Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 motor
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř 28.03.2018 23:41
E46 motor
Zdravim, chci se zeptat na e46 jaký by jste doporučili motor?
Re: E46 motor
na pohodové jezdění stačí 323i, 328i M52, u faceliftu pak 325i celkem ujde, 330i je horší ale zase super jede, ale něco za něco. pro ženskou pak stačí i 318i.
Re: E46 motor
Nejjednodušší je projet se.
Já byl spokojenej třeba i s 318i v compactu na okruhu ve Vysokém Mýtě.
každému vyhovuje něco jiného.
Pokud chceš opici tak musíš mít i na banány. Znamej má 320i a lituje, že nešel do nafty protože hodně jezdí.
Já byl spokojenej třeba i s 318i v compactu na okruhu ve Vysokém Mýtě.
každému vyhovuje něco jiného.
Pokud chceš opici tak musíš mít i na banány. Znamej má 320i a lituje, že nešel do nafty protože hodně jezdí.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 motor
Mně se líbí naftový motory i když takový mínění tady není moc populární.
Podle toho co tu čtu tak tady plno lidí jezdí na LPG.
Já mám před face-liftový e46 320d, najeto přes 220,000 km, pořád originální vstřiky, turbo a pumpa, neřere ani kapku oleje a jsem spokojenej.
Doporučil bych 320d když budeš jezdit spíš po městě a okreskách protože je levnější na údržbu, a nebo 330d když budeš jezdit spíš po dálnici. Oba motory jsou dobrý, 330d žere jenom o litr víc, je na něj dražší pojistka a trošku dražší údržba. Jakej koliv naftovej motor si vybereš bude dobrej, akorát bych doporučil před face-liftový motory, sice mají menší výkon ale mně se líbí protože jsou jednodušší na údržbu a mají naftovej filtr pod kapotou a ne pod autem. Pří výběru tak starýho auta rozhoduje stav auta a motoru, rozhodně ho zavez do servisu a nech prověřit vstřiky, turbo, čidla, podvozek atd... Je lepší utratit pár stovek než se napálit. Kromě toho teď dieselový e46 zlevnili tak že najdeš dobrej deal.
U před face-liftový 320d je v podstatě jenom jedna slabost a to je naftový čerpadlo VP44. Občas tam odhází tranzistor, kterej si šikovnej člověk vymění sám, stojí asi 5 korun, ale je to docela velká práce to čerpadlo vyndat jinak repas stojí kolem 20,000 kč, ale s novým čerpadlem ti to vydrží dalších 20 let tak že to není zase tak velká cena. Tyhle starý disely najedou sta tisice jako nic. Další důvod proč odchází je že lidi pořád jezdí na rezervu, dojde jim nafta a oddělaji ho.
Ještě pozor aby byl dobrej dvouhmotovej setrvačník ten je taky docela drahej. Lidi si často stěžujou že naftový motory jsou líný protože si nepodřadí a snaží se na 4ku dát plyn na zem v 1500 otáčkách a díví se že jim to nejde, a vetšinou mají i popraskaný podtlakový trubičky který stojí asi 30kč v Auto Kelly.
O benzínech jsem neslyšel nic dobrýho, jenom že to nejede a žere benzín a olej jako krokodýl pokud nemáš 328i nebo 330i, ale tam jsou prej pístní kroužky z nějakýho špatnýho železa tak to páli olej a oddělá katalizátor a řeší se to jenom výměnou kroužků. O Vanos jsem toho taky neslyšel moc dobrýho. Za měsíc Američani možná rozvrtají Írán, olej stoupne na $200 za sud a budeš řád že máš traktor.

Já mám před face-liftový e46 320d, najeto přes 220,000 km, pořád originální vstřiky, turbo a pumpa, neřere ani kapku oleje a jsem spokojenej.
Doporučil bych 320d když budeš jezdit spíš po městě a okreskách protože je levnější na údržbu, a nebo 330d když budeš jezdit spíš po dálnici. Oba motory jsou dobrý, 330d žere jenom o litr víc, je na něj dražší pojistka a trošku dražší údržba. Jakej koliv naftovej motor si vybereš bude dobrej, akorát bych doporučil před face-liftový motory, sice mají menší výkon ale mně se líbí protože jsou jednodušší na údržbu a mají naftovej filtr pod kapotou a ne pod autem. Pří výběru tak starýho auta rozhoduje stav auta a motoru, rozhodně ho zavez do servisu a nech prověřit vstřiky, turbo, čidla, podvozek atd... Je lepší utratit pár stovek než se napálit. Kromě toho teď dieselový e46 zlevnili tak že najdeš dobrej deal.

U před face-liftový 320d je v podstatě jenom jedna slabost a to je naftový čerpadlo VP44. Občas tam odhází tranzistor, kterej si šikovnej člověk vymění sám, stojí asi 5 korun, ale je to docela velká práce to čerpadlo vyndat jinak repas stojí kolem 20,000 kč, ale s novým čerpadlem ti to vydrží dalších 20 let tak že to není zase tak velká cena. Tyhle starý disely najedou sta tisice jako nic. Další důvod proč odchází je že lidi pořád jezdí na rezervu, dojde jim nafta a oddělaji ho.

O benzínech jsem neslyšel nic dobrýho, jenom že to nejede a žere benzín a olej jako krokodýl pokud nemáš 328i nebo 330i, ale tam jsou prej pístní kroužky z nějakýho špatnýho železa tak to páli olej a oddělá katalizátor a řeší se to jenom výměnou kroužků. O Vanos jsem toho taky neslyšel moc dobrýho. Za měsíc Američani možná rozvrtají Írán, olej stoupne na $200 za sud a budeš řád že máš traktor.

Re: E46 motor
to máš pravdu, nějak jsem si to nikdy neuvědomil, u nafty je to všecko za pár šupů, když to nemá výkon tak oprava stojí 30kč na hadičkách, a když odejde čepradlo tak je to teda oprava za 5kč, ale to čerpadlo se ti vlastně pokazí jen když jezdíš na rezervu, takže když na to budeš myslet nikdy se to nepokazí. ty benzíny jsou strašný, no hlavně 328i, to je extra průser, ty špatný kroužky se musí měnit každých 10tkm, proto jsme je nikdy neměnili.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: stř 03.06.2009 00:00
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 motor
K nafte v e46 si staci jen precist kalasnikovy predchozi posty v jinych tematech jak vecne breci, jak se to furt sere. Jak vycisloval naklady na 5 let pro naftovou e46 na pul mega 
Mam e46 330i. Realne asi ten nejproblemovejsi 6 valec. Ano zere to olej.. kdyz ma hodne spatnou naladu (jezdim jak prase) tak tam padne i litr na 1000 km. Ale jezdi to. A nijak vyznamne se to nesere. Za posledni rok a pul primo na motoru jedna oprava.. tesneni za 150 kc + asi 1200 prace, protoze se k nemu dostava jak k penezum
Jednou sem s tim byl na diagnostice, protoze se rozsvitila kontrolka motoru. Nic tomu nebylo a jen se smazala chyba. To uz sou takovy ty mouchy staryho auta, co ma podle automobilky po zivotnosti. A prumerna spotreba za 2.5 roku co to mam je krasnych 9.2 L/100km https://www.spritmonitor.de/en/detail/750615.html

Mam e46 330i. Realne asi ten nejproblemovejsi 6 valec. Ano zere to olej.. kdyz ma hodne spatnou naladu (jezdim jak prase) tak tam padne i litr na 1000 km. Ale jezdi to. A nijak vyznamne se to nesere. Za posledni rok a pul primo na motoru jedna oprava.. tesneni za 150 kc + asi 1200 prace, protoze se k nemu dostava jak k penezum

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 motor
To je pravda to si přečti, on se totiž nesere motor ale všechno kolem něj.PPK píše:K nafte v e46 si staci jen precist kalasnikovy predchozi posty v jinych tematech jak vecne breci, jak se to furt sere. Jak vycisloval naklady na 5 let pro naftovou e46 na pul mega


Většina lidí neřeknou pravdu o tom jakej je jejich auto sráč a kolik je doopravdy stojí, ale mně je to jedno, já žádný akcie v automobilce BMW nemám, když je něco dobrý tak to řeknu a když něco stojí za kulový tak to taky řeknu.


Zajímavá příhoda, nedávno jsem byl na samoobslužný myčce a přišel ke mně nějakej chlap a říká jestli neprodávám svoje auto že by mi dal 70,000, tak říkám že ne, to je moc málo




Re: E46 motor
Za 70k jsme loni kupovali E46 320i sedan. V moc peknem stavu. Vetsina problemovych veci vymenena, vcetne dokladu k tomu, tedy jeste v zaruce.
Podle dokladu do toho majitel za posledni 2 roky nasypal 90k jen v dilech. Kdyz daval snizenej podvozek, tak tam mel 5 protokolu z mereni geometrie, nez to nastavili ku spokojenosti.
Jo byl to peknej stos papiru.
Podle dokladu do toho majitel za posledni 2 roky nasypal 90k jen v dilech. Kdyz daval snizenej podvozek, tak tam mel 5 protokolu z mereni geometrie, nez to nastavili ku spokojenosti.
Jo byl to peknej stos papiru.
Re: E46 motor
no ja nevím, ale pochybovat u E36 a E46 že to není něměcká kvalita, to mi přijde strašně vtipny.
ono spíš lepší je těm autum rozumět a vědět že třeba BMW stropnice se nesmí čistit mokrou cestou jinak se odlepí.
ono spíš lepší je těm autum rozumět a vědět že třeba BMW stropnice se nesmí čistit mokrou cestou jinak se odlepí.
Re: E46 motor
Hlavně neposlouchejte kalasnikova! Vždyť je to blázen!
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Re: E46 motor
No kdyz si vzpomenu na utrzene zadni napravy u predfacelift E46.JaraX píše:no ja nevím, ale pochybovat u E36 a E46 že to není něměcká kvalita, to mi přijde strašně vtipny.
ono spíš lepší je těm autum rozumět a vědět že třeba BMW stropnice se nesmí čistit mokrou cestou jinak se odlepí.
Re: E46 motor
kolik takovych ale bylo?
jinak E46 už není tak kvalitní jako E36, ale v dane třídě je jedno z nejvkvalitnějších aut.
jinak E46 už není tak kvalitní jako E36, ale v dane třídě je jedno z nejvkvalitnějších aut.
Re: E46 motor
Pořád přibývají. Teď to budeme řešit na 320i coupe.
Otázka není jestli ale kdy.
Otázka není jestli ale kdy.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 motor
Německá kvalita skončila a už neexistuje, jako DDR.JaraX píše:no ja nevím, ale pochybovat u E36 a E46 že to není něměcká kvalita, to mi přijde strašně vtipny.
ono spíš lepší je těm autum rozumět a vědět že třeba BMW stropnice se nesmí čistit mokrou cestou jinak se odlepí.

Vtipný je že si koupíš auto který tenkrát stálo 40,000 Euro nemůžeš se dotknout stropu vlhkým hadrem jinak ti odpadne čalounění. Jak tomu mám rozumět, čím jiným mám něco umejt než vlhkým hadrem???


Já tomu rozumím tak že lepidlo který použili stojí za kulový, stejně jako kůže a celej interiér, protože to samo už odpadávalo i v jiných místech, nerozumím proč se zastávat automobily která produkuje nízko kvalitní produkty.

Prasklýmu rámu je taky třeba rozumět, lidi prostě neví že nemají jezdit pak by jim to nepraskalo. A kdyby tomu rozuměli a nesvítili by tak by ani nevyhořeli dráty v zadním světle.
Převodovky v e46 stojí taky za nic, najedeš 200,000 a odcházejí synchrony, většina motorů jsou taky nízko kvalitní šmejdy. Tady týpek píše že do svý 330i leje i litr oleje na 1000km.



Jak jsem říkal e46 je 50/50, výborný jízdni vlastnosti, dá se najít i dobrej motor ale všechno okolo je docela bídný, ale ve srovnání s jinýma ojetinama za stejnou cenu je to pořád jedno z nejlepších co se zatím dá koupit a je to poslední "opravdový" BMW. E90 už nemá ani měrku na olej, F30 taky ne a proto e46 je moje první a poslední BMW.

Re: E46 motor
Čím to, že největší potřebu nezištně radit, mají většinou lidi, co o tom nic neví?
Btw, problém třílitrové m54 nevyřešíš kroužkama, možná tak na pár km. Všechny ostatní R6 jsou nadprůměrně spolehlivé.
Jasně, E46 hnije, trhá se náprava apod. Ale to je pořád pár specifických problémů, které má každý model. Je to auto z doby, kdy fungovalo všechno. Nafty, benzíny.. V podstatě každá značka má z 90tek dodnes funkční modely. Jenže to co tenkrát oddělovalo BMW od zbytku bylo to, že k té spolehlivosti si dostal ještě super motor a podvozek. To prostě nikdo jiný v téhle kombinaci nenabízel.
Hezká E46 udělá dobrou službu i dnes, problém vidím akorát v tom, kolik hezké kusy stojí.
Btw, problém třílitrové m54 nevyřešíš kroužkama, možná tak na pár km. Všechny ostatní R6 jsou nadprůměrně spolehlivé.
Jasně, E46 hnije, trhá se náprava apod. Ale to je pořád pár specifických problémů, které má každý model. Je to auto z doby, kdy fungovalo všechno. Nafty, benzíny.. V podstatě každá značka má z 90tek dodnes funkční modely. Jenže to co tenkrát oddělovalo BMW od zbytku bylo to, že k té spolehlivosti si dostal ještě super motor a podvozek. To prostě nikdo jiný v téhle kombinaci nenabízel.
Hezká E46 udělá dobrou službu i dnes, problém vidím akorát v tom, kolik hezké kusy stojí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: stř 03.06.2009 00:00
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 motor
Ne neodchazi... jenze to se musi taky vcas vymenit olej.kalasnikov471 píše:Převodovky v e46 stojí taky za nic, najedeš 200,000 a odcházejí synchrony
Coz je znamy problem a podle BMW je to stale spotreba oleje v normekalasnikov471 píše:Tady týpek píše že do svý 330i leje i litr oleje na 1000km

Ne.. pistnima krouzkama to fakt neni. Jenze to by si o tom musel taky neco vedet. Chytrej jak radio.. a pritom jak napsal naprosto trefne nekdo vejs: Vždyť je to blázen!kalasnikov471 píše:Jinak když to chceš opravit, musíš vyměnit pístní kroužky

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 motor
Proč? BMW říká že je doživotní.PPK píše:Ne neodchazi... jenze to se musi taky vcas vymenit olej.kalasnikov471 píše:Převodovky v e46 stojí taky za nic, najedeš 200,000 a odcházejí synchrony

Jak to, BMW taky říká že je v normě nikdy neměnit olej v převodovce.PPK píše:kalasnikov471 píše:Coz je znamy problem a podle BMW je to stale spotreba oleje v norme

A poslední dobou ani nemají měrky na olej, možná tím vyřešili ten problém že ubývá ten litr oleje každých 1000km. Jako řekl Stalin, není člověk, není problém, není měrka, není problém.

Čím to je?PPK píše:kalasnikov471 píše:Ne.. pistnima krouzkama to fakt neni.
Je někde dirka kterou vytejká olej?



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: stř 03.06.2009 00:00
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 motor
Taky ze ano. Pro vetsinu automobilek (vcetne BMW) konci zivotnost auta spolecne s koncem zarukykalasnikov471 píše:Proč? BMW říká že je doživotní.


e46 je uz pomerne letity stroj a jeho problemy jsou znamy uz dlouhou dobu. Ja se s tim co me muze potkat pred koupi seznamil... a zadny zasadni prekvapeni po koupi nenastalo. Ty si necet a tak se divis.. navic spatnym zachazenim nicis i dily, co jinyho nikdy nepotkajkalasnikov471 píše:BMW na nás sere a vy je pořád obhajujete.

Re: E46 motor
Dozivotni obvykle znamena 5 let a 250 000km.
Co se tyce konstrukcnich tak bud rad, ze nedelas pro automobilovy prumysl. To by jsi se divil o kolika problemech se vi a ceka se kolik to postihne aut.
A doufa se, ze opravu bude platit zakaznik, nebo vyskyt problemu bude zanedbatelny.
PS: Vim o aute, kde budou praskat svary u zadni napravy take. Bude to velka sranda az se to zacne projevovat.
Co se tyce konstrukcnich tak bud rad, ze nedelas pro automobilovy prumysl. To by jsi se divil o kolika problemech se vi a ceka se kolik to postihne aut.
A doufa se, ze opravu bude platit zakaznik, nebo vyskyt problemu bude zanedbatelny.
PS: Vim o aute, kde budou praskat svary u zadni napravy take. Bude to velka sranda az se to zacne projevovat.