Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

DIY - manuální ovládání výfukové klapky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

DIY - manuální ovládání výfukové klapky

#1 Příspěvek od Hoody4 »

Zdravím,

konečně jsem se dokopal k realizaci manuálního ovládání výfukové klapky, tak se s vámi podělím o krátký popis jak na to, třeba to někomu pomůže. Dopředu upozorňuji, že otevřená výková klapka ≠ brutální zvuk už od volnoběhu, takže pokud je to, co hledáte, tahle modifikace vám nepomůže :D
Nejedná se tedy o nijak drastickou změnu hlučnosti (někde jsem četl že rozdíl je asi 8db), nicméně zvuková kulisa deroucí se z výfuku sytější a mému sluchu libozvučnější.

Zpátky k provedení, klapku sem se rozhodl ovládat bezdrátově pomocí rádiově řízeného relé. Přijde mi to jednoduší, než tahat kabely někam do interiéru k tlačítku. Navíc lze auto v případě potřeby jednoduše vrátit do 100% původního stavu. Návod by měl fungovat na všechny modely EXX s řízenou klapkou výfuku. Osobně můžu potvrdit funkčnost na E60.

Seznam materiálu:

Bezdrátové relátko:
http://www.ebay.co.uk/itm/322476103466
EV1 konektor (samec + samice):
http://www.ebay.co.uk/itm/Electrical-2- ... OSwAf5XNfH~
2m dvoužilového kabelu (1,5mm)
TESA páska
kulatá zemnící svorka

Obrázek

1. Postup je velmi jednoduchý, na začátek je dobré zavést vodiče do obou EV1 konektorů a následně připojit k relé, dle schématu níže.V tuhle chvíle je taky vhodné připojit relé k napájení a naladit ho na stejnou frekvenci jako má bezdrátový ovladač.
Obrázek

2. Poté příchází na řadu práce s TESA páskou
Obrázek

3. Jakmile je toto hotové, je nutné odstrojit tapec na levé straně kufru a lokalizovat jednotku ke které se bude připojovat relé.
Obrázek

4. Pak už stačí nalézt vhodné místo pro uchycení relé (já využil volnou dutinu za samotnou jednotkou, kde jsem relé pomocí zafixoval pomocí zdrhovací pásky) a vrátit tapec zpátky.

That's all. Enjoy!
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: DIY - manuální ovládání výfukové klapky

#2 Příspěvek od JakoobCZ »

Nepere se to poté s počítačem auta, nebo si to jakoby odpojil úplně?

Zrovna včera jsem na tu klapku koukal a přemýšlel, jak na to :twisted:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: DIY - manuální ovládání výfukové klapky

#3 Příspěvek od Snejk »

zvuk +8db , spotreba +5L, pocit z dobre udelaneho tuzinku... k nezaplaceni
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

Re: DIY - manuální ovládání výfukové klapky

#4 Příspěvek od Hoody4 »

JakoobCZ píše:Nepere se to poté s počítačem auta, nebo si to jakoby odpojil úplně?

Zrovna včera jsem na tu klapku koukal a přemýšlel, jak na to :twisted:
Nepere se to s ničím, je to jenom relé pro spínání binárního signálu :)
Pokud je OFFa auto dá signál k otevření tak se otevře, pokud je ON, tak prostě napětí je pořád přítomno a je pořád ON.
Snejk píše: zvuk +8db , spotreba +5L, pocit z dobre udelaneho tuzinku... k nezaplaceni
Přesně tak, na některé věci ani MasterCard nestačí... Něco jako motorizované poličky :D :D
Odpovědět