
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 žhavení
E39 žhavení
Zdravím, opět se "hlásím" s nějakým tím problémem
Mám e39 TDS tuším 98 rok, problém je ten, že při startování ráno/s nějakým odstupem od poslední jízdy mi nechce chytit. Bílý dým od výfuku, alias nespálená nafta, naznačuje že nežhaví, a taky že nežhaví dle měření na svíčkách. Ale jakmile chytí, zahřeje se do první třetiny a následně startuju tak proud do žhaviček jde. Takže jsem si vyhradil pár diagnóz - čidlo teploty nafty, relé žhavení(ale to asi ne, když pak žhaví), řídící vstřik nebo asi přinejhorším lambda, ale to už mi příjde jako utopie. Pokud je někdo znalý problému, mohl bych tu hodit i něco z inpy. Mengesteller je asi jasný, vzhledem k tomu, že je to olítané tds. Ale do minulého Listopadu s tím nebyl žádný problém, to startovalo i v -20 prakticky na otočení klíčkem :-/

Re: E39 žhavení
Zdravím.
Pokud máš diagnostiku, tak se kouknout jakou teplotu motoru čte jednotka DDE z čidla na hlavě válců.
Asi větší a zkracuje se doba napájení žhaviček. Zkus na zkoušku odpojit ten štekr z toho čidla, mělo by to žhavit déle a třeba to chytne. Pak to bude tim čidlem.
Lambdu to nemá, a cidlo teploty nafty ovlivňuje jen dávku né dobu žhaveni.
Pokud máš diagnostiku, tak se kouknout jakou teplotu motoru čte jednotka DDE z čidla na hlavě válců.
Asi větší a zkracuje se doba napájení žhaviček. Zkus na zkoušku odpojit ten štekr z toho čidla, mělo by to žhavit déle a třeba to chytne. Pak to bude tim čidlem.
Lambdu to nemá, a cidlo teploty nafty ovlivňuje jen dávku né dobu žhaveni.
Re: E39 žhavení
Ale to by mělo hodit teplotu do červena, pokud se nemýlím, ni? No zkusím to ráno, teď je to zahřátý, tak by to nemělo velkou vypovídající hodnotu
Díky, dám pak vědět.

Re: E39 žhavení
Musíš odpojit správné čidlo.
Pořadí od chladiče směr kabina jsou.
1.čidlo pro ovládání žaluzií chladiče, bývá modré, nemáš-li tam žaluzie tak tam je zaslepovaci šroub.
2.čidlo pro budík na přístrojové desce, má jeden pin, bývá černé
3. čidlo teploty motoru pro řídící jednotku motoru DDE, bývá černé, má dva piny a to odpoj na zkoušku, ať se štekr nedotýká kostry.
4.čidlo pro větrák klimachladiče, když se motor vice hřeje, přichlazuje se přes něj, když klima není je tam zaslepovaci šroub.
Počítám však, že žhavící svíčky jsou 100% funkční.
Pořadí od chladiče směr kabina jsou.
1.čidlo pro ovládání žaluzií chladiče, bývá modré, nemáš-li tam žaluzie tak tam je zaslepovaci šroub.
2.čidlo pro budík na přístrojové desce, má jeden pin, bývá černé
3. čidlo teploty motoru pro řídící jednotku motoru DDE, bývá černé, má dva piny a to odpoj na zkoušku, ať se štekr nedotýká kostry.
4.čidlo pro větrák klimachladiče, když se motor vice hřeje, přichlazuje se přes něj, když klima není je tam zaslepovaci šroub.
Počítám však, že žhavící svíčky jsou 100% funkční.
Re: E39 žhavení
https://www.autodily-cardo.cz/elektroin ... 32915-bmw/ myslíš z těchhle pinů? Teda pokud jsem to pochopil dobře, pokud špatně - nebít mě
.

Re: E39 žhavení
Jestli je to to, co si myslím že jsi mi popsal, tak to čidlo je venku a viklá se...
čidlo před tím co jsem posílal odkaz. Jdu na odpolední, takže zas zítra do toho budu muset už hrábnout. Díky za nasměrování 


Re: E39 žhavení
Omlouvám se, ten popis byl na TDS E34,jsem veteránista, koukal jsem, že E39 to má jinak. To čidlo jak máš v odkaze je to správné. Koukal jsem, že v ETK to má E39 zdvojené v jednom čidle jak pro DDE tak pro budik na palubce.
Zkus ho v momentě, když to nepůjde našlápnout, odpojit a zkusit to.
Zřejmě dává vyšší info teploty motoru, než je skutečná a tím to nežhaví.
Zkus ho v momentě, když to nepůjde našlápnout, odpojit a zkusit to.
Zřejmě dává vyšší info teploty motoru, než je skutečná a tím to nežhaví.
Re: E39 žhavení
Tak zjištěno, že žhaví. Ale zkoušel jsem to zase přes ten tester na baterku, hlásí to vybitou baterii. Čili tam jde málo proudu? To co jsem viděl vypadlé byl konektor od řídícího vstřiku co vede do lišty a byl trošku volný. Žhaví to cca 10s. Včera jsem sundal sání a byla lehce povolená hadička od přepadu. Asi je raději vyměním všechny(po roce a půl "zase") a zkusím laborovat. Pěkný začátek roku.
Re: E39 žhavení
hlavně žhaviče měř až po jejich odpojení k napájecímu kabelu.. všech 6 kabelů je v relé žhavení propojené tak i když bude fungovat jeden tak zajiskří všechny.. no a volný přepad na to nebude mít zas tak velký vliv.. pokud funguje v nádrži podávačka tak palivo natlačí a nastartuješ.
Re: E39 žhavení
Pokud bude rozpojený konektor řídícího vstřiku, tak bude svítit signalizace poruchy vstřikovacího systému, kontrolka na přístrojovce . U mě je to ikona stříkajícího vstřiku žluté barvy., u Tebe máš -li přístrojovku s textem to asi napíše einspritzanlage.
Pak se to chová tak, že dlouho startuješ, musíš to takzvaně ustartovat, protože rj motoru nedostává informaci o probíhajícím vstřiku a nemůže tak regulovat předvstřik.
Žhavící svíčka má proudový odběr 10-15A,takže odpojíš-li přívodní kabel, a propojíš mezi něj a žhavičku multimetr nastavený na měření amperu do 20A, tak můžeš měřit.
Moc nerozumím tomu , že už to zase žhaví. Nebo si to myslel tak, že to žhaví po odpojení toho čidla teploty, jak jsem Ti psal.
Trošku se v tom ztrácím
Pak se to chová tak, že dlouho startuješ, musíš to takzvaně ustartovat, protože rj motoru nedostává informaci o probíhajícím vstřiku a nemůže tak regulovat předvstřik.
Žhavící svíčka má proudový odběr 10-15A,takže odpojíš-li přívodní kabel, a propojíš mezi něj a žhavičku multimetr nastavený na měření amperu do 20A, tak můžeš měřit.
Moc nerozumím tomu , že už to zase žhaví. Nebo si to myslel tak, že to žhaví po odpojení toho čidla teploty, jak jsem Ti psal.
Trošku se v tom ztrácím

Re: E39 žhavení
No tím, že to žhaví, tak jsem myslel ten "můj typický test" měřákem na autobaterii, ale asi bude potřeba proměřit ty svíčky no :-/ Raději jsem píchnul diagnostiku, teploty to ukazuje celkem dobře. Píše to to, co je na fotkách.
https://photos.app.goo.gl/vWFhiNnKb0zh5Qyy2 Nebo jestli bys mohl navigovat kam se ještě podívat? Čidlo jsem neodpojoval, jenom jak je to protažený tou plastovou lištou, ve které je kabeláž na boku motoru, tak z toho byl trošku vysunutý konektor od řídícího vstřiku. Při startování se ale nehýbe "spritzbeginn" řádek :-/ ani jedno.
https://photos.app.goo.gl/vWFhiNnKb0zh5Qyy2 Nebo jestli bys mohl navigovat kam se ještě podívat? Čidlo jsem neodpojoval, jenom jak je to protažený tou plastovou lištou, ve které je kabeláž na boku motoru, tak z toho byl trošku vysunutý konektor od řídícího vstřiku. Při startování se ale nehýbe "spritzbeginn" řádek :-/ ani jedno.
Re: E39 žhavení
Pokud jsou splněny dvě základní podminky
1.žhavící svičky v motoru na 100% žhaví
2.vstřikovací čerpadlo je těsné a má přísun a dostatek nafty
Tak hodnota předvstřiku by měla při startování růst shodně s růstem vnitřního tlaku ve vstřikovacím čerpadle. Čím studenější start =>větší dávka =>větší hodnota předvstřiku.
Pokud jsou splněny obě podminky viz. nahoře, zkusil bych zvětšit statický předvstřik tím, že bych povolil vstřikovací cerpadlo a malinko ho přiklonil směrem k motoru. Předem si označ stávající pozici na přírubě čerpadla. Starty se pak zlepší.
Fotky jsem neshlédl, protože píší z smartphone a už mám sníženou rychlost diky vyčerpání dat.
Na volnoběh má být dynamický předvstřik v live datech cca 3.5°
1.žhavící svičky v motoru na 100% žhaví
2.vstřikovací čerpadlo je těsné a má přísun a dostatek nafty
Tak hodnota předvstřiku by měla při startování růst shodně s růstem vnitřního tlaku ve vstřikovacím čerpadle. Čím studenější start =>větší dávka =>větší hodnota předvstřiku.
Pokud jsou splněny obě podminky viz. nahoře, zkusil bych zvětšit statický předvstřik tím, že bych povolil vstřikovací cerpadlo a malinko ho přiklonil směrem k motoru. Předem si označ stávající pozici na přírubě čerpadla. Starty se pak zlepší.
Fotky jsem neshlédl, protože píší z smartphone a už mám sníženou rychlost diky vyčerpání dat.

Na volnoběh má být dynamický předvstřik v live datech cca 3.5°
Re: E39 žhavení
Ještě jedna důležitá podminka musí být splněna
3.dostatečné startovací otáčky, nemá-li to dostatečný švih, tak to taky studené nechce hezky blafnout, mám to naposlouchané empiricky a konkrétní hodnotu nevím, vím, že v live datech se při startu objevuje,
Na vině bývá opotřebovaný startér, nebo slabší aku.
3.dostatečné startovací otáčky, nemá-li to dostatečný švih, tak to taky studené nechce hezky blafnout, mám to naposlouchané empiricky a konkrétní hodnotu nevím, vím, že v live datech se při startu objevuje,
Na vině bývá opotřebovaný startér, nebo slabší aku.
Re: E39 žhavení
No dojedu z ranní domů, skočím do Kelly, koupím palivový filtr(asi už tři roky mi tam straší) a zkusím to nejprve od něj. Startér mi nedávno po nabití baterie točil snad jak ještě nikdy
ale zajímavé, že i když se to někdy sotva převalovalo, tak to chytlo na dvě otočení :-/ záhada. Plus mám asi rozpárované klíče, jelikož mi dálka reaguje jen na starý vymačkaný klíč, takže další radosti.

Re: E39 žhavení
Tak dálku si u e39 spáruješ jednoduše, mrkni na yt. Taky se mi jednou při větším poklesu rozpárovala. Horší to je, když se rozapdnou kódy u immo, to už je třeba diag
Re: E39 žhavení
V té galerii na googlu mám nové video z diagnostiky při nastartovanem autě a pak fotku z ews. Maznul jsem chyby, aspoň pak i airbag zhasnul, ale průser je, že v tom předchozím klíči je baterka v prd.li a v druhém zas vymačkané tlačítka 

Re: E39 žhavení
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... h1enRyaUl3 asi desátý start odpoledne :-/ V kelly neměli ten filtr, ale při startu trošku přidám plynu(pokud dám plyn na podlahu tak to zase chcípá, pokud po něm spíš poklepávám tak to takhle chytne). Jinak otázka - vzhledem k tomu, že tam byla ještě původní náprava, tak by tam měly být původní žhavičky. Při výměně jdou sr*t nebo to jde v klidu? Vím, že záleží na podmínkách a jak to jezdilo, ale jen tak zhruba. Teď známej platil za 4 zalomený svíce 4x 2500,- za vytáhnutí na A8 4.2
tak jestli raději nezaplatit někomu, ať to vymění a nechat to na něm.

Re: E39 žhavení
řeknu ti moji zkušenost.. na studném motoru jsem u tds nemohl žhavičkou hnout... zastříkal jsme ji uvolnovačem, pak jsem motor trochu zahřál aby byla hlava teplá no a pak povolit šla.. a novou jsem namontoval až po vychladnutí .
Re: E39 žhavení
Tak palivový filtr vyměňěn. Bubliny co vznikly i po zalití fitru naftou se nemají nějak extra moc k pohybu. Evidentně netahá naftu ani vstřikovací čerpadlo. Nějaké nápady, co by to mohlo být? Mohl by to být i skočený řetěz?
auto mi stojí na baráku na horách a jsem donucen jezdit Bravou
Ze spodu vstřikovacího čerpadla(teda aspoň v těch místech), kape asi co 5s kapka. Když jsem otočil klíčkem aby seplo čerpadlo, když jsem tam neměl filtr, tak tam nafta šla.




Re: E39 žhavení
Zkus to protočit při povolených trubkách co jdou do vstřikovačů, jestli půjde čistá nafta bez vzduchu.
I když bude vstřikovací čerpadlo kapat,tak musí natáhnout naftu svým lamelovým čerpadlem,pokud ta podavačka v nádrži tedy opravdu tlačí naftu.
Skončený rozvody nebudou, to bys musel točit motorem proti směru
I když bude vstřikovací čerpadlo kapat,tak musí natáhnout naftu svým lamelovým čerpadlem,pokud ta podavačka v nádrži tedy opravdu tlačí naftu.
Skončený rozvody nebudou, to bys musel točit motorem proti směru
