Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60 530d turbo

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Hargy
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04.09.2017 16:52

E60 530d turbo

#1 Příspěvek od Hargy »

Zdravím. Pasuje turbo z 530d 150kW na E60 530d 160kW ? 160kW verzia má GT2260V, no niesom si istý turbom v 150kW. Existuje nejaký katalóg dielov BMW, kde by som si mohol v buducnosti zistit aké diely auto obsahuje ? Dakujem.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: E60 530d turbo

#2 Příspěvek od PetoK »

E60 s 150kW motorom M57 neexistuje...

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E60) ...
Hargy
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04.09.2017 16:52

Re: E60 530d turbo

#3 Příspěvek od Hargy »

Motor je to to ale ten istý len z iného auta - M57D30TU. Dával sa do viacerých modelov. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M57
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: E60 530d turbo

#4 Příspěvek od PetoK »

Ano, ale 530d s 150kW motorom nebola.
Hargy
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04.09.2017 16:52

Re: E60 530d turbo

#5 Příspěvek od Hargy »

To je pravda, zle som to napísal :)
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: E60 530d turbo

#6 Příspěvek od PetoK »

Tu najdes vsetko...

https://www.etkbmw.com/
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Klubové ID: 4134

Re: E60 530d turbo

#7 Příspěvek od drifterCZ »

Mám dotaz na vás zkušenější. Včera se mi kouslo turbo na e60 530d 170kw. Nejprve to ztratilo výkon, pak se objevil bílý silný dým z výfuku (cca 20s), pak už nedýmil, ale výkon pořád nikde. Já vůl si myslel, že se vypaluje DPF :D Na dílně jsem pak zjistil že turbo je kouslé, sundal jsem sání a lopatkami nejde otočit.

Zvažuji jestli zvolit repas, nebo koupit nové? Samozřejmě nové je nové, ale přemýšlím, jestli to stojí za to. Prý zlobí i ta elektronika u turba, tu při repasi určitě nemění, takže může kdykoliv odejít, je to tak? Z toho důvodu se mi zdá lepší koupit nové, ale zase je to skoro dvojnásobek repasu.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: E60 530d turbo

#8 Příspěvek od laik »

Za méně zkušené bych tipl, že turbo mohlo odejít skrze DPF, a to zase mohlo odejít skrze žhaviče a termostaty.
Ten motor by měl být v pořádku, jinak nepůjde regenerace a nevymotáš se z toho.. Kdoví co s tím předchozí majitel dělal. 6 žhavičů KO, že by shořely naráz? Kdyby jeden nebo dva.
Takže si to raději ověř, aby ti neodešlo i to nové.
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Klubové ID: 4134

Re: E60 530d turbo

#9 Příspěvek od drifterCZ »

No z toho mám taky docela strach, že dám nové a odejde zas.
Nalil jsem nový olej (castrol 5w30 c3 s specifikaci bmw longlife04), kdo ví co tam bylo předtím a kdy se naposledy měnil olej, třeba nějaké usazeniny se dostaly do mazání turba?
Najel jsem s tím cca 100km po výměně oleje, ale jízda velmi zlehka (špatné termostaty, pořád studený motor) Teď po opravě jsem to nechal zahřát cca 30km zlehka a pak jsem to šlapal ale jen max do 3,5tis a po 5 minutách svžné jízdy turbo KO :)

No bylo to z itálie, tak žhaviče ho asi moc netrápili a jelikož to nemá na budíkách ani teploměr, tak ani teplota ho netrápila :)

Jaké mají být tlaky před DPF a za DPF? Inpu mám, ale neznám správné hodnoty.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: E60 530d turbo

#10 Příspěvek od TANN3R »

Pokud repas, tak ideálně turbosport.cz, nikam jinam už neposílám.

Až to dáš dohromady, zkontroluj si co psal Laik, tj teplotu, žhavení, případně další chyby, co zabrání regeneraci (třeba klapka). Když to bude ok, mrkni na protitlak. Jestli bude víc, než 10mbar/volnoběh, 30/2000ot a 80/4000ot, tak to řeš (spusť regeneraci). Na mezní hodnoty bych nečekal, ty mi přijdou extrémně vysokou a auto už v tu chvíli dávno nejede jak má, tzn turbo trpí.
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Klubové ID: 4134

Re: E60 530d turbo

#11 Příspěvek od drifterCZ »

termostaty mam oba nove, zhavicky taky. klapka mi nefunguje - zablokuje ta chyba regeneraci, nebo jen bude těžší ji úspěšně provézt? Jak spustím regeneraci - jízdou nebo se dá i přes inpu? jinak auto jelo normálně, mělo výkon. Omlouvám se za blbé otázky, je to pro mě novinka. Díky za rady, na hodnoty protitlaku kouknu až bude nové turbo.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: E60 530d turbo

#12 Příspěvek od TANN3R »

Jo, s chybou klapky se regenerace nespustí. Možná to půjde ojebat a za jízdy chybu smazat (nevím za jak dlouho si chybu zase načte) a vynutit regeneraci. Ale nic to neřeší, stejně to budeš muset dát do pořádku.
Inpa by měla umět spustit regeneraci, ale nikdy sem to přes ni nedělal, musíš to tam pohledat. Ista umí určitě.
Ale jak sem psal, nejdřív dej všechno do pořádku a zkontroluj protitlak. Když bude v normě, tak neřeš a jezdi. Nikde není psáno, že ti turbo odrovnal DPF.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: E60 530d turbo

#13 Příspěvek od laik »

jj, shrnuto - na motoru musí být vše OK - turbo, vstřiky egr, termostaty, klapka atd
- pak smazat chyby a vynutit přes diag regeneraci a hned nejlépe na dálnici a min půl hodiny mít 3000 rpm+, s chybou se regenerace zase zablokuje.
-pokud není DPF KO mohlo by to pomoct. Mě pomohlo viz,popis ve vedlejším vlákně, sice Ford ale rpzumy taky od guru.
U mě kravina, kuna překousla hadičku od DPF , auto si myslilo, že DPF je ok a nespustilo regeneraci, ve skutečnosti se ucpal, jinak bylo vše OK.
Odpovědět