Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Solenoidy n53

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Solenoidy n53

#1 Příspěvek od RomanM3 »

Ahoj,

Pls jak se projevují solenoidy na n53 kdyz uz jsou na odchodu?

Mam n53b30 v e60lci. V posledním cca měsíci se mi stalo asi dvakrat ze se mi rozsvitila ponorka. Motor pak běžel jak pytel sraček. Psalo to na idrivu engine fault, reduced power. Chcipnout a startnout nepomohlo, takze opatrne domu.

Diag psala neco ohledně reference vačky. Jednou sací podruhe výfukové. Uz si přesně nepamatuju kód ani znění te chyby.

Ted jsem se byl s tim projet, jel jsem slušně opatrne pomalu a zas ponorka zas motor pri zastavení běží snad na pět válců. Chcipnu startu furt to samy. Pak jsem tomu musel trosku šlápnout z křižovatky, znova zastavit a najednou běží hezky. Tak to chcipnu, startnu a uz vse ok na idrivu.

Zitra to napichnu.

Můžou se takto projevovat solenoidy na odchodu?

Asi dva týdny zpět jsem je mel venku. Vyčistil jsem je procvakal. Chodily ok.

Olej je tam 5w-40. Budu brzy měnit. Nevim jestli to muze mit vliv. Auto casto jezdi krátké trasy. Takze i je ted v zimě emulze na vicku oleje. Stačí projet trochu vic aby se to ohralo a emulze zmizí. Vim ze to dela. Poprvé me to dost vyděsilo.

Edit: podle me solenoidy nebo čidla vaček nebo obojí? Nebo jen olej s příměsi vody ze vzduchu?

Diky
Naposledy upravil(a) RomanM3 dne ned 25.02.2018 15:39, celkem upraveno 1 x.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Solenoidu n53

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ty solenoidy úplně nefunční jsem zatím nenašel. Ale i po protřepání a vyčištění moc těsnit nemusí. V ISTA-D je test (ABL), kde to můžeš vyzkoušet, ale ve volnoběhu to moc směrodatné nebude. U mne se to zpravidla projevalo při vytočení studeného motoru při jízdě do kopce, který jsem prostě překonat musel, i když je olej a motor studený. Více píšu zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=97033 .
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Solenoidy n53

#3 Příspěvek od RomanM3 »

Tak jsem to napíchl a:
0029f5 catalytic converter conversion 2
002A87 exhaust vanos mechanism
002A99 crankshaft: exhaust crnakshaft reference.

Vcera vecer jsem se s tim byl projet a celkem se to rozsvitilo třikrát. Poprvé az během jízdy, podruhe a potřetí to bylo po te co jsem například zastavil natankovat a pod. Zkratka po krátkém zastavení. Vždy jel motor dost zle - jakoby nepalil jeden válec. Za jízdy to moc poznat neslo ale kdyz clovek zastavil na světlech treba tak to trepalo celým autem.

Nejdivnejsi pro me je ze pokaždé pomohlo přidat treba z křižovatky více plynu a ten motor pustit treba do 3-4tis otáček a najednou sel motor normalne bez vibrací. Po chcipnuti a startu uz pak ok.

Pak jdu treba natankovat a pri odjezdu z benzínky zase ponorka a vibrace. Tak z křižovatky zase trochu plynu a o kousek dal zastavím na zastávce a uz to jede zase normalne jen ponorka svítí. Tak to chcipnu startnu a ponorka uz nic az domu.

Fakt nechapu. Nejlepší je, ze žena s tim jezdi bez problému a jak do toho sednu ja tak ponorka je téměř jistá. Mozna je to tim ze ji se to ani poradně neohreje. Nevim.

Jeste jsem se chtel zeptat na solenoidy z eBay? Vecer jsem jen v rychlosti koukl kolik ze to stoji a u nas je běžná cena kolem 3500/ks. Na eBay jsou cca za půlku nove pry origo. Tak nevim. Je to ok?

Co si myslíte o tech chybách? Ja jen doufám ze ten kat je důsledek nikoliv příčina :)

Edit: pro úplnost je to automat a xdrive
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Solenoidy n53

#4 Příspěvek od laik »

jestli to nedělá ženě, tak jí to nech a máš to opravený :) , jestli tedy pozná, že nejde jeden válec.

Se blbě zeptám. Nemůže to být třeba jen blbá svíce/cívka a ty mraky chyb už jsou pak jen důsledek, protože nejde na všechny válce? Jako, že má už slabou jiskru a utopí se, když to protáhneš, tak se chytí??
Naposledy upravil(a) laik dne ned 25.02.2018 17:11, celkem upraveno 1 x.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Solenoidy n53

#5 Příspěvek od RomanM3 »

:) hele nevim jestli pozná ze ten motor jede blbě ale kuře na grilu kdyz svítí na pristrojovce to bohužel pozná.... :)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Solenoidy n53

#6 Příspěvek od laik »

:lol: Kuře na grilu? :lol:
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Solenoidy n53

#7 Příspěvek od RomanM3 »

Ja ja kuře na grilu = ponorka :)

Neznáte nekdo kvalitu tech solenoidu z eBay? Dá se tomu věřit nebo od toho ruce pryč a jedině origo v bmw?

Diky
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Solenoidy n53

#8 Příspěvek od RomanM3 »

ahoj,

tak dneska jsem to ještě jednou napíchnul, že to projedu trochu dukladněji, mrknu na ten test, co psal Milan apod...

Milane, pls, kde je ten test ABL? a co ten test vlastně ukáže? prolezl jsem istu snad všude a nenašel. byl tam jen smoothing test ABL nebo tak nějak. idiling quality. ale tam ty čísla byly celkem ok. nikde v istě jsem nemoh najít něco jako aktuální úhel vanosu, jeho adaptaci apod. asi jsem na to levej.

zato v inpě jsem to myslím našel hned. pokusím se vložit obrázek. ty čísla se mi moc nezdají.
Obrázek

ještě jsem si vupoměl že občas to auto udělá, že se nepovede motor nastartovat na poprvé, když je motor mírně ohřátý. např žena přejede 10km do obchodu. chcipne to, po pul hodině příjde, motor hned chytí ale jak jdou otáčky dolů tak hned chcípne. může to taky ukazovat na ty solenoidy?

co se týče solenoidů z ebay, tak to riskovat nebudu. projel jsem to ještě jednou a ono je to všechno hong-kong, čína a podobné důvěryhodné zdroje. takže je budu objednávat zřejmě v bmw.

co se týče svíčky nebo cívky jak psal laik: na právě když se mi to stalo asi před měsícem poprvé, tak se to chovalo uplně stejně jako když mi asi před rokem odešla svíčka. tak jsem si říkal no to je uplně jasný, ale než to rozeberu, tak raději mrknu co píše diag. ale na diagu žádný missfire jako před rokem v případě upálené svíčky. ale pouze problém s vanosem. ted si nejsem jistý, ale myslím že jsem i ty svíce před měsícem kontroloval a byly ok

edit: no nekecej, ten obrázek se opravdu vložil! já se po....dokáže mi pls někdo vysvětlit ty čísla a německé slova? němčině moc nevládnu... :oops:
edit2: adaption nockenwelle je adaptace vačkové hřídele. einlass je vstup (sací vačka?) auslass je výstup (výfuková vačka?).
auslass solwert je požadovaná hodnota? a auslass je ksutečná ok? mezi nimi je více jak stupeň rozdíl....je to ok?
adaptionswert nockenwelle je adaptační hodnota vačky - ty jsou velmi blízko limitu. tzn? řetěz, napínák, solenoid, vanos samotný?
čemu ale opravdu nerozumím je referenzflanke - to je jako že ta reference je nějak mezní?

díky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Solenoidy n53

#9 Příspěvek od JaraX »

všechny ty vačky nejsou nic moc v pozici, můžeš mezi sebou vyměnit solenoidy, ale spíš bych to viděl na výměnu rozvodů.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Solenoidy n53

#10 Příspěvek od RomanM3 »

Jardo, tak teď tomu nerozumím jak to myslíš. pokud vačky nejsou nic moc v pozici, což nejsou, proto je tam asi tak velká adaptace, tak jak tomu pomůže prohodit solenoidy mezi sebou?

pokud vačky nejsou v pozici kvuli vytahanému řetězu a vanos to dostavuje někam na limit tak tomu prohození solenoidů asi nepomůže, ne? možná špatně chápu jak ten systém funguje...nebo je možný že jsou ty rozvody špatně nastavený?

v mezičase jsem poptal v bmw nové solenoidy...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Solenoidy n53

#11 Příspěvek od JaraX »

tak sací máš ještě v normě, tam by vanos i fungoval, ale výfukovou vačku už máš mimo normu, tzn nouzák. a ted je otázka jeslti si to ta N53 prostě doladuje vanosem, nebo už je vyplej a je to čiště hodnota rozvodů, každopádně ani ta sací vačka není tam kde má byt a dostat obě vačky na střed = lépe fungující motor.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Solenoidy n53

#12 Příspěvek od RomanM3 »

tak jsem tedy prohodil solenoidy a udělal znova diag přes inpu
Obrázek
hodnoty jsou uplně ale úúúúplně stejné
tak ted nevím co si o tom mám myslet...

při tom jak jsem měl ty solenoidy venku, tak jsem je protřepal - něco v nich štěrká. to myslím je ok. tak jsem je procvakal ještě 12V. ten co byl na výfuku do ted se nejpozději při pátém cvaknutí zasekl. musel jsem ho zespodu odtlačit aby zas cvakal. no cvakl možná třikrát a zasekl se znova. a tak pořád dokola.

sací solenoid (nyní už výfukový) se tak snadno nezasekne ale taky se mi asi dvakrát zasekl.

nevím na kolik je to zásadní vada. jestli je tlak oleje přiváděn jakoby do špičky toho solenoidu (což si myslím) tak se asi jen tak nezasekne, nicméně je to možné a pak je možné že následuje chyba vanosu, protože už tak je na hraně a když se solenoid zasekne tak asi nereguluje pak vůbec....

jinak už mám nabídku z bmw na nové solenoidy - cena je necelých 7tis včetně dph za oba :) což je přesně cena co jsem čekal.

otázka zní, zda má význam ty solenoidy měnit, nebo je to spíš na výměnu rozvodů jak píše Jarda.

v brzké době budu měnit olej v motoru. v rámci toho vanosu, bude lepší dát 5w-30, zůstat u 5W-40, nebo jít směrem k 10w-60? chtěl jsem dát 5w-50 mobil1. ale ted si nejsem jistý abych tomu třeba neublížil. co si o tom myslíte?

jo a kdyby někdo uměl z bmw sehnat ty solenoidy se slevou tak prosím o kontakt :)

díky
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Solenoidy n53

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

RomanM3 píše:Milane, kde je ten test ABL? a co ten test vlastně ukáže?
- pokusím se vložit obrázek
- čemu ale opravdu nerozumím je referenzflanke - to je jako že ta reference je nějak mezní?
Není to test ABL, ale ABL je skupina procedur nebo informací, kterou ta ISTA vyhledá, zobrazí atp. Taky tam jsou FUB = popis funkce, REP = návod na opravu, SSP = schéma zapojení atp. ABL je proces, test, já tomu říkám Ablauf (jako průběh), prostě online test nějakého systému, ale i jeho nastavení, seřízení, zaučení atp. A z toho všeho nás bude zajímat jen ta skupina ABL a tu je třeba ve vyhledávacím filtru "zaškrtnout" a všechny ostatní "odškrtnout". Jinak se stane, že ISTA bude vyhledávat ve všech možných dokumentech příslušný výraz a po několika minutách napíše, že počítači došla pamět. Proto je třeba ten vyhledávací filtr "zúžit - omezit"

- takže po vyčtení závad, v případě, že to ukáže chybu na tom VANOSu, rozklepneš to téma VANOS nebo označíš zvýrazněním myší a dáš Kalkulovat plán kontrol, NEXT-Dále, prostě tu ikonu vpravo dole a na další obrazovce rozklepnout téma která je označena jako proces ABL a to téma VANOS,
- pokud to po vyčtení závad ten problém s VANOSEM (nebo obecně cokoliv jiného nezobrazí), tak si to musíš vyhledat v => Servisní plán - Vyhledávání v textu - objeví se vyhledávací pole, do kterého se napíše to heslo "VANOS" nebo "solenoid", ale dole je ještě nastavení filtru - viz popis výše. Ten filtr najdeš na tom prvním videu asi v čase 2:37

https://www.youtube.com/watch?v=245Fv1JplmA - má to 36 minut, v půlce mu to přestane komunikovat s autem, vyplatí se sledovat asi do 23 minuty, ten test solenoidů je asi od 8 minuty,

https://www.youtube.com/watch?v=v-Pjizz8jQs&vl=en - kratší video v ruštině, jiný způsob jak se tam dostat, test solenoidů je v čase cca 1:30, vyžádá si to nastartování motoru, pokud je studený, tak si ho ohřeje, potom si sám zvýší otáčky asi na 1750 a měří, a měří a nakonec napíše výsledek. Laik žasne, odborník se diví ...

- podle mne jsi vložil 2x ten stejný obrázek, nebo to je totální schoda?
- referenzflanke => https://translate.google.cz/#de/cs/Refe ... bersignale - ty horní úsečky Referenzflanke ukazují, jak se daří provádět adaptaci (vynaložené úsilí a stav), u sání vlevo to je ještě v zeleném, u výfuku to leze do červeného, zbytek už napsal Jarda,
- prohození solenoidů nepomohlo - viz ty dva stejné obrázky, takže na straně solenoidů (asi) chyba nebude, ale buď jsou přicpaná ta olejová sítka, nebo je moc řídký olej, nebo už jsou ty gumičky na VANOSU ošoupané a olej tudy proletí a vačku příliš nepootočí - a nebo tomu blbě rozumím :D
- na případnou výměnu rozvodů a jak se to u N53 pozná jsem se ptal Snejka a odpověď byla, že u N53 zase tak často neodcházejí.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Solenoidy n53

#14 Příspěvek od Misanek »

Milane, ty jsi prostě frajer. Fakt klobouk dolů. Nejen před tvýma znalostma, ale hlavně před tvým "přednesem" a ochotu pomoct i nám, laikům, co se furt diví :)
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Solenoidy n53

#15 Příspěvek od RomanM3 »

Milane, opět nezbývá než smeknout. moc díky!

mrknu tedy ještě na test těch solenoidů. jinak tu fotku co jsem vložil, opravdu je to jiná fotka :) když mrkneš na okolí tak jedna je focená ve dne a druhá při umělém osvětlení v garáži :) taky jsem nevěřil vlastním očím, když jsem dal ty dvě fotky na notasu vedle sebe a porovnával přesně jednu hodnotu po druhé

včera jsem se s tím byl opět projet něco déle ať se to prohřeje a pod. a chyba žádná. prostě to jelo vcelku normálně, více než hodinu. pak jsem prohodil ty solenoidy a znova diag. ještě jsem kontroloval kabely jestli třeba náhodou nejsou prohozené. nejsou.

pro mě je ted asi nejzásadnější otázka jestli objednat ty solenoidy nové či nikoliv. plus bych ted měl měnit olej, tak jaký olej tam dát abych tomu neublížil.

jsem z toho v pasti...
asi tam naleju 10w-60 a uvidíme
když to nebude dobrý, tak solenoidy, když to nebude dobrý tak rozvody a když to ani pak nebude dobrý tak to zapálím :)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Solenoidy n53

#16 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Na M54 se takto projevovalo umírající čidlo polohy vačky...
Jinak u sebe jsem ty ventily rovněž vyčistil, trochu změknul volnoběh, ale nic mindbreaking...
Naposledy upravil(a) Hanz dne úte 27.02.2018 08:55, celkem upraveno 1 x.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Solenoidy n53

#17 Příspěvek od Snejk »

Neodchazeji ale obcas se nejaka cerna ovce najde a to je tenhle pripad, tady uz jsou vytahany, takze cas na vymenu. Muzes je teda zkusit nastavit znova a spravne ale to uz to rovnou vymen. Tohle uz podle tech hodnot je o trictvrte zubu jinde.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Solenoidy n53

#18 Příspěvek od JaraX »

ja myslím že odchází stejně jak u každýho jinyho N motoru, jen při těch závadách co ty N53 mají to uplně zanikne :)
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Solenoidy n53

#19 Příspěvek od RomanM3 »

Nic neni nesmrtelný. Jestli je tam jeste původní motor, tak má najeto 350tis km, což myslim uz ten řetěz má nárok na to být vytahaný...

Btw dá se nekde zjistit dle vin původní číslo motoru? By me zajímalo jestli je tam jeste původní....
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Solenoidy n53

#20 Příspěvek od RomanM3 »

Tak dneska zase anabáze :roll:

Manželka přijela domu z prace ok. Nechala auto pred barakem, tak ja jdu ze ho dam do garáže. No co myslíte? Naše alfa (jak začínám našeho bawora nazývat) me opět spolehlivě poznala a kuře na grilu je tam zas :lol:

Ja uz se jen smeju. To uz jinak nejde. Dvakrat jsem hrknul po plynu (motor byl jeste teplý) a zas jede normalne. Ale proste musel mi to na tech par metrech do garáže udělat! A to ja na něj tak myslím aby nemrznul venku kdyz je ted taková kosa :)

Tak to zhasnu, připojit diag a hle! Tentokrat sací vacka. Pozorný čtenář mozna zbystril. Ano, vcera jsem prohodil solenoidy a pred tim byl problem na straně výfukové vačky.

No když už jsem tam tak seděl s připojenou diagnostikou tak jsem mrknul po těch testech, co psal Milan. No samozřejmě že po Milanově přesné instruktáži jsem to našel hned.

Bohužel dneska nebylo moc času. Napřed si procedura čekala ve zvýšených otáčkách na teplotu motoru. Pak běžela nějaká procedura kdy nastavoval nějaké úhly na vačkách, bohužel jsem v tom spěchu nepostřehl zda dosáhl požadovaných hodnot. Doufáme v nějaký závěrečný report. No a při další proceduře to znova začalo blbnout. Zase kuře na grilu apod. Tak jsem to ukončil ale bohužel v tom zmatku ani nevim co to bylo za proceduru a na které vačce.

Rozhodně jsem to celé spouštěl na základě chyby zapsané v dme a ta byla jen na sací vačce.

I po tomto dalším kuřeti byla stale zapsána jen chyba vanosu na sací vačce.

Vyjmul jsem tedy opět oba solenoidy věříc že ten sací bude zaseknutý. Jenže nebyl. Ani jeden :shock:

Jelikož zitra odjíždím pracovně pryč tak to teď nechám chvíli stát a budu přemýšlet jak dál. Mezitim poprosím kolegy z bmw ať mi dají cenovku na těsnění k solenoidum (minule jsem zapomel a pochybuju že jsou v ceně), dále nechám nacenit sitka plus těsnění a senzory vaček.

No a pak se rozhodnu co dál. I kdyby došlo časem i na rozvody tak tohle bych asi měnil tak jako tak.

O vikendu ale asi ještě zopakuji tu proceduru s testem solenoidu ale tentokrát pořádně abych i věděl co se tam vlastně děje.

Děkuji za pozornost :)
Odpovědět