Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ponákupní servis e61 550i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Curbes23
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 25.02.2006 01:00
Bydliště:

Ponákupní servis e61 550i

#1 Příspěvek od Curbes23 »

Ahoj,
zajímalo by mne, co je rozumné udělat za prvotní servis u e61 550i LCI? Auto má najeto 120tkm, celou dobu sevis v autorizáku, takže všechno měněno pozdě (mot.olej) nebo vůbec (např. olej v automatu). Co všechno je rozumný udělat preventivně a na co šetřit do budoucna konkrétně u 550i?

Začnu olejema, jakej je vhodnej mot. olej a jak často měnit? Např. u předchozí E39 530i jsem měnil 5w40 každejch 10-15tkm, buď Liqui Moly nebo Millers Oil. Co je doporučovaný lidma znalýma u N62B48? Co jsem hledal, tak lidi používají všechno možný, 5w30, 0w40, 5w40, 5w50... Dál je rozumný určitě vyměnit olej v automatu, dohledal jsem ZF Pakra v Jihlavě, je to rozumný? Sice to mám z JČ dál, ale tak si udělám výlet. Co dál? Co třeba olej v difu? Ještě něco?

Jsou nějaké preventivní výměny? (u e39 sem měnil DISA klapku, přetěsnil vanos a bůh ví co ještě)

Znáte nějakej rozumnej servis v JČ případně poblíž?

Díky
Naposledy upravil(a) Curbes23 dne pon 16.07.2018 11:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

Re: Ponákupní servis e61 550i

#2 Příspěvek od Popp »

Čauko trochu z praxe a servisu z naších 750i/550i/650i

Po kupe určite urob olej 5w40 + filter olejový
S intervalom je to no ako sa to vezme, niekto ti povie 30.000km a iný 10.000km, ale aditivna zložka pri tejto teplote motora vydrží max 15.000km.
Vymen kabinove filtre najlepšie s AKT uhlím.
Sviečky vymen na 100% + diagnostika a LiveData ako makaju valce - tým zistíš cievky.

Doporučil by som ti vymenit olejový snímač, predídeš tomu že ti kixne a zbytočne pobliješ motor, pretesnit pumpu podtlakovu ten istý priebeh, toto všetko su korunové položky.

Hned nechaj vymenit olej v prevodovke a vanu s filtrom, nenechaj si nahovorit vanu kde sa mení filter, je to totalne nahovno, zasereš prevodovku - filter je súčastou vaničky.

Vekom starnu gufera tak ked začne hulit na bielo na volnobehu tak su zralé na výmenu.

Určite vymen uloženie stabilizačných tyčí, zase je to korunová položka a zvladneš to aj sám zo synom v garáži.
Ta guma straca tvrdost časom a potom sa zdá že su špatne stabilizačné tyčky.

Pokia ti zostanu koruny tak aj baterku vymen a hlavne nakoduj že je nová, predíš vela problemom s elektrikou.
e46 M3 CSL “Mrcha”
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ponákupní servis e61 550i

#3 Příspěvek od koki »

Ahoj, určitě vyměnit všechny kapaliny, filtry, může Ti najednou přestat topit (příklad nechodící pístky dvoucestného ventilu), kontrola hadic chladiče, mě za jízdy povolila příruba hadice, problémy s dobíjením např. repas alternátoru-určitě vyměnit originál regulátor, nic jiného dobře nefunguje. Problém může být u klimatizace, kompresor klimy, může řachtat řemenice. U tohoto motoru DISA jednotky klapek sání můžou odejít- výměna 6500,- ks. gufírka ventilů do budoucna, úniky oleje, např od držáku alternátoru, krytů motoru atd. olej. čidlo skrz něho může téct, vyměnit. V řazení steptronic automat převodovky, je problém v přerušení vodičů v páce mechanismu (přepnutí převodovky do sport modu z D do DS) rozdělat a sletovat vodiče a umístit je vhodně, pak opět přepnutí z D do DS funguje.
Curbes23
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: sob 25.02.2006 01:00
Bydliště:

Re: Ponákupní servis e61 550i

#4 Příspěvek od Curbes23 »

Díky moc za rady.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Ponákupní servis e61 550i

#5 Příspěvek od Filozof »

Zároven se zeptej JARAXE nebo jiného odborníka na Termostat na nižší teplotě u V8. Netlakuje se tak chladící systém a teplota se drží pod 100C. Ideálně kolem 90C.
Originální totiž při nižším výkonu auta a klidné jízdě nechává vystoupat teplotu k 110-112C což dost rychle ničí nejen díly v motoru ale i trubka co se mění kolem 200-350k nájezdu se bohužel odporoučí a dělá se drahá generálka a pak taky chladící okruh který dostává zabrat rád praskne nebo vystřelí hadice. Dost let to popisují zahraniční servery na BMW jak starší M62 motory tak novější N62... atd.

Takže toto bych taky řešil v první řadě. Odpočine si chladící systém od přetlakování a motor taky nebude vykazovat časté problémy které dochází vlivem extremně vysoké teploty které se blíží přehřátí (120celsia)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Ponákupní servis e61 550i

#6 Příspěvek od TANN3R »

Vyloženě hned po koupi bych hlavně pořádně to auto prolezl a sepsal si, co nutně potřebuje.
Z toho běžného servisu - olej 5w-40, měnit po 10 - 15tkm podle nájezdu, svíčky (pokud nevíš, jak dlouho tam jsou), filtry, olej v automatu i s těsněním pod mechatronikem a průchodkou, olej v diffu, brzdovku a ideálně i ten termostat. Pak máš na nějakou dobu klid.
Ten olej v převodovce můžeš klidně vyměnit standartní cestou a nepotřebuješ nutně proplach v ZF.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Ponákupní servis e61 550i

#7 Příspěvek od JaraX »

a mebmrány
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Ponákupní servis e61 550i

#8 Příspěvek od TANN3R »

Jo, membrány sem zapomněl, ty beru jako samozřejmost, a jedině originál BMW.
Odpovědět