gunner píše:Zdravím,mám problém s chladícím systémem.Chladící kapalina mi uniká přes jeden z termostatu... ten menší co je v horní části motoru,na konci má v sobě takovou menší dirku (origo z výroby) a z té to uniká,cím teplejší je voda a vetší tlak tím více.Teplota se drží na 90. V zimě se mi občas stalo,že se voda ohřála cca jen 60-70 stupnu.Ted drží bez problému 90.Auto normálně topí.
Bude špatný ten termostat nebo může být jiný problém?
Díky

BMW dělá plno věcí dobře ale chladící systémy rozhodně ne, počínaje od tý blbý plastový nádobky na chladící kapalinu vedle chladiče která časem začíná téct až po ty prašivý plastový termostaty který se pořád rozbíjí, obzvlášť ten nahoře ze kterýho teče kapalina když se dotkneš trubky.
Ten malej termostat co máš nahoře je EGR (recirkulace výfukových plynů) termostat kterej pouští chladící kapalinu kolem trubek s těma výfukovýma plynama aby se v zimě rychleji ohřála. Kromě toho tam ještě je elektrickej ohřívač (400W ale pro severní země se tam dávali i 2000W pro lidi kteří si auto ráno ohřívají elektřinou), protože naftový motory potřebujou bejt co nejrychleji ohřatý, jinak pijou jako finové v Petrohradu.
Kup novej EGR termostat přes eBay z Lotyšska, stojí pár stovek před tím než ti někde vyteče chladící kapalina a zadřeš motor, a kup i novej hlavní termostat. Ten se ti zaseknul v otevřený pozici a proto se ti v zimě nemůže ohřát motor ale v lěté když je hyc tak se zahřeje.
Můžeš k tomu koupit i novou vodní pumpu když už to děláš. Když vyndáš tu černou krabici kterou máš za chladičem (drží jí nahoře 2 šrouby a pak se vytáhne ven) tak tam máš místa že si můžeš i stoupnout před motor. Vyměníš to všechno sám v pohodě na parkovišti.
Taky vyměň chladící kapalinu, dává se tam G48, nějak 7 litrů. Já ji kupuju rovnou naředěnou do -30. Já mám taky e46 320D a ten samej problém jsem měl před 2 rokama.
