Zdravím pánové,
nevím zda se to tu už někde probíralo, na mém BMW e91 320d 2012 bez m-paketu jsem instaloval Eibach pro-kit a před a po jsem provedl měření a auto je ve stejné výšce ne-li výš než série. Původní pružiny byly opravdu sériové a delší než ty eibachy. Celkově se auto lépe chová, ale ta výška mě dostala
Na předchozím autě jsem měl pružiny AP a rozdíl výšky byl znát okamžitě.
Má někdo stejnou zkušenost?
Čísla na krabici jsem kontroloval a shodovaly se s tím co jsem našel na netu - snížení 30/25
30/25 je maximální možné snížení na dané zatížení npravy. Pokud máš lehčí auto, pak to může být klidně méně
Po montáži nových pružin si to sedne za pár stovek kilometrů ještě o 0,5-1cm , ale taky nezapomínej, že ty staré jsou už taky unavené a jsou níže než byly jako úplně nové
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Moh bys prosímtě porovnat dojmy a zkušenosti mezi AP a Eibach? Mají podobné snížení i cenu.
Mnohé napoví samotná tloušťka drátu a výška pružiny, ale to už asi obě nejsou že..
Dával jsem nové M-Paketové tlumiče + Hartge pružiny -30/30mm tuším a trvalo to třeba 500km než si to sedlo, že je to opravdu níž než seriová E90.
Když jsem ale dával pružiny SuperSprint na Passata , bylo to níž hned.
Řekl bych, že kvalitním pružinám to asi trvá.. Viz. ap pružiny..
Jinak mužu srovnat HP a TA Technix podvozek ( na passatu teda)
Tím chci říct že se nedivím když někdo řekne že nějaký podvozek je dobrej když nevyzkouší jinej nejlíp na stejným autě.
TA Technix se mi zdál v pohodě za tu cenu dokud jsem nedal HR..
Je to nesrovnatelné, HR o dost tužší ale přitom o 200% pohodlnější. Už bych na podvozku nikdy nešetřil a TA/JOM a nejspíš ani AP bych nedal ani víkendovku..
Já když měnil původní M paket podvozek za nový, tak to trvalo ještě dýl, než si to sedlo. Nedával jsem teda origo BMW pružiny a tlumiče, ale druhovýrobu = M paketové Sachs tlumiče a pružiny Lesjöfors pro M paket. Ostatní díly (dorazy, uložení atd.) v kombinaci origo BMW a Lemförder (vše nové). Sesednutí byla otázka x set km (cca 1000 možná i víc). Ze začátku jsem z toho byl docela vykulenej, že je to tak vysoko
Tak já zas musím říct že když jsem dozadu dával originál nový Mpacket pružiny za nekřesťanský peníze tak rovnou byli ve výšce origo podvozku a tak to zůstalo,naopak když se dopředu dávali nějaký Mpacket druhovýroby(tuším že Kayaba) trvalo půl roku než je to aspoň přibližně kde má bejt a to je to pořád nevzhledně nakoplý.... Navíc na sednutí těch pružin podle mě nemá vliv počet kilometrů ale doba kterou na nich auto leží popřípadě množství projetých výmolů.
Thomeeno23 píše:Navíc na sednutí těch pružin podle mě nemá vliv počet kilometrů ale doba kterou na nich auto leží popřípadě množství projetých výmolů.
Souhlas, ale obecně se to dá specifikovat právě tím, že na tom nějakou dobu jezdíš. Jinak to, že na originál pružinách si to sedne hned, to už jsem taky někde četl. U mě to byla záležitost celkem cca měsíce. Paradoxně předek trval taky o něco dýl, zadek byl dole dřív. Podle tovární dokumentace je ale předek vždy o něco výš (měřeno kolmo od spodního lemu ALU po lem blatníku).
E90
Série
Předek: 599 mm
Zadek: 580 mm
Sport
Předek: 584 mm
Zadek: 564 mm
Performance
Předek: 574 mm
Zadek: 554 mm
Rough road
Předek: 617 mm
Zadek: 597 mm
Tolerance výšky max 10 mm, tolerance na nápravě mezi levá/pravá taky max 10 mm.
Totic píše:Moh bys prosímtě porovnat dojmy a zkušenosti mezi AP a Eibach? Mají podobné snížení i cenu.
Mnohé napoví samotná tloušťka drátu a výška pružiny, ale to už asi obě nejsou že..
Můžu jen říct, že eibach je měkkčí a je s ním příjemné svezení oproti pružinám AP, ty byly tvrdší, ale dalo se to ale už bych do nich asi nešel...