Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Bmw E39 nastavení výšky zadní nápravy
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
Bmw E39 nastavení výšky zadní nápravy
Ahoj, mám dotaz. Neví někdo zda se dají třeba pomocí INPA diag přehodit hodnoty v jednotce řízení vzduchové zadní nápravy u Bmw E39 Touring? Jde o to, že jsem pro sichr vyměnil o víkendu na standart podvozku zadní měchy značky Bilstein, všechno bylo OK a od včerejška na mě palubák držkuje, že je něco v nepořádku se vzduchovým odpružením (selflevel suspension inactiv). Tak jsem laborováním přes INPA a svinovacím metrem zjistil, že jsem koupil měchy určené pro m-paket podvozek a systém se asi stále snaží podvozek zdvihnout na standartní výšku ale kratší měchy ho už dál nepustí tak vyhazuje chybu na palubáku. Problém je v tom že při objednávání všichni prodejci včetně samotného výrobce Bilstein uvádí u měchů oboje čísla jak pro standart podvozek tak i pro m-paket, takže se člověk nemá šanci dopátrat, co vlastně objednává. Tak teď řeším jak se zbavit hlášky na palubáku....
Re: Bmw E39 nastavení výšky zadní nápravy
Ty měchy nemůžou být na doraz, že by to výš nepustily, to je blbost. A žádné nastavení pro M/standart podvozek jednotka nemá. Chyba bude někde jinde, pravděpodobně při montáži poškozené čidlo.
Když jsi měl zapnutou inpu, proč ses nepodíval co přesně to píše za chybu?
jak nastavit výšku - já to dělám takto: v manuálním módu upustím/přifouknu každý měch zvlášť, aby byly v požadované výšce, pak jdu na obrazovku kde se zadává offset (vyskakovací okno), a zadám tam 0 a 0 a pak už je to ok. Jen je potřeba být rychlý, protože po pár sekundách od nafoukání se měchy upustí na původní výšku.
Správně by se tam měl zadat offset od požadované výšky ale tímhle způsobem se mi to nikdy nepodařilo přesně nastavit
Ale nastavení výšky podle mě s tvým problémem nemá co dělat
Když jsi měl zapnutou inpu, proč ses nepodíval co přesně to píše za chybu?
jak nastavit výšku - já to dělám takto: v manuálním módu upustím/přifouknu každý měch zvlášť, aby byly v požadované výšce, pak jdu na obrazovku kde se zadává offset (vyskakovací okno), a zadám tam 0 a 0 a pak už je to ok. Jen je potřeba být rychlý, protože po pár sekundách od nafoukání se měchy upustí na původní výšku.
Správně by se tam měl zadat offset od požadované výšky ale tímhle způsobem se mi to nikdy nepodařilo přesně nastavit
Ale nastavení výšky podle mě s tvým problémem nemá co dělat
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
Re: Bmw E39 nastavení výšky zadní nápravy
Paměť závad na inpě je čistá, celej systém funguje dobře, jen je podle mě problém v tom, že defaultně má auto nastaveno pro standart podvozek výšku na 18 palcových kolech 605 mm a m-paketový podvozek 589 mm, takhle to píše přímo INPA v tabulce co sem ta dá najít. A já jsem naměřil metrem přibližně těch 589 mm a v tom je ten celý problém, kompresor se snaží zvednout podvozek na těch 605 mm, jenže nemůže kvůli nižším měchům, tak bych to potřeboval přepsat na těch 589 mm, ať se systém zbytečně nesnaží. Ono to i někde psali na zahraničním fóru, že m-paket měchy jsou o těch cca 15 mm kratší, což by odpovídalo. Takže když zadám v položce offset pro obě strany nuly, systém to vezme jako výchozí hodnotu a už tak natrvalo zůstane?
Re: Bmw E39 nastavení výšky zadní nápravy
Ja to kdysi delal nejak takhle a fungovalo to:
https://m.youtube.com/watch?v=NQ1mTiDHP5c
https://m.youtube.com/watch?v=NQ1mTiDHP5c
Re: Bmw E39 nastavení výšky zadní nápravy
ale přece když najedeš do díry, tak to kolo musí "pružit" - měch se zvedne třeba o další 3cm. to samé když zvedáš auto heverem
Po chybě pátrej když ti svítí na palubce, když nesvítí, tak ji to možná neukáže.
Ano, nastav výšku v manuálním menu a pak v tom druhém nastav offsety na 0 a 0 a mělo by to být. Pak to zkouším tak, že v manuálním módu to přifouknu cca 20sekund a po pár sekundách to padne, ale už na tu novou výšku.
Po chybě pátrej když ti svítí na palubce, když nesvítí, tak ji to možná neukáže.
Ano, nastav výšku v manuálním menu a pak v tom druhém nastav offsety na 0 a 0 a mělo by to být. Pak to zkouším tak, že v manuálním módu to přifouknu cca 20sekund a po pár sekundách to padne, ale už na tu novou výšku.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
Re: Bmw E39 nastavení výšky zadní nápravy
Tak Inpa chybu neukázala ani když svítilo upozornění na BC, Delphi ukázalo takovou tu všeobecnou chybu,,regulační doba příliš dlouhá". Ono to bylo i vidět a slyšet, že kompresor tlačí dýl než obvykle ale zadek už se nezvedá, protože už nemá kam, protože byl na těch 589 mm. A kdyby byla jakákoliv netěsnost na systému, tak mi to do rána spadne níž ale zadek drží stále stejnou výšku. Až přijedu z práce domů zkusím to nastavit přes ten Offset, snad se to tím vyřeší, jinak budu pátrat dál.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
Re: Bmw E39 nastavení výšky zadní nápravy
No takže sem si to asi jemně rozjebal ještě víc, než sem to měl. Napíchl jsem auto na INPU a ještě jsem tam našel položku ,,tune vehicle level". Tak sem si řekl že by šla výška jemně doladit tímhle, tak jsem zadal hodnotu 10 a odklikl a auto se snížilo o těch 10 mm, tak sem si vzpomněl že někde psali, že + znamená dolů a - nahoru. Tak sem pro změnu zadal -10 ale auto už se ani nehnulo a od tý doby poslouchalo příkazy jen pro klesání ale nahoru vůbec. Takže ve výsledku mě auto leží dole, že se s ním nikam neodvážím vyjet. Když sem úplně vypustil vzduch tak jsem byl schopnej auto pomocí diag nafoukat jen do určitý malý vejšky myslím cca 520 mm a dál už to nereaguje. Takže mi přijde že se ten systém už totálně zbláznil a odmítá spolupracovat(celý mě to přijde jako software problém), takže momentálně nevím co s tím a auto odstavený. Poslední možnost co mě napadla zkusit sehnat z vrakoviště jednotku EHC...