Stavám RD a myslím dopredu a v garáži mám u všetkych stopoch prípravu na nabíjačky elektromobilou, dokonca aj v DEPE (garáže mimo RD) a v dielni mam to iste pripravene - tak som elektrikár a kable umna su maličkost zvlašt ked mám na RD dohromadi 16800m kablou.
Elektro siet neni v dnešnej dobe dimenzovana nato aby sme mohli nabíjat auta v každom dome.
Je to iba vízia, pekná ano ale počíta niekto kolko bude treba Černobilou v ČR aby sme to stíhali?
e46 M3 CSL “Mrcha”
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
Hlavne tech vyssich jisticu v dome a tim padem vyssi platby pro Cezaky a jim podobnym. Tohle je proste ultra blbost kterou zase unie nedohlidla ani na zacatek prahu !
Jinak ja mám v domě tak 3km kabelu nechci videt co mam Popo postavene
Hlavně ubývání kapacity stářím - počtem nabíjecích cyklů. To bude zásadní problém. 5 let starý auto bude neprodejný
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
tak asi jak který, třeba u BMW maj 5 let starý cca 90 procent kapacity a zaruka na baterky tuším 10 let
This can either be attributed to an inaccurately high reading (remember this is not a precise reading), or that BMW has actually opened up more than the 18.8 kWh they claim is available. The highest reading I have ever seen on my car was 19.2 kWh, and the lowest was 16.1 (in the winter). When my car was new the average reading in favorable conditions was about 19 kWh. Today, my average reading is now about 18.2 kWh. If these average readings are correct, it would mean that I’ve lost about .8 kWh of usable capacity after 36 months, 70,000 miles and approximately 1,000 complete charging cycles. (I’ve probably plugged in closer to 2,000 times, but my average trip between plugging in is only about 37 miles).
Popp píše:Stavám RD a myslím dopredu a v garáži mám u všetkych stopoch prípravu na nabíjačky elektromobilou, dokonca aj v DEPE (garáže mimo RD) a v dielni mam to iste pripravene - tak som elektrikár a kable umna su maličkost zvlašt ked mám na RD dohromadi 16800m kablou.
Elektro siet neni v dnešnej dobe dimenzovana nato aby sme mohli nabíjat auta v každom dome.
Je to iba vízia, pekná ano ale počíta niekto kolko bude treba Černobilou v ČR aby sme to stíhali?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
No to je pěkný, ale X5 na CNG nejede a jiné auto pro mne nikdo nevyrobil , takže se spokojím i s LPG. Pořád se dá natankovat do 13 ti kaček a nádrž mám luxusní co do velikosti.
Plnička by byla dobrá, kdo má nádrž do 50ti litrů.
To je mi zase novinka.
Teď jde o to, kolik to stojí. Zástavba a plnička a jaká je návratnost. Cítím tam nějakou levárnu.
A asi bych nádrž u X5 E53 do kufru nechtěl. Už tak jej využívám na max a shodil bych tím možnost sklápění sedaček. To tak možná do E70, kde nevejde velká toroid anebo do limče, která má sedačky na pevno.
cetl jsem o tom jen okrajove, ale pro jedno auto to podle me nema vubec smysl porizovat. Porizeni bude zacinat na 120 tisic KC bez DPH a budou s tim jen naklady na provoz. Naklady na stlaceni a servis se udavaji kolem 5 kc za m3. Plus cena plynu. Cili mne pripada, ze to ma smysl jen kdyz clovek plni nekolik aut s velkym najezdem, proipadne pokud to provozuje i castecne komercne a nacerno tankuje sousedum treba
A ziskat povoleni na komercni provoz ale clovek u sveho RD jen tezko dostane.
a tohle nepodleha zadnemu povoleni? To bych se fakt divil Stavim si dum, vse si delam sam a sam jsem si i prosel procesem stavebniho povoleni a fakt bych se divil, kdyby tohle nevyzadovalo x posudku a souhlasu ruznych organu. Ja bych napriklad opravdu nebyl rad, kdyby si tohle postavil muj soused. Ani jsem si do domu plyn neprivedl...
Udelat to na cerno asi neni problem, ale nejsem si jist, zda tohle nevyzaduje (jako vse ostatni) pravidelne revize... jde pak o ten provoz, kdyz se neco stane a neni to s papirama tak pojistovna ukaze prostrednicek.
Arnie_one píše:To je mega ale Na pozemku vyhrabes jamu a hodis do ni v satelitu nádrž na CNG Každej soused v okolí bude rád
K čemu nádrž. Stačí žlutý trubky
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
v řádu je malej tlak, tzn že bud tankuješ celou noc a nebo máš nádrž do ktere to tlačí kompresor a ty si to pak jen odebereš.
CNG má smysl pro nějaký rozvoz, nějaký auto co jezdí pravidelnou linku, máš ho třeba na firmě, večer píchneš na plničku, rano se do toho skočí a jede.
ale jako rodiny auto mi to moc super nepřijde když proti LPG má jen samý nevýhody
vlastně když porovnám LPG a CNG
- cena na kilometr je prakticky stejná
- CNG stojí víc montáž
- CNG je jen 1/10 benzínek
- CNG nádrž není nikdy toroid
- CNG má menší bezpečnost, v nádrží je 10x vyšší tlak
- výhodou CNG je pak že jde tankovat doma za menší peníze
CNG alespon co vím jám, má horší "výkon" než stejné auto na LPG potažmo benzín. Čím to je nevím, ale třeba O3 G-tec je líná jak mrcha, při stejném motoru na 95. Obecně co jsem se bavil o CNG, tak má horší pružnost a auto je "mrtvější" Tím dřív dle mě trpělo LPG, dneska ty systémy jsou asi,ale daleko dál.
Nejsme expert berte to, jako pocit co jsem zažil.
Arnie_one píše:CNG alespon co vím jám, má horší "výkon" než stejné auto na LPG potažmo benzín. Čím to je nevím, ale třeba O3 G-tec je líná jak mrcha, při stejném motoru na 95. Obecně co jsem se bavil o CNG, tak má horší pružnost a auto je "mrtvější"...
Tak tohle jsem v zivote nezaznamenal, tabulkove to mozna plati, ale v realu ten rozdil 5 % nepoznas. Kamarad ma par MB-E s CNG origo z vyroby a neni poznat, jestli auto jede na plyn nebo na benzinovou rezervu
O3 je lina obecne, natoz v eko-provedeni G-Tec. Ale neni to diky CNG, ale kvuli celkovemu "eko" naladeni motoru/auta
Vyloženě když jsem jel s O3 (1,4) s tím CNG je to strašná mrtvola, ten motor se normálně udusil, možná velikost vs výkon motoru, nevím, každopádně co si pamatuju 1,6MPi LPG vs G-TEC O3 tak jednoznačně pocitově je o dobrých 20% na tom sakra líp O2 1,6 MPi LPG.
Navíc ten tlak v nádrži 10x větší to není dobrej pocit.