Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 žhavení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 žhavení

#21 Příspěvek od patrikE39 »

když říkáš že ti to netáhne naftu.. sací koš jsi čistil? aby nebyl kupa bordelu
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#22 Příspěvek od vypuk »

Tak auto jsme dneska s kámošem nahodili za pomoci povolení trubek u vstřiků plus nakonec velkou práci udělal start-sprej. Uvidíme zítra, jestli se s tím zase budu prát, nebo ne :)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: E39 žhavení

#23 Příspěvek od laik »

Start sprej? :shock:
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#24 Příspěvek od vypuk »

https://youtu.be/5u_-dJOsFUw?t=22m52s nebo si to můžeš najít na googlu. Ale zas to nestartuje, jenom to evidentně startne jenom se sprejem. Známý i psal, že to moc nevstřikovalo, podle toho, jak šla nafta kolem povolených trubek u vstřiků. :-/
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 žhavení

#25 Příspěvek od Spejbl »

Když povolíš přívodní potrubí do vstřikovacího čerpadla musí z něj týct nafta pod tlakem cca 0.4baru po dobu, když jde žhavení a pak při startování, když jde startér.
Nelitaj v tom průhlednou přívodním potrubí moc bubliny, jestli nejde ta nafta moc zavzdušněná?
Zkus odpojit ten snímač teploty na hlavě válců, jestli to bude lepší, přidává to dávku.
Na ten sprej opatrně, abys nepopravil ojniční šály v motoru :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#26 Příspěvek od vypuk »

Ono, když jsem to nechal bez filtru téct, tak to bylo spíš jak taková hodně lehce puštěná sprcha :-/ Ani bubliny se v hadičce moc nehýbaly, teď už tam nejsou. Furt to fungovalo do té doby, než jsem to zas nechal vychladnout přes noc. U toho startování přes kabely a povolených trubkách to fakt moc "nelítalo ven". Jako jeden typek tady z Frýdku-Místku lítá s e34 v kombíku a podle sluchu tds trošku poladěné, ale toho jsem neviděl od léta :-D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 žhavení

#27 Příspěvek od Spejbl »

Jj, :D jak u sprchy, ten podavácí tlak je malý.
Jak si psal, že Ti kape vstřikovací čerpadlo, tak padá nafta, se jako vrací směrem k nádrži, tak to déle trvá než se tam zas zpátky dostane.
Zkus třeba před startem 3krat nažhavit, jestli se stav zlepší. Při žhaveni jde podavačka.
A teď už to žhaví normálně?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#28 Příspěvek od vypuk »

Žhaví normálně, teda aspoň tam normálně jde proud, kontrolka 5s a proud jde 15s. Při otočení klíčkem dříve se žhavení vypne. Co jsme měnili u známého filtr bez zalití, tak to trvalo asi 10 nastartování, ale to je tak asi 4 roky zpět. No mám tuším 2015 měněné podávací čerpadlo, VDO tak to by snad mělo vydržet, ne? :-/ No zrovna dva dny zpět propadla STK, to bude radosti...
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 žhavení

#29 Příspěvek od Spejbl »

Když se mění naftový filtr, tak se přivede "+" na pojistku podavaciho čerpadla, a povolí se to před vstřikovacim čerpadlem. Takto se to zbytečně trápí ;)
Jinak propadlá STK je malér, to pojedeš na emise a to jejich měření v přeběhových otáčkách to sou hotové lázně pro ty naše dědečky. Kolikrát jsem si myslel, že zpátky pojedu na odtahovce. :D
Chce to před měřením pořádně project v zátěži do kopce, aby se pořádně vyfouk vyfuk od sazí, jinak to budou tůrovat vícjak 5krát.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#30 Příspěvek od Misanek »

Já co jsem si několikrát měnil fitlry na tds, tak se mi to pokaždé povedlo odvzdušnit úplně v klidu bez jakéhokoliv překlemování aby jela pumpa. Je tedy třeba zalit filtr samozřejmě
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 žhavení

#31 Příspěvek od Spejbl »

To je individuální, každý má svůj systém práce :D důležitý je vždy výsledek. Někdo se radši přelívá s naftou, někdo zas natáhne drát na pojistku. :D
Radši napiš jakou si měl tepovou frekvenci, když Ti měřili emise na tds? :D a na pokolikátý Ti vyšly?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#32 Příspěvek od Misanek »

Napoprvé, jelikož jsem měřil ještě "postaru" s dvoustovkou píchlou ve velkém tp 8-)
Takže tepová frekvence byla vcelku v klidu, poněvadž pár potočení potenciometrama ve mně zase takové vzrušení nevzbuzovalo :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#33 Příspěvek od vypuk »

Jinak k tomu, abych zkusil před startem nažhavit 3x - zkoušel jsem asi 15x před startem otočit klíčkem do polohy a nechat čerpadlo vrčet až do doby než vyplo. Furt nic :-D ale to bylo ještě za doby, kdy to startovalo stylem tadadatadadatadada. Asi to bude pouze letní povoz :-D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 žhavení

#34 Příspěvek od Spejbl »

Aby se vyloučil problém s dodávkou paliva podavacím čerpadlem v nádrži, chtělo by to dát tomu vstřikovacímu čerpadlu napít přímo z flašky.
Třeba to podavací čerpadlo jak se dostane do odporu ve výtlačný větvi, začne někde ucházet v nádrži.
Jedině ho změřit na tlak, výtlačný tlak má 0.4bar.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#35 Příspěvek od vypuk »

No připadá mi, že bych za tři roky podávání paliva dal tisíc ročně :-/ (rozpočítáno na cenu čerpadla). A to mi poprvé přišlo čerpadlo na Hyundai Pony a chtěli mi namluvit, že reklamace je zamítnuta z důvodu použití zboží s fotkou "ojetých" konektorů. Myslím, že ten maxgear by vydržel roky narozdíl od toho vdo, pokud je to teda podávačkou. S fresh podávačkou se aspoň ty bubliny v hadičce hýbaly, teď absolutně nic.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 žhavení

#36 Příspěvek od Spejbl »

Oni ty čerpadla nemaj moc rádi, když se dojíždí nádrž, jsou málo ponořená v naftě, čímž se chladí, a asi pracují při vyšší teplotě a zkracuje se jim technický provozní život.
Zkusil bych to s tou flaškou, čímž se vyloučí ta podavačka, může se přidírat, jednou jde, pak ne, pak jo... No a pak se uvidí. :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#37 Příspěvek od vypuk »

Ono tankuju pokaždé plnou(jak jinak než po výplatě), nenechávám to sát nasucho, vždycky jezdím akorát tak do deseti litrů v nádrži :-D To je to, nějak jsem byl seznámen s tím, jak čerpadla potřebují chladit, tak se toho držím. Uvidíme, moměntálně jsem dojel na barák fiatem, tak je jistota, že odjedu domů :-D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#38 Příspěvek od vypuk »

Odpojení čidla - stejná "písnička" :?
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 žhavení

#39 Příspěvek od Spejbl »

Vypadá to, že napojit to napřímo z flašky do vstřikovacího čerpadla se Ti moc nechce :D
Tím by se vyloučil problém s dodávkou paliva.
Zkusil bych sundat přepadovou hadici, ta zpátečka co jde z vstřikovacího čerpadla zpět do nádrže, a nasadil bych si tam místo toho kus hadice a strčil do pet lahve, kterou bych naplnil trošku naftou abych viděl, jestli půjde nafta, nebo zavzdušná nafta.
Ale asi by bylo lepší na tuto zkoušku, přivíst "+" na pojistku podavaciho čerpadla, nebo vyndat relé podavaciho čerpadla a propojit drátem 30 a 87, než furt zapínat žhavení klíčkem.
:D Hale a zkoušel si ty žhavičky vyndat a klasicky je rozsvítit venku, abys viděl jestli se pěkně rozsvítí od špičky směrem k pouzdru, hezky do oranžova.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 žhavení

#40 Příspěvek od vypuk »

Ty, já chtěl tu průhlednou hadičku vybrat i s konektorem asi 20x, ale vono to nejde :-D
Odpovědět