Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 541
- Registrován: stř 03.05.2006 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
Ahoj, co si o tom myslíte? špatný (neorigo) regulátor na alternátoru? Dělal se repas alternátoru. Dobíjí jinak v pořádku, nepozoruji žádnou chybu dobíjení. Rozdíl napětí padá až k 12,8 V. Díky
https://www.youtube.com/watch?v=RXlXa1c ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=jxy4l6N ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=RXlXa1c ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=jxy4l6N ... e=youtu.be
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
Z těch videí vidím, že to napětí příliš rychle kmitá okolo hodnoty 14 Voltů. Při normálním provozu to napětí klesá nebo stoupá cca 1-3 desetiny za vteřinu, někdy nahoru, někdy dolů, podle otáček a zapojených spotřebičů. Tím chci říci, že vlastní regulace sice pracuje rychle, ale nezpůsobuje takovéto kmitání na výstupu. Tedy problém bych hledal na výstupu alternátoru:
- jestli je dobře dotažena výstupní svorka alternátoru !! kontrolovat při odpojené baterii !!,
- jestli jsou správně dotaženy svorky na baterii,
- jestli není v autě zapojeno nějaké zařízení typu stroboskopy, duc-duc hudba atp.,
- jestli není vadná (zkrat nebo přerušená, odpojená) některá dioda usměrňovače altíku.
Ten digitální ukazatel na BC ukazuje nějakou efektivní hodnotu, ale není možno posoudit celý průběh napětí, který by měl vypadat takto http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_1 ... age002.gif , kdy obsahuje pravidelné kladné půlvlny, jak je diodami usměrňováno třífázové střídavé napětí. Podle toho, co ukazuje ten měřič na BC by ale klidně skutečný průběh napětí mohl vypadat jako na obrázku níže, kdy je jedna z diod přerušená, "její půlvlna chybí" a efektivní napětí padá dolů, aby v následující půvlně znovu vyletělo nahoru. Podrobněji vysvětleno zde http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_137.htm

Nebudu posuzovat obsah a kvalitu provedeného repasu, protože při tacho 347tkm se už něco pokazit může. Na altíku je potřeba provést měření v odborné dílně, např. osciloskopem a podle výsledku se rozhodnout o další postupu.
- jestli je dobře dotažena výstupní svorka alternátoru !! kontrolovat při odpojené baterii !!,
- jestli jsou správně dotaženy svorky na baterii,
- jestli není v autě zapojeno nějaké zařízení typu stroboskopy, duc-duc hudba atp.,
- jestli není vadná (zkrat nebo přerušená, odpojená) některá dioda usměrňovače altíku.
Ten digitální ukazatel na BC ukazuje nějakou efektivní hodnotu, ale není možno posoudit celý průběh napětí, který by měl vypadat takto http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_1 ... age002.gif , kdy obsahuje pravidelné kladné půlvlny, jak je diodami usměrňováno třífázové střídavé napětí. Podle toho, co ukazuje ten měřič na BC by ale klidně skutečný průběh napětí mohl vypadat jako na obrázku níže, kdy je jedna z diod přerušená, "její půlvlna chybí" a efektivní napětí padá dolů, aby v následující půvlně znovu vyletělo nahoru. Podrobněji vysvětleno zde http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_137.htm

Nebudu posuzovat obsah a kvalitu provedeného repasu, protože při tacho 347tkm se už něco pokazit může. Na altíku je potřeba provést měření v odborné dílně, např. osciloskopem a podle výsledku se rozhodnout o další postupu.
Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
Repas či druhovýroba moc nefunguje vždycky byly problémy.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
Druhovýroba je problematická tím, že kvůli ceně bývají použity lacinější a automobilkou neodzkoušené nebo neschválené díly.
U repase je problematický především obsah, tedy co se kromě poškozených dílů preventivně mění. Cena se může lišit dle výrobce a druhu závady. Vždy je potřeba vyměnit ložiska, lůžko ložiska, uhlíky, snímací kroužek. Dále je potřeba zkontrolovat rotor, stator a víka alternátoru která při demontáži často prasknou. Dále je potřeba proměřit diodový blok a regulátor napětí. Některé regulátory napětí alternátorů řízených ECU nelze změřit ani na testovací stolici, ale je zapotřebí tester, který potřebné řídící signály podporuje a takový stroj stojí peníze.
- altík vyndaný z bouračky, očištěný benzínem a vyfoukaný vzduchem není repas, ale švindl,
- uhlíky regulátoru, cena 20 – 40,- Kč,
- sběrné kroužky rotoru, cena 90 – 150,- Kč,
- regulátor napětí, cena od 250,- Kč nahoru,
- usměrňovací diodový blok, cena od 350,- Kč nahoru,
- ložiska alternátoru za stokoruny podle typu,
Alternátor 140A 12V (AUDI, SEAT, ŠKODA, VW), repase stojí cca 4.400 + DPH, nový altík 5.200 Kč + DPH,
Alternátor Ford cena repase 3.500 Kč + DPH, nový altík 2.400 Kč + DPH,
a nový alternátor 12317542935 pro 550i stojí 17.767,- Kč + DPH = 21.500,-, ceny výše uvedených náhradních dílů pro repasi cca 3-5x dražší, protože se blbě shánějí. A teď se rozhodni - použitý díl z bouračky, repase nebo nový díl? Ale nepište o banánech pro opici, zkuste něco vlastního.

U repase je problematický především obsah, tedy co se kromě poškozených dílů preventivně mění. Cena se může lišit dle výrobce a druhu závady. Vždy je potřeba vyměnit ložiska, lůžko ložiska, uhlíky, snímací kroužek. Dále je potřeba zkontrolovat rotor, stator a víka alternátoru která při demontáži často prasknou. Dále je potřeba proměřit diodový blok a regulátor napětí. Některé regulátory napětí alternátorů řízených ECU nelze změřit ani na testovací stolici, ale je zapotřebí tester, který potřebné řídící signály podporuje a takový stroj stojí peníze.
- altík vyndaný z bouračky, očištěný benzínem a vyfoukaný vzduchem není repas, ale švindl,
- uhlíky regulátoru, cena 20 – 40,- Kč,
- sběrné kroužky rotoru, cena 90 – 150,- Kč,
- regulátor napětí, cena od 250,- Kč nahoru,
- usměrňovací diodový blok, cena od 350,- Kč nahoru,
- ložiska alternátoru za stokoruny podle typu,
Alternátor 140A 12V (AUDI, SEAT, ŠKODA, VW), repase stojí cca 4.400 + DPH, nový altík 5.200 Kč + DPH,
Alternátor Ford cena repase 3.500 Kč + DPH, nový altík 2.400 Kč + DPH,
a nový alternátor 12317542935 pro 550i stojí 17.767,- Kč + DPH = 21.500,-, ceny výše uvedených náhradních dílů pro repasi cca 3-5x dražší, protože se blbě shánějí. A teď se rozhodni - použitý díl z bouračky, repase nebo nový díl? Ale nepište o banánech pro opici, zkuste něco vlastního.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
- nový valeo altík se dá sehnat do 10k
- nový valeo regulator je kolem 2ky,
už to valeo je shit, neorigo je megashit
- nový valeo regulator je kolem 2ky,
už to valeo je shit, neorigo je megashit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1442
- Registrován: ned 04.06.2006 00:00
- Bydliště: SK-PO
- Klubové ID: 1836
Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
Asi tam mas naprd regulator. Objednava sa tam jedine original od BMW, ziadny iny. Podobny regulatory maju ine modely (alebo trebarz aj E46), akurat s jednym rozdielom - ten pre E60 musi komunikovat s BSD zbernicou. Ak tam daly nejaky univerzal, tak tam v ziadnom pripade nemoze fungovat. Myslim ze steker ma nejaku malu odlistnost, alebo je otoceny na opacnu stranu ako povodny. Pichni to na diag a ak mas problem na BSD, tak nie je ani o com debatovat.koki píše:Ahoj, co si o tom myslíte? špatný (neorigo) regulátor na alternátoru? Dělal se repas alternátoru. Dobíjí jinak v pořádku, nepozoruji žádnou chybu dobíjení. Rozdíl napětí padá až k 12,8 V. Díky
https://www.youtube.com/watch?v=RXlXa1c ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=jxy4l6N ... e=youtu.be
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 541
- Registrován: stř 03.05.2006 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
super, díky mocairbone píše:Asi tam mas naprd regulator. Objednava sa tam jedine original od BMW, ziadny iny. Podobny regulatory maju ine modely (alebo trebarz aj E46), akurat s jednym rozdielom - ten pre E60 musi komunikovat s BSD zbernicou. Ak tam daly nejaky univerzal, tak tam v ziadnom pripade nemoze fungovat. Myslim ze steker ma nejaku malu odlistnost, alebo je otoceny na opacnu stranu ako povodny. Pichni to na diag a ak mas problem na BSD, tak nie je ani o com debatovat.koki píše:Ahoj, co si o tom myslíte? špatný (neorigo) regulátor na alternátoru? Dělal se repas alternátoru. Dobíjí jinak v pořádku, nepozoruji žádnou chybu dobíjení. Rozdíl napětí padá až k 12,8 V. Díky
https://www.youtube.com/watch?v=RXlXa1c ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=jxy4l6N ... e=youtu.be

- Sweden
- Registrovaný
- Příspěvky: 3752
- Registrován: úte 02.02.2010 01:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 2669
Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
Pak napiš jestli byla diagnostika na dálku správná popřípadě kolik oprava cca. stála, myslím že to bude zajímat vícero lidí s N62. 

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1442
- Registrován: ned 04.06.2006 00:00
- Bydliště: SK-PO
- Klubové ID: 1836
Re: BMW e60 550i regulátor napětí alternátoru problém?
Nielen n62, ale celkovo e60. Vsetky maju regler pripojeny a riadeny cez bsd interface (bit serial data interface) od dme/dde. Klasicke univerzalne repasovane altiky takyto regler nemaju. Treba ho objednat z bmw, stoji okolo 90eur. Navyse akykolvek problem na spotrebicoch pripojenych na bsd moze sposobovat problem s celym systemom dobijania. Casto vadny ibs senzor na baterii, alebo aj nezaregistrovana vymena baterie - alebo nespravne nakodovana kapacita.