Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#1 Příspěvek od Henry_E90 »

Ahoj, rád bych poprosil o rychlou pomoc nebo radu, jelikož mě zaskočil problém uprostřed služební cesty ve svycarsku a rád bych se pokud možno vyhnul z časových důvodů servisu. Při cestě se mi rozsvitila kontrolka motoru (oranžová) a auto ztratilo výkon a objevily se znatelné vibrace. Předpokládal jsem vadnou civku /svíčku na jednom z válců. Jel jsem tak cca 15 minut, jelikož jsem byl kousek od hotelu. Těsně před hotelem kontrolka zhasla a motor se vrátil do normálu. Může být dle popisu problém i jinde než v zapalování? Případně jaká mohou být rizika při takovém provozu? Například jízda do nejbližšího servisu pár desítek km apod. V Německu jsem tankoval 98 benzín s 5 % ethanolu, takže to by snad problém být neměl.

Díky za pomoc a omlouvám se za případný duplicitní dotaz - z telefonu nemám moc sílu dál vyhledávat
...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

98 benzín s 5 % ethanolu, pravděpodobně Super E5, je v pořádku.

- možná došlo k výpadku funkce nějaké zapalovací svíčky nebo cívky, i když nepíšeš v jaké situaci se to stalo. V takovém případě řídící jednotka motoru zjistí výpadek spalování u některého ze 6 válců a do restartu motoru přeruší i vstřikování paliva do tohoto válce, aby se nesmýval olejový film z válce - ale Tobě se to samo opravilo,
- další možností je výpadek některého vstřikovače, chovalo by se to obdobně,
- další možností je detonační nebo superdetonační spalování (=samozápaly), kdy při použití tak kvalitního paliva došlo rozžhavení nějaké karbonové úsady, v takovém případě detonační spalování zachytí čidlo klepání a odstaví vstřikování pro celou skupinu válců (1-3 nebo 4-6), kdy je pokles výkonu značný - a po zániku detonací to začně fungovat normálně.

Více od klávesnice vyvěštit nelze, více řekne jen diagnostika. Ale pokud se Ti to stane znova (znatelný pokles výkonu), tak se nepokoušej nikam dojet. Na nejbližším místě zastav, vypni motor, počkej 10 vteřin a znova startuj. To je ten restart, kdy dočasně přerušené vstřikování znova naběhne. S detonujícím motorem určitě nejezdi, skončil by po pár kilometrech. Nevím, kde ve Švajci jsi, ale po cestě hned v Německu je mnou vyzkoušený servis BMW Fritz, Otterswanger Straße 7,88630 Pfullendorf http://bmw-fritz.de/
:D
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#3 Příspěvek od Henry_E90 »

Díky moc! Jsem ve Windau, je tu i solidně vypadající servis BMW, ale nevím jestli mě vezmou takhle ba počkání. Samozřejmě zkusím.

Ještě doplňujíci informace - auto jezdí posledni rok je Vervu 100, takže přechod na lepší palivo asi můžu vyloučit. Leda že by měli Němci silnější aditiva.... Stalo se to při popojíždění ve městě, kdy jsem po klidné cestě po dálnici a pomalé jízdě po městě potřeboval akcelerovat a dal plný plyn na dvojku. Auto se jakoby zakuckalo a rozsvitila se kontrolka. Že by vypadly tři válce se mi nezdá, auto jelo jak líný čtyřválec. Co pamatuji výpadek jednoho válce ve ctyrvalci, tak i tam byl rozdíl znatelnejsi než co jsem pozoroval teď.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#4 Příspěvek od mykovec »

Mně na naprosto stejně projevovala u N53 - 1 vadná svíčka. Pokud jsem to šolíchal, tak to jelo v normálu, jak jsem ale trochu přišlápl plyn (nehledě na otáčky), skočilo to do nouzáku, detonace, výkon pryč. Pokud jsem vypnul zapnul motor, všechno zase šlo do doby, než jsem přišlápnul. Tenkrát jsem dojel z Mnichova, ale byl to porod celkem, jel jsem to snad na 6 pokusů a to to bylo jen 250km.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

hm ... nějaká svíčka se mohla při plném plynu "ulejt", ale proč při prohřátém motoru. Která svíčka to byla bez diagnostiky nezjistíš a pokud tam jsou více než 60tkm, tak bych vyměnil všech 6. Ceny dílů a práce v německém BMW jsou naprosto stejné jako v ČR a DPH je jen 19%. Jestli to znova zazlobí, tak radši vyměnit.

Nejsilnější německý benzín je Aral 102, ale když jsem viděl cenu 1,539, tak jsem radši tankoval Super E5 za 1,329 na JET.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#6 Příspěvek od Henry_E90 »

Díky moc za tipy! Auto bez nejmenších problémů dojelo zpět 800 Km do Brna. V Brně jsem zkoušel pak i jízdu "na prase" a taky vše drželo. Svíčky už mám koupené, cívky taky. Tak mě to asi vytrestalo, že jsem s tím váhal... :D

Co se benzínu týče, Aral bych klidně natankoval, ale honil jsem spíš čas a sledoval dojezd, tak jsem bral co bylo (vždy ale 98).
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#7 Příspěvek od Henry_E90 »

Tak nakonec ještě při posledním popojíždění po městě se mi podařilo navodit úplně stejnou situaci (prudké přidání plynu na podtočenou dvojku) a opět se motor zakuckal a rozsvítila kontrolka. Takže sázím na svíčku. Po okamžitém vypnutí a zapnutí motoru už zase OK.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Přesně nechápu, jak se po Brně jezdí "na prase", to my jezdili na "Prígl" a na vínko do Elišky na Mendláku. :D
Podtočená dvojka s plným plynem je určitě špatně, tohle mohlo ulejt nějakou svíčku. Všechny benzínové motory BMW podtáčení netolerují, chce to minimálně 2000 rpm a výše. Ale chápu - na dvojku vjíždíš do křižovatky a rozhodneš se to projet. Podřadit u manuálu by trvalo dlouho, automat by to zvládl pod 0,4 vteřiny.

Nenapsal jsi, kolik mají ty svíčky najeto? 6 kousků á 200,- za 1.200,- chápu. Ale proč hned i cívky a bez diagnostiky?
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#9 Příspěvek od Henry_E90 »

I když se to asi nebude nikomu chtít věřit z výše uvedených důvodů, tak mám rád jistotu, že je vše v pořádku a můžu se na auto spolehnout. Sice má servisní knížku, ale to taky nemusí být 100% záruka a popravdě jsem nestudoval, jestli tam záznam je, nebo ne. Jde spíš o prevenci. Navíc s autem poslední majitel najel 160 000 km za rok a pak ho prodal. Takže moc nepředpokládám, že by udělal větší servis před prodejem (což by se po takovém nájezdu i nabízelo). Navíc auto na volnoběh občas zaškube a tak zkouším i nejlevnější cestou postupně zjistit, čím by to mohlo být.

Auto se snažím nepodtáčet, respektive když už na tu pětku/šestku po městě jedu, tak po autě nechci žádné zrychlení. V těchto situacích jde spíš o plynulost, kdy podřazování na jedničku bez zastavení a prudký rozjezd může u spolucestujících vyvolat nepříjemné pocity :D

PS: po půlnoci se po Brně na prase dá jezdit. Například výpadovka na Olomouc, kde je sice 80, ale v noci by tam mohl být klidně autobahn bez omezení...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud to má najeto 160tkm+, tak nové svíčky + cívky jsou OK. :D
Začni přemýšlet o výměně vstřikovačů ...
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#11 Příspěvek od Henry_E90 »

To samozřejmě přemýšlím, a moc rád :D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#12 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Budu mít na prodej 2 kusy vstřikovačů 1353 7 589 048, najeto cca 50tkm, samozřejmě po kontrole, vyčištění v http://www.jetservis.cz/servis a s protokolem. :D
Naposledy upravil(a) starML dne pát 22.09.2017 17:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
redy19
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pát 25.05.2012 00:00
Bydliště: Zakřany
Klubové ID: 3903

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#13 Příspěvek od redy19 »

Výměnu vstřiku doporučuju.. co já se s tím natrapil, starML by mohl vypravět. :) .. Vstřiky po 175 tisich K.O.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 3813

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#14 Příspěvek od mykovec »

Já se taky natrápils nima. A teď jsem dokonce u podtaktovaný N53B30 na F10 viděl vyměněný dokonce už v 90tis km. V záznamech a fakturách je napřed jeden a pak za měsíc i zbylejch 5ks. A to vzhledek k roku vyroby auta 2010 už by člověk čekal, že ty novějši verze vydržely o něco víc, ale asi prd.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#15 Příspěvek od Henry_E90 »

Asi toho je plný internet, ale kdyby se vám chtělo, tak se klidně podělte s průběhem, jak to začalo atd. ;)
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

Re: Prosba o rychlou pomoc - kontrolka motoru N53

#16 Příspěvek od Radek »

Kdyztak mám posledních 6ks nových vstriku a i origo nový cívky.
Odpovědět