Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E38 728i M52 - tlakuje
E38 728i M52 - tlakuje
Ahoj, prosím o radu. Auto jezdí na LPG r. 99. Po dojezdu jsou strašně natlakované hadice, hlavně vrchní k chladiči. Teď naposledy po ujetí 20 km spodní hadice úplně studená, vrchní horká, ale tvrdá jak kámen. Stopy po vodě kolem víčka. Termostat měněný před rokem, vodní pumpa teď nová i víčko expanzky (nepomohlo), reduktor k LPG měněný před dvěma lety. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Děkuji
Děkuji
Re: E38 728i M52 - tlakuje
Kolik mas teplotu vody? Chce vyzkouset, jestli funguje termostat.
Re: E38 728i M52 - tlakuje
Jak se to pozná? To je v nějakém tom skrytém menu?
Re: E38 728i M52 - tlakuje
To ti musi poradit nekdo, kdo ma e38, ale tim bych zacal a nespolehal bych na to, ze je tamto a tohle rok menene. Podelat se muze cokoliv a kdykoliv. Nevim, jak u e38, ale u jinych aut jsem i zkousel vyndat termostat a jezdit bez nej, abych zjistil, jak se to chova.
Re: E38 728i M52 - tlakuje
Tak jsem to projel na benzin, teplota vody se pohybovala mezi 96-99°C po 5 km hadice zas uplne k prasknutí, spodni vlažná. Po ujeti 5km zpatky po 2 min. od zaparkování zvuk jakoby praskla hadice a sel ven vzduch, jako kdyz se vypustí celý nafukovací balónek, slo to z hadice u reduktoru LPG a byl citit plyn. Hadice byly menene pred trema mesici. Po minute se to vypustilo a byl zas klid
Re: E38 728i M52 - tlakuje
Zkousel jsi to odvzdusnit? 2.8 ma tusim dva odvzdusnovaci ventily, jeden na chladici a druhy na trubce.
Re: E38 728i M52 - tlakuje
tak máš KO reduktor a pouští ti plyn do vody.
Re: E38 728i M52 - tlakuje
Odvzdusnoval jsem to uz asi 15x za ten měsíc co to tlakuje. Ale nikdy nebyl citit plyn z expanzky.. Auto mam sesty rok, pred dvema lety auto blbe startovalo, vubec nechtelo chytnout, ale tocilo, tak plynar zjistil problém v reduktoru, vyměnili ho a vse šlapalo zas dobře. A ted jsem to chtěl schvalne project jen na benzin abych vyloucil případnou zavadu reduktoru a stejne to zas delalo to samy. Takze i kdyz jsem nejel na plyn, tak ten reduktor stale hraje roli nejak v tom okruhu? Moc tomu nerozumim :-/
Re: E38 728i M52 - tlakuje
Tak ono zalezi, aby se ti to neprehrivalo. Pokud se to neprehriva, tak to siceni muze byt jen diky podchazeni lpg u nejakeho spoje u hadice na LPG. Ona vodni hadice nebude nikdy meka. Pri 95°C bude tlak v celem systému. Kdyz nebudes jezdit na LPG, tak by ti plyn nemel ani do chladiciho systému tlakovat. Mne kdyz tlakoval reduktor do chladiciho systému, tak jsem v expanzce cejtil smrad plynu.
Re: E38 728i M52 - tlakuje
nepřehřívá se, alespoň podle ukazatele teploty ne, ten byl vždycky přesně na půlce. S tim reduktorem mi to přijde logický, jen mi nepřijde logický, že to tlakuje, i když mám vyplé LPG a jedu jen na benzin. Snad jen, že by to bylo hodně zavzdušněné. Tak ještě zkusím pokus, znovu odvzdušnit a vůbec už nezapínat plyn.
Re: E38 728i M52 - tlakuje
Tak plynem to není, je odpojený a najeto cca 250 km tlakuje pořád, odvzudněno zase, už po několikáté. Nepřehřívá se, tepolota vody stále 96 - 99 st., voda se neztrácí, ale dere se ven skrz víčko expanzky, které je nové od BMW. Hadice nejde ani o půl centimetru promáčknout. Víčko oleje čisté, ve vodě nejsou vidět stopy oleje, nicméně mi přijde, jakoby bylo palivo trošku cítit.
Re: E38 728i M52 - tlakuje
No a co těsnění pod hlavou? Za ty roky proč ne. A existuje na to taky měřák, jestli jsou ve vodě spaliny.