Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90 325i na co si dát pozor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
dzusik
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: sob 17.05.2008 00:00
Bydliště: pardubice
Kontaktovat uživatele:

E90 325i na co si dát pozor

#1 Příspěvek od dzusik »

Ahoj Klubáci.
Zítra jedu do němec pro jedno BMW e90 325i 160kw 2005.
Chci Vás poprosit na co si při koupi dát pozor. Budu mít sebou diagnostiku. Sice delphi ale závady to načte. Chápu že spotřebu oleje nepoznám, ale zajímají mě na co si dát pozor a jde to poznat na místě.

Děkuji Moc.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E90 325i na co si dát pozor

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Checknout nějak funkci těch Vanos selenoidů a valvetronicu. Kámoš teď na N52 měnil cívky a svíčky.
dzusik
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: sob 17.05.2008 00:00
Bydliště: pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 325i na co si dát pozor

#3 Příspěvek od dzusik »

Totic píše:Checknout nějak funkci těch Vanos selenoidů a valvetronicu. Kámoš teď na N52 měnil cívky a svíčky.
jak to myslíš. To poznám jak na diagnostice. Pokud nebude závada tak to asi jinak nezjistím ne?
Jinak děkuji.
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: E90 325i na co si dát pozor

#4 Příspěvek od Skaletonz »

Zdravim. Myslim si, že bez origo diag. Valvetronic neotestuje. Vanos se pak vetsinou da poznat podle houpajicich otacek na volnobeh. Problemy s olejem muze castecne ukazat spatny separator. Pri volnobehu staci otevrit vicko na dolevani oleje, kde by nemel byt podtlak. Hadice od separatoru by mely byt suche a nepopraskane. Kouknout taky na tesneni pod vikem ventilu. No a nakonec jiz zminovane svicky a civky. Ty se casto projevuji tak, ze pri rychlem pridani plynu bez podrazeni motor pada do nouzaku. Urcite jsem jeste na neco zapomnel, ale snad pomuze.
dzusik
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: sob 17.05.2008 00:00
Bydliště: pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 325i na co si dát pozor

#5 Příspěvek od dzusik »

Super za informaci. Děkuji.
Jinak jak třeba poznám špatný setrvák? má to najeto 200tis.
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: E90 325i na co si dát pozor

#6 Příspěvek od Skaletonz »

Setrvák by se projevoval asi podobne jako u nafty, tzn. klapání z pod auta na volnoběh při studeném motoru, zachrastění při chípnutí motoru a případně horší řazení. Každopádně si myslím, že pokud nebyl předchozí majitel prase, tak bude setrvačník v pohodě. U atmosferické R6 přeci jen nedostává tolik zabrat jako u nafty.
dzusik
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: sob 17.05.2008 00:00
Bydliště: pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 325i na co si dát pozor

#7 Příspěvek od dzusik »

Skaletonz píše:Setrvák by se projevoval asi podobne jako u nafty, tzn. klapání z pod auta na volnoběh při studeném motoru, zachrastění při chípnutí motoru a případně horší řazení. Každopádně si myslím, že pokud nebyl předchozí majitel prase, tak bude setrvačník v pohodě. U atmosferické R6 přeci jen nedostává tolik zabrat jako u nafty.
jo jo momentálně naftáka mám jiné značky a tam je setrvák totál ko. :-D
takže zítra uvidím. vyjízdím v 01:00h ráno. je to daleko pokud chce člověk něco aspoň na foto hezkého.
Jinak jaká je normální spotřeba oleje. Pročítal jsem co se dalo i zde a někdo píše že klidne 1l na 1500km je v pohodě. někdo zase že to je motor ko. No je různých názorů.
Jinak jak se podívám kolik tam je oleje když to nemá měrku? nemá to ani ten idrive. Nějakým hmatem na budíkách? nebo to ukazuje jako e46. Ještě jsem v e90 neseděl.
Tanpe
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 06.04.2017 17:37

Re: E90 325i na co si dát pozor

#8 Příspěvek od Tanpe »

Pokud si dobře vzpomínám,je tam přímo nabídka přes bc,levou páčkou se tam proklikáš.Hodně štěstí.
dzusik
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: sob 17.05.2008 00:00
Bydliště: pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 325i na co si dát pozor

#9 Příspěvek od dzusik »

dobře děkuji. už jen par minut a vyrážím. Snad to nebude popelnice
dzusik
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: sob 17.05.2008 00:00
Bydliště: pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 325i na co si dát pozor

#10 Příspěvek od dzusik »

Takový rychlý dotaz. Když vysroubuji vicko oleje je tam podtlak a motor začne po otevření postupně houpat na otackach. Je to tedy špatný odlucovac oleje? Dekuji za rychlou odpověď
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: E90 325i na co si dát pozor

#11 Příspěvek od Skaletonz »

Nějaký podtlak tam bude vždycky, ale víčko by mělo jít bez problému povolit a zvednout bez nějakého většího úsilí, jakmile se s tím musíš prát, tak je separátor nejspíš ko. Lehké houpání po otevření by mělo být v normě. Hlavně by neměl motor chcípnout.
Odpovědět