- xDrive je připojitelný přední náhon, jenže ty přídavné VTG převodovky se často kazí (ozubené kolečko), zimě sice jezdím, ale na horách nebydlím a zatím jsem všechny kopce v okolí vyjel i v zimě => koupit auto s xDrive, nebo se tomu vyhnout?
- Gran Turismo je trochu větší a vyšší auto než limuzína, jenže to vlastně má 5. dveře jako kombík, kde se lámou dráty => nebo se to už nekazí? Má verze GT nějakou výhodu nebo se tomu vyhnout?
- motory N55 se sice vyrábějí v různých Performance Classes (KUMOTS - Lowest, Lower, Middle, Upper, Top, Super) viz https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N55 nebo http://www.bmw-club.cz/engines_family.php?id=18 . Ale když procházím ty nabídky na portálech výše, tak nacházím u stejných aut se stejným motorem, výkonem a s automatickou převodovkou a přibližně stejnou udávanou spotřebou paliva 7,2 až 7,7 l/100 km (komb.) různá množství gramů CO2/km 171-194 g CO2/km (komb). Chápu, že třeba "performance" s větší spotřebou může mít ty exhalace vyšší (260 g CO2/km), ale ani to není pravidlem. Nejsem ekologickým fanatikem, ale podle toho množství exhalací se v Německu platí silniční daň. Za každý gram CO2/km nad 90 se připlácí a stejný vliv to časem bude mít i na dálniční známku. Dalším rozdíl je potom splnění normy Euro 5 nebo Euro 6 a do některých "zelených" měst s nižší normou než Euro 6 nesmíte vjet, ani když tam máte pracoviště nebo trvalé bydliště. Co tedy u motorů N55 způsobuje rozdíl v plnění Euro 5 a 6?
