Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Termostaty - klasika:-)
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: Termostaty - klasika:-)
Termoň (1x) konečně vyměněnej a auto valí taky jak vyměněný. Ta M54 se zahřeje na 95c tak za 5-10minut. Tišší chod, trochu lepší zátah a reakce plynu a hlavně spotřeba na odzkoušené trase o5 spadla o 0,5l dolu. Spokojenost, je to back in normal.
- abcent500
- Registrovaný
- Příspěvky: 365
- Registrován: sob 13.02.2016 01:00
- Bydliště: Graz
- Klubové ID: 3807
Re: Termostaty - klasika:-)
Tak ten musí být kouzelnej! Prosím tě pošli odkaz, kde si ho koupil! Objednám jich rovnou 10!




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: Termostaty - klasika:-)
Nemusí být nutně kouzelnej, jestli mu starej termostat držel pořád 60°. Ale jestli je Totic tak citlivej, že pozná minimální rozdíl ve směsi i jinde než na spotřebě, to posoudit nedokážu 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: Termostaty - klasika:-)
Hehe, řekl bych s elektronickým plynem se to posuzuje těžko, ono si to reaguje jak uzná samo za vhodný. Ale tu spotřebu mám celkem vypozorovanou, prý ten motor jakoby nejefektivnějc pracuje až při cca 95c. To poznáte když se motor zahřívá, nebo je už docela tichej ready, ne? 
Ale taky je možný že únor není duben a s jarníma teplotama se to celý zlepšilo, nebo k tomu aspoň přispělo.

Ale taky je možný že únor není duben a s jarníma teplotama se to celý zlepšilo, nebo k tomu aspoň přispělo.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostaty - klasika:-)
no já si myslím že jsem hodně citlivej na zvuky, chování auta atd, a špatnej termostat poznám akorát na spotřebe, tam rozdíl fakt je.
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: Termostaty - klasika:-)
Já bych si pískal mám opačný problém ... a tím je to že druhej termostat jsem vyměnil a stále si motor drží běžně 108-110C v zimním čase...
upozornuji pro rýpaly že mám 728i to je motor M52B28 který má pracovat kolem 93-96C... vše nad 100C je špatně.
Takže natlakované hadice samozřejmě a vypadá to že hadice nahoře je horká a hadice dole vlevo co jde k termostatu je studená ...kolem 28-30C.
Mám asi zase špatnej termostat protože dle mého nepřepíná okruhy a valí jen malý okruh kterej se muže strhat ...
Nebo je problém jinde - odvzdušnění ...to jsem dělal asi 5x přesně podle postupu a nevím kde je tedy problém
třetí možnost mě napadá že je nějaká závada na motoru jen nevím jaká.
Měření proběhlo i měřákem teploty bezdotykovým a opravdu z venku je na motoru 106-107C naměřeno takže čidlo co říká 108-110C je v pořádku.
M52 by tlakovat hadice nikdy neměla podle mě. To je devíza pouze V8 kde se teplota šplhá k 106-110C
Jakej termostat koupit ? to bude první krok. BEHR nebo ....
Co dál vymyslet ?
Olej ve vodě ani voda v motoru není.
Musím to řešit akutně protože jak vylezou teploty tak motor uhoří ... začne vařit ... a to jezdím dálnice pohodových 120-140km/h.
upozornuji pro rýpaly že mám 728i to je motor M52B28 který má pracovat kolem 93-96C... vše nad 100C je špatně.
Takže natlakované hadice samozřejmě a vypadá to že hadice nahoře je horká a hadice dole vlevo co jde k termostatu je studená ...kolem 28-30C.
Mám asi zase špatnej termostat protože dle mého nepřepíná okruhy a valí jen malý okruh kterej se muže strhat ...
Nebo je problém jinde - odvzdušnění ...to jsem dělal asi 5x přesně podle postupu a nevím kde je tedy problém
třetí možnost mě napadá že je nějaká závada na motoru jen nevím jaká.
Měření proběhlo i měřákem teploty bezdotykovým a opravdu z venku je na motoru 106-107C naměřeno takže čidlo co říká 108-110C je v pořádku.
M52 by tlakovat hadice nikdy neměla podle mě. To je devíza pouze V8 kde se teplota šplhá k 106-110C
Jakej termostat koupit ? to bude první krok. BEHR nebo ....
Co dál vymyslet ?
Olej ve vodě ani voda v motoru není.
Musím to řešit akutně protože jak vylezou teploty tak motor uhoří ... začne vařit ... a to jezdím dálnice pohodových 120-140km/h.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostaty - klasika:-)
první bych na to mrknul termokamerou, pokud bych tam nic neviděl tak druhej termostat.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: Termostaty - klasika:-)
Tam bývá Hella, Behr 92c, ne? Podobně jako u mě..
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: Termostaty - klasika:-)
presne tak. vypada to ze se voda honi v malem okruhu . takze objednam hella 92c a uvidime.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: Termostaty - klasika:-)
Ještě tam mám jeden prblm na é-šede, po přehození nárazníku mi začalo čidlo teploměru ukazovat -40c.
To jest KO čidlo, nebo jen rozpojená kabeláž, nebo se to dá nějak ještě zkalibrovat přes diag

To jest KO čidlo, nebo jen rozpojená kabeláž, nebo se to dá nějak ještě zkalibrovat přes diag

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostaty - klasika:-)
u E60 často odchází budíky, vypálí se v nich cestička a pak to neukazuje teplotu, ale samozřejmě klidně to muže být i shnilá kabeláž, čidlo pokud je opticky KO tak většinou jde. každopádně první kontrola kabeláže, pak čidlo, pak budíky. nic se na tom nekalibruje
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: Termostaty - klasika:-)
Nabízí se mi značka BEHR 92celsia jako termostat pro M52B28.
Mám pocit že je to to samé jako hella nebo jak je to stěmi výrobci ? někde mám na dílech psáno HELLA BEHR.
Alespon tak mi to říkal servisák na dílně že by neměl problém bejt v tom termostatu prý se dává často na BMW.
Mám si jej vzít ? Hella není skladem nikde prej. Tak netuším jak je BEHR dobrej či je to stejné jako Hella.
Mám pocit že je to to samé jako hella nebo jak je to stěmi výrobci ? někde mám na dílech psáno HELLA BEHR.
Alespon tak mi to říkal servisák na dílně že by neměl problém bejt v tom termostatu prý se dává často na BMW.
Mám si jej vzít ? Hella není skladem nikde prej. Tak netuším jak je BEHR dobrej či je to stejné jako Hella.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: Termostaty - klasika:-)
Jo v tom případě to patří pod stejnej průmyslovej konglomerát, podobně jako (Siemens / VDO / Bosch), nebo (ZF / Sachs / BOGE / Lemforder) apod.
Furt stejná banda..
Jinak dobrej článek proč asi zmizely budíky teploty z palubky: https://www.autoweb.cz/d-fens-soumrak-teplomeru/


Furt stejná banda..
Jinak dobrej článek proč asi zmizely budíky teploty z palubky: https://www.autoweb.cz/d-fens-soumrak-teplomeru/
