Se divím, že ty 'starý léčený' kolena toho skiingu tolik snesou. Asi nejlepší způsob zajíždění motoru, naložit auto na dovo a v klidu 1000km tempomat 130 přes tři republiky.
Žádný harakiri vokolo Vyškova :p
Podle mě je to zas ten nejhorší způsob zajíždění, hned po zajíždění na volnoběh
Podle mě je ideál motor zatěžovat co nejvíc, nesetrvávat v konstantních otáčkách a k max otáčkám se dostávat postupně. Na druhou stranu, na nějaké 5tis km dlouhé zajíždění nevěřím. Po hodině běhu už moc není co zajíždět.
Hurá, brambor dojel bez zaváhání tam i zpět. Za 5tis km sežral asi 2 deci (řídkého) 5w-30 a zvuky vydává jen ty, které patří k N53. (A to bylo venku i přes plus třicet a za Norimberkem sem ho opakovaně držel 200+.
Kuju. (Snad už zůstane takle bezproblémový nafurt).
V pondělí ho dám k Michalovi, dostane CFS a taky 4x nové žluté Koni. Jo, a novou náplň do diffu.
Ref zajíždění (třetího) N53B30: první tisíc km proměnlivé otáčky bez zatížení a max do 3500tis, druhý tisíc ditto ale do 4000 a lehčí zatížení, třetí tisíc byla cesta na lyže, ale pořád ještě s neustále se měnícím zatížením (max 3/4plynu) a otáčkama (do 5000). Až nešní cesta zpět byla (chvílema) na tempomat a chvílema "pedal to metal" a "redline".
Jen dotaz k oleji - jaký je důvod použití 5W30 během zajíždění? Není lepší zajet motor plus minus na ten olej, na který bude jezdit i dál (tloušťka mazacího filmu,viskozita)? Kór v tomhle případě, kdy podle všech, i tebe, je 5W30 pro N53 zcela nevhodná a při 200kmh@5000rpm se mohla už lehce přepalovat (nevím, kolik jsi měl teplotu oleje), čehož bych se spíš chtěl u nového motoru vyvarovat...
Ale jen se ptám, možná to má nějaké opodstatnění...
snazi sa to nejako zabehnut (kazdy to bude robit inak), nechal tam na zaciatok povodnu napln (ktoru tam ma kazdy od nova, kedze to asi nikto po 5 km nevypusti a nenaleje tam pred predajnou 5w50 + napln je tam taka, ktora je v 98% n53ojek do ich smrti + ktore si myslim nikto urcite nijak nezabiehal (mozno prvych par 100km).
aa tu je to stale zle
Myslite si ze Hans z Mnichova, ktory si v roku 2008 kupil nejaku 325ku alebo 330ku ako sluzobne vozidlo, cakal a hladkal plyn, kym bude mat najazdenych 10000, aby sa prvy krat rucicka tachometra pozrela nad 200 na dialnici? Teraz sa to auto vozi niekde u nas, alebo u vas, ma nakrutenych 250000 a motor startuje, zozerie si svoj litrik za 15000km ak sa v nom vobec meni olej a vsetci su spokojni (kym nebude treba vymenit 3tiu sadu vstrekovacov, katy, 4ty NOX senzor, nedodycha druhe HPFP, alebo motor netrafi slak od zakarbonovania.
pavproch píše:Prý výrobní vada, ale nepodařilo se mi zjistit, co.
Neověřená JPP (jedna paní povídala) - druhý (nový) motor, dyž sa posral, tak při rozborce byl plný Mg-Al pilin. Čili někde něco na/v bloku. Dál už pátrat nebudu.
Ty woe, ty cenoffky nových kosočtverečných motorů, to je nářez... tabulková cenoffka N53B30 (třílitrových baworských 6 hrnků v řadě) srovnatelná s renaultí atmo jednašestkou nebo 2-litrem... panejo....
Jak kterej motor. Zrovna u koncernu je ta výhoda, že třeba na některé typy tdi koupíš hlavu v náhradě, takže máš úplně novou hlavu třeba za 35k. Na druhou stranu, nepamatuju BMW motor, kde by se vyloženě hlava stala, takže by si ji nemohl použít jetou. To je druhá stránka věci je, že ty hlavy se na tdi v náhradě dělají proto, že je prostě odbyt
No... hlavy se serou na starých M20 a M30 motorech
Aktuálně na to začínají trpět M50/52 singlvanos, který pukají vedle vodítek a nebo mezi svíčkou a výfukovým ventilem
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
TANN3R píše:Podle mě je to zas ten nejhorší způsob zajíždění, hned po zajíždění na volnoběh
Podle mě je ideál motor zatěžovat co nejvíc, nesetrvávat v konstantních otáčkách a k max otáčkám se dostávat postupně. Na druhou stranu, na nějaké 5tis km dlouhé zajíždění nevěřím. Po hodině běhu už moc není co zajíždět.
Není zajíždění přežitek?
Kdysi v 60tých letech, kdy byly vroubkovaný písty aby se mohly usadit, tak snad.
V dnešní době mikrometrů a lapovaných dílů snad ani není potřeba. Snad pár set kilometrů lehčí nohou a pak OK??????
Občas je to trochu loterie, jsou motory, který mají najeto bambilion a nic jim není a nikdy nebude a máš motory který se serou a serou a měníš všechno možný a furt to žere olej a nemá tlaky atd ... Pokud to znás nikdo nemá od novýho tak to neovlivní, ale pokud ten přístup od novýho byl rozumnej - tzn minimum studených startu, první kilometry se vyvarovat větší zatěži (víc plynu) střídaly se otáčky atd. tak věřím že to poznat je
Minulý rok jsme jeden zavodní motor defacto zajeli trochu na prudko, asi jen 150km plus mínus asi 5 motohodin na dílně a při ostrým nasazení to žralo 1L na 20minut provozu Letos se daly nové písty , zajelo se to poctivěji - pár stovek kilometrů, člověk jak jahoda po okruhu jezdí pomalu a dobrý, ani decka Sice stará M30 co má skoro 600ps, ale o to je to větší extrém
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
TANN3R píše:Podle mě je to zas ten nejhorší způsob zajíždění, hned po zajíždění na volnoběh
Podle mě je ideál motor zatěžovat co nejvíc, nesetrvávat v konstantních otáčkách a k max otáčkám se dostávat postupně. Na druhou stranu, na nějaké 5tis km dlouhé zajíždění nevěřím. Po hodině běhu už moc není co zajíždět.
Není zajíždění přežitek?
Kdysi v 60tých letech, kdy byly vroubkovaný písty aby se mohly usadit, tak snad.
V dnešní době mikrometrů a lapovaných dílů snad ani není potřeba. Snad pár set kilometrů lehčí nohou a pak OK??????
Tak zajíždět se nějak musí každej motor, prostě honování a kroužky si na sebe musí "zvyknout". Pokud koupíš nové auto, tak žádné zajíždění řešit nemusíš, protože prostě každej motor už je zajetej ve fabrice.
Konkrétně u Pavprocha těžko říct, jak na tom ten motor je, když se nejedná o díl do prvovýroby. Třeba žádné "zajetí" za sebou nemá, tak není na škodu, se k němu chovat jako že je zrovna složenej, tj zajíždět.
První N53B30 sem zajížděl systémem pedal to metal když na tachometru bylo asi 0000020km a vydržel 1/4mio km.
Druhý sem zajížděl velmi pozvolna a zlehka (3000km) a vydržel....6000 km, pak zdechnul. R.I.P.
Třetí sem zajížděl zezačátku lehýnce a postupně mu přidával (3000km), potem už normální střídavá jízda.... fčíl má 6000 km a tváří se že by snad mohl vydržet dýl než druhý.... kéžby.
....pedal to metal....no jo, ste divočáci.
Tak to já asi zajíždím celý život. Jak mi to -někdy- leze k 6000 rpm na kick down, tak vyměknu a povolím plyn
pavproch píše:... tváří se že by snad mohl vydržet dýl než druhý.... kéžby.
Na to bych asi neměl nervy, i když něco podobnýho jsem zažil s Mondeem V6 těsně po záruce, motor se přehříval byl 2x venku, sundaný makovice, kupodivu je nebylo potřeba rovnat a bylo to vodní pumpou
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic