Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Chyba na katalizátoru 325i e91
Chyba na katalizátoru 325i e91
Čau, potřeboval bych poradit na co se mám zaměřit popřípadě jestli mohu udělat doma test (diagnostiku mám)
Rozsvítila se mi kontrolka motoru tak jsem mrknu do paměti chyb a tam se píše že je chyba v naměřených hodnotách v katu. Je v háji katalizátor nebo to může být způsobený i něčím jiným? Na autě je sportovní výfuk i s katalizátorem(friedrich motorsport) nemůže to být tím? Přes zimu mám auto prvně takže to nemohu porovnat ale zdá se mi že kouří hodně (stojím na místě a vidím kouř v zrcátku po zahřátí na provozní teplotu už kouří o dost méně) bílí kouř tedy pára s lehkou vůní benzínu.
Jedná se o 325i e91 2006.
Chyby:
p0420 přeměna v katalizátoru
P0430 přeměna v katalizátoru 2
Otáčky motoru: 2400
Vypočtená hmotnost vzduchu: 189.91 mg/hub
Teplota motoru: 99.75 C
Teplota nasávaného vzduchu 8.25 C
Rozsvítila se mi kontrolka motoru tak jsem mrknu do paměti chyb a tam se píše že je chyba v naměřených hodnotách v katu. Je v háji katalizátor nebo to může být způsobený i něčím jiným? Na autě je sportovní výfuk i s katalizátorem(friedrich motorsport) nemůže to být tím? Přes zimu mám auto prvně takže to nemohu porovnat ale zdá se mi že kouří hodně (stojím na místě a vidím kouř v zrcátku po zahřátí na provozní teplotu už kouří o dost méně) bílí kouř tedy pára s lehkou vůní benzínu.
Jedná se o 325i e91 2006.
Chyby:
p0420 přeměna v katalizátoru
P0430 přeměna v katalizátoru 2
Otáčky motoru: 2400
Vypočtená hmotnost vzduchu: 189.91 mg/hub
Teplota motoru: 99.75 C
Teplota nasávaného vzduchu 8.25 C
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Přeměna v katalyzátoru
Co to máš za diag?
Je to nízká účinnost katu, takže máš problém buď v samotném katu nebo v lambde za katem - podívej se na live data, co měří v provozu.

Je to nízká účinnost katu, takže máš problém buď v samotném katu nebo v lambde za katem - podívej se na live data, co měří v provozu.
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Všechno možný od ice.blade. NCS, INPA, ISTA-D, a jeste par dalsich moc s tim teda neumim vetsinou vse delam podle youtube. Takze nejaka rada jak se dostat do tech live dat by neuskodila 

Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
pára není kouř, kouř je produktem spalování, ne ohřátí vody.
jestli jsou tam sportovní katy tak se přece nemůžeš divit že to píše nižší učinnost katů.
asi máš špatnou přeměnu
jestli jsou tam sportovní katy tak se přece nemůžeš divit že to píše nižší učinnost katů.
asi máš špatnou přeměnu

Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Když bude kat spatnej tak se to v tech live datech ukaze? Nebo jde o to vedet jaka hodnota ma byt na urcitych vecech?
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Tak jsem se tam dostal. Natočil jsem za jízdy to co si myslím že je špatně. Když jedu tak je všechno v pohodě, ale jak nechám zařazeno a pustím plyn tak to hned jde do červeného a další hodnota je přes limit ukazatele když vyřadím a prošlápnu plyn tak vše v pořadku stejně jako když stojím na místě problém je jen když mám zařazeno a zpomaluju.
Je to problém nebo to je způsobený průchodnějším katalizátorem?
https://youtu.be/6dC7pd8aKQk
Je to problém nebo to je způsobený průchodnějším katalizátorem?
https://youtu.be/6dC7pd8aKQk
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Na lambdach za katem je vidět, že katy nestíhají tak, jak by si jednotka představovala. Podle mě je problém v katu. Původní origo nemáš?
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
ale před katama to taky stojí za prd, kvuli tomu výfuku to bude mít větší výplach a směs letí ven
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Je to průser kterej mi muže něco poškodit tudíž to mám řešit co nejdřív nebo budu mít jen problém na emisích? Původní nemám auto jsem s výfukem už kupoval. Může být problém i v něčem jiném nebo to jasně ukazuje na něj? Přece jen novej kat nebude zadarmo. Díky za rady 

Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Novej kat určitě zadarmo nebude, ale stejně to budeš muset vyřešit.. Zkus poshánět jetej. Jak jsi na tom se spotřebou? Jede to teď na VVT, nebo ne?
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Teď koukám do papírů a katíky tam jsou dva jestli to dobře chápu. Kupovaný ani né před dvěma lety to by to odešlo sakra rychle ne?
spotřeba stejná jako když jsem to kupoval záleží na tom jak jezdím normální jízda kolem 10l když se snažím pod 9 to jde. S autem mám teda najeto celkově 7k takže zádný velký zkušenosti.
VVT to je Valvetronic? Má ještě jedno video kde stojím na místě a lehce přidávám plyn
https://youtu.be/jIN_KZp6wRc

VVT to je Valvetronic? Má ještě jedno video kde stojím na místě a lehce přidávám plyn
https://youtu.be/jIN_KZp6wRc
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Jo, valvetronik.
Podívej se, kolik stojí jeden kat v náhradě a kolik stojí jeden origo. To bývá taky důvod, proč lidi dávají neorigo nebo "sportovní" katy, když jejich umře. Kvalita bývá nevalná a co mám zkušenost, buď nefungují pořádně hned, nebo se vyserou velice rychle. Samozřejmě nevím, jaké katy máš ty, třeba to není tvůj případ..
Druhá věc je, proč se zesraly původní katy - špatná směs, špatně nastavené LPG, olej ve výfuku..
Edit: Teď vidím v původním příspěvku, že jde o friedrich výfuk/katy, což by neměla být nějaká sracka, ale osobní zkušenost nemám.
Podívej se, kolik stojí jeden kat v náhradě a kolik stojí jeden origo. To bývá taky důvod, proč lidi dávají neorigo nebo "sportovní" katy, když jejich umře. Kvalita bývá nevalná a co mám zkušenost, buď nefungují pořádně hned, nebo se vyserou velice rychle. Samozřejmě nevím, jaké katy máš ty, třeba to není tvůj případ..
Druhá věc je, proč se zesraly původní katy - špatná směs, špatně nastavené LPG, olej ve výfuku..
Edit: Teď vidím v původním příspěvku, že jde o friedrich výfuk/katy, což by neměla být nějaká sracka, ale osobní zkušenost nemám.
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Lpg v autě nebylo a olej se nejak projevuje na vuni nebo barve koure z vyfuku?
Jinak podle papiru zaplatil kolem 17k za katy, originalni se pohybuje od 11k za kus. Ale me je porad divny ze odejdou oba dva najednou
Jinak podle papiru zaplatil kolem 17k za katy, originalni se pohybuje od 11k za kus. Ale me je porad divny ze odejdou oba dva najednou

Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
To nevím, kde si přišel na tu cenu, ale já vidím podle on-line ceníku 24k za kus s dph, a většinou to +- sedí..
Olej by to muselo brát tak, že musíš hodně dolévat. Nebo přes gufera, když to necháš pár minut běžet na volnoběh a pak proslapnes, vyvalí se kouř z výfuku, že není skoro vidět.
Ty katy jsou spíš už od začátku na hraně a postupně se účinnost snižuje. Logicky ten sportovní/průchodnější kat nemůže mít takovou účinnost, jako origo. I na těch tvých live datech je vidět, že se pohybujes těsně pod max hodnotou. Po smazání se chyba opakuje pravidelně?
Prvně mrkni na ten vvt, jestli po zahřátí motoru normálně jede.
Olej by to muselo brát tak, že musíš hodně dolévat. Nebo přes gufera, když to necháš pár minut běžet na volnoběh a pak proslapnes, vyvalí se kouř z výfuku, že není skoro vidět.
Ty katy jsou spíš už od začátku na hraně a postupně se účinnost snižuje. Logicky ten sportovní/průchodnější kat nemůže mít takovou účinnost, jako origo. I na těch tvých live datech je vidět, že se pohybujes těsně pod max hodnotou. Po smazání se chyba opakuje pravidelně?
Prvně mrkni na ten vvt, jestli po zahřátí motoru normálně jede.
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
VVT je myslím v pořádku nic nešlo do červeného ani mimo hodnoty zkoušel jsem to i se zahřátým motorem. Ale ještě jednou to vyzkouším přeci jen se to blbě dělá za jízdy a sám. Není tam někde možnost nahrávání?
Toho dýmu jak říkáš jsem si nikdy nevšiml a olej to žere cca 1l na 3500 je tam castrol 5w30 za chvilku budu měnit za millers oils 5w40 spotřeba oleje je prý normální u tohodle motoru podle tachometru má nalítáno 189k.
Cenu jsem našel na netu, nejlevnější je tenhle za 11k https://m.autodoc.cz/vegaz/12749731 podle označení by něěl sedět.
24k za kus je sakra pálka teda.
Chybu jsem už jednou mazal zatím to vypadá že chybu to napíše tak jednou za 500km. Teď jsem chybu smazal projel a natočil tyhle videa cca 20km a žádná chyba se naukázala.
Toho dýmu jak říkáš jsem si nikdy nevšiml a olej to žere cca 1l na 3500 je tam castrol 5w30 za chvilku budu měnit za millers oils 5w40 spotřeba oleje je prý normální u tohodle motoru podle tachometru má nalítáno 189k.
Cenu jsem našel na netu, nejlevnější je tenhle za 11k https://m.autodoc.cz/vegaz/12749731 podle označení by něěl sedět.
24k za kus je sakra pálka teda.
Chybu jsem už jednou mazal zatím to vypadá že chybu to napíše tak jednou za 500km. Teď jsem chybu smazal projel a natočil tyhle videa cca 20km a žádná chyba se naukázala.
Naposledy upravil(a) Lopox dne sob 13.01.2018 09:42, celkem upraveno 1 x.
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
jeslti jsem to dobře pochopil tak je na tom autě nějakej otevřenej výfuk plus sportovní katy, todle řešení nebude ale nikdy fungovat.
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Ano měl by tam být sportovní katík a k tomu výfuk oboje od jedné značky friedrich motorsport.
Výfuk asi tenhle https://shop.friedrich-motorsport.de/bm ... 0/e91?c=78
Katalyzátor jsem už nenašel.
Jak myslíš to že to nebude fungovat?
Výfuk asi tenhle https://shop.friedrich-motorsport.de/bm ... 0/e91?c=78
Katalyzátor jsem už nenašel.
Jak myslíš to že to nebude fungovat?
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
to nebude, čím dáš otevřenější výfuk, tím víc ten výfuk jakoby vytahuje z motoru spaliny včetně ještě nedohořené směsi, když jsem na E38 740i neměl katy a tlumiče tak to auto žralo o 4 litry víc, protože všecka směs letěla ven. to auto je navržené na seriový výfuk, maximálně na perfomance, ale určitě nemůžeš dát sportovní katy a sportovní tlumiče aniž by se to projevilo na diag a emisích. prostě musíš zpomalit ten proud spalin.
takže možnosti jsou asi dvě, nechat si to někde celý naladit, protože je stejně blbost jen dát sportovní výfuk a nic víc neřešit, ten SW motoru se dá poladit, ale nečekej že to dá 20 koní, spíš tak 2.
a nebo tam vrátit serii což je nejlepší řešení, ona ta 325i nikdy moc dobře nepojede. minimálně bych vrátil seriové katy, pak to bude fungovat i s otevřeným výfukem, ty katy samy o sobě to brzdí dost na to aby se to vešlo do tolerance SW motoru
natoč nám záložku valvetronic když jedeš, to že je to v zeleném ještě neznamená že funguje,
takže možnosti jsou asi dvě, nechat si to někde celý naladit, protože je stejně blbost jen dát sportovní výfuk a nic víc neřešit, ten SW motoru se dá poladit, ale nečekej že to dá 20 koní, spíš tak 2.
a nebo tam vrátit serii což je nejlepší řešení, ona ta 325i nikdy moc dobře nepojede. minimálně bych vrátil seriové katy, pak to bude fungovat i s otevřeným výfukem, ty katy samy o sobě to brzdí dost na to aby se to vešlo do tolerance SW motoru
natoč nám záložku valvetronic když jedeš, to že je to v zeleném ještě neznamená že funguje,
Re: Chyba na katalizátoru 325i e91
Originální výfuk nemám ani nevím jestli se to nějak upravovalo v SW kupoval jsem to už takhle. Výkon mi nevadí nemusím se v tom někde zabít líbí se mi hlavně zvuk.
VVT ještě natočím.
Jinak spotřebu mám tak nějak v normě když budu jezdit klidně tak dám 9l.
VVT ještě natočím.
Jinak spotřebu mám tak nějak v normě když budu jezdit klidně tak dám 9l.