
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
i3
Re: i3
Puvodne jsem si to chtel jen vyzkouset ze zvedavovosti a pak vymenit za neco jineho v ramci operaku, ale chytlo me to. Jednoduchost provozu, parkovani v Praze. i8 pro me nejak kouzlo nema, jako auto jsem si poridil M 

Re: i3
ja bych chtěl i3 zkusit na pár měsíců, ale takovej operak není
Re: i3
můžeš se víc rozepsat o té cestě?
Re: i3
Určitě můžu. Měl bych říct, že to byla vlastně cesta Ingolstat - Praha.
i3 jsem totiž kupoval v Ingolstatu u dealera BMW a zpátky frčel po vlastní ose.
Trasa byla 377km. První nabití proběhlo v Regensburgu na rychlonabiječce, nabijel jsem vždy jen do +- 85% kapacity, pak už to trvá zbytečně dlouho a vždycky to vyšlo tak, že jsme akorát dopili kafe a kamarád doplnil nikotin. Druhé nabijení proběhlo ve městě Wernberg-Köblitz také na rychlonabiječce a poslední nabijení bylo v Plzni. V Plzni to trvalo nejdéle, protože jsem neměl čip na ČEZ, který tam má jako jediný rychlonabiječku, takže jsem musel na pomalejší Menekes od PRE. Tady jsme strávili skoro 3,5h, ale spojili jsme to s večeří, takže to uteklo. Odtud jsem dojel až do Uhříněvse, ale bylo to na krev, zbývalo mi 9km dojezdu
Na dálnici jsem nejel rychleji jak 110km/h. Dost mi pomáhalo držet se za kamionem a "plachtit" bez plynu, případně rekuperovat. Jel jsem celou dobu víceméně bez topení, jen s výhřevem sedaček. A střídavě na eco nebo eco plus. Kdyby bylo venku tepleji, tak bych si troufl i vyšší rychlost. Ale chtěl jsem dojet v klidu domů, takže jsem jel opatrně na spotřebu.
Fakt je ten, že to není auto na dálkové, je to auto primárně do města, nicméně periferie kolem Prahy do 70km úplně v pohodě. Pokud by chtěl někdo jezdit dál, tak bych zvážil REXe. Já ho zavrhl, protože jsem chtěl jen čistou elektriku, abych nemusel řešit víceméně žádnou údržbu.
Je s tím zábavné jezdit a zkoušet kam až se člověk dostane.
Chystám se s tím do Maďarska, tak pak můžu dát vědět
i3 jsem totiž kupoval v Ingolstatu u dealera BMW a zpátky frčel po vlastní ose.
Trasa byla 377km. První nabití proběhlo v Regensburgu na rychlonabiječce, nabijel jsem vždy jen do +- 85% kapacity, pak už to trvá zbytečně dlouho a vždycky to vyšlo tak, že jsme akorát dopili kafe a kamarád doplnil nikotin. Druhé nabijení proběhlo ve městě Wernberg-Köblitz také na rychlonabiječce a poslední nabijení bylo v Plzni. V Plzni to trvalo nejdéle, protože jsem neměl čip na ČEZ, který tam má jako jediný rychlonabiječku, takže jsem musel na pomalejší Menekes od PRE. Tady jsme strávili skoro 3,5h, ale spojili jsme to s večeří, takže to uteklo. Odtud jsem dojel až do Uhříněvse, ale bylo to na krev, zbývalo mi 9km dojezdu

Na dálnici jsem nejel rychleji jak 110km/h. Dost mi pomáhalo držet se za kamionem a "plachtit" bez plynu, případně rekuperovat. Jel jsem celou dobu víceméně bez topení, jen s výhřevem sedaček. A střídavě na eco nebo eco plus. Kdyby bylo venku tepleji, tak bych si troufl i vyšší rychlost. Ale chtěl jsem dojet v klidu domů, takže jsem jel opatrně na spotřebu.
Fakt je ten, že to není auto na dálkové, je to auto primárně do města, nicméně periferie kolem Prahy do 70km úplně v pohodě. Pokud by chtěl někdo jezdit dál, tak bych zvážil REXe. Já ho zavrhl, protože jsem chtěl jen čistou elektriku, abych nemusel řešit víceméně žádnou údržbu.
Je s tím zábavné jezdit a zkoušet kam až se člověk dostane.
Chystám se s tím do Maďarska, tak pak můžu dát vědět

Re: i3
ja myslím že to náhodou musela být super cesta a vyrazit s tím třeba okruh po Evropě muže být super zážitek.
Re: i3
Řekněme, že to vyžaduje přinejmenším plánování:) Na druhou stranu v Evropě je momentálně situace taková, že se leckde dá nabíjet zadarmo a jsou k dispozici superchargery, který na těch 85% dofrknout auto do 30min.
Re: i3
a nabít to ze zásuvky si myslím že mužeš celkem kdekoliv, akorát si tam počkáš 

Re: i3
dá se to nabíjet za jízdy? 

Re: i3
to by chtělo jezdit dokud se to nezastaví. řve to aspon pořádne když dochází dojezd?
Re: i3
Já bych rád zjistil, jestli je tam ještě nějaká rezerva, než se to zastaví, ale to chce mít ústupovou variantu:)) viz centrála. Řve to ve chvíli, kdy se dojezd dostane pod 20km, pak pod 10km a pod 5km. Díky tomu, že má člověk k dispozici EcoPro (na ten beztak jezdím stále) a EcoPro+ mód, dá se tím dojezd lehce prodloužit. Nabíjet za jízdy by se to teoreticky mělo dát už jen proto, že REX model takhle funguje- Když začnou docházet baterky, nahodí se motor ze skůtru a dobíjí je.
Re: i3
Celé mé plánovaní spočívalo v aplikaci Chargemap a google maps.
V pátek s tím jedu z Uhříněvse do Vídně na letiště. Mám v plánu dobít na Vystrkově, pak v Brně a z Brna to dototáhnout až na letiště (144km), kde to nechám na nabiječce než se vrátím
Z Brna do Vídně to bude asi dost na hraně, ale kdo se bojí nesmí do lesa.
Má být hezky a teplo, tak věřím, že to dám. Ale pro jistotu mám v záloze nabiječku v Poysdorfu.
Jinak mám tu slabší - první verzi. Zatím můj městský rekord je 169km s dojezdem 14 na jedno nabití.

V pátek s tím jedu z Uhříněvse do Vídně na letiště. Mám v plánu dobít na Vystrkově, pak v Brně a z Brna to dototáhnout až na letiště (144km), kde to nechám na nabiječce než se vrátím
Z Brna do Vídně to bude asi dost na hraně, ale kdo se bojí nesmí do lesa.

Jinak mám tu slabší - první verzi. Zatím můj městský rekord je 169km s dojezdem 14 na jedno nabití.
Re: i3
Vysvitlo sluníčko a rázem je dojezd 130-160km. Musím říct, že tuhle zimu jsem jasně cítil ten obr rozdíl. Při teplotých pod nulou jsem se pohyboval s reálným dojezdem kolem 80km a občas se mi stalo že jsem musel domů měnit auto 

Re: i3
I mě se i3 líbí a když se pořídí pořádný battery pack a bude dojezd 500-600km má to smysl. Případně REX kdy je možnost 100-250km najet na benzín.
Dobré je to tedy pro velkoměsta a až budou uplně všude rychlodobíječky aby to do 30min dobilo na 80procent kapacity a mohlo se dalších 300-500km pokračovat.
co říkáte na BMW i3 - 100 kWh LION LIGHT Battery pack
https://www.youtube.com/watch?v=wtkRAVxX5e0
Začíná to mít větší smysl ...stím jak bude více nabíječek v každé dědině....za 10let to bude jistě fajn vozítko co dojede jistě 3x dál než dnes a bude obrovský výběr v elektro vozech.
Ale platit budou chtít korporace tak či tak. Až zdraží benzín/nafta na 40-60kč bude to jistě oblíbená věc.... velká škoda že to nejde dobíjet zdarma nebo za 5-10kč celé auto aby se vrátila předražená investice do auta díky úspoře při ježdění.
1. Takže rád bych osobně dojezd aspoň 500-800km na jedno nabití.
2. cena vozu mnohem nižší
3. ideálně nabíječky v každém městě na každé benzínce...kde se auto za 30min dobije.
pokud uvažuji pouze o jednom voze na elekřinu. Pokud mám dvě auta a jedno do města i3 a druhé na cesty 7er tak tam je to zase jinak.
jinak auto celkově vypadá moc pěkně a vize je zajimavá. Asi bude hodně dalších 20let podporovaná.
Ale věřím že se budou taky časem z lidí pumpovat peníze na elektro autech protože korporace musí z něčeho žít. Pokud by klesla produkce ropy. Tady vidím cenu elektřiny která by mohla vzrust za 10let případně zdražení výpalného na klasické spalovací auta aby podpořili trh s elektro auty.
Osobně se mi líbí kombinace benzínu a elektra ... např 300km na elektřinu využít po městě a 300-500km na benzín ... něco podobného jako i3 REX jen ta cena je mimo zatím pro fajnšmejkry a firemní klientelu ve velkoměstech protože mohou všude parkovat a neplatí silniční daň atd.
Dobré je to tedy pro velkoměsta a až budou uplně všude rychlodobíječky aby to do 30min dobilo na 80procent kapacity a mohlo se dalších 300-500km pokračovat.
co říkáte na BMW i3 - 100 kWh LION LIGHT Battery pack
https://www.youtube.com/watch?v=wtkRAVxX5e0
Začíná to mít větší smysl ...stím jak bude více nabíječek v každé dědině....za 10let to bude jistě fajn vozítko co dojede jistě 3x dál než dnes a bude obrovský výběr v elektro vozech.
Ale platit budou chtít korporace tak či tak. Až zdraží benzín/nafta na 40-60kč bude to jistě oblíbená věc.... velká škoda že to nejde dobíjet zdarma nebo za 5-10kč celé auto aby se vrátila předražená investice do auta díky úspoře při ježdění.
1. Takže rád bych osobně dojezd aspoň 500-800km na jedno nabití.
2. cena vozu mnohem nižší
3. ideálně nabíječky v každém městě na každé benzínce...kde se auto za 30min dobije.
pokud uvažuji pouze o jednom voze na elekřinu. Pokud mám dvě auta a jedno do města i3 a druhé na cesty 7er tak tam je to zase jinak.
jinak auto celkově vypadá moc pěkně a vize je zajimavá. Asi bude hodně dalších 20let podporovaná.
Ale věřím že se budou taky časem z lidí pumpovat peníze na elektro autech protože korporace musí z něčeho žít. Pokud by klesla produkce ropy. Tady vidím cenu elektřiny která by mohla vzrust za 10let případně zdražení výpalného na klasické spalovací auta aby podpořili trh s elektro auty.
Osobně se mi líbí kombinace benzínu a elektra ... např 300km na elektřinu využít po městě a 300-500km na benzín ... něco podobného jako i3 REX jen ta cena je mimo zatím pro fajnšmejkry a firemní klientelu ve velkoměstech protože mohou všude parkovat a neplatí silniční daň atd.
Re: i3
Filozof : chtělo by to přečíst jak vlastně ten REX funguje...navíc BMW ohlásilo, že se zvyšující se kapacitou baterií přestane REX vyrábět...že už to nemá smysl...což u tohohle prdítka nemá
nám by třeba stačila i3 jako druhý auto...s tím dojezdem to do práce (12-20) km stačí tak na 1-2dny...přes noc nabít a hotovo...jen kdyby za to nechtěli tolik peněz
BMW připravuje větší modely i5 ...tam bude taky ta kapacita už větší od výroby...takže na delší cestování to bude vhodnější...tohle je auto určený do města a okolo bydliště...ne na cestování po republice
nám by třeba stačila i3 jako druhý auto...s tím dojezdem to do práce (12-20) km stačí tak na 1-2dny...přes noc nabít a hotovo...jen kdyby za to nechtěli tolik peněz

BMW připravuje větší modely i5 ...tam bude taky ta kapacita už větší od výroby...takže na delší cestování to bude vhodnější...tohle je auto určený do města a okolo bydliště...ne na cestování po republice
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009