Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

termostaty a oblak kouře na volnoběh

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00
Klubové ID: 3986

termostaty a oblak kouře na volnoběh

#1 Příspěvek od rhinos »

Nevím jestli to má souvislost.
Minulý rok jsem měnil ty hlavni dva termostaty. Chvíli to běhalo a pak jsem měl problém s řemenem na altíku. Už jsem to tady asi i zmiňoval. Řemen sebou vzal kus plastu z heat exchangru na automatu. Servis kam mi to odtáhly se s tím moc nechtěl srát a já to chtěl mít brzo hotovo kvůli dovče. Takže jsem sehnal jiný exchanger a vyměnil se jen ten plastový díl. Po opravě jsem si za nějaký čas všiml že teplota neleze moc nahoru a hlavně nedrží.
Takže jsem koupil úplně nový exchanger a vyměnil ho.
Teplota je ale taková divná. Leze to sice nahoru ale příjde mi že relativně pomalu.
Většinou se to zastaví na 75 stupních a relativně dlouho se to tam drží. Občas to trošku sleze třeba při jízdě z kopce na volnoběh. Prostě když není motor moc v zátěži. A pak když na to nekoukám pořád tak to najednou skočí na 85 a víc a už se to drží a nepadá pod 80. Jakoby se "něco" muselo stát aby to skočilo výš. Ještě mi napadlo jestli při té nehodě nedostal ten hlavní termostat "za uši" a teď nefunguje spolehlivě.

S tím souvisí další věc a to ta že jsem si teď asi 2-3x všiml že při stání na volnoběh to najednou začne hrozně kouřit.
Ten kouř je bílý.
Naposled mi přišlo že to bylo hned po zapnutí klimy(jel jsem s otevřenými okýnky).
Ale když jsem ji vypnul(přestalo to kouřit) a hned zapnul tak to už nekouřilo.

napadá někoho něco?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: termostaty a oblak kouře na volnoběh

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Napadá mne několik věcí:
- nevím, o jaké auto se jedná, ale v jednom z příspěvků jsi napsal něco o E60 diesel,
- měnil jsi 2 termostaty, tedy ten hlavní termostat a termostat u EGR ventilu - takže to asi bude diesel M57,
- potom řemen inzultoval výměník tepla voda olej u hlavního chladiče,
- a teď jde o to, jestli v tom výměníku je i termostat nebo ten termostat pro automat je jinde,
- kde všude jsou termostaty, které ovlivňují telotu motoru jsem psal tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0&start=60 , ANO = máš tam ještě třetí termostat, jen o něm nevíš,
- napiš mi Tvoje VIN do SZ, kouknu na to,

Pokud to kouří bíle, je to zpravidla voda ve spalování.
-buď zase prasknul ten termostat u EGR ventilu a pouští to chladící kapalinu do sání motoru a odchází to výfukem, ale to by ubývala chladící kapalina,
- nebo prasklo těsnění u výměníku pro motorový olej - voda, jde to do oleje a přes odlučovač oleje zase přes motor do výfuku, tedy díl č. 8 zde http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2328 a zase by se ztrácela chladící kapalina
- nějaká souvislost s klima mne nenapadá, leda že by kondenzát z klimy tekl na horké díly pod autem, ale to by nekouřilo z výfuku, ale z pod auta.
:D
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: termostaty a oblak kouře na volnoběh

#3 Příspěvek od Jirke »

Resil jsem bily kour pred mesicem.
Delalo to jak na volnobeh, tak i pri jizde, ale jen prvnich par km (ne vsak vzdy, ale behem mesice se to vlastne projevilo a vykulminovalo v temer kazdodenni jev).

Voda tekla pres vadny chladic zpetneho vedeni vyfukovych spalin do vyfukovych svodu...

Chladic jsem vyndal, otestoval, a vyhodil. Prozatim jezdim se zaslepenym zpetnym vedenim primo na svodech, ale logicky sviti kontrolka motoru kvuli EGRu. Ten asi vyradim z provozu, protoze celej system je svinstvo. Ale pri mych 420.000km je uz trochu pozde neco napravovat. Nicmene nehodlam investovat do zbytecnosti...

Navrhuju, abys ten chladic proste u studenyho motoru odmontoval a podival se, jestli je natekla voda ve svodech nebo jestli neni nahodou mokry turbo zvenku.
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00
Klubové ID: 3986

Re: termostaty a oblak kouře na volnoběh

#4 Příspěvek od rhinos »

starML píše:Napadá mne několik věcí:
- nevím, o jaké auto se jedná, ale v jednom z příspěvků jsi napsal něco o E60 diesel,
- měnil jsi 2 termostaty, tedy ten hlavní termostat a termostat u EGR ventilu - takže to asi bude diesel M57,
- potom řemen inzultoval výměník tepla voda olej u hlavního chladiče,
- a teď jde o to, jestli v tom výměníku je i termostat nebo ten termostat pro automat je jinde,
- kde všude jsou termostaty, které ovlivňují telotu motoru jsem psal tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0&start=60 , ANO = máš tam ještě třetí termostat, jen o něm nevíš,
- napiš mi Tvoje VIN do SZ, kouknu na to,

Pokud to kouří bíle, je to zpravidla voda ve spalování.
-buď zase prasknul ten termostat u EGR ventilu a pouští to chladící kapalinu do sání motoru a odchází to výfukem, ale to by ubývala chladící kapalina,
- nebo prasklo těsnění u výměníku pro motorový olej - voda, jde to do oleje a přes odlučovač oleje zase přes motor do výfuku, tedy díl č. 8 zde http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2328 a zase by se ztrácela chladící kapalina
- nějaká souvislost s klima mne nenapadá, leda že by kondenzát z klimy tekl na horké díly pod autem, ale to by nekouřilo z výfuku, ale z pod auta.
:D
dík za odpovědí oběma :-)
Mám E61 535D 12/2005
Přesně tak sletěl mi řemen a na tom výměníků je součástí i ten termostat:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/E ... oler_line/
Na něm urazil kus toho termostatu.
Původně bylo vyměněno nějak provizorně.
Teď jsem tento výměník koupil nový a nechal vyměnit.
Ještě můžu kouknout teda na to těsnění.
Jinak na chladičku jsem koukal a byla mezi rysky.
Tak jsem ji dolil a budu to sledovat.
Víc mě teda trápí ta teplota protože když to fungovalo tak jsem byl zvyklý že se to "raketově" ohřálo. Třeba za 10 minut úplně v pohodě.

Jinak kdyby to nekoho zajimalo tak spadly remen z altiku umi udelat slusnou paseku.
Sejmulo to ten výměník a udělalo díru do chladiče

Ten kouř nevím. Zvláštní je že je to sporadicky a jen na ten volnoběh nebo respektive pri stojicim aute.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: termostaty a oblak kouře na volnoběh

#5 Příspěvek od JaraX »

no a nedostala se ti do nádrže nafta? \ :lol:
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: termostaty a oblak kouře na volnoběh

#6 Příspěvek od Jirke »

rhinos píše:
starML píše:
Ten kouř nevím. Zvláštní je že je to sporadicky a jen na ten volnoběh nebo respektive pri stojicim aute.
A je to pri stojicim aute treba po predchozi jizde nebo kratce po startu ?
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00
Klubové ID: 3986

Re: termostaty a oblak kouře na volnoběh

#7 Příspěvek od rhinos »

vzdy po jizde.
Ale zatim jsem si toho vsiml jen asi 3x
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: termostaty a oblak kouře na volnoběh

#8 Příspěvek od Jirke »

U me to bylo vždy kratce po startu max 5km...
Tak to sleduj a uvidíš, jinak ja za ten mesic co jsem to resil jsem celkem dolil asi litr vody.
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00
Klubové ID: 3986

Re: termostaty a oblak kouře na volnoběh

#9 Příspěvek od rhinos »

ono to mozna opravdu bude to tesneni...?
Vecer jsem jen odemknul auto a zvedl hauptnu. Vzdycky slysim jak bzuci jednotky a ted jsem slysel jakoby jemne syceni.
Nemel jsem dole kryt motoru ale slo to nekde zepredu jakoby od skrtici klapky/EGR.
Nebo uz me honi schiza :D
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: termostaty a oblak kouře na volnoběh

#10 Příspěvek od Jirke »

Pánové, BMW E61 530xd LCI, najeto 240.000km.
EGR chladič OFF (před půl rokem)

Pár týdnů nazpět začlo auto po jízdě cca 5km městem najednou kouřit z výfuku. Hodně bíle, téměř jako pára, ale voda to není (chladivo neubývá). Po dalších cca 2-3km to kouření zmizí.

Děje se to cca 2x týdně, ne při každé městské jízdě a ještě je dobrý říct, že se před tím než to začalo dělat, aplikovalo aditivum BG Premium 245.
Když se jede delší trasa, pak to ve městě třeba týden nezahulí.
Když to zrovna kouřilo, čuchnul jsem k tomu a byla to taková zvláštní směs pachů, ale říct že je to nafta nebo olej, to se úplně nedá.
Prostě takovej ten nakyslej smrad.

Může se takto projevovat DPF ?
Nebo je to následek aplikace toho aditiva BG ?
Odpovědět