Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Synovec mi sehnal za velmi dobrou cenu nový AKU, 100Ah. Nemůže už ho vrátit, ale je Ca ca. U tohoto motoru (vodou chlazený altík) regulátor nelze zvenku nijak ošálit a zvednout dobíjecí napětí, že? Dobíjí mi to jenom 14,1V.
Jinak to ale přežiju, občas dobiju nabíječkou.
Jinak to ale přežiju, občas dobiju nabíječkou.
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Mně moje stařičká B5 dobíjí už 3 rokem jen 13,8V a všechno funguje jak má. Altik má najeto 440tkm a furt ne a ne lehnout úplně. Jen občas vyhodí chybu nízké napětí na svorce 30. Baterka je tam starline 74ah 4 roky a taky OK. Je to pracovní auto takže to neřeším
.
Akorát bych byl opatrnější v zimě když dáš vyhřívání sedaček a zadního okna a ja nevím co ještě tak aby stíhal dobíjet.

Akorát bych byl opatrnější v zimě když dáš vyhřívání sedaček a zadního okna a ja nevím co ještě tak aby stíhal dobíjet.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Alt je 140A. Stíhá. To jen že ty Ca Ca chtějí vyšší dobíjení..
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Pardon, ty o voze já o koze.
Co vím já tak to ve starších autech funguje v pohodě.
A jestli nejde vrátit tak to u tebe fungovat musí
Co vím já tak to ve starších autech funguje v pohodě.
A jestli nejde vrátit tak to u tebe fungovat musí

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Ca/Ca baterie = nová konstrukce baterie s elektrodami s legovanými vápníkem. Je určena pro moderní automobily s velkou spotřebou elektrické energie. Mezi výhody patří nižší samovybíjení. Nevýhody pak jsou vyšší cena, vyšší nabíjecí napětí (17,7V). Z tohoto důvodu není vhodná do starších automobilů, u kterých hrozí, že by byla baterie dlouhodobě podbíjena a tím degradována, více zde http://www.autobaterie-pema.cz/cs/rady- ... QWrzLjuMng
Takže darovanému koni na zuby nekoukat, uvidíš, kolik přežije. Vyšší dobíjecí napětí by zase nemuselo svědčit elektronice u M62TU B44.

Takže darovanému koni na zuby nekoukat, uvidíš, kolik přežije. Vyšší dobíjecí napětí by zase nemuselo svědčit elektronice u M62TU B44.

Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Pardon jestli ziji v chimere, ale vykon altiku je ve voltamperech, coz jsou elektricke waty. A co neda altik v napeti da v proudu. Tedy o trosku vice se zvedne vykon, bude se vice budit, aby dodal energii pri vetsim odberu v siti. Jestli se mylim, rad se necham poucit, abych v te chimere dale nezil. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Jo, tohle vše vím. 14,7 V elektronika vydrží v pohodě. Musí trvale snést 18 V. Občas ji nabiju na těch 16 V. Včera jsem ji dal 16 V (ještě nepoužitá) a už začínala trošku bublat. Takže to asi není zas tak hrozný. Nabitá na 90%, jak tvrdí výrobce určitě nebyla.
to spejbl Blbost, u DC nejsou žádné VA, ale W. Drží dejme tomu 14 V, ať je odběr 0 nebo 100A. A já bych chtěl to napětí zvednout dejme tomu na 14,6V. U normálního altíku bych si poradil lehce, ale tento je chlazen vodou a neviděl jsem ho rozdělaný. Byl ale na repasu. Výhoda-nemá uhlíky.
to spejbl Blbost, u DC nejsou žádné VA, ale W. Drží dejme tomu 14 V, ať je odběr 0 nebo 100A. A já bych chtěl to napětí zvednout dejme tomu na 14,6V. U normálního altíku bych si poradil lehce, ale tento je chlazen vodou a neviděl jsem ho rozdělaný. Byl ale na repasu. Výhoda-nemá uhlíky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Spejbl:
to je pěkná blbost, ohmův zákon funguje přesně naopak, čím větší napětí = tím větší proud, pokud ubereš s napětím, automaticky ubereš s proudem, nejde zvyšovat proud když nezvýšíš napětí nebo nesnížíš vnitřní odpor spotřebiče.
dobíjet víc jak 15V je kravina, při 16V už se aktivuje přepětová ochrana jednotek a budou se vypínat.
to je pěkná blbost, ohmův zákon funguje přesně naopak, čím větší napětí = tím větší proud, pokud ubereš s napětím, automaticky ubereš s proudem, nejde zvyšovat proud když nezvýšíš napětí nebo nesnížíš vnitřní odpor spotřebiče.
dobíjet víc jak 15V je kravina, při 16V už se aktivuje přepětová ochrana jednotek a budou se vypínat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Ale těch 14,1 V co mi to dobíjí, je jak jsem načetl na Ca Ca málo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
tak si kup normální baterku 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
já myslím že s tím prostě nic nevymyslíš, ale taky si myslím že nejsou auta co dobíjí přes 15V, podle mě to bude s toudle baterkou uplně normálně fungovat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Nemyslím přes 15V, ale těch 14,8. Stejně jsem ji tam už vrazil, max. to občas dobiju přes zapalovač. Tak jsem to dělal u původní a sedum let vydržela, než jsem ji teď vyndal. Navíc tahle má normál zátky, takže bych mohl eventuelně za čas změřit hustotu, pro zajímavost.
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
A jak mám pochopit ohmův zákon v praxi, když je baterie vybita tak u ní stoupne vnitřní odpor, ale ona se v elektrické soustavě chová. jako spotřebič, a bere v tomto momentě nejvice proudu, jako hladový člověk, který zrovna dostal najíst. Nevím, třeba něco špatně chápu, nebo jsem v hodinách elektrotechniky dával málo pozor. Děkuji za případné vysvětlení, vzdělávání je celoživotní proces.JaraX píše:Spejbl:
to je pěkná blbost, ohmův zákon funguje přesně naopak, čím větší napětí = tím větší proud, pokud ubereš s napětím, automaticky ubereš s proudem, nejde zvyšovat proud když nezvýšíš napětí nebo nesnížíš vnitřní odpor spotřebiče.
dobíjet víc jak 15V je kravina, při 16V už se aktivuje přepětová ochrana jednotek a budou se vypínat.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Nabitá baterie je tzv. "tvrdý zdroj", který dodává velký proud při malém poklesu svorkového napětí. Vnitřní odpor nabité baterie je velmi malý a tak na tom vnitřním odporu vznikne velmi malý úbytek napětí. S postupným vybíjením baterie stoupá její vnitřní odpor a zvyšuje se úbytek napětí na tomto odporu => napětí baterie klesá, stává se z ní "měkký zdroj".
Ale pokud uvažuješ nabíjení baterie alternátorem, tak je lepší se na to podívat jako na dva zdroje s rozdílným svorkovým napětím (U1 a U2) a dvěma vnitřní odpory (R1 a R2). Protékající (=nabíjecí) proud potom bude podle Ohmova zákona I = (U1-U2)/(R1+R2). Tedy velikost proudu bude přímo úměrná rozdílu napětí alternátor - baterka a nepřímo úměrná velikosti součtu vnitřních odporů altíku a baterky.
Aby měl altík velký výkon, musí mít malý vnitřní odpor (P=Ukvadrát/R) https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick ... v%C3%BDkon . Vybitá baterie se chová jako zkrat, teče do ní zpočátku velký proud, který klesá se zmenšujícím se rozdílem napětí mezi altíkem a baterkou. A v okamžiku vyrovnání napětí mezi altíkem a baterkou teče proud nula ampér.
https://physics.fme.vutbr.cz/~mcerny/BF/labiny/nu.pdf
http://reseneulohy.cz/305/parametry-baterie
http://www.spsemoh.cz/vyuka/zae/el4.htm
http://lucy.troja.mff.cuni.cz/~tichy/el ... h_zak.html
http://www.8bitu.cz/clanek/zaklady-elek ... ni-zdroju/

Ale pokud uvažuješ nabíjení baterie alternátorem, tak je lepší se na to podívat jako na dva zdroje s rozdílným svorkovým napětím (U1 a U2) a dvěma vnitřní odpory (R1 a R2). Protékající (=nabíjecí) proud potom bude podle Ohmova zákona I = (U1-U2)/(R1+R2). Tedy velikost proudu bude přímo úměrná rozdílu napětí alternátor - baterka a nepřímo úměrná velikosti součtu vnitřních odporů altíku a baterky.
Aby měl altík velký výkon, musí mít malý vnitřní odpor (P=Ukvadrát/R) https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick ... v%C3%BDkon . Vybitá baterie se chová jako zkrat, teče do ní zpočátku velký proud, který klesá se zmenšujícím se rozdílem napětí mezi altíkem a baterkou. A v okamžiku vyrovnání napětí mezi altíkem a baterkou teče proud nula ampér.
https://physics.fme.vutbr.cz/~mcerny/BF/labiny/nu.pdf
http://reseneulohy.cz/305/parametry-baterie
http://www.spsemoh.cz/vyuka/zae/el4.htm
http://lucy.troja.mff.cuni.cz/~tichy/el ... h_zak.html
http://www.8bitu.cz/clanek/zaklady-elek ... ni-zdroju/

Naposledy upravil(a) starML dne úte 19.09.2017 23:37, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
děkuji máte za 1 pane starML
Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Také děkuji. 

Re: Zvýšení napětí altíku M 62TU B44
Děkuji za vysvětlení, pokusím se doplnit hodnoty do vzorečku
dosadim-li tam hodnoty ilustrační pro odpor, ve skutečnosti jsou podstatně menší , tak I=14-12/1+1=1A........zvýším-li odpor baterie třeba na 3ohm,odpor alternatoru bude konstantní tak I=14-12/1+3=0.5A
V tom jsem Ohmův zákon úplně nechápal v praxi
........ Asi jsem v alma mater opravdu nedával moc pozor.
dosadim-li tam hodnoty ilustrační pro odpor, ve skutečnosti jsou podstatně menší , tak I=14-12/1+1=1A........zvýším-li odpor baterie třeba na 3ohm,odpor alternatoru bude konstantní tak I=14-12/1+3=0.5A
V tom jsem Ohmův zákon úplně nechápal v praxi
