xaler píše:Táta bydlí kousek od Božího Daru a teď jezdí Thálií 44 Kw, je to předohrab a na horách problémy vyloženě nemá, když je silnice zavátá tak stejně nikam nejedeš a na prohrnutý silnici to jede dobře. Problém třeba je vyjet z parkoviště, nebo se rozjet na křižovatce do kopce. Auto je to super, ale přišel čas výměny. Tátovi je naprosto jedno co bude mít, původně ani nechtěl 4x4, to jsem ho zlomil já po zkušenostech s 4WD kdy vůbec neřešíš, kde zastavíš a kudy chceš projet. Původně chtěl táta Suzuki SX4, auta to nejsou špatná, ale je to zase taková Thalia, navíc ty auta jsou relativně drahá a se 170 tis budou ve stavu toho BMW. Další byla Grand Vitara, ta je podstatně dražší a když jsme jich několik objeli, byla to katastrofa, všechny auta shnilý, většinou dojetý do smrti a to bez ohledu na cenu. Další byl Nissan Qashqai, auta se prodávaj s 4WD fakt draho a většinou byly taky dojebaný a to se bavíme o autech za 180-200 tis. Já bych bral klidně starší A4 q, ale to je prakticky nemožné sehnat auto co by fungovalo. Pak to je ještě Santa Fe od roku 2007, Rav4, a další auta. Tátovi by nevadila ani škodovka, ale dávat za dvacet let starou jebku s věčně nefungujícím haldexem kilo.... Já si myslím, že na ježdění po sněhu a pak dálnice do OPrahy a zpět je terénní auto spíš přítěž. Tam jde o vzhled Grand Vitara , Santa Fe jsou prostě hezká auta. Nevím co vybrat a už to řeším nějakou dobu a zima se zase blíží. To BMW se líbí hlavně mě, táta nikdy v takovém autě nejezdil a pak si ani neuvědomuje jaký je to rozdíl. Navíc mu mohu na to auto dát záruku, pokud mu nebude vyhovovat tak seženu 80 tis a vyplatím ho a mohu s tím jezdit, nebo ho prodat, což se o SX4 říct nedá. E46 je hezká, je na to mraky dílů jak nových tak použitých, spotřeba slušná,bojím se že to je dost nízké. Nevím co k tomu dodat. Rád bych mu dal to nejlepší co se dá.
Tak všechno záleží na tom jaký na tom autě budeš mít pneumatiky. Když budeš mít špatný, nepomůže ti ani čtyřkolka. Ale když si koupíš dobrý zimáky tak to nemusí bejt problém. Já mám náhon na zadek a v zimě se mi nestalo že bych někde uvízl, a to nemám ani drahý pneumatiky, mám korejský zimáky který jsem tenkrát koupil asi za 1500 na slevě. Akorát to má lehkej zadek tak zadní kola občas hrabou, tak v zimě jezdím s plnou nádrží a 2 pytlema písku do kočičích záchodů v kufru, který se možná někdy hodí. Není třeba se bát zadního náhonu, naši dědově tak jezdili 100 let.

Ale když bydlí v horách a je tam často sníh tak by to mělo smysl koupit čtyř kolku protože jí využije.
Škodovku s Haldexem nekupuj, když už čtyřkolku tak opravdovou a Nissanu bych se taky vyhnul, Nissan kdysi byla dobrá značka jenže je koupil Renault a Francouzký auta a kvalita jsou ... ble...

Audi bych se taky vyhnul, jsou to drahý snobové a je to VW tak že kvalita je na hovno, a kromě toho je to stavený na základě Passata, tak že absolutně nevhodný na opravy svépomocí, aby jsi tam vyměnil řemen nebo pumpu musíš rozebrat celej předek, zatejká do toho, můj otec Passata má, samý problémy.
Suzuki by nemusela bejt špatná, ale automat bych od nich nebral, slyšel jsem od plno mechaniků že Suzuki dělá špatný automaty.
Ještě bych ti mohl doporučit jedno z nejpopulárnějších aut v Americe.

Jeep Cherokee XJ. Je to malinkej Jeep, vzhled se mi líbí, je pohodlný, můžeš si ho přepnout mezi náhonem na zadek a všech 4 kol. Plasty v interiéru nejsou moc kvalitní protože je to Americký auto ale na svůj účel je perfektní. Nejlepší roky byli 1996 - 1999. Tady v Evropě si mužeš vybrat buď benzín a nebo diesel. Diesly jsou tam 2,1 a 2,5TD myslím který vyráběl Renault ale jsou spolehlivý, ale nebudou moc rychlý, a když chceš aby to jelo rychle musíš si vzít nějakej větší benzín a předělat ho na LPG aby to nežralo jako krokodýl. Jinak automatický převodovky jsou u nich hodně spolehlivý, je to jednoduchý auto který si opravíš sám, vetšinou i bez zvedáku protože je pod tím hodně místa. Moc problémů by s tím nemělo bejt a když na něj koupíš dobrý gumy, bude pohodlný na dálnici a ideální na sněhu.
