Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

N52B30 katalizátory v háji?

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4
Klubové ID: 4108

N52B30 katalizátory v háji?

#1 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Ahoj,

tak jsem byl dneska na emisích, a moc mě nepotěšili. Musel si tam s tím dost dlouho hrát, aby naměřil hodnoty takové, abych prošel. Řeším dlouhodobě problémy s rozsvěcející se kontrolkou MIL a diagnostika mi píše Chyby 29F4 a 29F5 katalysatorkonvertierung Bank1 a bank2.

Poslední měsíc mi tam k tomu začala vyskakovat i chyba 2A98 Kurbelwelle Einlassnockenwelle, Referenz. Po prohození ventilů Vanosu se chyba přesunula na výfukovou Vačku: 2A99 Kurbelwelle - Auslassnockenwelle, referenz.

Trojcestný ventil už je objednaný, a příští týden by snad měl být vyměněný.

Nicméně na STK mi řekli, že účinnost těch katíků je hodně nízká a jsou pravděpodobně v prdeli.

Moje otázka zní: Je možné, že je to způsobený tím Vanosem, nebo se mám připravit na to, že ty katy jsou opravdu v čoudu? RV 11/2006, Najeto 184.000 km

Díky
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2235
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#2 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Ty vanosové solenoidy dej rovnou oba
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ta chyba čidla vačky sacích ventilů se stane, když se více vytočí ještě studený motor – nějak to nestíhá uregulovat.

Doporučuji :
- vymontovat oba ventily na čele motoru,
- zatřepat s tím ventilem, jestli to uvnitř cvaká, ,tj. že to není zaseknuté + zakarbonované,
- ponořit do skleničky s benzínem a připojovat na piny 12 Voltů, aby to cvakalo a tím se vyplaví nečistoty – občas tam je kousek karbonu a to v tom benzínu uvidíš,
- ty ventily jsou na sání a výfuku záměnné, takže jestli se závada přesune – tak ventil vyčistit, rozchodit nebo vyměnit,
- jeden solenoidový ventil stojí cca 3.100 + 21% DPH, takže pokus o vyčištění se vyplatí,
- u N52 nezapomeň vyčistit sítko zpětného ventilu, který najdeš tady https://5series.net/forums/attachments/ ... valve-.jpg , problém vypadá takto https://5series.net/forums/attachments/ ... 41692-.jpg ,
- ale u N53 jsem tento zpětný ventil ještě nenašel - už se to někomu povedlo, nebo u N53 není? Zkuste mi někdo odpovědět - díky.

Více o problému zde:
https://5series.net/forums/e60-discussi ... em-127708/
https://www.pelicanparts.com/BMW/techar ... lacing.htm

Taky mi ta moje N53 občas napsala stejné chyby - 29F4 a 29F5 Katalysatorkonvertierung Bank1 a Bank2, ale na emisích jsem prošel. Ale už to nebylo s takovou rezervou, jako před 2 lety. Taky se ztratilo pár koníků, neochotně to akceleruje, výměna váhy vzduchu a všech lambd (postupně) stav příliš nezlepšila. Tak jsem odmontoval oba katíky a byla provedena pitva s tímto výsledkem http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_1_3.jpg http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_4_6.jpg - jo, a na emisích jsem s tím prošel. Ale zvenku to vypadalo celkem nevinně http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Dirka_kat_1_3.JPG .

Léčení proběhlo v http://www.motepa.cz/katalysator_cz.html , v pondělí 29.1. jsem to tam odevzdal, ve čtvrtek to přišlo zpět přepravní službou, cena 785 Euro včetně DPH a poštovného. Pan vedoucí Grossmann tomu rozumí, jezdí s F01/N55 a tady oprava katíků vyjde o hodně laciněji, než nové origo katíky.

Jenže ta náplň katu není dřevěná briketa nebo cigareta, která shoří beze zbytku. Tím chci říci, že když ten katík vyhoří, tak se ty zbytky posunou ve směru výfukových plynů. U mne je další částí dusíkový katík https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/fg/18_0724.jpg + rezonátor, u N52 jen ten rezonátor https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/fg/18_0580.jpg . Takže jsem dnes do servisu poslal moderního komeníka s kamerou, aby se podíval po zbytcích toho úplně prázdného katu z Bank1 - výsledek zatím neznám. Případné zbytky bude nutno odstranit, vypáčit atp. Asi jen tak vysypat to nepůjde, určitě se to tam pěkne zapeklo. Pokud bych to neudělal, tak snížení průtoku výfukových plynů za katy opět způsobí zvýšení teploty výfukových plynů a ty katíky za svody se znovu vytaví. Tímto děkuji BMW AG za "podařenou konstrukci", která se jistě podílí na prodeji náhradních dílů výfukového systému.
:D
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4
Klubové ID: 4108

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#4 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

AHoj, děkuju za vyčerpávající odpověď.

Ventily už venku byly, dle mechanika žádná stopa po karbonu nic, došlo k prohození ventilů a chyba se přesunula -> tzn ventil v pytli. Už je objednanej, takže s tím už nic moc neudělám. Na to sítko řeknu mechanikovi, aby se podíval.

No a s těma katalyzátorama jsi mě nepotěšil. Mi někdo vysvětlete, jak je možné, že jsou v pytli po 180 tkm. To mi hlava nebere....
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#5 Příspěvek od RomanM3 »

Milane, ty sitka jsou i na n53. Jsou ve predu hlavy naboku hned vedle svodu výfuku pro první válec. Nejsou vidět. Spis je najdeš nahmatas. Nebo zrcatko pomůže nebo jako ja tam das mobil a budes na slepo fotit.

Jsou to hliníkové šrouby na torx. Číslo uz nevim. Kdyby se sem daly nejak inteligentně vkládat fotky dal bych je...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Aha, už jsem to našel, díl č. 1136 7541692, http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E9 ... ched_parts nebo https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/11_3966 , podle ETK jsou tam dva kusy, protože tam jsou dva solenoidy. Svody jsou teď dole, tak bych to mohl najít.
:D
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 4038

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#7 Příspěvek od RomanM3 »

Poslal jsem ti fotku na mejl ;)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Děkuji, viděl jsem ty foto (níže), ale i s vyndanými svody (katy) a expanzní nádobkou jsem se k tomu žádným nástrojem nedostal. Motor zatím vyndavat nebudu.
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Mesh1.jpeg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Mesh2.jpeg
:D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Výsledky pitvy NOx katalyzátorů:
- měření průchodnosti "komenickou" kamerou a svařovacím drátem prokázalo (částečnou) neprůchodnost NOx katu pro Bank1, průchodné to bylo, ale průchodu výfukových plynů ve vyšších otáčkách to určitě muselo bránit,
- u neucpané Bank2 jsem se se svařovacím drátem dostal až do struktury Nox katu, ale u Bank1 ta délka zasunutí drátu byla o mínus 15 centimetrů kratší a docela náhodou to bylo v místě čidla teploty vyfukových plynů, která dávalo reálné hodnoty teploty až po delší jízdě - psal jsem to jinde v rámci hledání "kurvítek", ale v té době mne nic závažného nenapadlo,
- po rozříznutí Nox katu pro Bank1 to vypadalo takto => fotky níže,
- vysypat zbytky před šikmým sítkem NOx katu bylo snadné, to sítko jsem neporušil, povedlo se mi to říznout přesně,
- a vydolovat zbytky z přívodu od COx katů do katu NOx Bank1 se podařilo proštouchnutím drátem, částečně vrtákem 14 mm asi po 2 minutách,
- ale pokusy o vyfouknutí stlačeným vzduchem (bez rozříznutí katíku) prostě nefungují - jsou to různě zmuchlané kousky COx katu podobné vlnité lepence, přes které stlačený vzduch (stejně jako výfukové plyny) s obtížemi projdou, ale zpět (směrem k motoru) to prostě nevyletí.

Foto:
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... ratem1.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt1.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt2.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _Enjoy.jpg

Perlička na závěr:
Celkem tři autorizované německé BMW servisy v průběhu 8 měsíců konstatovaly, že motor je naprosto v pořádku, ale doporučují výměnu oleje a filtru v automatické převodovce. Ta automatická převodovka prostě nechtěla včas podřazovat při přidání plynu nebo při jízdě do kopce, jako dříve. Amen - :)
:oops:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#10 Příspěvek od JaraX »

já to říkám furt, nekupujte si 6 válce, ale stejně mě nikdo neposlouchá, nakonec to stejně vyjde dráž jak osmiválec a svezení uplně někde jinde.
třeba ty solenoidovy ventily prostě u R6 odchází a V8 jsem ho nikdy neviděl špatnej a že mi jich prošlo rukama.
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#11 Příspěvek od MadButcher »

Mám se u M54B30 taky bát toho co řešil starML?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#12 Příspěvek od TANN3R »

Na M54 ne.
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4
Klubové ID: 4108

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#13 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Tak jsem se po třech letech a doléčení jiných - důležitějších problémů vrátil k řešení katalyzátorů, a jsem v pasti. Dle doporučení od starML jsem kontaktoval firmu motepa, aby mi nacenili repasi katů. Bohužel mi ale přišla následující odpověď, kterou jsem ani za mák nečekal:

"Good morning,
I`m sorry to tell you, that we are not able to repair this kind of cat. The cause is the different diameter.

With best regards
--
Lutz Grossmann
-Werkleiter-
"

No a jsem v pasti. Co teď dál? Cena OEM katů je cca 60.000 a to je prostě nesmysl.

Máte někdo zkušenosti s after marketama? Našel jsem, že na N52B30 pro 530i/630i/730i dělají katy následní výrobci: JMJ, VEGAZ, Ridex, a pak nějaký, kde toho výrobce vůbec neuvádějí. Upřímně netuším co teď s tím, spoléhal jsem na Motepu, ale to jaksi nevyšlo.

Nejčastěji najde člověk katy od JMJ, ale tam vůbec nevím, co si o tom myslet. Jsou to poláci, a měli nějakou kauzu s DPF, co nebylo DPF - rozmázli je někde ve světě motorů.

Máte někdo nějakou praktickou zkušenost s aftermarket katalyzátory? Nechci koupit něco, co bude při torše dobrý vůle fungovat půl roku. Nejde mi o to to tam dát před STK, nebo před prodejem, ale o to, aby bylo auto v maximálním pořádku.

Předem děkuji za případné rady a zkušenosti
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

200 cel sport kat... jsou odolnější, mají mít menší odpor, ale budou fungovat po delší době po startu (jakoze ne po 60s ala oem, ale po např. 3min), na emise jedes s teplým motorem, tak no stress...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2639
Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Klubové ID: 3552

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#15 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

El_Fuego: To se nedá sehnat originál jetý kus?
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4
Klubové ID: 4108

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#16 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Gerchan píše:El_Fuego: To se nedá sehnat originál jetý kus?
Není jich moc, ale daj se sehnat. tahle část výfuku je sdílená 5er / 6er / 7er. Ale, za jetý chtějí to co za aftermarket. Navíc nikdy nevíš v jakém stavu je, takže než udělám nějaký nerozvážný rozhodnutí, tak si zjišťuju všechny alternativy
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#17 Příspěvek od PetoK »

Hold budeš musieť našetriť na origo, všetky ostatné riešenia sú nezmysel
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Osobně bych zkusil nějaký ty sportovní free flow katy, po přehrání map dostaneš se třeba přes 200kW. Nebo nějaký zachovalý origo, věřím že menší nájezd z UK dá jakousi záruku, např: https://www.sbazar.cz/skrabal.auto/deta ... w-e90-325i
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4
Klubové ID: 4108

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#19 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Z UK modelu nejdou, jsou tam jiný pro 4.-6. válec, takž jedině z klasický kontinentální verze. No uvidím, co s tím, co si budeme povídat, ale nepřijde mi vhodné dávat 1/3 hodnoty auta za katy
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: N52B30 katalizátory v háji?

#20 Příspěvek od PetoK »

Njn, a co si čakal od BMW, Biedneho Motorového Wozidla...
Odpovědět