Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě e90/91 330i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

Koupě e90/91 330i

#1 Příspěvek od zlatas »

Ahoj kluci..rozhodl jsem se vyměnit svou e90 320D, původně jsem uvažoval nad řadou F,s motorem 320D, ale nakonec si říkám, že srdce mě táhne k e9x 330i, takže budu hledat ji.. podmínkou bude m paket, manuál a náhon pouze na zadek, auto s úplnou servisní historií a nájezdem ideálně do 150 tis km, rozpočet do 400 tis kč.. a teď k otázce.. je pravda, že předface měla ještě staré, tudíž čitelnější řízení a lci už měla tupější elektronické?
Měly motory 330i různá označení? Popř který byl lepší a který horší? Na německé inzerci jsem objevil e91 předface s motorem 200kw, byl to nějaký mezityp? Nebo to není možné? Popř pokud to možné je, tak je tam jen nový motor, ale řízení pořád předface, nebo už to nové?
Další rady na co si dát pozor? E90 320D mám už 8 let, takže o tom autě něco vím, nicméně 330i jsem nikdy podrobně nestudoval..děkuji za vaše rady..
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4
Klubové ID: 4108

Re: Koupě e90/91 330i

#2 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Ahoj, motory 30i se dělaly ve verzi N52B30 (190 kW) a N53B30 (200 kW). Co se týká jejich spolehlivosti, trofnu si říct, že mnohem spolehlivější je N52, je to ještě klasická nepřímovstřiková atmosféra, a nemá tolik kurvítek jako N53 (Vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, NOx kat., atd.) co se týká řízení, tam netuším, jak to E90/91 mají. Vím žeč předface mají klasiku servo, ale jestli LCI modely mají elektro, to netuším
VegaVenture
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 13.08.2017 11:47
Bydliště: Východní Morava

Re: Koupě e90/91 330i

#3 Příspěvek od VegaVenture »

U E90/91 330i se dávaly motory N52 (190kW) od r.05-07. N53 (200kW) se začaly dávat někdy v roce 2007, přesně nevím. Facelift jako takový přišel koncem roku 2008, takže na předfaceliftové 330i s motorem N53 normálně narazíš.
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

Re: Koupě e90/91 330i

#4 Příspěvek od zlatas »

Ok..a ta předface s tím novým motorem má staré, nebo uz nové řízení? Teď konkrétně vím o autě 1/2008
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3894
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Koupě e90/91 330i

#5 Příspěvek od pavproch »

Jenom doplním (abych to udělal složitější :twisted: ), že do e92 (coupe) se dávaly N52 jak 190kW, tak i 200 kW (opravdu N52, ne N53)
VegaVenture
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 13.08.2017 11:47
Bydliště: Východní Morava

Re: Koupě e90/91 330i

#6 Příspěvek od VegaVenture »

zlatas píše:Ok..a ta předface s tím novým motorem má staré, nebo uz nové řízení? Teď konkrétně vím o autě 1/2008
Dle zahraničního fóra by se mělo dávat EPS od r.2007, tedy asi s příchodem N53. Ale ruku do ohně za to nedám.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3894
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Koupě e90/91 330i

#7 Příspěvek od pavproch »

Já mám 330ix poface 2011 (e91, N53) a mám tam, světe drž se, hydrořízení, žádna sfinská elektrika.
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

Re: Koupě e90/91 330i

#8 Příspěvek od zlatas »

Tak teď je to s tím řízením ještě složitější.. mohlo by to pavprochu být tím, že máš xdrive? A zadokolky by měly el.?
VegaVenture
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 13.08.2017 11:47
Bydliště: Východní Morava

Re: Koupě e90/91 330i

#9 Příspěvek od VegaVenture »

Třeba bylo EPS jen za příplatek.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3894
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Koupě e90/91 330i

#10 Příspěvek od pavproch »

@zlatas: je to možné.... popravdě řečeno já první asi 2 roky žil v přesvědčení, že tam mám EPS (protože mě ani ve snu nenapadlo, že když se od 2008 dává EPS, že bych mohl mít hydro). Zaplaťpanbu za něj.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě e90/91 330i

#11 Příspěvek od JaraX »

a pak jsi otevřel kapotu a uviděl nádobku serva :D

EPS by si snad nikdo rozumnej nikdy nepřiplatil, maji to jen nějaké motorizace a je možné že xdrive ho nemá.

každopádně pokud chceš spolehlivou E9x tak 330i N52, připadně 335i N54,
N53 bych určitě kvuli šilené poruchovosti vynechal.
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

Re: Koupě e90/91 330i

#12 Příspěvek od zlatas »

Kluci a ještě bych se chtěl zeptat, bude mít sedan i kombík stejné jízdní vlastnosti? Mě o ten kufr nejde, spíš mi jde o to svezení.. nakonec bych si klidně pořídil coupé, ale co jsem koukal, tak opravdu pěkné je v německu kolem 20 000€ a to už za 12 let staré auto je trochu moc..
Co by jste vybrali vy, z hlediska estetiky,funkce, ztráty hodnoty atd? Teď mám sedan a jsem naprosto spokojen.. po vzhledové stránce se mě osobně líbí všechny tři karosérie stejně..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě e90/91 330i

#13 Příspěvek od JaraX »

pokud nemáš děti, nejllepší je coupe, velké dveře pro pohodlné nastupování, celkově nejhezčí auto, i podle mě nejlepší svezení.
pokud to má být praktický, nejlepší je sedan, hlavně to že je kufr oddělen od kabiny u sedana, nesnáším jak se tomu kombíku furt špiní zadní okno, táhne tam když někdo otevře a když něco vezeš v kufru tak to hrká do kabiny.
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

Re: Koupě e90/91 330i

#14 Příspěvek od zlatas »

Kluci, kdy byl facelift u coupé? Taky potom mělo lci coupé elektro řízení?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

Re: Koupě e90/91 330i

#15 Příspěvek od BudVlad »

JaraX píše: každopádně pokud chceš spolehlivou E9x tak 330i N52, připadně 335i N54,
N53 bych určitě kvuli šilené poruchovosti vynechal.
Já mám ten šíleně poruchový N53 devět let a najeto 150K km. HPFP mi měnili jestě v záruce a jinak co jsem měnil na motoru nebylo kvůli poruše (svody, sací potrubí 3 verze, škrtící klapky 3 verze a SW 6 verzí). Také jsem se zbavil EGR a PCV nevedu do sacího potrubí.
Pokud vím tak N52 má problém s únikem a spotřebou oleje. Já jsem dolil olej jen když jsem auto zajížděl a od té doby mezi výměnou (2x do roka) ani kapku. N54 má stejné HPFP jako N53 a větší šanci s poruchou turba. Asi nemám s autem problémy, protože mu neříkám mazlík a dáváým mu dost zabrat.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě e90/91 330i

#16 Příspěvek od JaraX »

- N52 se 150km najeto taky moc oleje žrát nebude
- málo kdo tady z lidí z toho dělá zavodní auto a bude z toho kuchat nějaký EGRy a PCV atd.
- N54 má stejné HPFP ale z mých zkušeností N54 funguji mnohem líp, protože N53 honí svoji spotřebu a emise těma svýma vrstvenýma směsma, chudou směsí atd. kdežto N54 mám vyšší učinnost díky tomu že má dost vzduchu z turb a nemusí si na nic hrát. prostě z mých servisních zkušenosti mají N54 menší náklady než N53 a jede to uplně ale uplně jinak.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3894
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Koupě e90/91 330i

#17 Příspěvek od pavproch »

Navážu na BudVlada:

Taky mám N53 - a cca 240tis km sloužil bez významnějších poruch (v záruce měnili vstřiky a relátka, ve 150tiskm sem - preventivně! - měnil HPFP, NOx a další spotřebáky). Potom ale ten motor umřel - R.I.P. - protože sem ho jako úplně nový zajel metodou pedal-to-metal a proto mu ve 250tis km "umřely" mj. šály ojnic. Fčíl do 3er dávám úplně nový kompletní drivetrain (vše nové OEM díly přímo z BMW), zajedu ho šetrněji, tak předpokládám, že bude sloužit ne 250tisk km ale mnohem dýl.

Na základě své zkušenosti si nemyslím, že JaraX má pravdu když tvrdí, že N53 je "šíleně" poruchový motor... je to prostě motor. Dobrý motor. Stejně jako N52. Tečka.

PS: N52 mám taky, aby bylo jasno.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě e90/91 330i

#18 Příspěvek od JaraX »

no protože tady má každej kdo si koupí E90 za 200k nachystáno půl míče na výměnu motoru.
sorry, ale pokud bych si koupil E90 za 2 kila, tak by se mi moc nechtělo dát ani těch 18k za NOx, natož nějaky HPFP, vstřiky atd. všechny N52 co ke mě jezdí jsem osobně prohlížel, všechny mají najeto 150-350k a na žadné se na motoru nedělalo víc jak těsnění ventideklu a cívky za pár stovek. ukažte mi takovou N53.
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: Koupě e90/91 330i

#19 Příspěvek od jazet »

BudVlad píše:
JaraX píše: každopádně pokud chceš spolehlivou E9x tak 330i N52, připadně 335i N54,
N53 bych určitě kvuli šilené poruchovosti vynechal.
Já mám ten šíleně poruchový N53 devět let a najeto 150K km. HPFP mi měnili jestě v záruce a jinak co jsem měnil na motoru nebylo kvůli poruše (svody, sací potrubí 3 verze, škrtící klapky 3 verze a SW 6 verzí). Také jsem se zbavil EGR a PCV nevedu do sacího potrubí.
Pokud vím tak N52 má problém s únikem a spotřebou oleje. Já jsem dolil olej jen když jsem auto zajížděl a od té doby mezi výměnou (2x do roka) ani kapku. N54 má stejné HPFP jako N53 a větší šanci s poruchou turba. Asi nemám s autem problémy, protože mu neříkám mazlík a dáváým mu dost zabrat.
Ten mazlík sednul :lol:
Odpovědět