Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Brutálně kouřící e39 535 M62 Vanos

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

Brutálně kouřící e39 535 M62 Vanos

#1 Příspěvek od dsvatos »

Zdravíčko vespolek pánové..

Moje 535 M62 Vanos 1999 po jednom ranním nastartování silně zakouřila. Ale opravdu silně (olej). Po chviličce nic, čisto. 30 kiláků jízdy nic. Poté při jízdě do kopce (60 km/h, lechtání) zahulila tak, že jsem to v životě nikdy neviděl. Kopec zmizel v mlze. Hulila tak ale jenom pár vteřin. Poté zase nic. Motor jede normálně, nevaří, olej ve vodě není, ani voda v oleji. Předtím olej vůbec nebral (tak deci na 1000 Km, ale to spíš vytekl než se spálil).. Teď tak litr na 100 Km !!! Už s ním nejezdím, jenom zkouším.. Ranní start vždy silně zahulí, pak čisto. Při jízdě nic, ale jakmile jedu do kopce, po pár vteřinách zase ukrutná mlha, a za pár vteřin čisto.. Vždycky do kopce (aniž bych to honil). První mě napadlo těsnění pod nějakou hlavou. Ale svíčky jsou černý všechny stejně. Tlaky změřeny - 11,5 - 13 atmosfér.. Takže předpokládám, že tam olej hrkne do sání. Dle návodů na netu jsem vyměnil ten bazmek co je na konci sání a je v něm ovládací membrána odvětrání. Kupodivu ta stará origo byla nepoškozená. Po výměně bazmeku za nový se ale nic nezměnilo. Dělá to pořád stejně.. Nový svíčky po pár kilákách všechny černý.. Napadá mě tedy - buďto je motor KO (ale tomu neodpovídají tlaky, motor běží úplně normálně, a nedělá to furt, ale jen někdy), nebo to vypadá (doufám) na špatný olejový separátor, který je bohužel schovaný pod rozvodama jedné řady válců a je potřeba rozdělat půl motoru k výměně..

Setkal se s tím někdy někdo?

Díky moc..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Brutálně kouřící e39 535 M62 Vanos

#2 Příspěvek od JaraX »

ano, to přesně vypadá na separator.
není to jen o měbráně ale i o tom dílu pod prsama, a trubce k tomu, vše musí být průchodný. pokud se ti to nechce rozebírat, stačí vypustit olej a do té trubky co je připojená membrána nastříkej ze dva čističe brzd, uvidíš průchodnost, musí to vytíkat vanou ven.
většina těchto motorů trpěla na řidké oleje a neměnění oleje, takže se to zakarbonovalo a ucpalo.
na kroužky to dle tlaků moc nevypadá.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

Re: Brutálně kouřící e39 535 M62 Vanos

#3 Příspěvek od dsvatos »

Díky moc, doufám, že to tím bude. Nechce se mi shánět jinej motor. vanosovývh 3,5 zase tolik není..
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

Re: Brutálně kouřící e39 535 M62 Vanos

#4 Příspěvek od dsvatos »

Takže zdá se vyřešeno.

Rozpadající se. zkřehlej a uvolněnej separátor a karbonem ucpaná odtoková trubička z něj.. V sání bylo naházenýho tak půllitru oleje..
Zatím jsem s tím najel jen asi 60 km, ale nikde ani čmoudík.

Tak snad bude klid..
Odpovědět