Ahoj, prosim o radu. Mam BMW X5 rv 2012. Nyni mam najeto cca 84 000 Km a poprve budu muset menit predni brzy. Na pocitaci mi to ukazuje, ze za 1400 km mam udelat na predni brzy.
V servisu BMW mi rekli, ze se musi menit jak desticky, tak kotouce a cena je cca 25 000 Kc za predni brzy komplet. Prijde mi to tedy hodne ulitla cena, kdyz jsem koukal na ceny znackovych kotoucu, ktere se pohybovali kolem 2500 Kc s DPH.
A zde jsou moje otazky:
1. Nechteji me v servisu radne natahnout?
2. musim jit na vymeny kotoucu primo do BMW servisu?
3. pokud bych sel do bezneho kvalitniho servisu, jak si mohu vynulovat ten servisni ukon? Udelaji mi to pak v BMW, ze jsme brzdy vymenil?
4. je nutne opravdu menit i brzdove kotouce? Mam za to, z ekotouce maji prezit desticky 2-3x a ja jezdim jako duchodce, respektive jezdim jen dlouhe trasy, kde moc brzdy nepotrebuji, tudiz se moc nesjizdi.
5. je na kotoucich nekde nejaka ryska, ktrea ukazuje, kdy je kotouc po smrti? Brzdy mi neijak nepisti, nechveji se, necitim pri brzdeni jakekoliv rany, razy atd.
Dekuji za odpoved
Hofy
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Predrazene brzdove kotouce X5?
Re: Predrazene brzdove kotouce X5?
Kotouc ma svoji provozni "sirku", kdyz se sjede na minimum te sirky, mel by se vymenit. Dale je dobre ho vymenit, kdyz je vyrezlej tak, ze z toho padaj kusy zeleza a hrozi, ze praskne nebo se zborti kvuli shnilemu zebrovani, coz u kotouce mladsiho 10ti roku asi nehrozi. Nebo ma brzdovou plochu tak krivolakou, ze pri osazeni novymi deskami se diky lokalnim prehrevum znici/zkrouti drive nez se desticky prizpusobi profilu kotouce. Proste kouknes a vidis jestli je na vymenu, pripadne premeris suplerou
K cene se vyjadrovat nebudu, nevim jake jsou pomery v BMW a X5, ale myslim, ze uvazujes spravnym smerem
Je ale fakt, ze na X5 asi neni dobre montovat nejaky blato.

K cene se vyjadrovat nebudu, nevim jake jsou pomery v BMW a X5, ale myslim, ze uvazujes spravnym smerem

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Predrazene brzdove kotouce X5?
A zde jsou moje odpovědi:
1. Nechteji me v servisu radne natahnout? Jak se to vezme. Je to cenová politika drahé práce a original dílů. U brzd se ale vyplatí co do kvality dát radši origo.
2. musim jit na vymeny kotoucu primo do BMW servisu? Pokud chceš zachovat garančku jako první majitel od nova (5-6let/100-120tiskm?) tak ano. Jinak samozřejmě zvládne i jiný servis se svými díly.
3. pokud bych sel do bezneho kvalitniho servisu, jak si mohu vynulovat ten servisni ukon? Udelaji mi to pak v BMW, ze jsme brzdy vymenil? Samozřejmě. Každý dobrý autoservis by měl zvládnout přenastavit interval.
4. je nutne opravdu menit i brzdove kotouce? Mam za to, z ekotouce maji prezit desticky 2-3x a ja jezdim jako duchodce, respektive jezdim jen dlouhe trasy, kde moc brzdy nepotrebuji, tudiz se moc nesjizdi. To je dobrá otázka, tohle by nejlíp posoudil nezávislý mechanik podle hrany opotřebení, bývá tam značka-důlek dokud (ne)zmizí. Prodejce by měl uvádět max. a min. tloušťku kot., servis to může změřit posuvkou.
Dál řekne jak jsou na tom destičky vs kotouče. Automat a SUV je obecně náročnější na opotřebení brzd. Pokud např. hází, desky K.O. atd. jsou na výměnu komplet,
5. je na kotoucich nekde nejaka ryska, ktrea ukazuje, kdy je kotouc po smrti? Brzdy mi neijak nepisti, nechveji se, necitim pri brzdeni jakekoliv rany, razy atd.
Viz.5.
1. Nechteji me v servisu radne natahnout? Jak se to vezme. Je to cenová politika drahé práce a original dílů. U brzd se ale vyplatí co do kvality dát radši origo.
2. musim jit na vymeny kotoucu primo do BMW servisu? Pokud chceš zachovat garančku jako první majitel od nova (5-6let/100-120tiskm?) tak ano. Jinak samozřejmě zvládne i jiný servis se svými díly.
3. pokud bych sel do bezneho kvalitniho servisu, jak si mohu vynulovat ten servisni ukon? Udelaji mi to pak v BMW, ze jsme brzdy vymenil? Samozřejmě. Každý dobrý autoservis by měl zvládnout přenastavit interval.
4. je nutne opravdu menit i brzdove kotouce? Mam za to, z ekotouce maji prezit desticky 2-3x a ja jezdim jako duchodce, respektive jezdim jen dlouhe trasy, kde moc brzdy nepotrebuji, tudiz se moc nesjizdi. To je dobrá otázka, tohle by nejlíp posoudil nezávislý mechanik podle hrany opotřebení, bývá tam značka-důlek dokud (ne)zmizí. Prodejce by měl uvádět max. a min. tloušťku kot., servis to může změřit posuvkou.
Dál řekne jak jsou na tom destičky vs kotouče. Automat a SUV je obecně náročnější na opotřebení brzd. Pokud např. hází, desky K.O. atd. jsou na výměnu komplet,
5. je na kotoucich nekde nejaka ryska, ktrea ukazuje, kdy je kotouc po smrti? Brzdy mi neijak nepisti, nechveji se, necitim pri brzdeni jakekoliv rany, razy atd.
Viz.5.
Re: Predrazene brzdove kotouce X5?
hod jsem posledních 7 znaků vinu a napišu ti ceny jak v origo tak neorigo servisu.
Re: Predrazene brzdove kotouce X5?
Zdravím, zajímalo by mne to samé 2009 - E70 X5, 3,0xDrive Diesel .
Podle infa ze servisu mám ještě cca 50% vzorek, tak je to velká škoda nyní měnit. Jen mi to ale při brždění (údajně ještě v normě) cuká, protože tam jsou drobné nerovnosti, které se zkopírovaly také na destičky.
Přemýšlím tedy jestli měnit všechny 4, nebo to ještě více sjet a počkat až si auto řekne (tuším že tam jsou čidla), nebo se to zjistí při dalším servisním intervalu za 2 roky. Pak je ještě varianta vyměnit 2 na předku (ty pravděpodobně způsobují to citelné cukání), ale to se mi už moc nezdá.
Posledních 7 znaků VIN:
L140452
Když už bych to měnil, tak co doporučujete? V servise řekli, že nejlepší je klasika ATE, popř. Bosch a nemá smysl vymýšlet. Já měl dříve na jiném před-voze (Ford, ehm) Brembo+Ferodo a ten rozdíl při brždění oproti origo byl až extrémní, resp. brzdilo to možná ještě více agresivněji a spouštělo dříve (efekt přimáčknutí na skle) než-li bych chtěl. Tohle mi bylo vyvráceno jako ne úplně vhodná kombinace.
V brzdách se zase tolik nevyznám a tak budu vděčný za rady, popř. cenové relace a čísla dílu, než-li se pustím do hledání.
Podle infa ze servisu mám ještě cca 50% vzorek, tak je to velká škoda nyní měnit. Jen mi to ale při brždění (údajně ještě v normě) cuká, protože tam jsou drobné nerovnosti, které se zkopírovaly také na destičky.
Přemýšlím tedy jestli měnit všechny 4, nebo to ještě více sjet a počkat až si auto řekne (tuším že tam jsou čidla), nebo se to zjistí při dalším servisním intervalu za 2 roky. Pak je ještě varianta vyměnit 2 na předku (ty pravděpodobně způsobují to citelné cukání), ale to se mi už moc nezdá.
Posledních 7 znaků VIN:
L140452
Když už bych to měnil, tak co doporučujete? V servise řekli, že nejlepší je klasika ATE, popř. Bosch a nemá smysl vymýšlet. Já měl dříve na jiném před-voze (Ford, ehm) Brembo+Ferodo a ten rozdíl při brždění oproti origo byl až extrémní, resp. brzdilo to možná ještě více agresivněji a spouštělo dříve (efekt přimáčknutí na skle) než-li bych chtěl. Tohle mi bylo vyvráceno jako ne úplně vhodná kombinace.
V brzdách se zase tolik nevyznám a tak budu vděčný za rady, popř. cenové relace a čísla dílu, než-li se pustím do hledání.
Re: Predrazene brzdove kotouce X5?
Tohle je pro mne opět aktuální. Jak to nakonec autor vyřešil?