Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 17.05.2008 00:00
- Bydliště: pardubice
- Kontaktovat uživatele:
BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Ahoj Klubáci.
chci Vás poprosit o radu u mého nového auta. BMW E61 530d Automat,r.v.2005 předface
Dnes se mi dvakrát stalo dost nepříjemná věc s automatem.
pokusím se popsat detailně.
Jedu po dálnici cca 130km/h, po sešlápnutí plynového pedálu automat podřadí na rychlostní stupeň 5, potřeboval jsem ještě více akcelerovat a dal jsem tedy pedál na podlahu, kdy automat chtěl přeřadit na stupeň 4, ale z ničeho nic automat vyřadil, otáčky motoru do 5tis. jak nebyla zařazená rychlost. Vyskočila kontrolka převodovky s chybou a popisem - Possible reduction i acceleration.
když jsem tedy najel k pravému Pruhu automat zařadil rychlostní stupeň 3.cca po 5 vteřinách co vyřadil. Myslím dle otáček to byla tato rychlost a dál už pak nahoru neřadil. Musel jsem zastavit zhasnout motor znova nastartovat a zase vše fungovalo. Dnes se mi to stalo dvakrát při stejném průběhu.
Olej v automatu dle předešlého majitele byl měněn cca před 40tis. automat jinak řadí dobře. otáčky nehoupou. jen mám někdy pocit že když řadí stupen3 tak jako kdyby převodovka lehce proklouzla. je to převážně cca kolem 2000otáček.
Nevíte co by to mohlo dělat? Mám strach z mechatroniku. Měnič by údajně houpal otáčky při ustálené rychlosti. Moc děkuji za radu. Jinak kdyby tady byl nějaký odborník z diagnostikou z okolí Pardubic byl bych vděčný.
Moc děkuji za rady.
chci Vás poprosit o radu u mého nového auta. BMW E61 530d Automat,r.v.2005 předface
Dnes se mi dvakrát stalo dost nepříjemná věc s automatem.
pokusím se popsat detailně.
Jedu po dálnici cca 130km/h, po sešlápnutí plynového pedálu automat podřadí na rychlostní stupeň 5, potřeboval jsem ještě více akcelerovat a dal jsem tedy pedál na podlahu, kdy automat chtěl přeřadit na stupeň 4, ale z ničeho nic automat vyřadil, otáčky motoru do 5tis. jak nebyla zařazená rychlost. Vyskočila kontrolka převodovky s chybou a popisem - Possible reduction i acceleration.
když jsem tedy najel k pravému Pruhu automat zařadil rychlostní stupeň 3.cca po 5 vteřinách co vyřadil. Myslím dle otáček to byla tato rychlost a dál už pak nahoru neřadil. Musel jsem zastavit zhasnout motor znova nastartovat a zase vše fungovalo. Dnes se mi to stalo dvakrát při stejném průběhu.
Olej v automatu dle předešlého majitele byl měněn cca před 40tis. automat jinak řadí dobře. otáčky nehoupou. jen mám někdy pocit že když řadí stupen3 tak jako kdyby převodovka lehce proklouzla. je to převážně cca kolem 2000otáček.
Nevíte co by to mohlo dělat? Mám strach z mechatroniku. Měnič by údajně houpal otáčky při ustálené rychlosti. Moc děkuji za radu. Jinak kdyby tady byl nějaký odborník z diagnostikou z okolí Pardubic byl bych vděčný.
Moc děkuji za rady.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 17.05.2008 00:00
- Bydliště: pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Tak závada v převodovce s kodem 4F85 a 5150
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
přesně todle dělá jednomu "zákazníkovi" resp spíš panovi co s tím sem přijel, stejná hrůza (E60 530d), dle slov převodovkáře je to ale na repas celé skříně a nebo rovnou druhou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 17.05.2008 00:00
- Bydliště: pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
hmm to jsem zrovna nechtěl slyšet. 

Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
njn, nafta, zkus zajet za nějakym odbornikem na automaty,
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Jarax je na ty nafty vyloženě vysazenej ikdyž to s tim vubec nemá co dočinění
udělej si výlet do ZF pakra v jihlavě.. jsou tam odborníci na tyhle převodovky a řeknou ti kde je problém a kolik tě to bude stát. Za mě asi nejrozumnější řešení.

udělej si výlet do ZF pakra v jihlavě.. jsou tam odborníci na tyhle převodovky a řeknou ti kde je problém a kolik tě to bude stát. Za mě asi nejrozumnější řešení.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 17.05.2008 00:00
- Bydliště: pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Tak fajn. Děkuji.
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Že to s tím nemá co do činění bych netvrdil. Když přičtu 5ku z tohohle tématu, tak sem potkal jen tři automaty, co za jízdy při akceleraci vyhazují kvalt a kupodivu jsou to všechno nafty. Ta velká spousta N.m s rychlým nástupem tomu asi nedělá dobře.
Nakonec je to stejně jedno. Převodovka dolů a rozborka tě nemine, takže to levny nebude. Tohle už musí být jedině mechanická závada.
Nakonec je to stejně jedno. Převodovka dolů a rozborka tě nemine, takže to levny nebude. Tohle už musí být jedině mechanická závada.
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
benzínové ZF automaty prakticky vůbec neodchází, narozdíl od naftovych které jdou do kytek jedena za druhym.
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Zajímavá myšlenka, ale benzínové osmiválce mají krouťák (papírově) velmi podobný dieslům. Jediný rozdíl je spektrum otáček ve kterém ho poskytují, takže teoreticky by měli odcházet i tam? Pokud to rozdílné spektrum není hlavní příčinou.TANN3R píše:Že to s tím nemá co do činění bych netvrdil. Když přičtu 5ku z tohohle tématu, tak sem potkal jen tři automaty, co za jízdy při akceleraci vyhazují kvalt a kupodivu jsou to všechno nafty. Ta velká spousta N.m s rychlým nástupem tomu asi nedělá dobře.
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
nejde ani o krouták ani o jeho spektrum ale o jeho nástup, resp o turbodíru, ta zabíjí ty automaty, taková 750 má kroutak jak 3.0d, ve stejných otáčkách, ale ten nástup je mnohem pozvolnější.
za celou dobu co dělám BMW tu mohlo být několik set V8 benzínu, jen cca 60 je stálých klientů s V8, žádná převodovka se nikdy neměnila, jenom jednou aby se zjistilo že to tím stejně nebylo a že problém byl v čidlech vačky.
naft sem jezdí stálých tak 20, z toho polovina má dělanej automat.
za celou dobu co dělám BMW tu mohlo být několik set V8 benzínu, jen cca 60 je stálých klientů s V8, žádná převodovka se nikdy neměnila, jenom jednou aby se zjistilo že to tím stejně nebylo a že problém byl v čidlech vačky.
naft sem jezdí stálých tak 20, z toho polovina má dělanej automat.
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Jasně, naprosto tvou statistiku chápu a dává to smysl. Jen konkrétně já z ní např. vybočuji 
N62B44 a převodovka se měnila hned po koupi. Automat držel při zpomalování z 3 na 2 tak dlouho 3ku, dokud nechcípl motor. Snejk zkoušel různě laborovat, nakonec zafungovala pouze celá nová převodovka vč. mechatroniku
Viděls někdy něco podobného?

N62B44 a převodovka se měnila hned po koupi. Automat držel při zpomalování z 3 na 2 tak dlouho 3ku, dokud nechcípl motor. Snejk zkoušel různě laborovat, nakonec zafungovala pouze celá nová převodovka vč. mechatroniku

Viděls někdy něco podobného?
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
to víš pětky

nn nesetkal jsem se.
tudle věc jsem viděl u jedné F07, otevřeli jsme převodovku a byla plná špon, majitel ji nechal za 70 zrepasovat, ale vydržela jen 500km, pak se dala druhá nová převodovka za 80 a už to bylo ok



nn nesetkal jsem se.
tudle věc jsem viděl u jedné F07, otevřeli jsme převodovku a byla plná špon, majitel ji nechal za 70 zrepasovat, ale vydržela jen 500km, pak se dala druhá nová převodovka za 80 a už to bylo ok

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 17.05.2008 00:00
- Bydliště: pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
chci se ještě optat. pokud budu montovat jinou převodovku 6HP26Z za 6HP26Z tak to půjde nebo musí kompletně sedět i čísla na štítku? Pak asi zapsat na diagnostice.
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
z čeho sou ty převodovky?
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Ja to nedavno resil a podle Pakry musi sedet cislo na stitku. Ovsem nedokazali rict v cem se prevodovky lisi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 17.05.2008 00:00
- Bydliště: pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Tak 6HP26Z bych měl mít údajně na autě dle katalogu. Takže musí sedět celý štítek?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 17.05.2008 00:00
- Bydliště: pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
No jinak se přidala další závada. Má to teda dost velký vliv na teplotu automatu. Ráno automat řadí ok ale jak se postupem jízdou ohřívá tak například když zastavím na semaforech tak mi to tam kopne rychlost 1 a celkem to dost kopne jako když do mě někdo zezadu naboural. Pak se mi taky stalo že když dojíždím k odbočce tak pak přidám plyn a automat při podřazení taky dost kopne a to nemusím mít plyn na podlaze. Je to však v závislosti na teplotě. Ráno se tohle za studena neděje.
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
Je možné, že ti uniká olej a máš ho tam málo. Čím dlhšie jazdíš, tým väčšiu teplotu má prevodovka a pri nízkej hladine oleja to spôsobuje tieto problémy. Začni to riešiť čo najskôr, inak sa ti prevodovka zadrie a môžeš ju meniť kompletne...
Re: BMW E61, automat při akceleraci vyřadí.
kontrola hladiny oleje a elektrické vrtule na chladičidzusik píše:No jinak se přidala další závada. Má to teda dost velký vliv na teplotu automatu. Ráno automat řadí ok ale jak se postupem jízdou ohřívá tak například když zastavím na semaforech tak mi to tam kopne rychlost 1 a celkem to dost kopne jako když do mě někdo zezadu naboural. Pak se mi taky stalo že když dojíždím k odbočce tak pak přidám plyn a automat při podřazení taky dost kopne a to nemusím mít plyn na podlaze. Je to však v závislosti na teplotě. Ráno se tohle za studena neděje.