nějaky nevracející se pětky, kvalty nejsou tam kde mají byt, vychozený kulisy, atd.
Re: E60 550i-problém s automatem
Samozrejme, že oproti tobe vim prd. Na druhou stranu je otazka, jestli se u tebe neschazi obzvlastni vydrby s kterejma si beznej mechos neporadil.
Benzinovejch aut s manualem jsem mel hodne a dvouhmotu jsem nemusel menit nikdy. Samotnou spojkovou sadu jsem parkrat menil, ale s vyjjimkou M3 to nikdy nebylo pri najezdu mensim nez 250tis. km a cena se obvykle pohybovala do 10tis. Kč. Za tyhle penize u E70 tak akorat vymenis olej v automatu. A pokud se přidá tekoucí chladič automatu (jako u mě), tak už cenu spojky přesahuješ spolehlivě. A to jsme se vůbec nedostali k nějaké větší opravě samotného automatu.
Ale ono je nepodstatné kolik to stojí, i kdyby byl servis manuální převodovky za dvojnásobek, tak si za komfort že já ovládám auto a ne auto mě, rád připlatím. Problém je v tom, že u E70 mi to BMW neumožňuje. Jedinou výhodu E60 oproti E70 nebo těm vašim 7er, vidím právě v tom, že E60 můžu koupit v manuálu.
Benzinovejch aut s manualem jsem mel hodne a dvouhmotu jsem nemusel menit nikdy. Samotnou spojkovou sadu jsem parkrat menil, ale s vyjjimkou M3 to nikdy nebylo pri najezdu mensim nez 250tis. km a cena se obvykle pohybovala do 10tis. Kč. Za tyhle penize u E70 tak akorat vymenis olej v automatu. A pokud se přidá tekoucí chladič automatu (jako u mě), tak už cenu spojky přesahuješ spolehlivě. A to jsme se vůbec nedostali k nějaké větší opravě samotného automatu.
Ale ono je nepodstatné kolik to stojí, i kdyby byl servis manuální převodovky za dvojnásobek, tak si za komfort že já ovládám auto a ne auto mě, rád připlatím. Problém je v tom, že u E70 mi to BMW neumožňuje. Jedinou výhodu E60 oproti E70 nebo těm vašim 7er, vidím právě v tom, že E60 můžu koupit v manuálu.
JaraX píše:tonye36 máš málo zkušeností, já ti mužu říct že do servisu manualu u mě lidi vždy určitě nasypali víc peněz jak do automatů, jen když si spočítáš spojku s dvouhmotou kterou měníš co chvili, pokud to má za něco stát, pak se furt řeší nějaky nevracející se pětky, kvalty nejsou tam kde mají byt, vychozený kulisy, atd.
Re: E60 550i-problém s automatem
ke mě jezdí kde co, jezdí sem pravidelně na servis tak 20 manualu a tak 80 automatů, manuál už je dneska vyjímka, třeba moje žena nejela manuálem už hodně let, prostě všechny 4 naše auta jsou automat. no a z těch 20ti manualu už 2 mají druhou převodovkou a z těch 80 automatů jsme měnili 2 automaty!!! dvouhmoty se řeší hlavně u V8 a naft, u 4 válců a slabších 6 válců se drží dlouho, ale jak říkám, to že někdo neřešil převodovku ještě neznamená že je ok.
Re: E60 550i-problém s automatem
Tak nafta je jasná. Tam je to hodně o řidiči a při nesprávném zacházení je dvouhmota spotřební materiál a spojkovou lamelu lze spálit taky rychle. Asi nejlíp to bylo vidět u Subaru, kde čtyřkolka nedovolí žádný prokluz a Subaru na diesel použilo prakticky stejnou spojku jako na benzín a vyšší krouták dieselu zatěžoval spojkovou lamelu natolik, že někteří myšlenkově matní jedinci byli schopní spojku zničit během pár tisíc km - to by se jim s hyroměničem asi nestalo.
Na druhou stranu nevěřím tomu, že by se vibrace a ostrej nástup točivého momentu dlouhodobě negativně nepodepsaly i na automatu - jen bude pro průměrného řidiče trochu blbuvzdornější. Ty naftu servisuješ nerad takže je možné, že se k tobě nedostane tak velké procento dieselu s rozsypanym automatem.
Moje pozitivní zkušenost vychází hlavně z užívání benzínových šestiválců, a to jsme se shodli
Na druhou stranu nevěřím tomu, že by se vibrace a ostrej nástup točivého momentu dlouhodobě negativně nepodepsaly i na automatu - jen bude pro průměrného řidiče trochu blbuvzdornější. Ty naftu servisuješ nerad takže je možné, že se k tobě nedostane tak velké procento dieselu s rozsypanym automatem.
Moje pozitivní zkušenost vychází hlavně z užívání benzínových šestiválců, a to jsme se shodli

JaraX píše:ke mě jezdí kde co, jezdí sem pravidelně na servis tak 20 manualu a tak 80 automatů, manuál už je dneska vyjímka, třeba moje žena nejela manuálem už hodně let, prostě všechny 4 naše auta jsou automat. no a z těch 20ti manualu už 2 mají druhou převodovkou a z těch 80 automatů jsme měnili 2 automaty!!! dvouhmoty se řeší hlavně u V8 a naft, u 4 válců a slabších 6 válců se drží dlouho, ale jak říkám, to že někdo neřešil převodovku ještě neznamená že je ok.
Re: E60 550i-problém s automatem
však na naftách odchází automaty jak na bežícím pásů, ja pár desítek naft dělám, jen ty staré zákazníky, jen už žádné další neberu. oni stejně všichni přechází na benzín.
ale na naftách fakt automaty jdou ve velkym, na benzínech ne
ale na naftách fakt automaty jdou ve velkym, na benzínech ne