Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#1 Příspěvek od JakoobCZ »

Ahoj,
máte někdo V8 s kompresorem? Nejde mi primárně o zvyšování výkonu a lítat 300 po dálnici. Spíš jen, že je motor v nižších otáčkách z povahy konstrukce prostě línější a jezdit pořád ve sportu není úplně komfortní. Po vzoru Alpiny tedy zvednout kroutící moment, aby bylo auto svižnější. Jel jsem v takto upraveném Mercedesu a je to prostě jiná liga.

Zatím jsem našel sety kompresoru od dvou firem (ESS a G-Power), ale cena se blíží hodnotě mého vozu :D
Tudy tedy asi ne, respektive možná by šlo sehnat něco z druhé ruky.

Ještě mi někdo na Fcb tvrdil, že N62 má záměrně omezený krouťák/výkon, aby tolik nekonkuroval dobové M5, lze to prý odemknout, ale v tom se absolutně nevyznám. Možná je to celé jen pohádka...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#2 Příspěvek od Filozof »

Dinan je možnost nebo pak odladění od profi firmy trvá to cca 2dny ale těch 300kw tam bude a rychlejší reakce taky. Plus odstranění omezovače a dokáží i otáčky o cca 300ot více může točit motor. Z výroby má rezervu a o více než 500ot se to snižuje kvůli výdrži a EKO atd.
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen
Klubové ID: 3963

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#3 Příspěvek od Popp »

Teraz riešim kompresory do V12 + programovatelné jednotky, pokial chceš dam kontakt na pána v Nemecku ktorý vyrába kompresory aj pre G-POWER a to nekecám, akurát je treba vediet po nemecky.

Pravá strana umna pohode ale lavá na zakazku komplet prekopat zrkadlovo. Odhad ceny upravy CCA 200.000kč ale finálka 440kW možno viac, zatial to nikto neskušal s motorom M70B50 tak je to mimo všetky tabulky a teoriu + teda komplet výfuk od zvodou z nerezu a prevodovka no.
e46 M3 CSL “Mrcha”
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#4 Příspěvek od JaraX »

JakoobCZ pokud si matně pamatuju tak máš 545i, doporučuju přejít na 550i tam je to fakt jiná liga.
a nebo jde koupit M5 lehce přes 300k, ale stav by mě fakt zajímal.
co jsem se bavil s motorářem tak mi říkal že dobře udělaná atmosféra je krouták stejný jako objem, tzn 4,4i = 440NM a že prostě 4,4i atmosféra nebude mít nikdy 600Nm.
ten kompresor je prostě drahá sranda.
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#5 Příspěvek od JakoobCZ »

Mám 550i s 220kkm na hrbu, takže motor určitě půjde ven a věřím, že po GO se to zlepší. Jede to i tak šíleně, nicméně tomu při nižších otáčkách chybí ten zátah a zatím to tak měla každá atmo, kterou jsem jel. Jak by řekl správný škodovák "netáhne to vocpodu jako moje TDI" :D

Kompresor je drahá sranda, ale zajímavý je, že například v amerických autech to má skoro každej, takže jde spíše o to, jestli se nedá sehnat podobný kit za rozumnější peníz. Přijde mi nepravděpodobný, že by každý majitel Mustangu vozil vpředu 250k za kompresor. Nechci šponovat koně i krouťák do nesmyslu, spíš jen, že by to na začátku přifouklo víc vzduchu... jen nepatrně :twisted:
Naposledy upravil(a) JakoobCZ dne čtv 28.06.2018 22:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#6 Příspěvek od Filozof »

To je dle mě extrém. Pokud to dáš odladit profi firmě tak ti odladí 30-40kw čistých i nějakej krouták 40-80nm ale hlavně reakce auta a odstraní omezovač a poletí to jak piclé prase od nuly do 305-310km/h. oni dokáží křivku kroutáku uplně posunout hodně dolů a charakteristiku motoru až tak, že to bude až moc agresivní chování a budeš chtít mírnější reakce to se vsadím. No a otáčky klidně ještě posunou. S jiným DIFFEM by to bylo nejlepší kterej je na to uzpůsoben at to poberou obě kola ten výkon.

Ale počítej 2-3dny bez auta někde i týden kde to odlaďují.- Ideálně kde se zaměřují na BMW a nějaké 550ky jim prošli rukama.

Myslím si že to je nejlepší cesta. Než tam cpát kompressor nebo turbo. ;)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#7 Příspěvek od TANN3R »

Filozofe, ani náhodou. Možná by šlo upravit N62 tak, že se výkon zvedne třeba o 20Kw, ale určitě ne dole. Naopak, pokud potřebuješ z atmosféry dostat výkon, musíš ho honit v otáčkách, na úkor spodku - už vidím, jak někdo ladí vačky na vvt s tím, že se upraví tak tři auta na světě za rok :D
Prodej to a kup w211 E55 AMG, tam máš dostatečnej spodek, skoro jako 1.9tdi :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#8 Příspěvek od JaraX »

právě že když se to ladí tak jde většinou spodek uplně do kytek, to auto dělá maximum pro to aby mělo krouták dole, už ten megasložitej system v sání, do toho vanosy atd.
ale ty auta maj celkem dlouhej dif, v sedmě je to asi ok, ale v petce už je to asi hodně, dej trošku kratší dif a uvidíš jak to bude odspoda trhat ruce.
hlavně nevěř těm filozofovým nesmyslům, u N62 nikdo nějakym laděním nepřidá 80NM :D :D :D i těch 40 je podle mě unreal.
a počítej že GO moc nepomuže, první si zajed na brzdu, ja byl s par N62 na brzdě a prostě i po 200k na hrbu maj prakticky seriovej vykon, když uděláme komplet GO, tak to přidá něco že si řekeneš že to líp jede, ale nesedneš si z toho na prdel, to fakt ten dif dá hned masakr.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#9 Příspěvek od Filozof »

Tak samozřejmě krátkej DIFF se svorností pořádnou at makají obě kola je uplně někde jinde zrychlení to dost zlepší.

Klasickej chip a uprava nenáročná je kolem 17-20kw. Těch dalších 10-20 je právě odladěním motoru a povypínáním či odstranění EKO sraček, která tam jen zadupává výkon. ono by se ještě pár věcí našlo ale v první řadě bude stačit ten Diff jak a základní uprava software i převodovky pokud je tam automat.
Posunutím otáček k 7tis by ses bát nemusel. Těch 6800ot. je uplně v pohodě a stále bude malá rezerva.
Ale toto vše řeší profíci co ladí auta. Nejlepších výsledků dosáhneš pokud přidáš k tomu sání a další věci ale pak už roste cena.

V základu co jsi řekl jsem pochopil že nechceš moc investovat tak bych se držel diferenciálu kratšího např 3,45 apod. místo 2,81 továrního ,,, Ideální z M5 pokud bude pasovat ale nevím kolik má to si nevzpomenu zkus pohledat a zda pasuje a není třeba měnit více věcí.
A pak ten soft odladit i tak těch cca 400hp bohatě bude stačit pokud to nebudeš nechávat někde ladit za dražší peníze (zase by jsi se dostal ještě mnohem dál s výkonem)

Pak už to pojede moc pěkně.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#10 Příspěvek od JaraX »

- jak jsi přišel na to že má 2,81? podle má spíš 3,38
- a mužu se zeptat jaké ekosračky má N62TU?
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2193
Registrován: stř 05.10.2016 17:57
Klubové ID: 3925

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#11 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

co si budeme povídat, nejlepší tuning je koupit rychlejší auto... tj. tady M
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#12 Příspěvek od Filozof »

podle mě je 550i super auto. Stačí jen odladit software i těch základních 20-25koní stačí jde spíše o ten samosvor a kratší DIFF a naladění software.... tento základ pro radost bohatě stačí ...

Vždyt to auto dává za 5s kilo a jede 3kila tak kde je problém ? :D

Diff a ladění motoru z něj udělá solidního dravce i tak.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#13 Příspěvek od JaraX »

ale M5 bude furt auto z jinyho světa
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#14 Příspěvek od TANN3R »

Filozof hlavně vůbec nepochopil, co JakoobCZ chce. O zrychlení tady ani tak nejde. Atmosféra prostě nikdy nebude mít takovou sílu dole/pružnost jako kompresor nebo turbo. Můžeš ladit jak chceš, ale tyhle vydolovany koně někde v 7k ot podle mě nejsou to, o co tady jde a ten rozdíl bude zanedbatelnej.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#15 Příspěvek od Filozof »

Tak možná by to chtělo srovnání s jinou 550i protože co říká vypadá že má uplně jinej motor pod kapotou.

Ta 550ka jede krásně odspodu nevím kde vidí problém...asi je problém s autem.

Nemužeme tady srovnávat např 335i která je dopovaná dvěma turbama nebo elektromobilem co má plnou sílu od nuly.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#16 Příspěvek od JaraX »

:oha: :oha: :oha:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#17 Příspěvek od TANN3R »

Filozof: Aha, a když se svězeš ty v jeho 550i a řekneš, že to jede jak prase, ale on řekne že to moc nejede, tak má pravdu kdo? :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#18 Příspěvek od Filozof »

to je tak těžké vzít dvě 550i nebo jít na brzdu a zjistit zda nemá motor nějaké problémy ?
Pochopím to u Jaraxe u něj je vše zdechlé pokud to není V12...apod.
Nebo někoho kdo jezdil x let s eMkem.

Ale říkat že 5litr je zdechlej a nemít porovnání s jiným je prostě problém k posouzení.

Bud brzda nebo srovnání s jinou 550kou. Vše ostatní je jen subjektivní pocit jedince a zbytečně se dohadujeme kde je problém.
Pokud mu 550ka ujede jak nic a hned od začátku bude problém v autě a je to jasný.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#19 Příspěvek od JaraX »

ach jo
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Uprava N62 v E60 - kompresor vs uprava ECU

#20 Příspěvek od TANN3R »

:lol:

Filozofe, pochop už, že prostě atmo motor nebude mít nikdy spodek a nástup výkonu, jako přeplňovanej. Je úplně jedno, že atmo motor v jednom autě bude mít stejné zrychlení jako kompresor v jiném autě. Chování a pružné zrychlení bude úplně jiné. O to počítám autorovi jde. Ty mu tady poradíš, ať posune omezovač a hledá pár zbloudilých koní :D

Stejně je to jedno, tohle není úprava, že do toho dáš kilo a jen se vozíš. Jediná smysluplná věc, je ten zkrácenej diff. Ten teda to auto změní dynamicky dost, jen to má i své nevýhody.
Odpovědět