Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Na co si dát pozor? E91

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Haklik
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 13.05.2018 22:23

Na co si dát pozor? E91

#1 Příspěvek od Haklik »

Zdravím Vás,
poprosil bych zde o pár rad či doporučení. Mám v plánu v nejbližší době pořizovat auto z německa, technika zkušeného bmw budu mít sebou pro kontrolu, ovšem mám složité požadavky.

Primárně přemýšlím o 320d 120kw 2006, ale v úvah připadá i 320i, o které osobně již vůbec nic. Případně by mohla být v řešení 525d. Plánuji vůz s nájezdem cca 200 000km v automatu s transparentní servisní historii. Je mi jasné že to nebude nějaký super stav a počítám pro jistotu rovnou s rozvodama, dpf a veškeré oleje a filtry.

Ovšem, jde zde něco u těchto motorů, kvůli čemu bych je/ho neměl pořizovat? Kterému se určitě vyhnout, či jakou alternativu zvolit? S tím že 3.0d a 2.5i je pro mne “mimo”. Nájezdy mám cca 30-35t ročně, tudíž asi takový ten zlom zda D či I.

Předem děkuji za veškeré rady a doporučení.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Na co si dát pozor? E91

#2 Příspěvek od TANN3R »

Nechápu, chceš 25d a 30d je pro tebe mimo? Vždyť je to stejnej motor se stejnou spotřebou a stejné problémy.

Asi si to tady moc nečetl, podobné téma je tady co týden.
Haklik
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 13.05.2018 22:23

Re: Na co si dát pozor? E91

#3 Příspěvek od Haklik »

Ne že nečetl, ja ho psal.
Pouze jsem teď získal pár dalších informací a názorů ohledně finanční náročnosti, tudíž mi bylo doporučeno toto, tak sem se zde chtěl zeptat na toto.
Haklik
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 13.05.2018 22:23

Re: Na co si dát pozor? E91

#4 Příspěvek od Haklik »

A primárně jak jsem psal že řešim 320d / 320i
Naposledy upravil(a) Haklik dne pon 21.05.2018 01:21, celkem upraveno 2 x.
Haklik
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 13.05.2018 22:23

Re: Na co si dát pozor? E91

#5 Příspěvek od Haklik »

+ jakožto první pojistka je bohužel mimo
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor? E91

#6 Příspěvek od JaraX »

jako že řešíš že budeš mít o litr vyšší povinny? :lol: :lol: :lol: ty asi fakt nevíš kolik stojí provoz takové staré baworácké nafty, tam ani 30k není prostě vůbec nic a nedej bože v 5er. to auto udělá mnam a sežere kilo, jen tak.

a 320i je taky katastrofální motor. 320D 120kW sice občas praskne na klice, ale motor je to dobrej, jen budeš furt dokola kupovat turba, dokonce i zákazník co si ho v BMW s prací nechal vyměnit za 80k tak mu vydrželo 60 tisíc. na naší ex 320D vydrželo 110tkm.

pokud chceš něco s rozumnyma nakladama tak si kup 325i, 330i N52 E90.

a nevím jestli to víš, ale tydle starý nafty už nesmí v Německu, Italii a tuším i Rakousku do měst.
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: Na co si dát pozor? E91

#7 Příspěvek od czNEWMANcz »

na druhou stranu jsou tady i tací, kteří mají na E90 320d (2006, tzn. M47) najítáno 327 tis a stále původní turbo i vstřiky :) Asi štěstí na kus, auto pořád krásně táhne (je tam teda dle diag lehce lag oproti očekávání, ale ten požadovaný tlak to dá, jen teda o cca 0,5 sec později), spotřeba oleje v normě, nedávno zkoušena maximálka a utlo to na cca 245 km/h tachometrových... Autu samozřejmě dopřávám pravidelný servis (poctivě, svépomocí, cokoliv se mu nelíbí, hned řeším :)) a náklady holt jsou, s tím je potřeba počítat... 6ti válec je někde jinde, to je jasný, ale jinde jsou pak i servisní náklady. Jako daily je za mě 320d v pohodě, rozumné svezení za rozumné peníze (když člověk hledá rozumný kompromis :)).
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor? E91

#8 Příspěvek od tommee »

Jako bavoráky postižený šílenec tě mohu ujistit, že cena za pojistku a palivo jsou minoritní náklady, které se v těch ostatních provozních ztratí :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor? E91

#9 Příspěvek od JaraX »

czNEWMANcz píše:na druhou stranu jsou tady i tací, kteří mají na E90 320d (2006, tzn. M47) najítáno 327 tis a stále původní turbo i vstřiky :) Asi štěstí na kus, auto pořád krásně táhne (je tam teda dle diag lehce lag oproti očekávání, ale ten požadovaný tlak to dá, jen teda o cca 0,5 sec později), spotřeba oleje v normě, nedávno zkoušena maximálka a utlo to na cca 245 km/h tachometrových... Autu samozřejmě dopřávám pravidelný servis (poctivě, svépomocí, cokoliv se mu nelíbí, hned řeším :)) a náklady holt jsou, s tím je potřeba počítat... 6ti válec je někde jinde, to je jasný, ale jinde jsou pak i servisní náklady. Jako daily je za mě 320d v pohodě, rozumné svezení za rozumné peníze (když člověk hledá rozumný kompromis :)).
já zas nevidím servisní rozdíl v M57 a M47, jednomu se sere víc turbo, druhy má zase víc žhavičů.
ale prostě u N52 se od těchto věcí odprostíš.
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: Na co si dát pozor? E91

#10 Příspěvek od czNEWMANcz »

Tak jasný, že třílitr v benzínu bude top ;) taky by se mi libil, ale sehnat nějaký zachovalý kus je už dneska téměř nemožné, nebo za raketu. Jinak když jsem koukal na nějaké díly, tak prostě obecně na 6ti válce je to vždy o něco dražší než na 4 válec.
U 4 válce je ale zásadní výhoda v tom, že je v motorovém prostoru relativně dost místa, jak mu tam ty 2 válce chybí :lol: joke
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor? E91

#11 Příspěvek od JaraX »

jako jaké věcí jsou dražší na 6 válec?
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Na co si dát pozor? E91

#12 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Má o 2 svíčky víc? :D :D :D
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: Na co si dát pozor? E91

#13 Příspěvek od czNEWMANcz »

JaraX píše:jako jaké věcí jsou dražší na 6 válec?
Tak třeba co jsem koukal u sebe:

řemenice Corteco - 320d 5,5 tis vs 330d 8,8 tis
dvouhmota LUK - 320d 12 tis vs 330d 16,5 tis
spojka LUK - 320d 6,3 tis vs 330d 7,5 tis
vstřik Bosch - 320d 8,1 tis vs 330d 8,5 tis
turbo (originál) - 320d 49,5 tis vs 330d 59,5 tis
přední brzdový kotouč ATE - 320d 1,6 tis vs 330d 2 tis
přední desky ATE jsou stejné
zadní brzdový kotouč ATE - 320d 1,6 tis vs 330d 2,2 tis
zadní desky ATE - 320d 1,5 tis vs 330d 1,8 tis
tlumiče jsou myslím stejné

Všechny ceny jsou z ELITu, tzn. jeden dodavatel, asi je jasný, že kdo hledá, tak najde i levněji, ale pro přehled 6ti vs 4 válec je to myslím dostačující. Rozdíly nejsou sice závratný (jak kde a jak pro koho), ale prostě 6ti válce jsou o něco dražší (logicky).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor? E91

#14 Příspěvek od JaraX »

ale taky je rozdíl v tom že třeba turbo ti u 330D nejspíš neodejde, a 320D ti určitě odejde, takže seš už 50 tisíc v minusu :D
nějaký drobný rozdíly tam budou, ale stejně je to spíš o kuse. taky třeba mužeš počítat to že vstřikama u 330d proteče méně paliva, takže zase dýl vydrží atd.
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: Na co si dát pozor? E91

#15 Příspěvek od czNEWMANcz »

Přesně, je to dost individuální a záleží i na majiteli, po kterém to auto je... Když na to někdo prdí, tak si myslím, že i na 330d není problém to turbo oddělat
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor? E91

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Podobně kdysi argumentoval kámoš mezi 323i a 330i , rozdíl byl asi 7tis na dílech co vyjmenoval, tak jsme všichni vytáhli litr a raději mu ho dali, aby nebrečel a koupil si aspon normální auto :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: Na co si dát pozor? E91

#17 Příspěvek od tommee »

Pokud nekdo pocita s tim, ze bude menit dpf (viz prvni prispevek), nemuze se pozastavit nad cenou pojistky. Lidi tady bohuzel videj jen ucet u benzinky a ne naklady za..
Haklik
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 13.05.2018 22:23

Re: Na co si dát pozor? E91

#18 Příspěvek od Haklik »

To je ale přesně ten důvod proč se tu ptám. BMW jsem zatím neměl, takže s tímhle mám nulové zkušenosti. Stále dodělávám VŠ a u toho pracuji, proto opravdu nechci auto, které neutáhnu, tak řeším možnosti či se na to úplně vys*** teď.

Každopádně mockrát děkuji za veškeré ohlasy
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Na co si dát pozor? E91

#19 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

V tom případě si kup jiné auto, nejlépe japonce v benzínu...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co si dát pozor? E91

#20 Příspěvek od JaraX »

Haklik píše:To je ale přesně ten důvod proč se tu ptám. BMW jsem zatím neměl, takže s tímhle mám nulové zkušenosti. Stále dodělávám VŠ a u toho pracuji, proto opravdu nechci auto, které neutáhnu, tak řeším možnosti či se na to úplně vys*** teď.

Každopádně mockrát děkuji za veškeré ohlasy
kup si benzínovou E9x s N52 motorem v dobrém stavu a budeš spokojen
Odpovědět