Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 530i E60, N52B30
BMW 530i E60, N52B30
Zdravím,
chci se zeptat na pár věcí ohledně 530i E60, dnes jsem zakoupil a z některých věcí jsem trochu překvapenej.
Nejdřív spotřeba, motor je N52B30 190kW, automat, jel jsem s tím dnes cca 150km s opravdu lehkou nohou a nepodařilo se mi dostat se pod 12l/100km.
Podle toho co jsem tady vyčetl před koupí to asi není normální. Nemá někdo zkušenost co by takové zvětšení mohlo způsobit? Je trochu slyšet výfuk a pán co jsem to od něj koupil mi říkal, že je v 1 spoji netěsný ale to by snad nemělo mít takový vliv.
Výkon nemám s čím porovnávat, s jinou 530i jsem nejel, ale nezdá se mi to jako žádná velká raketa, do otáček to docela jde, ve 4500ot. to ještě docela zabere, ale čekal jsem trochu víc, předtím jsem měl 525d před FL a výkon mi přijde podobný.
Dále při rozjezdu a následně po přeřazení v nižších otáčkách jsou patrné vibrace od zadní nápravy a mírné hučení.
Vypadá to na diferenciál, nemá někdo zkušenost s opravou? zda se dají nějak rozumně koupit nová ložiska?
Tak jsem z auta trochu nesvůj, zítra se musím objednat na diagnostiku, jestli nám to něco řekne a zajet někam na zvedák kouknout na tu zadní nápravu.
Budu rád za každý názor a zkušenost s tímto autem protože jich oproti dieselovým není moc.
Díky.
chci se zeptat na pár věcí ohledně 530i E60, dnes jsem zakoupil a z některých věcí jsem trochu překvapenej.
Nejdřív spotřeba, motor je N52B30 190kW, automat, jel jsem s tím dnes cca 150km s opravdu lehkou nohou a nepodařilo se mi dostat se pod 12l/100km.
Podle toho co jsem tady vyčetl před koupí to asi není normální. Nemá někdo zkušenost co by takové zvětšení mohlo způsobit? Je trochu slyšet výfuk a pán co jsem to od něj koupil mi říkal, že je v 1 spoji netěsný ale to by snad nemělo mít takový vliv.
Výkon nemám s čím porovnávat, s jinou 530i jsem nejel, ale nezdá se mi to jako žádná velká raketa, do otáček to docela jde, ve 4500ot. to ještě docela zabere, ale čekal jsem trochu víc, předtím jsem měl 525d před FL a výkon mi přijde podobný.
Dále při rozjezdu a následně po přeřazení v nižších otáčkách jsou patrné vibrace od zadní nápravy a mírné hučení.
Vypadá to na diferenciál, nemá někdo zkušenost s opravou? zda se dají nějak rozumně koupit nová ložiska?
Tak jsem z auta trochu nesvůj, zítra se musím objednat na diagnostiku, jestli nám to něco řekne a zajet někam na zvedák kouknout na tu zadní nápravu.
Budu rád za každý názor a zkušenost s tímto autem protože jich oproti dieselovým není moc.
Díky.
Re: BMW 530i E60, N52B30
není lepší ty prohlídky a diagnostiky dělat před koupí a né až po?
takle akorát zjistíš že sis koupil pěknou kasičku.
s 545i se dá dostat na delší trase pod 10, natož s 530i.
asi tam bude něco špatně, bůh ví jeslti vůbec funguje valvetronic.
výkon je otázka jeslti to fakt nemá a nebo se ti jen zdá že to nemá, nafta jede pocitově líp protože nemá lineární zátah. když jsem přesedl z 325TDS do 740i tak mi taky přišlo že to nejede, ale když jsem se podíval na tachometr tak jsem zjistil že to jede 2x tak líp.
takle akorát zjistíš že sis koupil pěknou kasičku.
s 545i se dá dostat na delší trase pod 10, natož s 530i.
asi tam bude něco špatně, bůh ví jeslti vůbec funguje valvetronic.
výkon je otázka jeslti to fakt nemá a nebo se ti jen zdá že to nemá, nafta jede pocitově líp protože nemá lineární zátah. když jsem přesedl z 325TDS do 740i tak mi taky přišlo že to nejede, ale když jsem se podíval na tachometr tak jsem zjistil že to jede 2x tak líp.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Ahoj
JaraX ma trošku pravdu
Jeden zákazník má e61 525i a spotrebu má cca 16L ale jazdí jak hovado, na trase do Chorvatska mal 12L ale zase on si myslí že má raketoplán Enterprise, ked sa zviezol v mojej starej e39 540i tak z nej nechcel vystupit hulákal ako malý harant že čo to je za zvuk a výkon - odpoved je "V8"
Teraz mám e61 545i, kludna jazda 160km/hod na pianko a to som furt naložený kable, naradie atd... + zamestnanci a spotreba benzín cca 12l (inak LPG asi 12l tiež)
Manželka má e60 550i a spotreba Plzen cca 13l a to jazdí vedšinou tak že jej furt preblikuje DSC a pravidelne cesty na SK a do IT, dialnice +- 10l.
Takže jako píše JaraX bude niečo špatné alebo si mal velké oči a to ta sklamalo, neber to v zlom ale R6 "i" ma 300nm (ospravedlnujem sa pokial to je inak) a tam je možno problem, motor má síce 190kw ale myslím že to auto musíš uhnat aby makalo jak budeš potrebovat ta 525D mala 400nm.
JaraX ma trošku pravdu
Jeden zákazník má e61 525i a spotrebu má cca 16L ale jazdí jak hovado, na trase do Chorvatska mal 12L ale zase on si myslí že má raketoplán Enterprise, ked sa zviezol v mojej starej e39 540i tak z nej nechcel vystupit hulákal ako malý harant že čo to je za zvuk a výkon - odpoved je "V8"
Teraz mám e61 545i, kludna jazda 160km/hod na pianko a to som furt naložený kable, naradie atd... + zamestnanci a spotreba benzín cca 12l (inak LPG asi 12l tiež)
Manželka má e60 550i a spotreba Plzen cca 13l a to jazdí vedšinou tak že jej furt preblikuje DSC a pravidelne cesty na SK a do IT, dialnice +- 10l.
Takže jako píše JaraX bude niečo špatné alebo si mal velké oči a to ta sklamalo, neber to v zlom ale R6 "i" ma 300nm (ospravedlnujem sa pokial to je inak) a tam je možno problem, motor má síce 190kw ale myslím že to auto musíš uhnat aby makalo jak budeš potrebovat ta 525D mala 400nm.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Zadná náprava ako u každej 5er/7er je komplikovaná na cit. Nie komplikovaná na diely to vobec nie ale ide oto že stačí jeden problem a može sa to prenášat uplne niekde inde.
Donedávna som riešil podobnú vec na zadku bolo to umna poloosou ale sprevádzal to aj zvuk s praskaním.
No a zaboha som nevedel prečo mi začne plavat zadok v nízkych otáčkach.
Špatné uloženie stabilizátorou, takže začal upgrade na stabilizatory z M5 + powerflex a hop neporovnatelné, pokial teda máš nároky na svižnejšiu jazdu.
Inak menil som aj ložiská a tie stali obe cca 4000kč a značka SKF alebo tak nejak a výmena asi 2000kč, takže cena krásna a myslím že aj kvalita bude dobrá.
Donedávna som riešil podobnú vec na zadku bolo to umna poloosou ale sprevádzal to aj zvuk s praskaním.
No a zaboha som nevedel prečo mi začne plavat zadok v nízkych otáčkach.
Špatné uloženie stabilizátorou, takže začal upgrade na stabilizatory z M5 + powerflex a hop neporovnatelné, pokial teda máš nároky na svižnejšiu jazdu.
Inak menil som aj ložiská a tie stali obe cca 4000kč a značka SKF alebo tak nejak a výmena asi 2000kč, takže cena krásna a myslím že aj kvalita bude dobrá.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Ta spotřeba je moc vysoká, při normální jízdě by ses měl vejít pod 10. S N53 jsem po okruhu dojel do práce za nějakých 7-8 L litrů a jel jsem 140/80/60. Každopádně koupit auto bez řádné kontroly a diagnostiky, co dodat 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: BMW 530i E60, N52B30
S tím autem se dá po dálnici za 9l doslova lítat. Podle kolemjedoucích řidičů V8 ani nepotřebuju.
Tak co nám hlásá diagnostika INPA ? Taky nechápu tenhle přístup k prodeji.

Tak co nám hlásá diagnostika INPA ? Taky nechápu tenhle přístup k prodeji.
Re: BMW 530i E60, N52B30
To jen do doby, než tě dojede nějaký osmiválcový kolegaTotic píše:V8 ani nepotřebuju.![]()

Re: BMW 530i E60, N52B30
Když za sebou pojedou atmosféry R4, a V8 s dvojnásobným obsahem třeba 200 km/h. R4 bude teoreticky na konci sil a pojede na plný kotel. V8 pojede třeba na půl plynu a s rezervou. Spotřeba bude u V8 něco vyšší nebo podobná. Který motor pak dřív umře? Pokud vjedou do města R4 půjde do úspory a V8 už moc ne a už se vyšší obsah projeví.
Já to přirovnávám jako když chceš ohřát 2litry vody ve 2litrovém hrnci nebo 2litry vody ve 4litrovém hrnci. Musíš hodit poleno pod oba hrnce stejně veliké. Tak to teoreticky chápu já.
Nějaké přiblblé přirovnání do města jsem ještě nevymyslel
Myslím si, že při stejné spotřebě dostaneš víc práce z motoru s větším obsahem. Tedy do určité hranice.
Skoro všichni si myslí, že když koupí 2t auto s litrovým tříválcem, že pojede za 4litry. I ten slavný downsizing se všema turbama a kurvítkama funguje jen v laboratoři. V praxi už to taková hitparáda není.
Já to přirovnávám jako když chceš ohřát 2litry vody ve 2litrovém hrnci nebo 2litry vody ve 4litrovém hrnci. Musíš hodit poleno pod oba hrnce stejně veliké. Tak to teoreticky chápu já.
Nějaké přiblblé přirovnání do města jsem ještě nevymyslel

Myslím si, že při stejné spotřebě dostaneš víc práce z motoru s větším obsahem. Tedy do určité hranice.
Skoro všichni si myslí, že když koupí 2t auto s litrovým tříválcem, že pojede za 4litry. I ten slavný downsizing se všema turbama a kurvítkama funguje jen v laboratoři. V praxi už to taková hitparáda není.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW 530i E60, N52B30
Tady je zas veselo. Pojdme si merit pindiky ve meste, pekne v ranni a odpoledni spicce -)) 12l na petku s automatem neni nijak moc, pod deset to nepujde, leda dalky a dlouhodobe to je neudrzitelne. Je to vetsi, tlustsi, tezsi auto pripominajici krabici -) Zlata 525d, takovou spotrebu tam NIKDY neuvidis... Taky tam muze byt neco lehce v prdeli a v tu chvili tam je 12l ani nevis.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Ano, pokud budes stat v kolonach, pak to poleze do nesmyslu. Kdyz si privstanes a pojedes normalni mestkej provoz, pak by ses mel dostat pod 10, kdyz lze s 550iA jezdit za 11.
Nicmene bez diagu tu mlatime prazdnou slamu... a diesel do mesta a kolon je ideal, dela mu to dobre, zejmena DPF a prevodovce, hlavne ze to jezdi 6
Nicmene bez diagu tu mlatime prazdnou slamu... a diesel do mesta a kolon je ideal, dela mu to dobre, zejmena DPF a prevodovce, hlavne ze to jezdi 6

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW 530i E60, N52B30
to nam tady ten palubak ukaz to chci videt tech 11l s delkou trasy a prumernou rychlosti. Alespon tak hodinu takove jizdy.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Taky mi těch 11 ve městě u n62 přijde už trochu sci-fi
Re: BMW 530i E60, N52B30
Však vám to píše: "když si přivstaneš", tzn ve tři ráno třeba v Olomouci, kde jsou vypnuté semafory a nic nejezdí, těch 11l v městě dáte
Opravdu městský provoz ve špičce je prostě 15l+. Já mám kombinovanou s 645Ci 11l a je v tom tak třetina města, jenže není město jako město, tady jsou to všechno jen větší vesnice.

Re: BMW 530i E60, N52B30
tak tak, je rozdíl město a nebo Praha a Brno, tady u nás v Olomouci moc kolony nejsou.
kawaman no oni mají lehčí auta, 5er a 6er žerou tak o litr mín než 7er.
dálku s 6er jsem schopen jet za 8,5 předpisově, bez měst. ono taky u toho valvetroniku je strašně rozdíl jeslti to je studeny nebo teply. studeny to žere fakt tak o 5L víc než teplý.
ale za 9 ve městě fakt jezdit nejde (pokud se nebavíme o tom že pojedu v noci furt 70 bez zastování)
ale tazatel psal 12 mimo město fakt klidnou jízdou s N52 a tam by měl jet za nějakych +-8 a né 12
dle sprintmonitoru mají 530i E60 n62 dluhodobě průměrnou spotřebu 10,68 a to se bavíme o všem, o šetřilcích co jezdí pianko, i o střelcích co nešetří, městu, dalnici
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... model=530i
když si rozkliknete ty danné uživatele, tak to tam mají i spotřebu na nádrži pod 9.
takže prostě za 8 lehkou nohou mimo město s tím musí v pohodě jet.
u 545i je dlouhodobý průměr všech 11,53
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... model=545i
takže rozdíl mezi 530i je 0,85L, pokud vezmu navíc že s tou V8 budou jezdit všichni dost pravděpodobně ostřeji, je to spolehlivější motor a svezení je uplně někde jinde, tak je rozdíl naprosto zanedbatelný.
a jen pro info spotřeba N53 s přímovstřikem vychází průměr 10,22, takže půl litru rozdíl proti N52, to se zase vůbec nevyplatí ta N53 kde si za vyřešení jednoho problému koupíš cisternu benzínu
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... model=530i
ale samozřejmě jezdit na benzín mi přijde uplně blbost když je možnost LPG za zlomek ceny
kawaman no oni mají lehčí auta, 5er a 6er žerou tak o litr mín než 7er.
dálku s 6er jsem schopen jet za 8,5 předpisově, bez měst. ono taky u toho valvetroniku je strašně rozdíl jeslti to je studeny nebo teply. studeny to žere fakt tak o 5L víc než teplý.
ale za 9 ve městě fakt jezdit nejde (pokud se nebavíme o tom že pojedu v noci furt 70 bez zastování)
ale tazatel psal 12 mimo město fakt klidnou jízdou s N52 a tam by měl jet za nějakych +-8 a né 12
dle sprintmonitoru mají 530i E60 n62 dluhodobě průměrnou spotřebu 10,68 a to se bavíme o všem, o šetřilcích co jezdí pianko, i o střelcích co nešetří, městu, dalnici
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... model=530i
když si rozkliknete ty danné uživatele, tak to tam mají i spotřebu na nádrži pod 9.
takže prostě za 8 lehkou nohou mimo město s tím musí v pohodě jet.
u 545i je dlouhodobý průměr všech 11,53
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... model=545i
takže rozdíl mezi 530i je 0,85L, pokud vezmu navíc že s tou V8 budou jezdit všichni dost pravděpodobně ostřeji, je to spolehlivější motor a svezení je uplně někde jinde, tak je rozdíl naprosto zanedbatelný.
a jen pro info spotřeba N53 s přímovstřikem vychází průměr 10,22, takže půl litru rozdíl proti N52, to se zase vůbec nevyplatí ta N53 kde si za vyřešení jednoho problému koupíš cisternu benzínu
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... model=530i
ale samozřejmě jezdit na benzín mi přijde uplně blbost když je možnost LPG za zlomek ceny
Re: BMW 530i E60, N52B30
Ještě bych úplně moc nevěřil BC. V létě jsme jeli na otočku s 530i do Londýna cca 2500km a dle BC spotřeba 11, 4 a dle tankování 8,8. Jinak s tím má kamarád dlouhodobou spotřebu dle toho BC 11,5 a dojíždí do práce 250km jednu cestu z 80% německá dálnice.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Díky moc za názory, na diagnostiku jsem se musel objednat až na příští týden, nebylo místo a taky mám auto na letních pneu, takže teď nic moc.
Doufám, že se podaří spotřeba i výkon vyřešit, jinak se mi auto moc líbí.
Ještě když jsme vezli auto domů, jel za mnou otec s druhým autem a prý z mého auta byl hodně cítit benzin.
Možná lambda? Ale teď můžeme jen spekulovat dokud to nenapíchneme, asi tu není nějaký specialista na BMW z okresu Blansko, nebo z Brna?
Ještě dotaz, poznal bych při jízdě jestli funguje Valvetronic?
Díky.
Doufám, že se podaří spotřeba i výkon vyřešit, jinak se mi auto moc líbí.
Ještě když jsme vezli auto domů, jel za mnou otec s druhým autem a prý z mého auta byl hodně cítit benzin.
Možná lambda? Ale teď můžeme jen spekulovat dokud to nenapíchneme, asi tu není nějaký specialista na BMW z okresu Blansko, nebo z Brna?
Ještě dotaz, poznal bych při jízdě jestli funguje Valvetronic?
Díky.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Pokud ten motor nemáš dobře najetej, tak určitě nepoznáš.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: BMW 530i E60, N52B30
Podle mě je 12 na 100 s N52B30 ve velké těžké a ještě k tomu automatové 5er velmi slušná spotřeba..... mám stejný motor ve výrazně menší a lehčí e89 a ani s manuálem se nedokážu dostat pod patnáct na sto..... a ve služebním (těžkém ale menším a taky manuálním) 3er mám N53B30, který je o hoooodně moc úspornější než N52B30 a přesto se pod 14 dostanu enem dyž sou na silnicích takové skluzavky jako neska (600 km z RpR do Kolína a zpět s průměrem 12 na sto....klouzalo to jaxfiň - neska minimum D a I.tř. bo strach ze zasukovaných kamjonů, čili samé III. a IV. tř. - absolutně bez provozu, mnohokráte sem řezal "první" stopu - a že to klouzalo je znát právě na té spotřebě, sem se musel fest krotit )
Re: BMW 530i E60, N52B30
Není to normální spotřeba ani náhodou. Pavproch: nezapomeň vždy napsat, jak to auto používáš a že to dávno není sériovka.. Člověk, co se tu ptá na spotřebu logicky auto nepoužívá jako ty, ale naopak se snaží jet šetrně.
Samozřejmě, vždycky je to hlavně o jízdě a způsobu, jak to auto provozuješ. Není problém jezdit s V8 za deset nebo R4 naftou taky za deset, ale v jízdě bude významný rozdíl.
Samozřejmě, vždycky je to hlavně o jízdě a způsobu, jak to auto provozuješ. Není problém jezdit s V8 za deset nebo R4 naftou taky za deset, ale v jízdě bude významný rozdíl.