Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Zdravím všechny,
již delší dobu řeším problém, kdy mi motor pouze za studena nepříjemně vibruje a otáčky jsou nestálé (oscilují mezi 500-1000), pokud se hned rozjedu, tak cítím jak auto pod plynem jemně cuká, po zahřátí je vše v pořádku.
Na autě jsem měnil svíčky, cívky, NOX senzor (následovala adaptace). Bohužel problém stále přetrvává, dostal jsem tip na přisávání vzduchu, tak jsem prošel sání a zdá se být v pořádku.
Níže přikládám odkaz na live data:
http://www.imagehosting.cz/?v=2018042108.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=201804uuu.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=201804tqt.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=201804www.jpg
Najeto mám 116tis a jak píšu, auto se po zahřátí chová naprosto normálně, táhne a necuká, spotřeba v normálu na diagu bez chyb.
Za jakoukoli radu bych byl moc rád.
Díky!
již delší dobu řeším problém, kdy mi motor pouze za studena nepříjemně vibruje a otáčky jsou nestálé (oscilují mezi 500-1000), pokud se hned rozjedu, tak cítím jak auto pod plynem jemně cuká, po zahřátí je vše v pořádku.
Na autě jsem měnil svíčky, cívky, NOX senzor (následovala adaptace). Bohužel problém stále přetrvává, dostal jsem tip na přisávání vzduchu, tak jsem prošel sání a zdá se být v pořádku.
Níže přikládám odkaz na live data:
http://www.imagehosting.cz/?v=2018042108.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=201804uuu.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=201804tqt.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=201804www.jpg
Najeto mám 116tis a jak píšu, auto se po zahřátí chová naprosto normálně, táhne a necuká, spotřeba v normálu na diagu bez chyb.
Za jakoukoli radu bych byl moc rád.
Díky!
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Podle přiložených obrázků vidím:
- nízký volnoběh, měl by být 660 rpm,
- vysoké korekce na Bank2 (válce 4-5-6), adaptace možná byly smazány, ale nejsou nově vytvořeny viz http://www.imagehosting.cz/?v=2018042108.jpg ,
- totéž ukazují lambda http://www.imagehosting.cz/?v=201804www.jpg ,
Tipuju všechny injektory zralé na výměnu, minimálně provést čištění. Ale napřed zjistit, jestli jsou správně zapsané korekce injektorů v ŘJ motoru.

- nízký volnoběh, měl by být 660 rpm,
- vysoké korekce na Bank2 (válce 4-5-6), adaptace možná byly smazány, ale nejsou nově vytvořeny viz http://www.imagehosting.cz/?v=2018042108.jpg ,
- totéž ukazují lambda http://www.imagehosting.cz/?v=201804www.jpg ,
Tipuju všechny injektory zralé na výměnu, minimálně provést čištění. Ale napřed zjistit, jestli jsou správně zapsané korekce injektorů v ŘJ motoru.

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Díky za rychlou reakci, toho jsem se bál.
Má čištění vůbec smysl? Nebude lepší vzít rovnou nové? Co jsem hledal, tak některé nové vstřiky mají označení Index 11/12+, netušíš co to znamená?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
a čeho ses jako bál? koupil sis N53 kde se mají pravidelně měnit vstřiky a další pulka motoru a ted se dívíš?
prostě vyměn vstřiky za poslední revizi všechny a uvidíš že to bude jiné auto. čistit nic nemá cenu.
prostě vyměn vstřiky za poslední revizi všechny a uvidíš že to bude jiné auto. čistit nic nemá cenu.
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
No potřeboval bych si být jistý, že jsou to opravdu vstřiky, protože co jsem četl, tak stejný problém způsobovalo vysokotlaké čerpadlo a upřímně jsem čekal, že ty vstřiky alespoň 150tis km vydrží.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
No, nejspis ses nedockal
Kdyz si chces byt jisty, je treba je nechat otestovat.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
otestovat je mužeš nechat, ale pokud nejsou nové, stejně tě v blízké době čekají, takže dle mého vyhozené peníze. ještě bych mrknul jaký mají index, pokud ne aktuální tak bych je prostě rovnou vyměnil. tady není o čem spekulovat.
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Dobře, stejně by mě to dřív nebo později čekalo. Ten index by měl být jaky? 11/12 ?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Co je to index se dočteš tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0#p1101796 a rovnou prodejci v BMW (jinde NE) řekni, že požaduješ index 11 a vyšší, jinak mu to nezaplatíš. Bohužel se stále ještě pokoušejí prodávat, nejlépe na dobírku zasílat, vstřikovače s indexem 8 a 9.
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Díky za rady!
O víkendu jeden vytáhnu a kouknu z jaké je série, pokud bude starší než 09, tak nebudu nic řešit a objednám všechny.
O víkendu jeden vytáhnu a kouknu z jaké je série, pokud bude starší než 09, tak nebudu nic řešit a objednám všechny.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
To nemusíš vytahovat. Stačí sundat dekl z motoru. Je to vidět i bez demontáže, dokonce i nafotit se mi to takhle povedlo 

Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Tak výborně, o prácí míň.
Myslíte, že je nutné u výměny vstřiků použít momenťák na ten šroub co drží vždy ty dva vstřiky?

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Momentový klíč na ten šroub č. 7 používat nemusíš, ale určitě použij správný torx.
A určitě a vždy musíš dát nový díl č. 10 "Oddělovací prvek". A že to stojí 6x10 Euro ber jako nutnost.
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/13_1182

A určitě a vždy musíš dát nový díl č. 10 "Oddělovací prvek". A že to stojí 6x10 Euro ber jako nutnost.
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/13_1182

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Spíše než momenťák budeš potřebovat istu, protože se budou muset zapsat korekce těch nových vstřiků do dme. Rozhodně to dotahuj s citem - dotahuješ do hliníku tak at to neprotocis
Ty uddělovací podložky dej taky nove jak píše starML...i když jejich přesnou funkci jsem až tak nepochopil/nezkoumal...
Ty uddělovací podložky dej taky nove jak píše starML...i když jejich přesnou funkci jsem až tak nepochopil/nezkoumal...
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Tak jsem na to mrknul a všechny vstřiky jsou index 05, takže objednávám všechny s novou revizí a vezmu i ty kroužky (ač jejich cenu fakt nechápu). Jinak je mi jasné, že bude třeba zapsat korekce skrze diag, než s tím začnu lítat.
Výměna vstřiků může mít vliv na lepší tah motoru? Nějak mi těch 200kw dech nevyráží, zvlášť když to porovnám s e90 330D 170kw...

Výměna vstřiků může mít vliv na lepší tah motoru? Nějak mi těch 200kw dech nevyráží, zvlášť když to porovnám s e90 330D 170kw...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3945
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53 - vibrace za studena a cukání pod plynem
Protože mám taky jednu (bude už "třetí") N53B30, dovolím si reagovat - pravá zábava s ní začíná až nad 5000 toček, dole je to jako každá SPRÁVNÁ atmosféra nijaké ale lineární. To i konzernová 1.6CRD odspoda víc člověka zatlačí do sedadla....Steini píše: Nějak mi těch 200kw dech nevyráží, zvlášť když to porovnám s e90 330D 170kw...