Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Na co si dát pozor? E91
Na co si dát pozor? E91
Zdravím Vás,
poprosil bych zde o pár rad či doporučení. Mám v plánu v nejbližší době pořizovat auto z německa, technika zkušeného bmw budu mít sebou pro kontrolu, ovšem mám složité požadavky.
Primárně přemýšlím o 320d 120kw 2006, ale v úvah připadá i 320i, o které osobně již vůbec nic. Případně by mohla být v řešení 525d. Plánuji vůz s nájezdem cca 200 000km v automatu s transparentní servisní historii. Je mi jasné že to nebude nějaký super stav a počítám pro jistotu rovnou s rozvodama, dpf a veškeré oleje a filtry.
Ovšem, jde zde něco u těchto motorů, kvůli čemu bych je/ho neměl pořizovat? Kterému se určitě vyhnout, či jakou alternativu zvolit? S tím že 3.0d a 2.5i je pro mne “mimo”. Nájezdy mám cca 30-35t ročně, tudíž asi takový ten zlom zda D či I.
Předem děkuji za veškeré rady a doporučení.
poprosil bych zde o pár rad či doporučení. Mám v plánu v nejbližší době pořizovat auto z německa, technika zkušeného bmw budu mít sebou pro kontrolu, ovšem mám složité požadavky.
Primárně přemýšlím o 320d 120kw 2006, ale v úvah připadá i 320i, o které osobně již vůbec nic. Případně by mohla být v řešení 525d. Plánuji vůz s nájezdem cca 200 000km v automatu s transparentní servisní historii. Je mi jasné že to nebude nějaký super stav a počítám pro jistotu rovnou s rozvodama, dpf a veškeré oleje a filtry.
Ovšem, jde zde něco u těchto motorů, kvůli čemu bych je/ho neměl pořizovat? Kterému se určitě vyhnout, či jakou alternativu zvolit? S tím že 3.0d a 2.5i je pro mne “mimo”. Nájezdy mám cca 30-35t ročně, tudíž asi takový ten zlom zda D či I.
Předem děkuji za veškeré rady a doporučení.
Re: Na co si dát pozor? E91
Nechápu, chceš 25d a 30d je pro tebe mimo? Vždyť je to stejnej motor se stejnou spotřebou a stejné problémy.
Asi si to tady moc nečetl, podobné téma je tady co týden.
Asi si to tady moc nečetl, podobné téma je tady co týden.
Re: Na co si dát pozor? E91
Ne že nečetl, ja ho psal.
Pouze jsem teď získal pár dalších informací a názorů ohledně finanční náročnosti, tudíž mi bylo doporučeno toto, tak sem se zde chtěl zeptat na toto.
Pouze jsem teď získal pár dalších informací a názorů ohledně finanční náročnosti, tudíž mi bylo doporučeno toto, tak sem se zde chtěl zeptat na toto.
Re: Na co si dát pozor? E91
A primárně jak jsem psal že řešim 320d / 320i
Naposledy upravil(a) Haklik dne pon 21.05.2018 01:21, celkem upraveno 2 x.
Re: Na co si dát pozor? E91
+ jakožto první pojistka je bohužel mimo
Re: Na co si dát pozor? E91
jako že řešíš že budeš mít o litr vyšší povinny?
ty asi fakt nevíš kolik stojí provoz takové staré baworácké nafty, tam ani 30k není prostě vůbec nic a nedej bože v 5er. to auto udělá mnam a sežere kilo, jen tak.
a 320i je taky katastrofální motor. 320D 120kW sice občas praskne na klice, ale motor je to dobrej, jen budeš furt dokola kupovat turba, dokonce i zákazník co si ho v BMW s prací nechal vyměnit za 80k tak mu vydrželo 60 tisíc. na naší ex 320D vydrželo 110tkm.
pokud chceš něco s rozumnyma nakladama tak si kup 325i, 330i N52 E90.
a nevím jestli to víš, ale tydle starý nafty už nesmí v Německu, Italii a tuším i Rakousku do měst.



a 320i je taky katastrofální motor. 320D 120kW sice občas praskne na klice, ale motor je to dobrej, jen budeš furt dokola kupovat turba, dokonce i zákazník co si ho v BMW s prací nechal vyměnit za 80k tak mu vydrželo 60 tisíc. na naší ex 320D vydrželo 110tkm.
pokud chceš něco s rozumnyma nakladama tak si kup 325i, 330i N52 E90.
a nevím jestli to víš, ale tydle starý nafty už nesmí v Německu, Italii a tuším i Rakousku do měst.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: Na co si dát pozor? E91
na druhou stranu jsou tady i tací, kteří mají na E90 320d (2006, tzn. M47) najítáno 327 tis a stále původní turbo i vstřiky
Asi štěstí na kus, auto pořád krásně táhne (je tam teda dle diag lehce lag oproti očekávání, ale ten požadovaný tlak to dá, jen teda o cca 0,5 sec později), spotřeba oleje v normě, nedávno zkoušena maximálka a utlo to na cca 245 km/h tachometrových... Autu samozřejmě dopřávám pravidelný servis (poctivě, svépomocí, cokoliv se mu nelíbí, hned řeším
) a náklady holt jsou, s tím je potřeba počítat... 6ti válec je někde jinde, to je jasný, ale jinde jsou pak i servisní náklady. Jako daily je za mě 320d v pohodě, rozumné svezení za rozumné peníze (když člověk hledá rozumný kompromis
).



Re: Na co si dát pozor? E91
Jako bavoráky postižený šílenec tě mohu ujistit, že cena za pojistku a palivo jsou minoritní náklady, které se v těch ostatních provozních ztratí 

Re: Na co si dát pozor? E91
já zas nevidím servisní rozdíl v M57 a M47, jednomu se sere víc turbo, druhy má zase víc žhavičů.czNEWMANcz píše:na druhou stranu jsou tady i tací, kteří mají na E90 320d (2006, tzn. M47) najítáno 327 tis a stále původní turbo i vstřikyAsi štěstí na kus, auto pořád krásně táhne (je tam teda dle diag lehce lag oproti očekávání, ale ten požadovaný tlak to dá, jen teda o cca 0,5 sec později), spotřeba oleje v normě, nedávno zkoušena maximálka a utlo to na cca 245 km/h tachometrových... Autu samozřejmě dopřávám pravidelný servis (poctivě, svépomocí, cokoliv se mu nelíbí, hned řeším
) a náklady holt jsou, s tím je potřeba počítat... 6ti válec je někde jinde, to je jasný, ale jinde jsou pak i servisní náklady. Jako daily je za mě 320d v pohodě, rozumné svezení za rozumné peníze (když člověk hledá rozumný kompromis
).
ale prostě u N52 se od těchto věcí odprostíš.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: Na co si dát pozor? E91
Tak jasný, že třílitr v benzínu bude top
taky by se mi libil, ale sehnat nějaký zachovalý kus je už dneska téměř nemožné, nebo za raketu. Jinak když jsem koukal na nějaké díly, tak prostě obecně na 6ti válce je to vždy o něco dražší než na 4 válec.
U 4 válce je ale zásadní výhoda v tom, že je v motorovém prostoru relativně dost místa, jak mu tam ty 2 válce chybí
joke

U 4 válce je ale zásadní výhoda v tom, že je v motorovém prostoru relativně dost místa, jak mu tam ty 2 válce chybí

Re: Na co si dát pozor? E91
jako jaké věcí jsou dražší na 6 válec?
Re: Na co si dát pozor? E91
Má o 2 svíčky víc?




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: Na co si dát pozor? E91
Tak třeba co jsem koukal u sebe:JaraX píše:jako jaké věcí jsou dražší na 6 válec?
řemenice Corteco - 320d 5,5 tis vs 330d 8,8 tis
dvouhmota LUK - 320d 12 tis vs 330d 16,5 tis
spojka LUK - 320d 6,3 tis vs 330d 7,5 tis
vstřik Bosch - 320d 8,1 tis vs 330d 8,5 tis
turbo (originál) - 320d 49,5 tis vs 330d 59,5 tis
přední brzdový kotouč ATE - 320d 1,6 tis vs 330d 2 tis
přední desky ATE jsou stejné
zadní brzdový kotouč ATE - 320d 1,6 tis vs 330d 2,2 tis
zadní desky ATE - 320d 1,5 tis vs 330d 1,8 tis
tlumiče jsou myslím stejné
Všechny ceny jsou z ELITu, tzn. jeden dodavatel, asi je jasný, že kdo hledá, tak najde i levněji, ale pro přehled 6ti vs 4 válec je to myslím dostačující. Rozdíly nejsou sice závratný (jak kde a jak pro koho), ale prostě 6ti válce jsou o něco dražší (logicky).
Re: Na co si dát pozor? E91
ale taky je rozdíl v tom že třeba turbo ti u 330D nejspíš neodejde, a 320D ti určitě odejde, takže seš už 50 tisíc v minusu 
nějaký drobný rozdíly tam budou, ale stejně je to spíš o kuse. taky třeba mužeš počítat to že vstřikama u 330d proteče méně paliva, takže zase dýl vydrží atd.

nějaký drobný rozdíly tam budou, ale stejně je to spíš o kuse. taky třeba mužeš počítat to že vstřikama u 330d proteče méně paliva, takže zase dýl vydrží atd.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: Na co si dát pozor? E91
Přesně, je to dost individuální a záleží i na majiteli, po kterém to auto je... Když na to někdo prdí, tak si myslím, že i na 330d není problém to turbo oddělat
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na co si dát pozor? E91
Podobně kdysi argumentoval kámoš mezi 323i a 330i , rozdíl byl asi 7tis na dílech co vyjmenoval, tak jsme všichni vytáhli litr a raději mu ho dali, aby nebrečel a koupil si aspon normální auto 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Na co si dát pozor? E91
Pokud nekdo pocita s tim, ze bude menit dpf (viz prvni prispevek), nemuze se pozastavit nad cenou pojistky. Lidi tady bohuzel videj jen ucet u benzinky a ne naklady za..
Re: Na co si dát pozor? E91
To je ale přesně ten důvod proč se tu ptám. BMW jsem zatím neměl, takže s tímhle mám nulové zkušenosti. Stále dodělávám VŠ a u toho pracuji, proto opravdu nechci auto, které neutáhnu, tak řeším možnosti či se na to úplně vys*** teď.
Každopádně mockrát děkuji za veškeré ohlasy
Každopádně mockrát děkuji za veškeré ohlasy
Re: Na co si dát pozor? E91
V tom případě si kup jiné auto, nejlépe japonce v benzínu...
Re: Na co si dát pozor? E91
kup si benzínovou E9x s N52 motorem v dobrém stavu a budeš spokojenHaklik píše:To je ale přesně ten důvod proč se tu ptám. BMW jsem zatím neměl, takže s tímhle mám nulové zkušenosti. Stále dodělávám VŠ a u toho pracuji, proto opravdu nechci auto, které neutáhnu, tak řeším možnosti či se na to úplně vys*** teď.
Každopádně mockrát děkuji za veškeré ohlasy