Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
AUTOMAT X5 E70
AUTOMAT X5 E70
Nazdar chlapi,viete poradiť aký je postup pri výmene oleja v automatickej prevodovke na X5 e70 4,8i. Kvoli hľadaniu závady som vypustil aj olej v prevodovke . A tak uz som vymenil aj tesnenia,prechodky,trubky-sealing sleeve- nad mechatronikou a olejovu vanu-filter prevodovky.Zavada bola inde-rozbitý zadný dif. Vymena za novy z BMW 2000e.Ide my o postup..naplniť olejom,nastartovat a vyskusat všetky rýchlosti ,potom vypnut motor a doplniť?Alebo.Adaptacia je nutna ?
Re: AUTOMAT X5 E70
Plnit musíš za chodu, jinak tam budeš mít málo..A nesmíš se s tím moc loudat, jinak ti vyleze teplota oleje moc vysoko a zas ti tam vleze míň. Máš to třeba tady:
http://www.thectsc.com/bmw-6hp26-6hp28- ... procedures
A bylo by vhodné i smazat adaptace, ale není to nezbytné. Jestli nemáš jak, dej to dohromady a pak zajeď za někým, kdo ti adaptace smaže.
http://www.thectsc.com/bmw-6hp26-6hp28- ... procedures
A bylo by vhodné i smazat adaptace, ale není to nezbytné. Jestli nemáš jak, dej to dohromady a pak zajeď za někým, kdo ti adaptace smaže.
Re: AUTOMAT X5 E70
Pokud to bude dobře řadit až tam bude spravne množstvi oleje tak adaptace nemaž
Re: AUTOMAT X5 E70
Důvod?
Re: AUTOMAT X5 E70
Dik za info.A pri zaradeni do -D-ma sa prepnut aj na ručne radenie.123456 alebo staci par sekund len v polohe-D. 

Re: AUTOMAT X5 E70
určitě je lepší prořadit všechny kvalty, včetně R, za pár dní po projetí a vychladnutí auta je dobré olej ještě doplnit.
Re: AUTOMAT X5 E70
Ja dycky adaptace mazal a pak to kolikrat nebylo dobry. Proste moje zkusenost.TANN3R píše:Důvod?
Az tam bude novy olej ve spravnem mnozstvi, projed to a uvidis. Kdyz to bude radit dobre nebude klouzat nebo delat nejaky bordel, nech to tak. Kdyz to dela bordel uz ted bude asi delat bordel i s novym olejem. Pak zkus adaptace smazat a doufej ze to nebude horsi

Jarda tu taky nekde psal ze pokud to radi dobre tak adaptace pro nic za nic nemaze.
Ale kazdy at si dela podle sveho vedomi a svedomi
Sory za pravopis... pisu z mobilu (nesnasim to)
Re: AUTOMAT X5 E70
Prevodovka bordel nerobila,radila pekne.Len začalo trhať auto ,lietali otacky a ledva som sa dostal domov do dielne,kde som vypustil olej z prevodovky a odmontoval vanu.Olec bol cisty .Nakoniec som zistil ze rozbity ja zadny dif. ostal pouzitelny len obal.
Re: AUTOMAT X5 E70
Ale pokud vyměníš olej a navíc těsnění pod mechatronikem, tak se prostě distribuce tlaku změní a tím, že smažeš adaptace jen zjednodušíš (a podstatně urychlíš) převodovce práci. Zhoršit tím nic nemůžeš, max na prvních pár km, než převodovka zjistí kde, jak dorovnat tlak atd., protože jí v podstatě dáš do továrního režimu.RomanM3 píše:Ja dycky adaptace mazal a pak to kolikrat nebylo dobry. Proste moje zkusenost.TANN3R píše:Důvod?
Az tam bude novy olej ve spravnem mnozstvi, projed to a uvidis. Kdyz to bude radit dobre nebude klouzat nebo delat nejaky bordel, nech to tak. Kdyz to dela bordel uz ted bude asi delat bordel i s novym olejem. Pak zkus adaptace smazat a doufej ze to nebude horsia casem si prevodovka nabere nive adaptace a snad to bude lepsi.
Jarda tu taky nekde psal ze pokud to radi dobre tak adaptace pro nic za nic nemaze.
Ale kazdy at si dela podle sveho vedomi a svedomi
Sory za pravopis... pisu z mobilu (nesnasim to)
Re: AUTOMAT X5 E70
Ano máš pravdu v tom co říkáš.
Jenže ono je to taky o celkovem stavu celé převodovky všech spojek mechatroniku a co ja vim ceho vseho...
Priklad: na moji e60 jsem pred rokem po vymene oleje a filtru smazal adaptace. Pred tim kdyz jsem dal D tak jsem se musel kouknout jestli tam to D je nebo jsem nedomacknul paku a D tam neni protoze ta prevodovka zaradila D tak jemne ze jsem to proste necitil.
Po smazani adaptaci, dnes asi po roce, porad kdyz dam D tak vim ze tam je. Ne ze by to koplo nebo neco ale proste je citit ze to zacalo tlacit do kol. Tohle se nesrovnalo ani za rok jezdeni.
Chapes o cem mluvim? Zbytecne smazani adaptaci MUZE (ale nemusi) byt na skodu. Zejmena mluvime li o prevodovce co ma x set tisic km najeto s pravdepodobne nulovym servisem. Jakmile adaptace smazes a zacne to kopat kolouzat nebude to chtit radit mezi nekteryma kvaltama atd atd (coz se pred tim treba nedelo) tak uz asi ty adaptace zpatky nedas.
Chci rict ze u starsi skrine co ma uz neco za sebou se uz vetsinou daji pozorovat nejake neduhy pri razeni. Vymena oleje muze pomoct je zlepsit. Proto bych to pred smazanim adaptaci opatrne projel pak timu treba i nalozil kdyz to bude ok a teprve pokud by to delalo nejakou neplechu bych premyslel nad smazanim adaptaci, protoze to muze ale nemusi nektere problemy vyresit a muze ale nemusi to nove problemy zpusobit.
To ze ja i rok po smazani adaptaci citim ze prevodovka zaradila D coz jsem pred smazanim necitil je asi o tom, ze v te prevodovce uz neco neni uplne ok. No bodejt by ne, kdyz ma najeto 350tis km! A pochybuju ze v ni nekdo menil olej tak jak doporucuje ZF kdyz bmw rika neco jineho.
Jo pokud by byla rec o prevodovce co nema najeto ani kilco tak to je jina. Tam bych se nad mazanim adaptaci az tolik nerozmyslel.
Jenže ono je to taky o celkovem stavu celé převodovky všech spojek mechatroniku a co ja vim ceho vseho...
Priklad: na moji e60 jsem pred rokem po vymene oleje a filtru smazal adaptace. Pred tim kdyz jsem dal D tak jsem se musel kouknout jestli tam to D je nebo jsem nedomacknul paku a D tam neni protoze ta prevodovka zaradila D tak jemne ze jsem to proste necitil.
Po smazani adaptaci, dnes asi po roce, porad kdyz dam D tak vim ze tam je. Ne ze by to koplo nebo neco ale proste je citit ze to zacalo tlacit do kol. Tohle se nesrovnalo ani za rok jezdeni.
Chapes o cem mluvim? Zbytecne smazani adaptaci MUZE (ale nemusi) byt na skodu. Zejmena mluvime li o prevodovce co ma x set tisic km najeto s pravdepodobne nulovym servisem. Jakmile adaptace smazes a zacne to kopat kolouzat nebude to chtit radit mezi nekteryma kvaltama atd atd (coz se pred tim treba nedelo) tak uz asi ty adaptace zpatky nedas.
Chci rict ze u starsi skrine co ma uz neco za sebou se uz vetsinou daji pozorovat nejake neduhy pri razeni. Vymena oleje muze pomoct je zlepsit. Proto bych to pred smazanim adaptaci opatrne projel pak timu treba i nalozil kdyz to bude ok a teprve pokud by to delalo nejakou neplechu bych premyslel nad smazanim adaptaci, protoze to muze ale nemusi nektere problemy vyresit a muze ale nemusi to nove problemy zpusobit.
To ze ja i rok po smazani adaptaci citim ze prevodovka zaradila D coz jsem pred smazanim necitil je asi o tom, ze v te prevodovce uz neco neni uplne ok. No bodejt by ne, kdyz ma najeto 350tis km! A pochybuju ze v ni nekdo menil olej tak jak doporucuje ZF kdyz bmw rika neco jineho.
Jo pokud by byla rec o prevodovce co nema najeto ani kilco tak to je jina. Tam bych se nad mazanim adaptaci az tolik nerozmyslel.
Re: AUTOMAT X5 E70
snad jsem něco špatně nepřečetl, ale to že při D (nebo R) začne převodovka "tlačit" do kol je dobře, alespoň takhle to mám u obou aut...
ještě k výměně oleje, používáte i čistič, nebo jen proplach olejem? někde jsem četl (asi Pakra), že to ZF výslovně zakazuje, diskutoval jsem to s kamarádem, co pracuje ve strojírenství a skutečně může obecně čistič na bázi benzínu poškodit součástky v převodovce, které jsou z materiálu jako kluzná ložiska (nějaká kompozice)...
ještě k výměně oleje, používáte i čistič, nebo jen proplach olejem? někde jsem četl (asi Pakra), že to ZF výslovně zakazuje, diskutoval jsem to s kamarádem, co pracuje ve strojírenství a skutečně může obecně čistič na bázi benzínu poškodit součástky v převodovce, které jsou z materiálu jako kluzná ložiska (nějaká kompozice)...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: AUTOMAT X5 E70
RomanM3: Na tomhle se prostě neshodneme. Adaptace smažeš, protože se v převodovce něco změnilo a ty potřebuješ, aby se s novýma podmínkama naučila zas převodovka správně pracovat. Ona si pak sama prvních pár km testuje, jak dlouho musí nechat otevřený ten který ventil, aby se správně dořadila rychlost, zároveň dost rychle, bez kopnutí atd. Proto třeba prvních pár km po smazání adaptací je to řazení horší/jiný. Nakonec si prostě sama naučí, co je pro ni nejlepší. Teoreticky by se tohle měla naučit sama postupně, jen za mnohem delší čas, no z praxe si tím moc jistej nejsem viz 6HP co kopala při řazení tuším z 2 na 3 po výměně oleje (před prej ne), ale nikdo adaptace nemazal. Pak sem je vymazal já a kopání přestalo - už přes 30tis km. Prostě nevěřím, že tím té převodovce můžeš ublížit. Mazání adaptací bez jiného zásahu do převodovky je zas na jinou debatu
zddan01: neproplachovat nikdy ničím jiným než olejem, co do ní patří!
zddan01: neproplachovat nikdy ničím jiným než olejem, co do ní patří!
Re: AUTOMAT X5 E70
Adaptácia bez diagnostiky sa nedá zmazať doma ak sa nemýlim.Nabehane mam 110000km a predo mnou určite olej nikto nemenil.Doma som nechcel meniť olej ,len som musel.Pri doplnani oleja a preradovani treba stat na brzde ak sa nemýlim?Auto je na zdviháku samozrejme.
Re: AUTOMAT X5 E70
Jo, bez brzdy nepreradis. A opatrně, když se kola roztočí moc a ty dupnes na brzdu, ať ti to nespadne na zem..
Re: AUTOMAT X5 E70
Chjo... trosku si nerozumime... ja nerikam ze prevodovce ublizis kdyz po vymeme oleje smazes adaptace. Snazim se jen rict ze pokud prevodovka po vymene oleje treba kope tak smazani adaptaci muze pomoct ale zaroven muze prinest nejaky jiny i kdyz mene zavazny problem. Coz tann3r v podstate rekl taky. Po smazani adaptace prevodovka prestala kopat z2 na 3. Vyborne
Pokud by ale prevodovka fungovala po vymene oleje dobre mazani adaptaci bych nepovazoval za nutne. Nebo bych ho alespon zvazil a ne jen slepe udelal.
Mam s tim rekneme ne uplne perfektni zkusenost.
Co se tyce diagu, pouzivam inpu a istu.
Po zarazeni do D to do kol ma tlacit. Snazim se rict, ze pred smazanim adaptaci prisel ten tlak tak asi pozvolna ze to nebylo poznat. Kdyz jsem ale pustil brzdu, auto se rozjelo.
Co se tyce proplachu tak take nejsem zastancem nejakych zazracnych vodicek a nepouzivam je. Jedine proplach olejem a u stare prevodovky bych to nedelal. Zazracne vodicky vsak treba bezne pouzivaji lidi co servisujou volva (prevodovky aisin?) a tam to ory opravdu pomaha. Viz volvacke fora.
Takovy je muj nazor. Kazdy si to delejte jak chcete a jak vam vase zkusenosti, znalosti a svedomi kaze
Pokud by ale prevodovka fungovala po vymene oleje dobre mazani adaptaci bych nepovazoval za nutne. Nebo bych ho alespon zvazil a ne jen slepe udelal.
Mam s tim rekneme ne uplne perfektni zkusenost.
Co se tyce diagu, pouzivam inpu a istu.
Po zarazeni do D to do kol ma tlacit. Snazim se rict, ze pred smazanim adaptaci prisel ten tlak tak asi pozvolna ze to nebylo poznat. Kdyz jsem ale pustil brzdu, auto se rozjelo.
Co se tyce proplachu tak take nejsem zastancem nejakych zazracnych vodicek a nepouzivam je. Jedine proplach olejem a u stare prevodovky bych to nedelal. Zazracne vodicky vsak treba bezne pouzivaji lidi co servisujou volva (prevodovky aisin?) a tam to ory opravdu pomaha. Viz volvacke fora.
Takovy je muj nazor. Kazdy si to delejte jak chcete a jak vam vase zkusenosti, znalosti a svedomi kaze

Re: AUTOMAT X5 E70
Ale ked budem preradovat rucne 123456 a stat na brzde ak to tak treba.tak by sa kolesa nemali roztocit.Alebo?
Re: AUTOMAT X5 E70
Neroztoci, ale tuším stejně tam nic dál než 3ku nedáš, když nemáš otáčky/rychlost. Teď nevím.. Je to jedno, prostě dej R i D a pak zase doplň. Jestli chceš mít jistotu, zkontroluj hladinu ještě po projetí.
RomanaM3: Ale jo, může být. Ale třeba zrovna to tvoje zatlačení/ráz při zařazení D je normální u tvé převodovky. To by si musel srovnat s jiným autem.
RomanaM3: Ale jo, může být. Ale třeba zrovna to tvoje zatlačení/ráz při zařazení D je normální u tvé převodovky. To by si musel srovnat s jiným autem.
Re: AUTOMAT X5 E70
Este posledna otazka..doplna sa olej pri zaradenej polohe ..P..a motor ide na volnobeh?Predny kardan pri vstupe do rozvodovky ma malú volu.Maly vykiv?
Re: AUTOMAT X5 E70
no co vím, tak určitě doplňovat olej za chodu motoru a čekat než se ohřeje převodovka na 40 stuňů a nechad volně odtákat olej a pak uzavřít zátku.
v diagnostice zadat výměnu oleje a také adaptační hodnoty na nulu.
při starší převodovce cca 250tis km, servisní interval cca 40 - 60 tis km.
pak jí prodloužíte život . přeji hodně štěstí
čauky
v diagnostice zadat výměnu oleje a také adaptační hodnoty na nulu.
při starší převodovce cca 250tis km, servisní interval cca 40 - 60 tis km.
pak jí prodloužíte život . přeji hodně štěstí
čauky
