Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#1 Příspěvek od Maslista »

Na slovenském BMWklubu jsem se dočetl o časované bombě v podobě vstřikovacího čerpadla BOSCH CP4,2, kterým jsou osazeny snad všechny "moderní" diesely od roku 2007.. Problém spočívá v tom, že se u čerpadla "rozsype" hřídel a vzniklý kovový bordel zanese celý palivový systém.. oprava takto poškozeného palivového systému vychází prý zhruba víc než 6.000€ ..

Na slovenském klubu je popsáno hned několik případů, kdy se někomu čerpadlo rozpadlo, zatímco zde na klubu jsem zmínku o čerpadle CP4 nenašel.. v mém okolí je spousta lidí co mají N57 180kW a nikdo zatím čerpadlo neřešil a ani nezná nikoho kdo by jej řešil..

O jak moc veliký problém se jedná? je zde někdo kdo má přímou zkušenost s porouchaným čerpadlem BOSCH CP4 ideálně v f11 3,0d 180kW ?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#2 Příspěvek od TANN3R »

Stává se to celkem často, nejen u N57 a když dáš vše od nádrže po čerpadla a vstřiky, tak ti 6000e stačit nebude. Rozhodně je vhodné měnit čerpadlo preventivně.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#3 Příspěvek od JaraX »

nebo preventivně vyměnit auto za něco s motorem :D
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#4 Příspěvek od Maslista »

Co znamená preventivně?

Když je to takový průser proč se o tom nepíše / nediskutuje.. hledal jsem nějaké vlákno zde na klubu a bez výsledku..

To čerpadlo je hodně rozšířené napříč všemi automobilkami a kdybych na to nenarazil na slovenském klubu nevěděl bych o tom..

Proč to řeším.. pokukuji po f11 180 kW s nájezdem přes 240.000km a rád bych se dopátral něčeho, podle čeho bych vyloučil další z řady potencionálních průserů, jinak skvělých motorů BMW.. při prohlídce auta mně asi prodávající nenechá nahlédnout do nádrže, zda se v ní nezablýskají kovové šupiny z čerpadla, které jsou prý předzvěstí jeho destrukce.. :roll:


JARAX: co příspěvek to moudro.. prosím nereaguj, e65 je hnusná a i kdyby to bylo poslední auto na zemi, chodil bych raději pěšky.. ;)
stary27
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: SR

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#5 Příspěvek od stary27 »

Stava sa to asi vcelku bezne, znamy to riesil na N57T 190kw ani nie pri 130tkm. Ostal stat 800m od domu.
Co viem, ze menil vstreky cerpadlo daky ventil/cidlo zvysok sa vycistil stalo to necelych 4t€

Asi ty co su schopny tieto novsie bmw zivit nemaju potrebu to riesit a par tisic do toho natlacia.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#6 Příspěvek od Snejk »

Je to vcelku rozsireny jev, delame to pomerne casto. V bmw nekolik aut do tydne a dalsi ktery kolem me lehnou a uz to neresi nepocitam. Nejvic na to trpi 535d a 530d... no ale vetsinou ty auta mely pres 200 nebo stoceno asi o dost.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#7 Příspěvek od Snejk »

Jaka predzvest v nadrzi, tam uz je jen dusledek zkazy. Ty vstriky to ucpe okamzite a v nadrzi uz je jen zbytek z vratky railu. Zadna supinka z cerpadla tim vstrikem nedokaze projit. Dokonce i sebemensi zanedbani pri cisteni (ktere se fakt nedoporucuje, i bmw dava vse nove) vede k opetovne destrukci systemu... a to po par km .
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#8 Příspěvek od TANN3R »

Jak píše stary27, tyhle auta jsou docela drahá na provoz a tomu i odpovídá okruh majitelů. Tady na klubu se naprostá většina osazensta skládá z E řad, proto tady toho moc nenajdeš o těchto problémech. I když už první Fka jsou dneska celkem staré paštiky, většina lidí tady nemá koule do toho jít :D

Preventivní výměnu sem myslel tak, že prostě ve 150tis vyměním bez řečí čerpadlo. Jak psal Snejk, když už se to třpytí, je dávno pozdě a jen se čeká na smrt.

Btw. Teď tu mám Smaxe s TDCi, co měl špony v tělese palivového filtru už před 20tis km a zatím to normálně jezdí. Tak uvidíme, kolik ještě dá, než se to zastaví a po naceneni půjde na ekolikvidaci :D
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#9 Příspěvek od Vapinecko »

Tak Ford vůbec je etalón spolehlivosti v naftě. Vzpomínám na mondeo mk3 s 2.0tdci. Tam byla údržba 2x výměna oleje a pak vstřiky. A ten kdo neudělal čerpadlo tak to měl furt dokola. Trochu dražší na údržbu :lol:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#10 Příspěvek od TANN3R »

Sranda jak se tenkrát každej rozčiloval, jak může chtít TDCi po 150k km opravu za 30k a z dnešního pohledu je to úplně směšná částka :D
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#11 Příspěvek od Maslista »

Nějaký typ na SPOLEHLIVOU alternativu f11? :D

K preventivní výměně čerpadla ve 150t km jen tolik, že na slovenském klubu jsou případy kde to lehlo již kolem 80t km.. šílený ;)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#12 Příspěvek od TANN3R »

V dnešním měřítku je spolehlivost F11 úplně normální, ostatní automobilky na tom nejsou lépe. Něco je horší, něco lepší..

Jasně že to čerpadlo může umřít i mnohem dřív, ale je to výjimka. Asi jako když se naopak dožije 300k :D
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#13 Příspěvek od Maslista »

Hezký ale co dál..? dřív nebo později to bude muset řešit každý z nás.. co AUDI A6 :?:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#14 Příspěvek od TANN3R »

Jak píšu, přašť jak uhoď. Ty problémy jsou u Němců napříč automobilkama jako přes kopírák. Jestli Audi, BMW, Mercedes, všichni řeší - rozvody, praskání bloků, zadírání, selhávání přímovstriku u benzínu, seroucí se cr systémy u nafty, dpfka atd atd. Pak už je to jen o konkrétním typu motoru, jestli má něco extra navíc nebo naopak na něco z toho netrpí. To nemluvím o dnešních automatech, difech a rozvodovkach. Všechno už je to hrozně složité a ojebane na materiálech. Vývoj nezastavíš.. Ale tak to bylo vždy, s každou novou generací aut je servis náročnější.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#15 Příspěvek od laik »

Čerpadlo je věc jedna, všechna nevydrží stejně, ale už to tady bylo. Když do toho budeš tankovat sračky, tak odejde 100% dřív.
A teď, kde mají nejlepší palivo???? ;) To ti nikdo neřekne.
Tankuji prémiovou naftu, víc pro to udělat nemůžu.
V A i DE mají určitě lepší, motor mě hned změnil zvuk. K lepšímu.
Jestli si pořídím Audi nebo mergla je fuk si myslím. V obou bude Bosch, rotačky se nedělají, všude najebaný C-R s Euro6.
Tanner byl rychlejší :(
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#16 Příspěvek od TANN3R »

Jo a při tom výběru značky bych se hlavně moc nespoléhal na fóra. Zdejší fórum je trochu mimo standart tím, že se tady najde dost lidí schopných objektivně "pošpinit" i svoji oblíbenou značku, což není úplně zvykem a lidé si často prostě jen lžou do kapsy a nepřiznají si, co za výdobytek moderní technologie mají doma. Takže to pak vypadá, že se sere jen BMW. Ale když se pohybujes mezi lidma, co se specializují na jiné značky, zjistíš že nikdo spolehlivostí nevyčnívá z davu. Teda když nepočítám Ameriku, kde ještě umí dělat normální atmosféry s výkonem, co se neserou.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#17 Příspěvek od JaraX »

třeba 535i je mnohem lepší motorizace, těch problémů je tam mnohem mín a za menší ceny, když už chceš novej poruchovej krám. a kupoval bych s nájezdem do 130tkm
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#18 Příspěvek od Maslista »

Problém benzínů je ten, že je jich na trhu ojetin tak 100x méně než dieselů a to myslím, že nepřeháním.. s tím je spojený problém vybrat z toho mála něco vyhovujícího s nějakou výbavou.. a to nesmíme zapomenout na cenový rozdíl, za který pomalu vyměníte celý dieselový motor.. :?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovací čerpadlo BOSCH CP4,2

#19 Příspěvek od JaraX »

a F01? ta je navíc o něco spolehlivější, pohodlnější a o dost komfortnější (740i samozřejmě, 750i nebrat)
Odpovědět