Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
kódování baterie E90 318i
- mykovec
- Registrovaný
- Příspěvky: 197
- Registrován: stř 13.04.2016 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 3813
kódování baterie E90 318i
Ahoj,
potřeboval bych poradit, jak byste doporučili správně nakódovat novou olověnou baterku do 318i E90 N46. Při dovozu byla stávající KO, navíc to bylo nějaká miniaturní asi 45ah a kdo ví, jak naódovaná. Protože se muselo něco narychlo koupit a já neměl při ruce možnosti hodnot ke kódování, bohužel se koupila Bosch 63Ah no a protože teď už vím, že možnosti jsou jenom 55Ah a nebo pak až 70ah, potřebuju podadit, co je menší zlo, jestli to nechap podbíjet nebo radši přebíjet.
Jde mi o to, že s autem jezdí manželka 90% hlavně po městě a okolí a po 2 měsících funguvání je podle mě v tomhle režimu převážně vycuclá (zvlášť, když se teď dobíjí jen na 55Ah max). Sice to zatím hlášku o nízkým napětí nevyhazuje, ale v interiéru občas lehce problikává světlo. Včera jsem pro jistotu to hodil na nabíječku a nabíjelo se to asi 6 hodin, takže tam celkem dost chybělo.
Otázka tedy zní, když už jsou takhle karty rozdaný, nebylo by lepší tu 63Ah ještě teď po 2 měsících provozu nakódovat radši na těch 70ah, když jezdí a bude jezdit většinu času po městě na krátký starty? Nebo to nechat takhle, počkat, co vydrží (až zdechne) a pak radši koupit novou 70ah a taky jí na 70ah nakódovat.
Díky.
potřeboval bych poradit, jak byste doporučili správně nakódovat novou olověnou baterku do 318i E90 N46. Při dovozu byla stávající KO, navíc to bylo nějaká miniaturní asi 45ah a kdo ví, jak naódovaná. Protože se muselo něco narychlo koupit a já neměl při ruce možnosti hodnot ke kódování, bohužel se koupila Bosch 63Ah no a protože teď už vím, že možnosti jsou jenom 55Ah a nebo pak až 70ah, potřebuju podadit, co je menší zlo, jestli to nechap podbíjet nebo radši přebíjet.
Jde mi o to, že s autem jezdí manželka 90% hlavně po městě a okolí a po 2 měsících funguvání je podle mě v tomhle režimu převážně vycuclá (zvlášť, když se teď dobíjí jen na 55Ah max). Sice to zatím hlášku o nízkým napětí nevyhazuje, ale v interiéru občas lehce problikává světlo. Včera jsem pro jistotu to hodil na nabíječku a nabíjelo se to asi 6 hodin, takže tam celkem dost chybělo.
Otázka tedy zní, když už jsou takhle karty rozdaný, nebylo by lepší tu 63Ah ještě teď po 2 měsících provozu nakódovat radši na těch 70ah, když jezdí a bude jezdit většinu času po městě na krátký starty? Nebo to nechat takhle, počkat, co vydrží (až zdechne) a pak radši koupit novou 70ah a taky jí na 70ah nakódovat.
Díky.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: kódování baterie E90 318i
Nejdůležitější je aby v autě byl ten typ baterie, který je v elektronice auta (CAS a LMA) nakódovaný:
Normale Batterie 70Ah-------------70ah---------------------B070
Normale Batterie BSA 80Ah---------80ah---------------------B080
Normale Batterie BSA 90Ah---------90ah---------------------B090
Normale Batterie BSA 110Ah-------110ah---------------------B110
AGM Batterie 70Ah-----------------70ah_agm-----------------A070
AGM Batterie 80Ah-----------------80ah_agm-----------------A080
AGM Batterie 90Ah-----------------90ah_agm-----------------A090
Jaká baterie (klasika nebo AGM) tam je zapsaná řekne NCS nebo třeba INPA tak, že si spustíš script v úvodním menu TD-530 i-Stufe video cca 50 sekunda https://www.youtube.com/watch?v=ZI8364szcAM . Pokud to vypíše hodnotu 91Ah, jako je na 4. řádku vlevo, ta "jednička 1 znamená to, že to je AGM baterie 90Ah.

Pokud tam chceš nechat tu klasickou 63Ah baterku:
- pomocí NCSExpert odebrat (=změnit VO) původní typ, tj. např. A090 a přidat B070 a
- vykonat zápis FA_WRITE do CAS a LMA modulů,
- resetovat historii staré baterie pomocí INPA nebo Toolset 32 (složka EDIABAS) - popsáno zde https://www.bmwklub.sk/post1212429.html ... H#p1212429
- nakonec tu baterii nabij přímo v autě přes startovací terminály nějakou inteligentní automatickou nabíječkou, nech to tam klidně přes celý víkend. Pokud nemáš automatickou nabíječku, nastav a kontroluj, že do baterky neleze více než 1/20 nominálního proudu, to je pro 63Ah baterku cca 3,15 ampéru. Mělo by stačit i 2,5 ampéru, protože 24 hodin krát 2,5 je 60.

Normale Batterie 70Ah-------------70ah---------------------B070
Normale Batterie BSA 80Ah---------80ah---------------------B080
Normale Batterie BSA 90Ah---------90ah---------------------B090
Normale Batterie BSA 110Ah-------110ah---------------------B110
AGM Batterie 70Ah-----------------70ah_agm-----------------A070
AGM Batterie 80Ah-----------------80ah_agm-----------------A080
AGM Batterie 90Ah-----------------90ah_agm-----------------A090
Jaká baterie (klasika nebo AGM) tam je zapsaná řekne NCS nebo třeba INPA tak, že si spustíš script v úvodním menu TD-530 i-Stufe video cca 50 sekunda https://www.youtube.com/watch?v=ZI8364szcAM . Pokud to vypíše hodnotu 91Ah, jako je na 4. řádku vlevo, ta "jednička 1 znamená to, že to je AGM baterie 90Ah.

Pokud tam chceš nechat tu klasickou 63Ah baterku:
- pomocí NCSExpert odebrat (=změnit VO) původní typ, tj. např. A090 a přidat B070 a
- vykonat zápis FA_WRITE do CAS a LMA modulů,
- resetovat historii staré baterie pomocí INPA nebo Toolset 32 (složka EDIABAS) - popsáno zde https://www.bmwklub.sk/post1212429.html ... H#p1212429
- nakonec tu baterii nabij přímo v autě přes startovací terminály nějakou inteligentní automatickou nabíječkou, nech to tam klidně přes celý víkend. Pokud nemáš automatickou nabíječku, nastav a kontroluj, že do baterky neleze více než 1/20 nominálního proudu, to je pro 63Ah baterku cca 3,15 ampéru. Mělo by stačit i 2,5 ampéru, protože 24 hodin krát 2,5 je 60.

- mykovec
- Registrovaný
- Příspěvky: 197
- Registrován: stř 13.04.2016 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 3813
Re: kódování baterie E90 318i
Přiznám se, že tomu postupu na konci úplně nerozumím, čeho tím docílím? Znamená to, že baterka nebude nakódovaná na žádnou konkrétní hodnotu?
Proto popíšu moje dilema ještě jednou, prosím neutrhni mi hlavu:
Současný stav: klasická nová baterie 63Ah vyměněná před 2 měsíci, zaregistrovaná a nakódovaná na 55Ah, ověřeno zpětně v INPA, že tam, opravdu je na 55Ah - toto je výchozí stav, uděláno před 2 měsíci. Pozn.: Pokud nevymyslím něco vhodnějšího, tak to tak i nechám.
To, co jsem se dříve dozvěděl, přes NCS je možné nastavit v rozsahu, který u mě přichází v úvahu kódování právě pouze 55Ah nebo pak až 70Ah. Protože 63Ah je někde mezi, tohoto důvodu jsme se rozhodli jí radši dobíjet míň než víc.
Protože ale s autem jezdí manželka v podstatě hlavně po městě, napadá mě otázka, jestli by nebylo lepší jí radši nepřekódovat na těch 70Ah, nevím totiž, co je pro ní horší, jestli se dříve degraduje tím, že se podbíjí, těch 8Ah v rozmezí od 55Ah do 63Ah jí bude vždycky chybět a nebo pro ní bude horší, když bude nakódovaná na 70Ah a čas od času pří výjmečných cestách za město jí to bude přebíjet.
Co pro ní bude rychlejší nebo pomalejší smrt?
Nebo to mám nechat tak, jak to je?
P.S. když vidím, jak jsem si to zamotal, příště koupím 70Ah agm, což bude na ty krátký starty nejlepší a tu taky tak nakóduju a bude klid.
Proto popíšu moje dilema ještě jednou, prosím neutrhni mi hlavu:
Současný stav: klasická nová baterie 63Ah vyměněná před 2 měsíci, zaregistrovaná a nakódovaná na 55Ah, ověřeno zpětně v INPA, že tam, opravdu je na 55Ah - toto je výchozí stav, uděláno před 2 měsíci. Pozn.: Pokud nevymyslím něco vhodnějšího, tak to tak i nechám.
To, co jsem se dříve dozvěděl, přes NCS je možné nastavit v rozsahu, který u mě přichází v úvahu kódování právě pouze 55Ah nebo pak až 70Ah. Protože 63Ah je někde mezi, tohoto důvodu jsme se rozhodli jí radši dobíjet míň než víc.
Protože ale s autem jezdí manželka v podstatě hlavně po městě, napadá mě otázka, jestli by nebylo lepší jí radši nepřekódovat na těch 70Ah, nevím totiž, co je pro ní horší, jestli se dříve degraduje tím, že se podbíjí, těch 8Ah v rozmezí od 55Ah do 63Ah jí bude vždycky chybět a nebo pro ní bude horší, když bude nakódovaná na 70Ah a čas od času pří výjmečných cestách za město jí to bude přebíjet.
Co pro ní bude rychlejší nebo pomalejší smrt?
Nebo to mám nechat tak, jak to je?
P.S. když vidím, jak jsem si to zamotal, příště koupím 70Ah agm, což bude na ty krátký starty nejlepší a tu taky tak nakóduju a bude klid.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: kódování baterie E90 318i
- z prvního příspěvku nebylo jasné, jestli je tam nakódovaná AGM nebo klasická olověná,
- A0X0 znamená AGM typ, B0X0 znamená olověná, protože olovo je Blei,
- proto jsem napsal odebrat např. A090 a přidat B070, Ty tam máš B055, tj. OK, neodebíráš ani nepřidáváš nic,
- upozornil jsem, že se typ a "velikost" baterky zapisuje do dvou modulů, CAS a LMA, jinak to nefunguje,
- 55+8=63+7=70 => jedná se o 7-8 Ah nahoru - dolů, tj. rozdíl je velmi malý,
- nechej to na 55Ah, protože ta 63Ah baterka stárnutím ztrácí kapacitu a časem (možná už teď) bude mít blíže k 55Ah,
- z hlediska životnosti je lepší baterku dobíjet méně, než ji "uvařit" větším dobíjecím proudem pro 70Ah,
- ekonomicky lepší je dotáhnout manželku na špagátu, nebo nahodit na externí baterku, než kupovat baterku novou - ale k tomu stejně jednou dojde
,
- nechej to tak, jak to je a občas přes víkend to píchni na nabíječku.

- A0X0 znamená AGM typ, B0X0 znamená olověná, protože olovo je Blei,
- proto jsem napsal odebrat např. A090 a přidat B070, Ty tam máš B055, tj. OK, neodebíráš ani nepřidáváš nic,
- upozornil jsem, že se typ a "velikost" baterky zapisuje do dvou modulů, CAS a LMA, jinak to nefunguje,
- 55+8=63+7=70 => jedná se o 7-8 Ah nahoru - dolů, tj. rozdíl je velmi malý,
- nechej to na 55Ah, protože ta 63Ah baterka stárnutím ztrácí kapacitu a časem (možná už teď) bude mít blíže k 55Ah,
- z hlediska životnosti je lepší baterku dobíjet méně, než ji "uvařit" větším dobíjecím proudem pro 70Ah,
- ekonomicky lepší je dotáhnout manželku na špagátu, nebo nahodit na externí baterku, než kupovat baterku novou - ale k tomu stejně jednou dojde

- nechej to tak, jak to je a občas přes víkend to píchni na nabíječku.

- mykovec
- Registrovaný
- Příspěvky: 197
- Registrován: stř 13.04.2016 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 3813
Re: kódování baterie E90 318i
Perfektni, diky moc za vecny a polopaticky rady. S nabijeckou neni problem, vidim teda, co ta 63Ah vydrzi, treba prekvapi 

Re: kódování baterie E90 318i
Nemám v Inpě ten řádek TD-53x INPA Script v3.26. Dá se to nějak doinstalovat? SW mám od ice.bladeho, tak je to asi dotaz přímo na něj. Díky
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: kódování baterie E90 318i
Už existuje verze 4.13 v angličtině i němčině i s návodem. Pokud si na to troufneš, stáhni tady http://chomikuj.pl/M-car/BMW-car/INPA+T ... r(archive) . Pokud si netroufneš, požádej Ice Blade.


Re: kódování baterie E90 318i
Díky zkusím se na něj obrátit
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
- mykovec
- Registrovaný
- Příspěvky: 197
- Registrován: stř 13.04.2016 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 3813
Re: kódování baterie E90 318i
Ta položka TD-53x INPA Script v3.26 nebo ta novější 4.13, je v kontextu INPA něco jako nějaký plug-in, co se dá doinstalovat na nějakou základní kostru nebo ten odkaz je plnohodnotná celá INPA? Nebo jak to funguje?
Tam, kde jsem INPU kupoval jsem se dozvěděl, že poslední verze skončila někdy v r. 2005? Možná jsem to blbě pochopil a motám se v tom, ale rád bych to nějak dotlačil do té nejaktuálnější verze.
Díky.
Tam, kde jsem INPU kupoval jsem se dozvěděl, že poslední verze skončila někdy v r. 2005? Možná jsem to blbě pochopil a motám se v tom, ale rád bych to nějak dotlačil do té nejaktuálnější verze.
Díky.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: kódování baterie E90 318i
Poslední verze INPA byla poskládána firmou Softing GmbH někdy v roce 2010. Ale protože to je otevřený systém, každý (kdo to zvládne) si může dopsat vlastní program, upravit menu atp. Někdo to udělá jen pro sebe, někdo pro více typů a někdo to úplně zvorá.
Script je program zapsaný ve skriptovacím jazyce, více zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Skriptovac%C3%AD_jazyk .
Ten script pro TD-53x se buď dá do menu INPA doplnit (způsob A), nebo se dá spustit samostatně v tzv. dávce (způsob B).
Doplnění menu A:
- v souboru C:\.. cesta k..\INPA\CFGDAT\ si najdeme menu, které se zobrazí pro příslušné auto, např. E60 v němčině, tj. E60.GER a najdeme tam např. pouze toto:
[ROOT]
DESCRIPTION=Auswahl E60 V1.31
ENTRY= EXX,Funktionale Jobs,
a doplníme tam tyto řádky:
rem script.IPO ; name of script ; Komentar
ENTRY= TD-600,TD-53x_de_4.13 I-Stufe/Gesamt FS,
ENTRY= TD-413,TD-53x_en_4.13 I-Stufe/Gesamt FS,
ENTRY= TD-530_E,TD-53x_en_3.26 I-Stufe/Gesamt FS,
ENTRY= TD-530_Eng,TD-53x_en_3.06 I-Stufe/Gesamt FS,
ENTRY= TD-533,TD-53x_de_3.91 I-Stufe/Gesamt FS,
kde za ENTRY= je jméno volaného scriptu .IPO a ten musí být ve složce C:\.. cesta..\INPA\SGDAT\,
- name of script a Komentar je to, co se nám zobrazí v tom menu,
- uložit upravený soubor např. CTRL+S
Dávkové spuštění B:
- vytvoříme zástupce na obrazovce, který spustí INPALOAD.exe s parametrem, který je jméno toho scriptu ve složce C:\.. cesta..\INPA\SGDAT\,
- takže ta "dávka" vypadá např. takto C:\EC-APPS\INPA\BIN\INPALOAD.exe TD-600.ipo,
- na druhém řádku bude prostředí Spustit v: C:\EC-APPS\INPA\BIN + Použít + OK,
Příklady zobrazení v obrázcích níže.

Script je program zapsaný ve skriptovacím jazyce, více zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Skriptovac%C3%AD_jazyk .
Ten script pro TD-53x se buď dá do menu INPA doplnit (způsob A), nebo se dá spustit samostatně v tzv. dávce (způsob B).
Doplnění menu A:
- v souboru C:\.. cesta k..\INPA\CFGDAT\ si najdeme menu, které se zobrazí pro příslušné auto, např. E60 v němčině, tj. E60.GER a najdeme tam např. pouze toto:
[ROOT]
DESCRIPTION=Auswahl E60 V1.31
ENTRY= EXX,Funktionale Jobs,
a doplníme tam tyto řádky:
rem script.IPO ; name of script ; Komentar
ENTRY= TD-600,TD-53x_de_4.13 I-Stufe/Gesamt FS,
ENTRY= TD-413,TD-53x_en_4.13 I-Stufe/Gesamt FS,
ENTRY= TD-530_E,TD-53x_en_3.26 I-Stufe/Gesamt FS,
ENTRY= TD-530_Eng,TD-53x_en_3.06 I-Stufe/Gesamt FS,
ENTRY= TD-533,TD-53x_de_3.91 I-Stufe/Gesamt FS,
kde za ENTRY= je jméno volaného scriptu .IPO a ten musí být ve složce C:\.. cesta..\INPA\SGDAT\,
- name of script a Komentar je to, co se nám zobrazí v tom menu,
- uložit upravený soubor např. CTRL+S
Dávkové spuštění B:
- vytvoříme zástupce na obrazovce, který spustí INPALOAD.exe s parametrem, který je jméno toho scriptu ve složce C:\.. cesta..\INPA\SGDAT\,
- takže ta "dávka" vypadá např. takto C:\EC-APPS\INPA\BIN\INPALOAD.exe TD-600.ipo,
- na druhém řádku bude prostředí Spustit v: C:\EC-APPS\INPA\BIN + Použít + OK,
Příklady zobrazení v obrázcích níže.

- Přílohy
-
- T600_davka.png (43.29 KiB) Zobrazeno 7487 x
-
- TD-600_screen.png (101.62 KiB) Zobrazeno 7487 x
-
- TD-Scripts.png (31.31 KiB) Zobrazeno 7487 x