Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N52B30 - vadný termostat?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N52B30 - vadný termostat?

#41 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Jenze všichni co to udělali tvrdí opak, spotřeba nesla hore a emise legálně prošli... asi to zas budu muset vyzkoušet na sobe :-)
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N52B30 - vadný termostat?

#42 Příspěvek od RomanM3 »

Jo na emisích myslim projdeš. A spotřeba nahoru nepůjde protože už ten NOx kat mas v háji takze uz ti to na homo beztak jede.

Nebo proc to vlastne chces davat pryc? Mas mat nebo manuál?xdrive? A za kolik ti to teda jezdi?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 - vadný termostat?

#43 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Na emisích projdeš, protože to sice (jak kde) naměřit umí, ale (dnes) se to ještě nebere v úvahu. Zbytek už napsal "RomanM3". Ale NOx roury a těleso NOxu tam musíš nechat, protože to na STK hledají. Ale nejezdi s tím do Německa, tak mají pojízdnou STK, která sice (občas) vyhledává i česká auta vykuchaným DPF a na tomhle benzínu by se taky vyřádili. V SRN to naměřit umí => zadržení auta, kauce, odtahovka, hudba - tanec - lambáda a domů jedeš ekologickým vlakem za svoje.

Někdo mi psal, že zkusí ten "emulátor NOxu", který se napojí k NOx senzoru a :
1) - donutí ŘJ si podle údajů toho emulátoru "myslet, že je vlastně všechno v pořádku",
2) - donutí ŘJ motoru k práci v režimu "chudší, skoro homogen", tak to má nižší spotřebu, než bez NOxu, Nebyl jsi to Ty Romane?
3) - a pokud ten schovaný emulátor NOxu nenajdou, tak i pojízdná německá STK+ME nic nepozná,
4) - a je to lacinější, než NOx katalyzátor - ale zatím jsem ten "EMU zázrak" ještě neviděl a nepotřebuji být všude ten první.

:D
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N52B30 - vadný termostat?

#44 Příspěvek od RomanM3 »

Ne ne ja to nebyl. Ja vim ze na Bazoš bývají tyto emulatory na prodej ale snad jen na kamiony...i kdyz v principu je to asi totéž.

Ja delal stk ted na konci roku. Mam zapsanou chybu stárnutí NOx katů. Čili jedu v homo směsi. COx katy ale funguji ok takze na emisích v pohode. Žádné reding kódy nebo co tam nebyly a emise to pry normalne prošlo.

Ja jsem chtel ten NOx kat proste nekde sehnat treba z bouracky nebo tak neco. Ale kdyz to na stk prošlo tak to ted asi resit nebudu. Pro me jsou to v podstatě vyhozené prachy protoze s tim jezdi žena do prace a kolem komína. Na te nižší spotřebě se mi to nikdy nevrátí.

Kdyz to jede na homo směs tak oxidy dusíku vznikají jen minimálně. Hlavne vznikají oxidy uhlíku. A ty vychytaji COx katy. Tudiz i na emisích bys mel normalne projít.

Blby je jen to, ze tam mas poruchové přímé vstřikování které by melo mit ten benefit ze mas nižší spotřebu ale diky mrtvému NOx katu ti to jede na homo směs a tudiz se úspora paliva nekoná.

No uvidime co čas přinese. Treba se hecnu a ten kat vymenim.

Priste uz asi koupím manželce na to poskakovani kolem komína i3. To mi prijde nejlepší řešení na ty její popojizdky do 10km sem tam 30km. V praci si řeknu o trojkoveho supa v kombajnu a to budu používat na dovcu jedno dvakrat do roka. A na hraní a jako prave bmw bych to videl na z4 nebo m3 případně porsche 911. Jenze to uz mezitim budu asi tak stary ze uz o nejaky sportacek ani nebudu mit zájem. Ale treba z4 v kabriu...na to snad clovek neni nikdy starej :) doufám
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N52B30 - vadný termostat?

#45 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Mám vše cajk, žere to teď kolem 8, v lete 7něco... šlo mi spíš o to, zda to pak funguje či ne a proč... a jako bonus by to mělo lepší zvuk :-)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N52B30 - vadný termostat?

#46 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

starML píše:Ono to zase tak složité není:
- pokud prodejci nebo značce termostatu nevěřím, tak ho dám do hrnce s vodou, ohřívám a teplotu kontroluji třeba tímto https://www.forks.cz/obr/productFoto/at ... lipem.jpeg - jo, není kalibrovaný, ale na ověření a reklamaci to určitě stačí a stojí to stovku,
- přileju studenou vodu, termostat musí uzavřít a znova ohřívám a vidím, jestli reaguje a při jaké teplotě,
- v případě staršího termostatu přidám do vody trochu octa k odstranění kotelního kamene, jako u rychlovarné konvice - jo, ten termostat se musí vymontovat a chvilku to trvá,
- jednoho krásného dne, kdy zrovna nespěchám si před strtem motoru navolím zobrazení teploty ve skrytém menu a zase chvilku sleduji chování teploty,
- a pokud je všechno úplně blbě, tak nezapomenout, že ten řízený termostat je řízen od ŘJ motoru a ta dostává informace od čidla teploty motoru (zpravidla dvojité) a to taky může dávat ŘJ motoru nesmysly.
:D
Jěště zpět k termostatu mám jeden záložní na M54 a nevím zda funguje? Zkoušel jsem ho zalívat vodou na kafe, ponořenej ve vroucí vodě se ani nehnul. Vždyť tenhle už je řízenej ekektricky ne?
https://www.youtube.com/watch?v=oftQBHC3ZPY
Po připojení na 12V taky nic, ale jen minutku. Kolik času a voltů mu nechat než se začne něco dít?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N52B30 - vadný termostat?

#47 Příspěvek od RomanM3 »

Hanz píše:Mám vše cajk, žere to teď kolem 8, v lete 7něco... šlo mi spíš o to, zda to pak funguje či ne a proč... a jako bonus by to mělo lepší zvuk :-)
Pokud to vyndáš ten kat, tak spotřeba ti pujde nahoru. Ja mam zapsanou víceméně trvale chybu stárnutí NOx katů a tudiz jedu trvale v homo a spotřebu mam pri tech courackach kolem komína 11,5! Ale to je ted v zimě a jsou to opravdu trasy pod 10km. Ale i v létě dálky kolem 9. Mam tedy automat a xdrive což určitě spotřebu zvedne. Nevim jak jsi na tom ty.

Ale jestli chces davat ty NOx katy pryc, tak ja si je klidne vemu pokud jsou tedy funkční :)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 - vadný termostat?

#48 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Totic píše:.....ponořenej ve vroucí vodě se ani nehnul. Vždyť tenhle už je řízenej elektricky ne?
Pokud se ve vařící vodě ani nehnul, tak je vadný - ať je to klasický starší neřízený, nebo elektricky řízený.

K tomu elektrickému řízení:
Dříve termostaty otevírali při 80 - 85 - 90 °C, jak u kterých aut a druhu paliva. Potom ale inženýři zjistili, že v částečném zatížení motoru je při vyšší teplotě chladící kapaliny lepší spalování, nižší spotřeba a exhalace, tedy vyšší účinnost. Takže do motorů začali dávat termostaty, které otevírají až při 98 - 103 - 100 °C. Ale aby bylo možné ten motor při vyšším zatížení uchladit, tak do toho termočlánku přidali elektrické ohřívací tělísko. A tím se zvýší teplota toho termočlánku a ten termostat v případě nárůstu zatížení otevře dříve než při těch 100°C, třeba už při 85°C a tím vytvoří dostatečnou rezervu pro chlazení. Více píšu zde https://www.bmwklub.sk/post1178704.html ... t#p1178704 a https://www.bmwklub.sk/post1267662.html ... t#p1267662 . V současné době (i zde na fóru) došlo ke zjistění, že u starších aut je výhodnější termostat 85-90°C, protože ten motor není tak namáhaný a nepraskají hadice atp. Prostě honění za nižší spotřebou a exhalacemi má i své stinné stránky.
:D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N52B30 - vadný termostat?

#49 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Díky za hlubší uvedení do problematiky, topil a vařil jsem ho ještě jednou 10min ani se nehnul takže kaput.
Btw. a co je tohle za další thermostat na chladiči? http://www.realoem.com/bmw/cs/part?id=N ... 7217559962
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 - vadný termostat?

#50 Příspěvek od starML Člen Klubu »

... to je termostat výměníku olej-voda pro automatickou převodovku, více zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0&start=60
:D
Odpovědět