


PS: Jsem tu nově, koukal jsem do FAQ a do tématu Koupě ojetého BMW v sekci 3er/4er, zkoušel jsem i vyhledávat kvůli duplicitě, ale je tam 727 stran témat


No podívej se já mam menší model e46 320d z roku 2000. Za 150,000kč určitě koupíš 330d, koupit auto není problém, není problém ani najít auto v dobrým stavu, otázka je jestli ho budeš moct dlouhodobě udržovat, jestli to bude mít finančně smysl a jestli je to vůbec to co potřebuješ, protože plno lidí si koupí starý BMW a pak je to sežere.johnyrocknroll píše:Zdravím, v dohledné době budu shánět ojetinu do 150 000,-Kč, plánovaný roční nájezd je zhruba 25 000 km, převážně okresky, cca 30 km na jeden zátah, manuální převodovka. Současná "ekologická" politika () tlačí ceny starších dieselů dolů do té míry, že se i v této cenové hladině začínají objevovat zajímavé stroje, třeba právě BMW E46 330d. Přestože můžu vzít "kilo", jezdit legendární jedničkovou Oktávkou TDI 66/81kW za 4,5 l/100 km a ještě zbude na úpravy, BMW je přece jen někde jinde. To zrovna Vám nakonec nemusím vykládat
Bohužel ale znám jen málo lidí s BMW, takže nemám moc představu o ceně náhradních dílů a servisu obecně a sám si na tom nic neudělám. Je zcela zřejmé, že inzerované kusy kolem 130 000,-Kč v mém případě nebude možné v dohledné době uvést do stavu nového auta, ale jde mi především o to, jestli je vůbec reálné s tímto rozpočtem tohle auto aspoň udržovat. Nehodlám se dívat na to, jak se mi kus automobilové historie rozpadá pod rukama na prach a zároveň dost dobře nemůžu dávat 50 000,-Kč ročně za servis, abych tomu zabránil, to radši vezmu tu Oktávku. Pokud bude auto sloužit, nechám si ho klidně na věky, dnešní vozítka se dvěma pedály plná dotykových displejů, všelijakých asistentů, konektivit a jiných nemožných nesmyslů stejně nejsou nic pro mě. Má smysl o parádní E46 "v naftě" aspoň uvažovat? Nebo by se v tomhle případě spíš vyplatila 330i? Případně s přestavbou na LPG? Nebo tahle zkrátka není pro mě a mám jít pro tu Oktávku?
![]()
PS: Jsem tu nově, koukal jsem do FAQ a do tématu Koupě ojetého BMW v sekci 3er/4er, zkoušel jsem i vyhledávat kvůli duplicitě, ale je tam 727 stran tématPokud už tu něco podobného bylo, pak se za případnou duplicitu omlouvám a snad to nebude hned na ban
Mám nejradši kecálky který tě vždycky napadnou aniž by ukázali jinej výsledek, jak k němu dospěli a nebo jak koliv proadili.PPK píše:V rychlosti sem prolitnul ten kalasnikuv blabol... zahlid sem tam dve perly...
Na nemeckejch dilech od febi a meyle jsou nemecky maximalne krabicky. Co se tyce podvozku tak se to radi spis k podprumerny kvalite.
Dvouhmotnosti setrvacnik... to je takova hezka ukazka toho, jak kalaschnikov vubec nema povedomi o tom, kolik co stoji a tak ho vsude oskubou.
Ano cena originalniho setrvacniku na e46 330d je v ceniku bmw je s dph 25 779 Kč. Jenze druhovyroba od Luk je za 9159.17 kc a od Sachs dokonce jen 7668.28 kc.
Stejne tak si cuca z prstu i ty ostatni ceny a realita (jak ceny, tak poruchovost e46) je jinde
To je pochopitelný že skopíruješ číslo dílu do webu obchodu kde ho chceš koupit a ukáže se ti cena. Já jsem řekl ze novej dvou hmotovej setrvačník stojí kolem 30,000kč, jestli někde stojí 25 a někde 30 je pořád kolem 30,000. Kdybych řekl že novej stojí 5000 a on stojí 25,000 pak mi můžeš říkat že jsem hloupej. Nechápu kam tímhle spěješ když jsem uvedl zhruba tu samou cenu kterou jsi sám napsal... O čem je vůbec řeč, nějak jsem se ztratil?PPK píše:Jak sem dospel k cene origo dvouhmotnostniho setrvacniku. Specialne pro ty hloupe jako kalasnikov471.
Tady vlevo jsou uzitecne odkazy. V etk clovek najde cislo dilu. Pak ho zkopiruje do patricneho okenka na webu na ktery vede cenik a uvidi tam cenu, za kterou ten dil muze koupit
No a k tem jeho nemeckejm nesmyslum. Clovek si koupi neco od febi a v krabicce najde dil od uplne jinyho vyrobce... Ale tak hlavne ze kupuje od nemcuPro dobrej pocit asi dobry
Když to říkám já tak mi říkají že jsem blbej e46 je spolehlivostí někde jinde co tady meleš.JaraX píše:ty E46 už se prostě hodně sypou, né nějaké vážné věcí, ale furt kraviny, furt řešíme věcí typu zarezlo prasátko v brzdiči, rozpadla se ručka, nejde ventilátor, odešel ježek atd atd.
- jel jsi někdy vůbec v té Fabii za 300? ty si asi nedovedeš představit jak velká to je sračka, já jel nedávno v OII L&K a to auto nejde vůbec s BMW ani srovnávat, ani s tou blbou E46, natož s E90.kalasnikov471 píše:Když to říkám já tak mi říkají že jsem blbej e46 je spolehlivostí někde jinde co tady meleš.JaraX píše:ty E46 už se prostě hodně sypou, né nějaké vážné věcí, ale furt kraviny, furt řešíme věcí typu zarezlo prasátko v brzdiči, rozpadla se ručka, nejde ventilátor, odešel ježek atd atd.Tady ti to samý říká mechanik. Tyhle naftový motory v E46 jsou velmi spolehlivý, jak čtyř válec tak šetsí válec protože je to ten samej motor, věřím že najedou i 1 milion km. Já už jsem najezdil skoro 50,000km a ještě se mi nestalo že by mně to někde nechalo ale je pravda že pořád odchází maličkosti, kterých když pár odejde, časem budou stát víc než třeba ta VP44 pumpa nebo repas převodovky.
Prasátka zareznou to je pravda, na brzdy jsem úplně zapomněl i když je teď sám dělám. Tam nereznou jenom prasátka, když to koupíš tak musíš hned vyměnit brzdy a pravděpodobně i zadní brzdový trubičky protože budou shnilý. Budeš muset vyměnit žhavící svíčky, odhází řídící jednotky větráků, všelijaký čidla, kromě toho když koupíš před face-liftovanej model budeš muset vyměnit podtlakový hadičky atd.... atd... Brzdy se dají udělat za 4000, podtlakový hadičky stojí 100 korun, čidla stojí pár tisíc jenže když si to nebudeš dělat sám budeš ceny všech oprav muset zdvojnásobit a možná i ztrojnásobit.
Je důležitý pochopit že jdeš do strašně starýho auta který bude na 95% zanedbaný a chceš ho začít používat jako kdyby bylo nový, a teď bude na tobě aby jsi všechno dal do pořádku a dál ho udržoval což bude stát hodně, obzvlášť když si to nebudeš dělat sám, a je jedno jestli si koupíš naftu nebo benzín nebo budeš jezdit na LPG, všechno to bude už starý.
Jinak stará Octavie tě vyjde skoro na stejně jako e46 protože tam jsou svoje probémy, hydroštosy, taky odcházi převodovky, rezne to atd...![]()
Ty jsi říkal že chceš starý BMW, zažít tu nostalgii atd... Což není problém když máš peníze na vyhození, ale v podstatě má JaraX pravdu, pokud máš prachy a chceš takhle jezdit je lepší koupit novější model a tohle nechat kutilum. Další otázka je, jestli to všechno má smysl vhzledem k dnešní ekologický politice, aby si to celý neopravil a za 3 roky ti řeknou že s tím nesmíš do centra města.![]()
Mých 5 centů, i když tady nebudou moc populární je že když už mně za 5 let stará e46 vyjde na půl milionu, jestli není lepší si prostě koupit Fabii za 300,000, odjezdit záruku a zbavit se toho protože tě to vyjde na stejně, možná i mín ale jezdíš v novým autě, nemusíš se srát s opravama a nejspíš to i líp pojede, protože tyhle starý diesly jsou pomalý, mají turbo díru tak že musíš pořád podřazovat aby jsi byl nad 2000 otáčkama a podovzek není komfortní. A nebo když chceš BMW tak jít do tý E90 jak tady bylo řečeno, hodit do do pucu, a za 5 let prodat.
Já jsem nic nezničil, já jsem realisticky spočítal kolik by ho ta ojetina mohla stát za 5 let s takovým nájezdem. Dospěl jsem k tomu že by ho to mohlo vyjít na 5kč za kilometr, což mimochodem není vůbec špatný protože i stará Octavie by vyšla na stejně a tady za tu cenu má auto vyšší třídy.TANN3R píše:Mě se líbí, jak Kalasnikov naprosto zničí každé vznikající téma, které se týká nákupu ojetiny. Sranda, že už mu ani nikdo postupně neodporuje, protože to prostě nemá cenu. Furt ty samy nesmysly dokola..
Btw. Kalasnikove, ukaž mi jednu 330d s vp44.
Ve Fabii jsem samozřejmě jel jinak bych jí nikomu neradil.JaraLPG píše: - jel jsi někdy vůbec v té Fabii za 300? ty si asi nedovedeš představit jak velká to je sračka, já jel nedávno v OII L&K a to auto nejde vůbec s BMW ani srovnávat, ani s tou blbou E46, natož s E90.
- benzíny a LPG budou moc do měst jezdit ještě hooooooooodně dlouho, nafta už ve většine západní Evropy do města nesmí, teda E46 nafty. E90 nafty už taky často ne.
- auta na LPG dokonce v německu nebudou muset ani platit dalniční známku, těch výhod je prsotě hodně.
- lidi s naftou se o to prostě staraj mín, takže není jedno jeslti budeš mít naftu, LPG nebo benzín.
Na zaklade vymyslenych cen nebo cen z nejdrazsiho ceniku co si nasel jeste navysenych o kalasnikovu konstantu na totalni nesmyslkalasnikov471 píše:já jsem realisticky spočítal kolik by ho ta ojetina mohla stát za 5 let s takovým nájezdem
Tak si to začneme ověřovat když jsem tak hloupej a jsou tady vymyšlený ceny.PPK píše:Na zaklade vymyslenych cen nebo cen z nejdrazsiho ceniku co si nasel jeste navysenych o kalasnikovu konstantu na totalni nesmyslkalasnikov471 píše:já jsem realisticky spočítal kolik by ho ta ojetina mohla stát za 5 let s takovým nájezdem
A jeste si tak hloupy ze i u neceho kde se jednoduse da overit, ze meles kraviny, stale trvas na svoji pravde...
Už jsem to spočítal s cenama s internetu, s důkazama že si nic necucám z palce. Rozumíš arabaský číslice vole? Rozumíš česky? 5 korun, otevři ruku, 5 korun jako 5 prstů, 5 korun na 1 kilometr už jsem to spočítal dvakrát. Jste tady natvrdlý nebo neumíte matematiku nebo co?kalasnikov471 píše:johnyrocknroll píše: Nebo celkem za 5 let s cenou auta tě bude jeden km stát 4 koruny české a 50 haléřů taky českých.![]()
Mně to dalo asi 15 minut napsat jinak bych to nepsal. Jinak tohle je užitečný pro stovky lidí který to budou číst, možná se z toho lidi naučí vypočítat kolik je bude stát auto a nebudeme v ČR mít tolik problémů s dluhama, exekutorama, vraždama, sebevraždama atd...TANN3R píše:Ty vole, jedno se ti musí nechat Kalasnikove, tyhle slohovky musí dát strašně práce, i je to cely takovy hezky přehledny![]()
Ale podle mě je hlavně kravina to tvoje počítání nákladů pět let dopředu, na tom je vidět, že vůbec nechápeš, proč si lidi tyhle auta kupují (někteří). Do těch tvých výpočtů musíš zahrnout i jistej fun factor. Nevím teda, jakou má hodnotu v penězích, ale věřím, že ty tenhle převod zvládnešTohle je klasika u lidí, co si kupují nejmenší naftové motorizace, prostě k tomu žádnej vztah nemají a chtěj jen BMW + šetřit. Málo komu jeho auto vydělává peníze, tj. nákup auta, obzvlášť toho pro radost, nikdy nebude ekonomicky výhodná akce. Když na to půjdeš jen z hlediska nákladů + chceš jezdit bez starostí, tak ten tvůj vysněnej novej rapid možná i smysl dává.
Btw. Soused si koupil novej Škoda Kokodák, to je teda fakt odpornost zevnitř ven..