Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Solenoidy n53
Re: Solenoidy n53
me to tady prijde jak prehlidka totalni marnosti, nechapu proc se to tady resi nekolik mesicu a laboruje se tu zase s uplne vesmirnejma nesmyslama kdyz je to proste za den vyresene.
proste je to vlastnost, kup si rozvody, dve vanosovy kolecka a ventilky, dej to tam a mas zas na milion let pokoj.... jo a taky je zaklad to dobre nastavit. a hotovo.
to engine oil disturbed je jen nova obdoba RAM Backupu, proste to jen vyresetuje jednotku do tovarniho nastaveni takze se vsechno nauci znova (i ji to vyresetuje Vanos adaptation, coz nicim normalne vyresetovat nejde, a jednotka ne vzdy je ochotna se to ucit znova i po oprave problemu) ale jinak to nic zajimavyho neresi, jen je to dobry delat po nastaveni rozvodu at se to driv chytne.
ale spekulovat jestli ventilek tohle a tamhle je zcela zcestny, po tech km uz to ma rozvody krive, vanosy maji vuli a ve ventilkach leda bordel, udelas jedno a za mesic mas problem jinde... a hlavne to nestoji zas tolik aby se na tom vyplatilo setrit, cela ta sranda se da do 20ti poridit...
proste je to vlastnost, kup si rozvody, dve vanosovy kolecka a ventilky, dej to tam a mas zas na milion let pokoj.... jo a taky je zaklad to dobre nastavit. a hotovo.
to engine oil disturbed je jen nova obdoba RAM Backupu, proste to jen vyresetuje jednotku do tovarniho nastaveni takze se vsechno nauci znova (i ji to vyresetuje Vanos adaptation, coz nicim normalne vyresetovat nejde, a jednotka ne vzdy je ochotna se to ucit znova i po oprave problemu) ale jinak to nic zajimavyho neresi, jen je to dobry delat po nastaveni rozvodu at se to driv chytne.
ale spekulovat jestli ventilek tohle a tamhle je zcela zcestny, po tech km uz to ma rozvody krive, vanosy maji vuli a ve ventilkach leda bordel, udelas jedno a za mesic mas problem jinde... a hlavne to nestoji zas tolik aby se na tom vyplatilo setrit, cela ta sranda se da do 20ti poridit...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Solenoidy n53
Myslim ze to bylo receno velmi vystizne...




Re: Solenoidy n53
Ukáž mi kde seženu dily co vydrží alespon 50tis km na rozvody na n53 za dvacku. Klidne do sz.
Ja nic nelaboruju, nemam na to čas. Rozvody se dělat budou. Jen se k tomu musim dostat.
Diky
Roman
Ja nic nelaboruju, nemam na to čas. Rozvody se dělat budou. Jen se k tomu musim dostat.
Diky
Roman
Re: Solenoidy n53
To by ti jako stačila životnost rozvodů 50k km?
Náhrada funguje úplně bez problémů. Ono tyhle motory nejsou takovej mainstream aby se vyplatilo někomu vyrábět milion různých sad s různou kvalitou. Hledat to za tebe nebudu, ale třeba řetězové rozvody od Febi jsou dlouhodobě v různých motorech úplně v pohodě.

Náhrada funguje úplně bez problémů. Ono tyhle motory nejsou takovej mainstream aby se vyplatilo někomu vyrábět milion různých sad s různou kvalitou. Hledat to za tebe nebudu, ale třeba řetězové rozvody od Febi jsou dlouhodobě v různých motorech úplně v pohodě.
Re: Solenoidy n53
No rad bych si to auto nechal tak pět let a vic toho za tu dobu nenajedu.
Pokud jsou náhrady slušně funkční tak to třeba zkusím...ještě nejsem rozhodnutý.
Rozhodně vanosové kola stoji v bmw tuším kolem 400$ kus s DPH.
Proto se ptám na zkušenosti s druhovyrobou. Když to udělám, nechci to dělat za par let znova.
Diky
Roman
Pokud jsou náhrady slušně funkční tak to třeba zkusím...ještě nejsem rozhodnutý.
Rozhodně vanosové kola stoji v bmw tuším kolem 400$ kus s DPH.
Proto se ptám na zkušenosti s druhovyrobou. Když to udělám, nechci to dělat za par let znova.
Diky
Roman
Re: Solenoidy n53
RomanM3:
Na zahraničních webech jsem vyčet, že se s vadnými vanosovými koly setkali technici velice zřídka. (pro ten typ vanosu)
JaraX to také v odpovědi dříve naznačil.
řetěz, lišty a napínák musí tedy na rozvody stačit. klidně druhovýroba.
Osobně bych se vyhnul "podezřele" levným řetězům.
Snejk:
Problémem podle mne nejsou adaptační hodnoty, ty se vyresetovat dají, ale řj je okamžitě po nastalé chybě (která vznikne po chvíli bezproblémové regulace vanosu, kdy jsou adaptace v normálu) nastaví na konec rozsahu sama podle toho, že špatně interpretuje úhel natočení dané vačky. Je to vyloženě kurvítko od BMW(/Bosch), i když možná ne záměrem, ale postoj k opravě mají takový, že chybu ponechají a zákazník musí platit za nesmyslný servis.
StarML:
IstaD (E65 750i 2006 N62), u mne VIN DH78092. Verzi Isty nyní nevím.
ZB ECU myslím bylo 7575800.
Na zahraničních webech jsem vyčet, že se s vadnými vanosovými koly setkali technici velice zřídka. (pro ten typ vanosu)
JaraX to také v odpovědi dříve naznačil.
řetěz, lišty a napínák musí tedy na rozvody stačit. klidně druhovýroba.
Osobně bych se vyhnul "podezřele" levným řetězům.
Snejk:
Problémem podle mne nejsou adaptační hodnoty, ty se vyresetovat dají, ale řj je okamžitě po nastalé chybě (která vznikne po chvíli bezproblémové regulace vanosu, kdy jsou adaptace v normálu) nastaví na konec rozsahu sama podle toho, že špatně interpretuje úhel natočení dané vačky. Je to vyloženě kurvítko od BMW(/Bosch), i když možná ne záměrem, ale postoj k opravě mají takový, že chybu ponechají a zákazník musí platit za nesmyslný servis.
StarML:
IstaD (E65 750i 2006 N62), u mne VIN DH78092. Verzi Isty nyní nevím.
ZB ECU myslím bylo 7575800.
Re: Solenoidy n53
Ahoj,
Takže malý update:
Materiál na rozvody už je doma.
Přípravky taky - tímto chci moc poděkovat Jardovi za nabídku ale nakonec ji asi nevyužiju...ale i tak moc diky za ochotu pomoci
Jediný přípravek co nemam, je 118660 - taková zubatá kostka na aretaci kliky.
V tisu se píše myslim, že centrální šroub na klice ve předu se nemá povolovat když je zasunutý 110300 ale klika se ma bloknout tim 118660.
110300 je jen takový kolík, celkem subtilní a asi by hrozilo jeho poškození nebo poškození hliníkového bloku...
Nemáte někdo prosím ten 118660 na pujčení nebo nevíte kde ho sehnat? Nebo kdyby ho nějaká dobrá duše oměřila a dala náčrtek, moh bych ho snad i vyrobit.
Případně jestli tu má nekdo zkušenost s výměnou rozvodů na motorech n52-55 kde je to myslim víceméně stejně řešené, zda je ten přípravek opravdu nutný nebo jste kliku aretovali v tdc pozici nějak jinak nebo přípravkem vlastní výroby...
Ted uz jen najit čas kdy to spáchat...
Diky
Roman
Takže malý update:
Materiál na rozvody už je doma.
Přípravky taky - tímto chci moc poděkovat Jardovi za nabídku ale nakonec ji asi nevyužiju...ale i tak moc diky za ochotu pomoci
Jediný přípravek co nemam, je 118660 - taková zubatá kostka na aretaci kliky.
V tisu se píše myslim, že centrální šroub na klice ve předu se nemá povolovat když je zasunutý 110300 ale klika se ma bloknout tim 118660.
110300 je jen takový kolík, celkem subtilní a asi by hrozilo jeho poškození nebo poškození hliníkového bloku...
Nemáte někdo prosím ten 118660 na pujčení nebo nevíte kde ho sehnat? Nebo kdyby ho nějaká dobrá duše oměřila a dala náčrtek, moh bych ho snad i vyrobit.
Případně jestli tu má nekdo zkušenost s výměnou rozvodů na motorech n52-55 kde je to myslim víceméně stejně řešené, zda je ten přípravek opravdu nutný nebo jste kliku aretovali v tdc pozici nějak jinak nebo přípravkem vlastní výroby...
Ted uz jen najit čas kdy to spáchat...
Diky
Roman
Re: Solenoidy n53
Tak rozvody jsou už v procesu.
Vyskytl se však problém se spodní zaslepkou pod kterou je čep na kterém drží vodící lišty.
Zaslepka je z hliníku a nelze povolit žádným způsobem.
Takže je objednána nova v bmw a současná se asi bude muset odvrtat nebo co. Kvuli lepšímu přístupu rozebrat cely traktor...
No a rázem je z jednodenní max dvoudenní akce, akce spis na tyden protoze zitra zase letim do it...
Vyskytl se však problém se spodní zaslepkou pod kterou je čep na kterém drží vodící lišty.
Zaslepka je z hliníku a nelze povolit žádným způsobem.
Takže je objednána nova v bmw a současná se asi bude muset odvrtat nebo co. Kvuli lepšímu přístupu rozebrat cely traktor...
No a rázem je z jednodenní max dvoudenní akce, akce spis na tyden protoze zitra zase letim do it...

Re: Solenoidy n53
Tak zase malé pokračování:
Stará zaslepka je už pryč. Pak jsem nainstaloval novou rozvodovou sadu- řetěz, vodítka napinak šrouby atd.
Docela je problem dotáhnout centrální šroub na klice tak jak je předepsáno v tisu. Tuším je tam 100Nm a 360stupnu. To jsem nebyl schopen zcela udělat.
Rozvody jsem nastavil. Udělal x otáček klikou račnou. Zkontroloval časování. Vše ok.
Nahodil jsem ventildekl a řekl jsem si (možná blbost) že by nebylo marné zatočit ještě motorem starterem bez svíček. Jen pro to, aby se olej natlačil všude, kde by měl být.
Startér točil a vše ok. Tak pro jistotu ještě jednou...a v tom se to stalo...
Najednou v motoru lehce zacvkalo a pak zvuk jako když se utrhne vodní hadice.
Rychle jsem to vypnul. Letmý pohled na vodní hadice - vše ok. Pohled pod auto a v tu chvili by se ve mně krve nedořezal...pod autem obrovská louže oleje!
Zkoumal jsem odkud se ten olej vzal, ale zatim na to nepřišel. Vypadá to že je to strana spolujezdce někde vepředu...ale nenašel jsem kde! Neni tam moc vidět přes klimakompresor vodní pumpu řízení atd. Zespodu ani zhora jsem nepřišel na to kudy ten olej vychcal ven...
Hlavně nechapu, co může být příčinou tak masivního úniku jen při točení motorem starterem. Napadá nekoho něco? Kudy a proč?
Hlavně tomu nepředcházela žádná rána jako ojnice ven z bloku. Jen v tom mírně zaťukalo...kdybych neměl otevřené okno, ani bych to určitě nepostřehl.
No já byl přesvědčen, že se to prostě protočilo na klice nebo na vačce nebo to přeskočilo, roztrhlo...zkratka jsem čekal fatální škodu...
Tak ventildekl zase dolu, s hrůzou co najdu...a nic...vše se tváří ok.
Zatočil jsem rukou motorem a ok. Zkontroloval jsem nastavení rozvodů a ok! Vytáhl jsem znova rozvody ven, čekaje že někde uvidím díru nebo tak něco, ale vše ok.
Jeden problém jsem ale našel. Když jsem povoloval kolo na výfukové vačce, spolu se šroubem mi vylezl i závit z vačky! Ale šroub normálně držel, kdybych do toho nemusel znova lézt, možná by to i pár minut po startu vydrželo, než by se to utrhlo a potkalo...
Takže ted abych sehnal vyfukovou váčku...nebo helicoil...myslíte, že to udrží? Myslím že někdo tu už vačku na helicoilu má, nebo ne?
Ale pořad nechapu proč z toho vychcal ten olej...že by těsnění pod palicí? Ale proooč? Nechapu...
Diky za názory
Stará zaslepka je už pryč. Pak jsem nainstaloval novou rozvodovou sadu- řetěz, vodítka napinak šrouby atd.
Docela je problem dotáhnout centrální šroub na klice tak jak je předepsáno v tisu. Tuším je tam 100Nm a 360stupnu. To jsem nebyl schopen zcela udělat.
Rozvody jsem nastavil. Udělal x otáček klikou račnou. Zkontroloval časování. Vše ok.
Nahodil jsem ventildekl a řekl jsem si (možná blbost) že by nebylo marné zatočit ještě motorem starterem bez svíček. Jen pro to, aby se olej natlačil všude, kde by měl být.
Startér točil a vše ok. Tak pro jistotu ještě jednou...a v tom se to stalo...
Najednou v motoru lehce zacvkalo a pak zvuk jako když se utrhne vodní hadice.
Rychle jsem to vypnul. Letmý pohled na vodní hadice - vše ok. Pohled pod auto a v tu chvili by se ve mně krve nedořezal...pod autem obrovská louže oleje!
Zkoumal jsem odkud se ten olej vzal, ale zatim na to nepřišel. Vypadá to že je to strana spolujezdce někde vepředu...ale nenašel jsem kde! Neni tam moc vidět přes klimakompresor vodní pumpu řízení atd. Zespodu ani zhora jsem nepřišel na to kudy ten olej vychcal ven...
Hlavně nechapu, co může být příčinou tak masivního úniku jen při točení motorem starterem. Napadá nekoho něco? Kudy a proč?
Hlavně tomu nepředcházela žádná rána jako ojnice ven z bloku. Jen v tom mírně zaťukalo...kdybych neměl otevřené okno, ani bych to určitě nepostřehl.
No já byl přesvědčen, že se to prostě protočilo na klice nebo na vačce nebo to přeskočilo, roztrhlo...zkratka jsem čekal fatální škodu...
Tak ventildekl zase dolu, s hrůzou co najdu...a nic...vše se tváří ok.
Zatočil jsem rukou motorem a ok. Zkontroloval jsem nastavení rozvodů a ok! Vytáhl jsem znova rozvody ven, čekaje že někde uvidím díru nebo tak něco, ale vše ok.
Jeden problém jsem ale našel. Když jsem povoloval kolo na výfukové vačce, spolu se šroubem mi vylezl i závit z vačky! Ale šroub normálně držel, kdybych do toho nemusel znova lézt, možná by to i pár minut po startu vydrželo, než by se to utrhlo a potkalo...
Takže ted abych sehnal vyfukovou váčku...nebo helicoil...myslíte, že to udrží? Myslím že někdo tu už vačku na helicoilu má, nebo ne?
Ale pořad nechapu proč z toho vychcal ten olej...že by těsnění pod palicí? Ale proooč? Nechapu...
Diky za názory
Naposledy upravil(a) RomanM3 dne ned 13.05.2018 21:22, celkem upraveno 1 x.
Re: Solenoidy n53
Není tam někde napínák?
Re: Solenoidy n53
Jo je. Byl nainstalovaný a přitažený. Taky mě napadlo že by to vychcalo kolem něj...je to možné? On ten napínák je totiž trošku jiný než ten původní....
Můj plán je tento nyní: opravit či vyměnit vačku a pak to zase složit a zkusit tlaky na válcích. No a při tom se uvidí i jestli z toho pořád valí olej nebo ne....zkoušet to ale budu s tím původním napínakem
Můj plán je tento nyní: opravit či vyměnit vačku a pak to zase složit a zkusit tlaky na válcích. No a při tom se uvidí i jestli z toho pořád valí olej nebo ne....zkoušet to ale budu s tím původním napínakem
Re: Solenoidy n53
Si dával původní šrouby nebo nové? Neříkám, že musíš nutně dávat všude nové šrouby, jen u těch původních už nemůžeš spoléhat striktně na dotažení podle origo postupu. Hlavně ne tam, kde je moment + úhel.. (jak je to u n53 vaček nevím a nechce se mi to teď hledat)RomanM3 píše: Jeden problém jsem ale našel. Když jsem povoloval kolo na výfukové vačce, spolu se šroubem mi vylezl i závit z vačky! Ale šroub normálně držel, kdybych do toho nemusel znova lézt, možná by to i pár minut po startu vydrželo, než by se to utrhlo a potkalo...
Vložka by to zřejmě dala v pohodě, ale musí být ten závit přesně osově přeřezanej. Tj. určitě ne ručně a určitě ne na motoru.
Re: Solenoidy n53
nevede přes přední kryt rozvodů tlakový olej do nějaké pumpy, že by pod ním prasklo těsnění?
gufero na klice ok?
gufero na klice ok?
Re: Solenoidy n53
Napinak, stava se mi to bezne. Jinej olej nikde jinde tam neni, uz vubec ne tlakovej aby vytek tak rychle
Re: Solenoidy n53
díky kluci.
snejku a čím to je? ten napínak je prostě špatný? použít původní dočasně a objednat origo? já jsem ty dva napínáky porovnával a jsou jiné, ale fungovat by to snad mělo...nebo je to jen potřeba více dotáhnout? nechápu jak to může střelit ten olej tudy ven....
ted řeším ten helicoil. akorát jsem v práci a blbec jsem si nezměřil délku závitu na tom šroubu. M10x1 stejně nikde nemají skladem, takže to budu muset objednat.
snejku a čím to je? ten napínak je prostě špatný? použít původní dočasně a objednat origo? já jsem ty dva napínáky porovnával a jsou jiné, ale fungovat by to snad mělo...nebo je to jen potřeba více dotáhnout? nechápu jak to může střelit ten olej tudy ven....
ted řeším ten helicoil. akorát jsem v práci a blbec jsem si nezměřil délku závitu na tom šroubu. M10x1 stejně nikde nemají skladem, takže to budu muset objednat.
Re: Solenoidy n53
Tak vyfukova vačka je venku a předána včetně sady helicoilu odborníkům. Snad se jim to povede. Když ne tak na bazošu zrovna je jedna sada vaček k mání...s majitelem jsem už dneska mluvil - ještě jsou...
Zitra ráno stejně zase na pár dní odjíždím. Počítám že dříve než v pátek se k tomu pořádně nedostanu...
Mezi tím by mě zajímalo jaky je tedy doporučený postup s montáží toho napínáku, abych zase nemusel vytírat podlahu.
Taky by bylo super kdyby někdo zkušený poradil jak postupovat s utahováním těch rozvodů. Závit praskl při dotahovani noveho šroubu dle tisu. Tak jestli neni lepší dát zpět původní a tolik to nedotahovat? Ale kolik? Dokáže někdo zkušený poradit?
Zitra ráno stejně zase na pár dní odjíždím. Počítám že dříve než v pátek se k tomu pořádně nedostanu...
Mezi tím by mě zajímalo jaky je tedy doporučený postup s montáží toho napínáku, abych zase nemusel vytírat podlahu.
Taky by bylo super kdyby někdo zkušený poradil jak postupovat s utahováním těch rozvodů. Závit praskl při dotahovani noveho šroubu dle tisu. Tak jestli neni lepší dát zpět původní a tolik to nedotahovat? Ale kolik? Dokáže někdo zkušený poradit?
Re: Solenoidy n53
Vačka vyvložkovaná už je redy a i je zase snad trochu času. Ale koukal jsem na to a dat ji zpet a sesadit dobře ty ložiska bude ořech.
Má někdo nějaký tip jak na to když nemam origo přípravky?
Má někdo nějaký tip jak na to když nemam origo přípravky?
Re: Solenoidy n53
Ahoj,
Tak motor uz je asi tri týdny složený a zatim vse drží a funguje. Dle diag jsou ted obě vačky v pozici tak jak maji byt
Výhledově jeste budu asi delat cívky vstriky hpfp a nox emulátor.
Jestli s tim mate nekdo zkusenosti, klidne se podělte
Diky
Tak motor uz je asi tri týdny složený a zatim vse drží a funguje. Dle diag jsou ted obě vačky v pozici tak jak maji byt
Výhledově jeste budu asi delat cívky vstriky hpfp a nox emulátor.
Jestli s tim mate nekdo zkusenosti, klidne se podělte
Diky
Re: Solenoidy n53
kurna musím říct že tě fakt obdivuju, kéž bych měl takové nervy.
Re: Solenoidy n53
Co je Nox emulátor? To je místo čidla, aby motor jel na chudou směs i s KO nox katy?