Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Častá hlučnost motoru 530xd

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: Rachot motoru

#41 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Souvislost je furt stejná. Tenhle motor kvůli regeneraci filtru pevných částic (DieselPartikelFilter) přivstřikuje palivo, aby došlo ke zvýšení teploty výfukových plynů. O totéž se pravděpodobně snaží automatická převodovka - zvýšit zatížení motoru. Jenže se to asi nedaří a to palivo už naředilo olej a tohle vyhodnotilo i to čidlo ve vaně - nekontroluje pouze množství, ale i viskozitu oleje. Pro úspěšnou regeneraci DPF nesmí být zapsána žádná závada v ŘJ motoru, Ty tam máš 0042DE => Glühkerzensteuergerät ist gestört, takže napřed vyměnit jednotku žhavení.

A protože máš v nicku Graz, předpokládám jistou znalost němčiny: "BSD ist die Bitserielle Datenschnittstelle im E60/E61. Mit der Schnittstelle kommuniziert das DDE (Digitale Dieselelektronik oder auch das Motorsteuergerät) mit den Steuergeräten/Bauteilen wie z.B. Glühkerzensteuergerät, Lichtmaschine, IBS-Sensor, Ölsensor usw. Das ist eine Nachrichtenleitung für die einzelnen Teile und somit können Daten hin- und hergesendet werden. Und der Fehler 42DE bedeutet die Kommunikation zwischen dem Motorsteuergerät und dem Bauteil (in diesem Falle Glühkerzensteuergerät) ist gestört.

Hoffe es ist halbwegs verständlich geschrieben" :D
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Rachot motoru

#42 Příspěvek od abcent500 »

Ich hab ziemlich gut verstanden danke :)
Diky pane za vycerpavajici odpoved. Ja tu chybu smazal, zpet se neukazuje, jedu to protahnout na delsi trase, v patek me ceka Viden, v pondeli taky. Melo by se to procistit.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: Rachot motoru

#43 Příspěvek od starML Člen Klubu »

- chyba Transmission "Wear oil Code: 0054C6" náleží automatické převodovce, nech si zkontrolovat množství a stav oleje v automatu, pravděpodobně nebude nejlepší,
- chyba "BSD message failure Code: 0042DE" je ta jednotka žhavení, ale tato chyba se vygeneruje tehdy, pokud je motor studený, podle čidla teploty motoru je potřeba žhavit a to žhavení nefunguje. Pokud bude motor teplý a není třeba žhavit, tak se ta chyba nezapíše. Ale při dalším startu studeného motoru se zapíše znovu.
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Rachot motoru

#44 Příspěvek od abcent500 »

starML píše:- chyba Transmission "Wear oil Code: 0054C6" náleží automatické převodovce, nech si zkontrolovat množství a stav oleje v automatu, pravděpodobně nebude nejlepší,
- chyba "BSD message failure Code: 0042DE" je ta jednotka žhavení, ale tato chyba se vygeneruje tehdy, pokud je motor studený, podle čidla teploty motoru je potřeba žhavit a to žhavení nefunguje. Pokud bude motor teplý a není třeba žhavit, tak se ta chyba nezapíše. Ale při dalším startu studeného motoru se zapíše znovu.
Vyzkousim jeste az bude tedy motor studenej. Jinak jsem rano nacetl chyby (motor uz zahraty), nic tam neni krom te prevodovky, projel to cca 100 km po dalnici. Ted nemam moznost ani cas ale za mesic a pul mam dovolenou, zenim se, po svatbe jsem mel v planu tu prevodovku resit, vse dam doporadku a snad bude klid.
Diky moc za tvuj cas a podrobne vysvetleni, ja se s tim trapim uz snad 3/4 roku, v Grazu jsem teprve druhym rokem a nemam se zde na koho obratit tak musim bombardovat zde na foru svymi dotazy :D
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Rachot motoru

#45 Příspěvek od abcent500 »

Chlapi olej v prevodovce nevypadal spatne, nechal jsem ho vymenit u ZF Pakry ale chyba wear oil tam stale je a nejde smazat...alespon ne s Carly
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot motoru

#46 Příspěvek od Snejk »

chyba oil wear nalezi spis VTGcku ten jedinej si hlida a taky otravuje s vymenou. takze olej do rozvodovky a pak nejakou lidskou diagnostikou (ne iCarly) tomu udelat normalne servisni funkci ze je olej vymenen
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Rachot motoru

#47 Příspěvek od abcent500 »

Vracím se zpet k tematu. Novy olej, nova napln v prevodovce (ta je taky v poradku). Motor rve porad dal, v intervalech 2.-3.den, vymenil jsem jeste olejovy separator, v nem nebyla zadna filcova ani jina vlozka. Rikal jsem si mozny duvod, proc hadice co vede od intercooleru je od oleje (je nekde urcite asi trhlina, ok, casem vymenim).Ted je tam novy s bezudrzbovou vlozkou. Umyl jsem motor at je vse ciste. Dnes motor zase rval a radil si az pri 2500 ot/min. Tak jsem se uz nasral a dal plny kotel at si ten motor treba vystreli do vzduchu. Nevysralo se samozrejme nic jen hadice od intercooleru opet zasrana od oleje viz foto:
http://www.rajce.net/f1210448586
http://www.rajce.net/f1210448764
Pokud jde olej i do sani, tak se bude zasirat i DPF je tak?
Po 5 minutach rev prestal a auto jese zase normalne. Olej stale na MAX, takze nejde o velky ubytek.
Co mam pro toho nemcoura jeste udelat??
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: Rachot motoru

#48 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podívej se ještě jednou do toho separátoru. Dříve tam byla provázková, filcová vložka nebo odolná houbička. Nyní je tzv. bezúdržbový s jiným labyrintem. Ale pořád tam zůstal membránový ventil (červená gumička), který má za úkol nasměrovat proudění vzduchu pouze jedním směrem. Podrobněji je to popsáno zde https://www.bmwklub.sk/bmw3-e46/e46-320 ... 24416.html .
:D
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Rachot motoru

#49 Příspěvek od abcent500 »

Vlevo co bylo v aute, bez zadne filcove vlozky, nic a vpravo, co jsem kupoval a daval do auta...
http://www.rajce.net/f1210693346

Olej se objevuje v hadici co jde do egru nadale.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot motoru

#50 Příspěvek od JaraX »

to je turbo KO, výměna turba, a idealně výměna auta za něco normálního :) s tou naftou je jen trápení
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Rachot motoru

#51 Příspěvek od abcent500 »

JaraX píše:to je turbo KO, výměna turba, a idealně výměna auta za něco normálního :) s tou naftou je jen trápení
A jsi si jisty? A jestli mas na mysli sedmu, tak tu nechci diky :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot motoru

#52 Příspěvek od JaraX »

proč sedmu? je spousta dobrych bmw e9x sou dobre atd.
sedma ma prostě nejmenší náklady a nejmenší pořizovací cenu za vybavené auto, v tomdle ju nic nenahradí. já si ted koupil 6er, stojí to víc jak sedma a je to ve skoro všem horší, sedačky nepohodlny a malé boční vedení, logic nehraje, atd.
jen to trochu líp jede, sedí a jde sundat střecha :)
ale prostě servisovat starou naftu je bud spousta starostí nebo spousta peněz a nebo obojí.
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00
Klubové ID: 3986

Re: Rachot motoru

#53 Příspěvek od rhinos »

Jo hlavne ty klubove 7er se zahradni hadici co kazdy rok sezere 100k za servis a nejede :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Rachot motoru

#54 Příspěvek od Filozof »

problém je ten že 90procent z vás co se divíte že ve 2kilech řešíte to či ono tak realita je taková že to má ještě 2-300K stočených .... pak se není čemu divit že se řeší převodovka a auto se celé sype ...ještě po italovi kde člověk nemuže věřit ničemu pokud vidí jak italové jezdí brzda plyn, tak auto bude mít hodně za sebou ...

PS: Osobně vím o pár lidech co naftu měli nebo mají a jezdili do cca 300-350 s drobnějšíma výdajema ale pak to skočilo hodně vysoko. Hydroměnič u automatu dost často nebo pak spousty serepetiček kolem auta a nafty ...ale fakt až kolem 350-400+ nikdy dříve to zásadní extra věci nebyli.
Třeba ted kamarád od 2-3kil neřešil skoro nic jen za pár tisíc servis jinak vše fungovalo ale originál. A po 340tis. se začli objevovat už dražší věci.

Origo 2kila ještě nic není pokud to jsou auta do cca 2008-9 takže předpokládám má většina o 2kila více než vidí na budíku, když vidím ty výdaje. Jen si to lidi nechtějí přiznat.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot motoru

#55 Příspěvek od JaraX »

rhinos píše:Jo hlavne ty klubove 7er se zahradni hadici co kazdy rok sezere 100k za servis a nejede :D
jo ta byla husta, malem jsem se poblil :)
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Rachot motoru

#56 Příspěvek od abcent500 »

Az budu chtit poradit jake jine auto, tak se rad ozvu ale do te doby bych rad poresil veci, ktere me na aute vadi. Shodou okolnosti mam itala, se kterym nekdo jezdil jako chuj ale na par drobnosti a jednu velkou jako sjete lamely na 5.stupni auto slouzi a vse funguje jak ma. Na tom v kolika km se na tom neco bude srat je otazkou majitele jak se o to stara. A ja se staram co to jde a vse si zatim delam sam, jelikoz ziji v zahranici, kde neznam zadnej spolehlivej servis a do bmw to za 130€/hod davat nebudu.
Vratme se prosim k tematu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Rachot motoru

#57 Příspěvek od JaraX »

tak potom kup nové turbo (ne repas) a neřeš.
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Rachot motoru

#58 Příspěvek od abcent500 »

Myslis, ze turbo za 30 klacku me zachrani od huceni motoru? Kde beres tu jistotu?

Ja uz nevim, jak to popsat.
Stojim, mam neutral, motor bezi klidne, zaradim D a zvuk motoru se trochu logicky zmeni, jelikoz jde do zaberu. Muj problem je v tom, ze ted uz docela casto, kdyz sjedu z dalnice par metru od baraku, stojim na svetlech (zarazeno samozrejme D), padne zelena a ja se pomalu rozjizdim a v tu ranu je pedal o neco citlivejsi a motor vic rve nez normalne (asi jako kdybych pustil 3 klimy zaroven). Radi si 1-2, 2-3 normalne ale 3-4 az pri 2500 tis.otacek! Kazdej tady vyklada o regeneraci ale je hloupost aby probihala kazdy den ve stejnou dobu a ve stejny moment kdy stojim po sjezdu z dalnice na svetlech! A to uz nemluvim o tom, ze z motoru je citit smrad oleje (ne jednou se z kapoty linul kour). Uz to je rok a stale jsem na nic neprisel ani nikdo z fora...
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Rachot motoru

#59 Příspěvek od abcent500 »

abcent500 píše:Myslis, ze turbo za 30 klacku me zachrani od huceni motoru? Kde beres tu jistotu?

Ja uz nevim, jak to popsat.
Stojim, mam neutral, motor bezi klidne, zaradim D a zvuk motoru se trochu logicky zmeni, jelikoz jde do zaberu. Muj problem je v tom, ze ted uz docela casto, kdyz sjedu z dalnice par metru od baraku, stojim na svetlech (zarazeno samozrejme D), padne zelena a ja se pomalu rozjizdim a v tu ranu je pedal o neco citlivejsi a motor vic rve nez normalne (asi jako kdybych pustil 3 klimy zaroven). Radi si 1-2, 2-3 normalne ale 3-4 az pri 2500 tis.otacek! Kazdej tady vyklada o regeneraci ale je hloupost aby probihala kazdy den ve stejnou dobu a ve stejny moment kdy stojim po sjezdu z dalnice na svetlech! A to uz nemluvim o tom, ze z motoru je citit smrad oleje (ne jednou se z kapoty linul kour). Uz to je rok a stale jsem na nic neprisel ani nikdo z fora...
Edit: Vcera jsem shodil hadice z intercooleru a ten je prazdnej, z hadice co jde do egru vyteklo par kapek, od turba jen mastnej film.
Chtel jsem jeste dodat, ze ty problemy mam od te doby, co jsem nechal menit tesneni u turba (u Sotei v Ove). Po prijezdu domu jsem si vsiml poprve smradu z motoroveho prostoru a od te doby to dela porad.
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

Re: Častá hlučnost motoru 530xd

#60 Příspěvek od Vapinecko »

Když píšeš o smradu. Nemáš prasklý svody? Nebo tohodle motoru se to netýká?
Odpovědět