Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

F10 535i (335i)/N55, xDrive, Gran Turismo - otázky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

F10 535i (335i)/N55, xDrive, Gran Turismo - otázky

#1 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Připravuji výměnu stávající E60/N53B30 za novější, takže favoritem je 3-er nebo 5-er s motorem N55. Ale při procházení nabídek na AutoScout a Mobile.de se nabízejí varianty s xDrive, Gran Turismo (GT) a různá množství gramů CO2/km u stejných N55 motorů se stejným výkonem 225 kW 306 PS. Tak teď ty otázky:

- xDrive je připojitelný přední náhon, jenže ty přídavné VTG převodovky se často kazí (ozubené kolečko), zimě sice jezdím, ale na horách nebydlím a zatím jsem všechny kopce v okolí vyjel i v zimě => koupit auto s xDrive, nebo se tomu vyhnout?

- Gran Turismo je trochu větší a vyšší auto než limuzína, jenže to vlastně má 5. dveře jako kombík, kde se lámou dráty => nebo se to už nekazí? Má verze GT nějakou výhodu nebo se tomu vyhnout?

- motory N55 se sice vyrábějí v různých Performance Classes (KUMOTS - Lowest, Lower, Middle, Upper, Top, Super) viz https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N55 nebo http://www.bmw-club.cz/engines_family.php?id=18 . Ale když procházím ty nabídky na portálech výše, tak nacházím u stejných aut se stejným motorem, výkonem a s automatickou převodovkou a přibližně stejnou udávanou spotřebou paliva 7,2 až 7,7 l/100 km (komb.) různá množství gramů CO2/km 171-194 g CO2/km (komb). Chápu, že třeba "performance" s větší spotřebou může mít ty exhalace vyšší (260 g CO2/km), ale ani to není pravidlem. Nejsem ekologickým fanatikem, ale podle toho množství exhalací se v Německu platí silniční daň. Za každý gram CO2/km nad 90 se připlácí a stejný vliv to časem bude mít i na dálniční známku. Dalším rozdíl je potom splnění normy Euro 5 nebo Euro 6 a do některých "zelených" měst s nižší normou než Euro 6 nesmíte vjet, ani když tam máte pracoviště nebo trvalé bydliště. Co tedy u motorů N55 způsobuje rozdíl v plnění Euro 5 a 6?
:D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 535i (335i)/N55, xDrive, Gran Turismo - otázky

#2 Příspěvek od JaraX »

- vybírej jen málo ojetá auta idealně do 100tkm
- na xdrive bych se vykašlal, najedu 50k ročně, měl jsem 3ks BMW zadolek a jednu 4x4, a letos jsem to vyměnil a už mám jen zadokolky, ten xdrive je dobrej pro lidi co fakt bydlí v horách, nekazí se jen kolečko, hodně odchází přední kardany, ted kdosi zrovna zustal viset s GT5 v chorvatsku že se mu utrhl přední kardan. taky diferaky na xdrivu odchází víc než dost.
- já bych si vzal GT radši než bežnou 5er, lámou se dráty i u sedanů, jen jich tam není tolik, stejně při nakládech řady F, kde mužeš házet peníze do auta lopatou tě nějaky draty trápit nebudou. u GT5 se mi líbí jak se tam dobře nasedá a vysedá, to je velká výhoda toho auta, přitom nízká podlaha. nevýhoda je žase nevidíš dozadu.
- někdy v roce tuším 2011 (Ty si to dohledáš) došlo u N55 k výměně vstřikování, vstřiky už by neměli být piezo ale zase solenoidové, navíc se změnilo i vstřikovací čerpadlo. předělával jsem N55 z toho novějšího systému na ten starší a byl to masakr. tak jeslti třeba ta Euro5/6 není způsobeno tou výměnou vstřiků
- kup si auto na LPG a nemusíš nějaké dalniční známky platit vůbec.
Odpovědět