Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#1 Příspěvek od mykovec »

Ahoj,
potřeboval bych poradit, na co se zaměřit při hledání chyby u 318i E90 N46 2007, najeto 118tis. Při popojíždění po městě nebo někde v koloně se občas rozsvítí oranžová kontrolka teploty chladící kapaliny, která za nějakou dobu zase zhasne. Protože teplota i během jízdy, když jsem měl napíchnutou teplotu divně kolísala, vyměnil jsem termostat a dal novou kapalinu a očekával, že to problém vyřeší. Bohužel ne. Dle mechanika motor netlakuje, všechny hadice jsou měkký, chyby v paměti žádný.
Tak nějak mi to směřuje k tomu, jestli větrák spíná tak, jak by měl, ale zatím se mi nepodařilo vypozorovat, za jakejch podmínek. Napadá vás něco?
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#2 Příspěvek od mi00wa »

není tam náhodou elektrické vodní čerpadlo ?
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#3 Příspěvek od mykovec »

Urcite ne, je tam klasickej remen. Elektriku ma co ja vim jen N52/53/54/55.
Bury
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 18.09.2016 20:21
Bydliště: Poděbrady
Klubové ID: 3822

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#4 Příspěvek od Bury »

Zkusil bych vyměnit čidlo teploty vody...
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

hlavně bych zkusil vytáhnout i vodní chladič ven a pořádně ho propláchnout ... pokud z něho potečou černý hovna tak bude už trochu usazenej ;)
Každopádně pokud skáče teplota a čidlo bude měřit správně - tak může bud prokluzovat řemen na pumpě (tomu se mi ale nechce moc věřit) a nebo je problém na ventilátoru chlazení ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#6 Příspěvek od mykovec »

Díky moc, vyzkoušíme postupně všechno. Mně to zatím podle chování přijde nejblíž k tomu ventilátoru, protože to vyskočí pouze tehdy, když má on přijít na řadu. Čidlo teploty zkontrolujeme, případně vyměníme taky. Je pravda, že kdyby bylo špatný čidlo a házelo to špatný hodnoty, potom by i ten ventilátor mohl spínat pozdě/špatně.

A jen ještě dotaz, protože se mi ještě nepodařilo nějak soustavně měřit teploty po tý výměně termostatu (předtím to bylo úplně divný), jestli se to nějak ustálilo. Kolik by měla být výchozí teplota vody při zahřátým motoru? Má to být konstantně na 90st. nehledě na jízdní režim nebo to kolísá podle stylu jízdy jako třeba u N52/53? Tam mi to lítá +- od 85 do těch 110, ale tam vím, že to je tak přesně správně, tam je to ale jasně postavěný výš, průměr je tak kolem 100st. U tý N46 bych čekal ještě klasikej průměr tak o 10míň (tedy 90), ale někdy to lezlo i na 75st a to to ani nebylo v zápřah, což mi přijde už dost málo. Po tý výměně termostatu to teď budu sledovat, ale potřeboval bych vědět, co je vlastně správně a co už ne.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

obecně se dá vyjít dle teploty, při které otevírá termostta - což je v případě N46 až 105"C (:lol: :lol:) , pak jde teprve voda do velkého okruhu, takže se bude nejspíše pohybovat okolo 110"C což hlavně už musíš mít správně naředěný fridex, protože čistá voda by ti už vyvřela :)
Je to celkem extrém tady ty provozní teplot těch motoru, jak kvůli emisím se šponuje ta provozní teplota do takových výšin... ale tomu železu se to pak už moc nelíbí :lol:
Každopádně 75 byl jednoznačně otevřen termostat furt na velký okruh ;) takže uvidíš teď ;) Pod 105 by ses měl dostat jen v případě, že pojedeš z dlouhého tahlého kopce a budeš brzdit motorem neustále, tak pak dojde na chvilku k podchlazení a zavření termostatu, ale pod 100 by to jít nemělo ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#8 Příspěvek od mykovec »

Ahoj, mám nový poznatky a začíná se to celkem komplikovat. Popíšu tedy problém celkově:

1) při cestě v kolonách vyskakuje oranžová kontrolka vody
2) zároveň je ale i po nedávné výměně termostatu teplota podezřele nízko, za jízdy cca. 76-84max., v kolonách to ale za nějakých podmínek naopak vyskočí až k oranžové kontrolce. Mám už koupené čidlo teploty, které vyměním hned jak to půjde, už teď ale tuším, že to bude slepá cesta
3) hned po koupi šla velice slabě klima (ale šla), doplnila se kapalina a dost se to zlepšilo, pořád to jde ale tak na 60% mojí druhé E91. Tuhle vadu jsem nepopisoval, ale teď tuším, že to s teplotou vody souvisí.

Aktuální stav:
Protože jsem nedal na mechanikovo informaci, že error kody nejsou, dneska jsem najel INPU a nestačil jsem se divit. Mám tam tyto 2, které se i po smazání pořád objevují, všechno to směřuje k větráku.

Chyby:
1) 2EFE CDKMLE - Motorlüfter
2) 2F17 CDKMTOEL - Zwangsschaltung EGS

Minimálně podle chyby číslo 2 jsem našel na němcích skoro totožný případ, kdy se někomu při ZAPNUTÉ KLIMATIZACI NESEPNE VĚTRÁK. Tohle by mohlo sedět na na tu mojí chvilkovou vysokou teplotu s kontrolkou (jako bylo vedro, klima byla zapnutá)

Řešení tam není už popsaný, ale doporučujou:
1) zmlomenej kabel
2) defekt větráku (novej 300Euro)
3) zkrat na zástrčce (asi k tomu věrtráku) - i u tý mojí chyby na větráku je napsáno ZKRAT NA PLUSU

Co byste mi doporučili? Počítám, že objednám ty kabely a zástrčky k tomu větráku nebo bude celej větrák v prdeli?
Přílohy
chyba E90.jpg
chyba E90.jpg (240.59 KiB) Zobrazeno 8762 x
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

1. vyzkouším funkci větráku mimo auto - sepne na tvrdých 12V a nebo ne..
2. vyzkouším, jestli vůbec dostává impulz k sepnutí - hlavně při sepnutí klimatizace nesepne ventilátor hnedka, chvilku to trvá

potom bych se zařídil dál, zda je vadný ventilátor a nedostává impulz k sepnutí... vylučuvací metoda :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#10 Příspěvek od mykovec »

Díky, příští týden by to mělo už snad konečně klapnout s mechanikem, celé to sundáme a prozkoušíme a snad dořešíme to chlazení jednou provždy.

Btw. jsem na INPĚ našel ještě jednu chybu na Istrument cluster, tato se (alespoň prozatím neobjevuje pořád dokola), ale byla taky cca. před 100km, takže celkem aktuální.
Co to může být?
Přílohy
20170903_143347.jpg
20170903_143347.jpg (131.01 KiB) Zobrazeno 8719 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To níže ber spíše jako "víření myšlenek", než návod na odstranění závady:
- ta 318i E90 má automatickou převodovku? A jak vypadá termostat výměníku tepla voda-olej zde http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0319 ,
- pokud ANO, když "někdy to lezlo i na 75st", tak ten výměník automatu umí napřed krást teplo z chladícího systému a potom ho neumí z převodovky odvést přes chladič,
- tj. taky může být ten termostat zablokovaný, když EGS zapsala závadu 2F17 CDKMTOEL - Zwangsschaltung EGS => nucený okruh a s tím souvisí
- 2EFE CDKMLE - Motorlüfter, kde v protokolu níže je jasně napsáno "Kurzschluss nach Plus" => zkrat na plus u větráku před chladičem, i když signál od ŘJ motoru pro řízení otáček větráku (Tastverhältnis) byl napřed 7,84%, potom 89,42% a nakonec 91,38%, a potom to ŘJ přestalo bavit .... ,
- takže ŘJ motoru chce spustit větrák před chladičem, ale kvůli zkratu na motoru větráku to nejde, auto reaguje tou oranžovou kontrolkou,
- ten větrák je řízený signálem PWM, takže pouhým připojením na (+) a (-) se určitě nerozběhne, ale vypucovat chladiče můžeš určitě,
- ten motor větráku má elektronickou regulaci otáček a dříve jsem psal, že je obtížně opravitelný - ale už znám dva lidi, kterým se to po otevření motoru větráku podařilo najít, poprvé uhnilý drát, podruhé kabely (+) a (-) spečené dohromady hned na vstupu do motoru větráku a dnes jim to zase chodí,
- takže až zkontroluješ tu zástrčku, že to tam není vyhořelé a tedy zkratované, a zlomený kabel můžeš kvůli zkratu vyloučit, tak otevři ten motor větráku a hledej problém tam => při odpojené zástrčce zkontroluj izolační odpor motoru ohmetrem,
- chyba 931A Fehler Signal Tank Rohdaten_Fuellstand_Links und Rechts (=snímač množství paliva vpravo a vlevo) znamená, že údaje dodávané budíkům (KOMBI) od obou snímačů jsou nad prahovou (=normálně max. možnou) hodnotou => pokud tam nejsou snímače z jiného auta, nejsou pokřivené páčky plováků a ukazatel paliva na palubce ukazuje normální hodnoty, tak se podívej přes NCExper do výpisu FSW_PSW.MAN pro KOMBI, co tam je nakonfigurováno = jestli tam někdo při kódování "nenablil" nějaké nesmyslné hodnoty, které jsou vyhodnoceny jako mimo rozsah. Potěšitelné je, že to je OHNE BEDEUTUNG, tj. bez významu = neřešit, vymazat
:D
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#12 Příspěvek od mykovec »

Diky za vsechna doporuceni, prozatim jen doplnim, je to klasicky 6q manual. A ze ta vymena termostatu za oem kus nemela na teplotu zadny zadny vliv. Mohl bys jeste prosim rozvest jak mam rozumnet tomu, ze by mohl byt ten termostat zablokovany? V pripade, ze byl novej kus, jak se muze / co by ho mohlo zablokovat? (Nejsem uplne v detailu co vsechno jeho funkci ovlivnuje).
Tak nejak doufam, ze ten vetrak vyresime v nejhorsim (pokud nepujde o nejaky kabely) novym/jinym vetrakem a vyresim snad to ze nespina kdy ma ve vysoky teplote a kontolku. Obavam se ale, ze ta nizka teplota a disfunce klimy bude jeste neco dalsiho - zacneme kazdopadne cidlem teploty (to uz mam stejne koupeny tim nic nezkazim, pak vyresit chybu zkratu vetraku a pak se uvidi. Zda se mi uzitecny alespon, ze ta chyba vetraku se objevuje a nacita dal a dal porad dokola ihned po vymazani, predpoklam teda, ze az se ji po hardware reseni i na diag zbavim, budu moct aspon jednu cast vyloucit. Hned jaknse dozvim cokoliv vic, dam vedet.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud to je "klasický 6q manuál", tak první 3 odrážky výše neřeš.
Když to nemá automat, nemá to ani ten výměník voda-olej s termostatem. Ty termostaty na výměníku totiž rádi odcházejí, zpravidla zůstávají pootevřené a pokud občas nesleduješ teplotu chladící kapaliny, tak to nemáš šanci zjistit. Jen spotřeba bývá i o litr vyšší. Motor se při pootevřeném termostatu (automatu) zahřívá pomaleji a při nízkém zatížení díky "kradení tepla" automatem i po 25km dokáže klesnout na 75 stupňů. Já už mám na tom výměníku pro automatickou převodovku třetí termostat. Druhá možnost je, že se ten termostat (pro automat) zasekne někde v půlce. Potom se to pomalu ohřívá a naopak při velkém zatížení potom neumí z převodovky odvést teplo přes výměník na chladiči. Určitě jsem nemyslel, že je zaseknutý hlavní termostat, který jsi vyměnil.

Potom ale nerozumím, proč je v paměti závad "2F17 CDKMTOEL - Zwangsschaltung EGS". EGS je totiž automatická převodovka, kterou to auto nemá.
bimmerboard.com/forums/posts/692906 píše:differences between EGS and AGS => BMW transmission control systems are listed as EGS or AGS.
• EGS is German for “Electronic Getriebesteuerung” or “Electronic Gearbox.”
• AGS is German for “Adaptive Getriebesteuerung” or “Adaptive Gearbox Control
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#14 Příspěvek od mykovec »

To je tedy pro me zajimavy zjisteni s tim Zwangsschaltung EGS, o to vic, ze pocet chyb tohoto se (oproti chybe vetraku) objevuje jeste ve 2x rychlejsim tempu. Skorem to dela dojem, ze to je ta hlavni chyba, ackoliv je to teda bez absence automatu uplne mimo.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

EGS ale také znamená Elektronischer Gebläse Steuerung a k tomu Zwangsschaltung = dostávám nucené řízení průtoku vzduchu přes větrák - https://translate.google.cz/#de/cs/Zwan ... %C3%BCfter

=> tj. s nepřítomnou automatickou převodovkou to nemá nic společného - vyřeš to ovládání větráku před chladičem!
:D
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#16 Příspěvek od mykovec »

Tak mechanika se mi podarilo (konecne) uhnat na zejtrek (zase 3 tejdny to trvalo), dneska jsem to napojil jeste na tu ISTA+ a z ty druhy chyby, co jsme resili krom vetraku (Zwangschaltung EGS) se v ty ISTE ukazuje chyba ta stejna, ale pojmenovana
code: 002F17 DME: Engine oil temperature, at times too high, chyba ale vyskakuje pri jakykoliv teplote porad dokola.
Nemuze to mit spojitost s nejakym vymenikem olej/voda nebo tak?
Samozrejme vic se dozvim zejtra, dam pak vedet.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#17 Příspěvek od mykovec »

Díky všem za rady. Bylo vyměněno čidlo teploty (které je za pár kaček) a došlo k opravě větráku. Vnitřek té elektroniky u něj byl dost zoxidovanej, takže se to vymnotovalo a elektrikář to asi ta litr opravil. Předtím fungoval tak nějak jak se mu zachtělo, jednou jo, jednou ne.

Od té doby spíná, jak má, obě chyby v DME zmizely a teplota se pohybuje kolem 108st případně klesá níž, když se na to šlape, což je ok.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 N46 chyba teplota chladící kapaliny

#18 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Obrázek
Odpovědět