Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E60 - Rada při koupi?
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
takže se zatím nenašel nikdo kdo na N53 nic neřešil za 100tkm na motoru.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
Napíšu tady zájemci fakta od majitele.. vám bohužel asi co nechcete slyšet, protože jen V8 je boží (jo jako je) a už je to stejně málo a slintáte dál po V10 apod.
-Takže 200kW jako nestačí??
-Nikdy bych si nekoupil V8 bez LPG do Prahy ani jinýho zacpanýho města !
-Automat je rozumná volba spíš do metropole, ale na nějaký vyblbnutí nevim.. to už můžeš rovnou buď 530D, nebo naopak coupé v manualu
-vybrat auto záleží kam s tím a s kým člověk nejvíc jezdí
Vlastním 530i několik let a pořád to nějak nemám potřebu měnit za V8-10-12, protože spotřeba je i bez LPG do města únosná a >jede to<. Moc problémů mě s M54 motorem nepotkalo, sáknou ventil víka, jednou odvětrání klikovky, tj. úniky oleje - běžné, semtam nějaká ta cívka a vanos repas, dál fakt nevim. Šel bych do N52 a osobně bych se nebál ani N53 (trochu vrátí na spotřebě, ale do města skrz karbonování mi nepřijde vhodný provozovat a potřeba odložit love na přímovstřik díly).
Altík, starter, klimkompresor na repas může potkat každýho prostě záleží na nájezdu a opotřebení. Ranec peněz vidím spíš v tom automatu! Podvozek (podobnej s E39) a koroze hodně odolná. Na E60 vydrží to bych asi vyzvednul spolu s R6,V8 motorem jako největší držák z celýho auta.
5er umí bejt pěkný auto, jestli Mpakety, jaký podvozky a výbavy (?) mraky možností to je individuální, to nebudu radit.
Taky nesdílím českou kombíkářskou magormánii pač E60 má prostoru dost a větší kufr o 20l než 7er
(asi ta kapsa kde bývá zesík a CD měnič), to je jedno spíš ber sklápěcí sedačky-dá se tam nouzově i přespat. 
No a elektronika to bývá problem u E60, někdy se to umí "samopoléčit", jindy se utrácí za výměny modulů a jednotek. Tady opravdu platí menší nájezd + míň výbavy=míň problemů. U E65 je to skoro jedno tam je kvalita pravda jinde. Takže zásadní při koupi je odborníkem s diagnostikou.
===
Ale osobně bych volil pokud jezdit vesměs sám + Báwo na zábavu a lítačku + je k dispozici služební kombajn = tak radši coupe E92 :
- je lehčí, je menší (parkování po Praze s E60 nejde samo)
- design super
- výběr silných motorizací (a nemůžou ti nutit V8)
- možnost autozmatu
Prostě mě z toho vychází rozhodující faktor ten služebák (pokud ho lze na osobní použití). Diesel, prostor na štreky a benzin coupé na lítačku.
E60 je pěkná, ale tady zbytečnej kompromis.

-Takže 200kW jako nestačí??
-Nikdy bych si nekoupil V8 bez LPG do Prahy ani jinýho zacpanýho města !
-Automat je rozumná volba spíš do metropole, ale na nějaký vyblbnutí nevim.. to už můžeš rovnou buď 530D, nebo naopak coupé v manualu
-vybrat auto záleží kam s tím a s kým člověk nejvíc jezdí
Vlastním 530i několik let a pořád to nějak nemám potřebu měnit za V8-10-12, protože spotřeba je i bez LPG do města únosná a >jede to<. Moc problémů mě s M54 motorem nepotkalo, sáknou ventil víka, jednou odvětrání klikovky, tj. úniky oleje - běžné, semtam nějaká ta cívka a vanos repas, dál fakt nevim. Šel bych do N52 a osobně bych se nebál ani N53 (trochu vrátí na spotřebě, ale do města skrz karbonování mi nepřijde vhodný provozovat a potřeba odložit love na přímovstřik díly).
Altík, starter, klimkompresor na repas může potkat každýho prostě záleží na nájezdu a opotřebení. Ranec peněz vidím spíš v tom automatu! Podvozek (podobnej s E39) a koroze hodně odolná. Na E60 vydrží to bych asi vyzvednul spolu s R6,V8 motorem jako největší držák z celýho auta.
5er umí bejt pěkný auto, jestli Mpakety, jaký podvozky a výbavy (?) mraky možností to je individuální, to nebudu radit.
Taky nesdílím českou kombíkářskou magormánii pač E60 má prostoru dost a větší kufr o 20l než 7er


No a elektronika to bývá problem u E60, někdy se to umí "samopoléčit", jindy se utrácí za výměny modulů a jednotek. Tady opravdu platí menší nájezd + míň výbavy=míň problemů. U E65 je to skoro jedno tam je kvalita pravda jinde. Takže zásadní při koupi je odborníkem s diagnostikou.
===
Ale osobně bych volil pokud jezdit vesměs sám + Báwo na zábavu a lítačku + je k dispozici služební kombajn = tak radši coupe E92 :
- je lehčí, je menší (parkování po Praze s E60 nejde samo)
- design super
- výběr silných motorizací (a nemůžou ti nutit V8)
- možnost autozmatu
Prostě mě z toho vychází rozhodující faktor ten služebák (pokud ho lze na osobní použití). Diesel, prostor na štreky a benzin coupé na lítačku.
E60 je pěkná, ale tady zbytečnej kompromis.
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
no jasně, první je N53, pak raketoplán, pak S85 a pak někde na konci je N62. dokonce i rotačka 1,9tdi je dražší na servis než n62...
Jardo kolik stojí plyn do N62, což je věc nutná aby to vlastně jezdilo za ty směšné peníze. a kolik stojí komplet přetěsnění plus gufera a trubka na n62? a kolik stojí rozvody, protože až budete mít nahrkáno tolik na těch motorech co já, tak je už taky budete muset pomalu udělat....
E65 je dobré auto, N62 je dobrý motor. ale ne každému musí vyhovovat. když koupíš n62 v bordelu, taky se v tom budeš pořád hrabat a sypat. pár takových šťastlivců tady na klubu taky je. Vím minimálně o jednom, který se s tím pořád trápí.
základ je kupovat s mechanikem co danému autu opravdu rozumí a dokáže ho prohlídnout.
btw já na svém N53 dělal rozvody plus solenoidy vanosu - ty původní byly ale zřejmě ok a rozvody udělat v 350kkm+ si myslím není až tak úlet, pak jsem dělal nox senzor a vstřiky preventivně kontrola a "repas". všechno ostatní co jsem dělal budeš dělat i na N52 (vodní pumpa, termostat, těsnění ventildeklu, svíčky filtry, atd). ted jsem sundal sání abych to zkontroloval všecko. ano mám podezření že EGR nefunguje jak má, protože se mi jej nedaří otestovat a sání je poměrně čisté - na ty kilometry by mělo být přece plné sazí, ale není...


Jardo kolik stojí plyn do N62, což je věc nutná aby to vlastně jezdilo za ty směšné peníze. a kolik stojí komplet přetěsnění plus gufera a trubka na n62? a kolik stojí rozvody, protože až budete mít nahrkáno tolik na těch motorech co já, tak je už taky budete muset pomalu udělat....
E65 je dobré auto, N62 je dobrý motor. ale ne každému musí vyhovovat. když koupíš n62 v bordelu, taky se v tom budeš pořád hrabat a sypat. pár takových šťastlivců tady na klubu taky je. Vím minimálně o jednom, který se s tím pořád trápí.
základ je kupovat s mechanikem co danému autu opravdu rozumí a dokáže ho prohlídnout.
btw já na svém N53 dělal rozvody plus solenoidy vanosu - ty původní byly ale zřejmě ok a rozvody udělat v 350kkm+ si myslím není až tak úlet, pak jsem dělal nox senzor a vstřiky preventivně kontrola a "repas". všechno ostatní co jsem dělal budeš dělat i na N52 (vodní pumpa, termostat, těsnění ventildeklu, svíčky filtry, atd). ted jsem sundal sání abych to zkontroloval všecko. ano mám podezření že EGR nefunguje jak má, protože se mi jej nedaří otestovat a sání je poměrně čisté - na ty kilometry by mělo být přece plné sazí, ale není...
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
Když nebudu řešit plyn, tak v provozu čistě na benzín a servis vyjde R6 N53 vs V8 N62 v E60 průměrně stejně. Proto se znovu ptám, chci alespoň jeden pádnej důvod, proč chtít R6?
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
v mém případě je to xdrive, protože tady u nás je to na všechny strany do kopce a v zimě tu i sněží....
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
Ano řešil jsem toho za těch 100kkm strašně moc. Za 20kkm s N62 jsem řešil věci za pomalu víc peněz (všechno klasické věci pro tento motor) a ještě mě čeká přetěsnění, kterým násobně přesáhnu servisní náklady N53 za celou dobu, co jsem ji mělJaraX píše:takže se zatím nenašel nikdo kdo na N53 nic neřešil za 100tkm na motoru.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: BMW E60 - Rada při koupi?
tak ono to chce kupovat trošku uvážlive, já celkem nemám zákazníka s kterým bych kupoval N62 a pak se objevilo něco nečekaného, prostě bud při koupi rovnou dostal info o tom co teče, co se musí vyměnit přetěsnit a nebo jezdil.
ono taky je N53 novější jak N62, navíc prostě na servis 6er lidi hodně serou, takže je to pravděpodobnější že koupíš horší stav.
ono taky je N53 novější jak N62, navíc prostě na servis 6er lidi hodně serou, takže je to pravděpodobnější že koupíš horší stav.
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
Ono to nebude až tak o servisování, jako spíš o tom, že N62 svými provozními teplotami upeče plastové díly chladícího okruhu, které se pak rozpadají.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: BMW E60 - Rada při koupi?
tak snad od toho je sníženej termostat ne?
a bud vklidu,zrovna u N53 to není o nic lepší, co jsem projížděl tak taky drželi většinou teplotu přes 100°C,
a bud vklidu,zrovna u N53 to není o nic lepší, co jsem projížděl tak taky drželi většinou teplotu přes 100°C,
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
Který v půlce případů nefunguje
Ano N53 taky drží vysoké teploty, ale nikdy jsem neviděl, že by někdo řešil rozdrolený plastový díl chladícího okruhu. U N62 jsem těch případů viděl kolem sebe už hromadu.

Ano N53 taky drží vysoké teploty, ale nikdy jsem neviděl, že by někdo řešil rozdrolený plastový díl chladícího okruhu. U N62 jsem těch případů viděl kolem sebe už hromadu.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: BMW E60 - Rada při koupi?
naše fungujou dobře všechny 

Re: BMW E60 - Rada při koupi?
Ty z ebay? Myslím, že si psal něco jiného...
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: BMW E60 - Rada při koupi?
jaká je provozní teplota jiných motorů? N52, N54, N55, N63, N73? proč se tady neděje to, co na N62? nebo ano?
proč dochází na N62 k degradaci gumových těsnění a plastových dílů? protože motor má provozní teplotu ke 110°C? to je to, co se tady tvrdí a taky, že gufera odchází věkem, což mi nedává smysl, když se s autem nenajede nic... to je to samé, když budu s autem jezdit krátké trasy po městě a neohřeji motor, tak by se taky nemělo nic stát.. jo a ještě, že za to může 5W30 apod.
snížit provozní teplotu motoru upraveným termostatem mi přijde takový ojebávací řešení, jestli chci,aby bylo auto v perfekt originál stavu, tak prostě po určitém nájezdu nechám motor přetěsnit, buď jen kritická místa včetně gufer na motoru v autě bez sundavání hlav, dostatečně brzo aby se nezadělaly kanálky SAS, nebo pak náročnější varianty - hlavy dolů atd., kolikrát to budu dělat, jednou za 15 let?
nedají se sehnat těsnění, která jsou odolnější vůči vyšší teplotě? předejít tomu používání oleje, který se nepřepaluje?
proč dochází na N62 k degradaci gumových těsnění a plastových dílů? protože motor má provozní teplotu ke 110°C? to je to, co se tady tvrdí a taky, že gufera odchází věkem, což mi nedává smysl, když se s autem nenajede nic... to je to samé, když budu s autem jezdit krátké trasy po městě a neohřeji motor, tak by se taky nemělo nic stát.. jo a ještě, že za to může 5W30 apod.
snížit provozní teplotu motoru upraveným termostatem mi přijde takový ojebávací řešení, jestli chci,aby bylo auto v perfekt originál stavu, tak prostě po určitém nájezdu nechám motor přetěsnit, buď jen kritická místa včetně gufer na motoru v autě bez sundavání hlav, dostatečně brzo aby se nezadělaly kanálky SAS, nebo pak náročnější varianty - hlavy dolů atd., kolikrát to budu dělat, jednou za 15 let?
nedají se sehnat těsnění, která jsou odolnější vůči vyšší teplotě? předejít tomu používání oleje, který se nepřepaluje?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
- ne ten z ebay, s tannerem si dělame svoje termostaty, aktuálně jich jezdí v provozu 15 a zatím bez reklamace
- gufera na ventilech odchází i u N73, N52, N53, vlastně u všech N motorů, stejně tak těsnění ventilvíka, prs atd.
- není to jen degradace těsnění, ale i hadic, expanzky, převodovky která je chlazená z výměníku voda-olej atd.
- ten termostat není ojebávací řešení, ale spíš upgrade, prostě to řešení s teplotou vody 110°C bylo dobrý, pokud bereš životnost auta 6 let, ale pokud chceš aby vydrželo 20 let, tak už ne.
- gufera na ventilech co ted dáváme by udajne měli vydržet víc jak ty z výroby, ale to se dozvíme za 10 a víc let.
- gufera na ventilech odchází i u N73, N52, N53, vlastně u všech N motorů, stejně tak těsnění ventilvíka, prs atd.
- není to jen degradace těsnění, ale i hadic, expanzky, převodovky která je chlazená z výměníku voda-olej atd.
- ten termostat není ojebávací řešení, ale spíš upgrade, prostě to řešení s teplotou vody 110°C bylo dobrý, pokud bereš životnost auta 6 let, ale pokud chceš aby vydrželo 20 let, tak už ne.
- gufera na ventilech co ted dáváme by udajne měli vydržet víc jak ty z výroby, ale to se dozvíme za 10 a víc let.
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
taky kolik mají ty V8 nalítáno ? a pokud stím lidé jezdí klidně drží si to teplotu 108-110C a to je peklo pro vše kolem chladícího okruhu. Už deset let řeší v cizině odborníci na BMW všechny motory co pečou nad 100C tak stahují upraveným termostatem teplotu někam k 90-95C. Kde se často vyřeší i klepání a jiné pazvuky z motoru jen díky teplotě která nějakým chytrákem v BMW byla nastavena příliš vysoko jako default pro běžné ježdění. A leze dolu jen když se šlape na krk motoru.
Pak se kvuli tomu dělá dost často trubka a vše kolem motoru a chlazení za 50k+ jen jako vstupenka k BMW s V8... N62 atd. Protože ta teplota v motoru napáchala za ty roky dost škody.
Pak se kvuli tomu dělá dost často trubka a vše kolem motoru a chlazení za 50k+ jen jako vstupenka k BMW s V8... N62 atd. Protože ta teplota v motoru napáchala za ty roky dost škody.
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
dost často se dělá trubka? co to je dost často?
že z těch 100ks N62 tu byli 4 lidi s trubkou? to mi teda "dost často nepřijde"
to je jedno, už to neřešte, tazatel at si koupí 530i N52, do výběru přidá ještě 545i a 550i kdyby byla nějaká pěkná za cenu té 530i, a časem se pak posune někam dál.
že z těch 100ks N62 tu byli 4 lidi s trubkou? to mi teda "dost často nepřijde"
to je jedno, už to neřešte, tazatel at si koupí 530i N52, do výběru přidá ještě 545i a 550i kdyby byla nějaká pěkná za cenu té 530i, a časem se pak posune někam dál.
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
z mého okolí vím o 3lidech ... 550ka a 2x 750i co dělali trubku nebo musí dělat a všichni mají najeto přes 300tis km.
Takže zase tak málo lidí to nebude ...a pokud motor má najeto 250-300+ tak co čekat ... ono to prostě přijde na každého jednoho dne.
Kdo má 150-2kila jistě má ještě čas.... u většiny. A kdo má upravenej termostat tak může bejt v klidu ještě dýl...
Prostě se to rychleji opotřebovává ...a navíc tím trpěli i M62 staré V8. Dnes už hicují i R6 kde se taky kolem 110C
Nevím komu to prospěje ....
Jistě bych vzal 550i nebo 530i oba motory jedou pěkně ale ta 550i je prostě taková větší masírka zvuk akcelerace i zážitek z jízdy je mnohem vyšší... spolu s Mpaketem a manuálem to může bejt hodně zajimavé auto. Zatím dost vidím automat ikdyž ten je zase lepší do města a pro pohodovější řízení.
Kdo jezdil čas s automatem ví své. Já automat miluji ale bral bych i manuál doma... to at se každý rozhodne sám.
A jak říkám ani za 530i bych se nestyděl. Ale pokud někdo neřeší spotřebu a netouží po 7er , tak jedině připlatit za krásnou a vybavenou 550i.
Takže zase tak málo lidí to nebude ...a pokud motor má najeto 250-300+ tak co čekat ... ono to prostě přijde na každého jednoho dne.
Kdo má 150-2kila jistě má ještě čas.... u většiny. A kdo má upravenej termostat tak může bejt v klidu ještě dýl...
Prostě se to rychleji opotřebovává ...a navíc tím trpěli i M62 staré V8. Dnes už hicují i R6 kde se taky kolem 110C

Nevím komu to prospěje ....
Jistě bych vzal 550i nebo 530i oba motory jedou pěkně ale ta 550i je prostě taková větší masírka zvuk akcelerace i zážitek z jízdy je mnohem vyšší... spolu s Mpaketem a manuálem to může bejt hodně zajimavé auto. Zatím dost vidím automat ikdyž ten je zase lepší do města a pro pohodovější řízení.
Kdo jezdil čas s automatem ví své. Já automat miluji ale bral bych i manuál doma... to at se každý rozhodne sám.
A jak říkám ani za 530i bych se nestyděl. Ale pokud někdo neřeší spotřebu a netouží po 7er , tak jedině připlatit za krásnou a vybavenou 550i.
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
je to až k nevíře, ale přesně to jsem nakonec koupilJaraX píše:dost často se dělá trubka? co to je dost často?
že z těch 100ks N62 tu byli 4 lidi s trubkou? to mi teda "dost často nepřijde"
to je jedno, už to neřešte, tazatel at si koupí 530i N52, do výběru přidá ještě 545i a 550i kdyby byla nějaká pěkná za cenu té 530i, a časem se pak posune někam dál.

Díky všem za všechny postřehy a tipy co tu psali... zatím jsem v "sedmém nebi" ono přejít z 1.8 do 3.0 je docela skok, věřím, že projet se v 550i tak už bych nechtěl nic jinýho, ale pro mě zatím 530i naprostá pecka, uvidíme kdy mě to přejde

Určitě bych se někdy chtěl projet v 550i pokud se naskytne příležitost, už i ta 530i mi příjde že to těžký auto krásně rozhejbe, neumím si představit co musí dělat ta 550i za kusy a to nemluvím o M5.
Třeba se mi někdy naskytne příležitost koupit 550i, zatím jsem spokojen i s 530

Uvidíme jak bude sloužit



Re: BMW E60 - Rada při koupi?
Fajn, že sis udělal radost. Nemusí všichni jezdit v sedmách, to by ten svět byl nudnej. Třílitr v pětce je motor na normální, svižné svezení a pokud sis vybral dobrej konkrétní kus, tak budeš zřejmě nějakej čas spokojenej. U E60 to chce mít v dobrém stavu podvozek, potom se i celkem můžeš vyblbnout v zatáčkách. Ať slouží.
Re: BMW E60 - Rada při koupi?
základ je si plnit sny a koupit si něco o čem léta sníš, tak gratuluju, snad to bude sloužit.
perunwit, ja nikoho do sedmy nenutím, jen říkám že ta varianta je, je levnější než pětka(což málo kdo očekává), a že to je umí mraky věcí navíc, každej by to měl zkusit, když má možnost zadarmo, ale sám at si pak koupí co chce, co se mu líbí atd. já taky celej život snil o 6er a ted jsem si ji rok zkusil, vím že už to ji nikdy nechci, ale nelituju toho, zkusil jsem si to auto, splnil si sen a je to.
perunwit, ja nikoho do sedmy nenutím, jen říkám že ta varianta je, je levnější než pětka(což málo kdo očekává), a že to je umí mraky věcí navíc, každej by to měl zkusit, když má možnost zadarmo, ale sám at si pak koupí co chce, co se mu líbí atd. já taky celej život snil o 6er a ted jsem si ji rok zkusil, vím že už to ji nikdy nechci, ale nelituju toho, zkusil jsem si to auto, splnil si sen a je to.