Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Teplota a tlak oleje - mereni

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Teplota a tlak oleje - mereni

#1 Příspěvek od Joshuax »

nejak si nemuzu pomoct, ale ta fukce hledat mi nevraci zadne pouzitelne vysledky :)

Neresil jste nekdo nahodou pridavani budiku pro teplotu a tlak oleje oleje ? Teplota vody je sice zajimavy udaj, ale o tom, jak moc zahrivam, ci prehrivam olej, nepovi zhola nic.
Proto jsem koukal po netu, abych dohledal nejake info, jak dodelat mereni techto hodnot, pokud jimi vozidlo neni z vyroby vybaveno a nenasel jsem v zasade jasne danou odpoved, protoze nekdo pouziva pro tohle vlozku mezi filtr a drzak filtru oleje (http://www.2racing.cz/Priruba-pod-olejo ... d21529.htm) a nekdo to cpe na ruzna mista, v motoru, dle typu motoru.
Tak jestli jste to nahodou nekdo neresil, pripadne jaky s tim mate zkusenosti ;) Diky
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota a tlak oleje - mereni

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ten mezikus co jsi postnul používám třeba já v E30 - ale u e36, kde je filtr pouze jako vložka je toto nepoužitelné.

Každopádně řešení je jednoduché, stačí se inspirovat originálním řešením u M3.
Zabuduješ závit do domečku olejového filtru - stačí úprava stávajícího domečku, nemusíš kupovat nutně M3 a máš místo pro teplotu oleje.
Tlak je rovnoměrně stejný v motoru, takže u tlakového čidla můžeš řešit rozdvojku na seriové čidlo pro policajta na budíky ;)

Samotné budíky bych volil nějaké značkové, která mají kalibrovaná čidla - za mě doporučuji zdvojené budíky od Innovate motorsport, které v jednom budíku umí signalizovat teplotu i tlak a da se s nimi potom násedně i dál pracovat ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota a tlak oleje - mereni

#3 Příspěvek od Joshuax »

No prave, kdyby to slo pouzit, tak bych to neresil a pouzil tohle. Videl jsem prave predelavky ve smyslu kupovani M3 domku, ale nejake vrtani diry do stavajiciho domku, to jsem nevidel.
U toho tlaku se obavam, jestli treba nemuze poveseni dalsiho zarizeni na to cidlo nejak zkreslit to vlastni mereni ?
Tlak se mi prave zda, ze je tam nejaky mensi (mam pred vymenou oleje), kontrolka po nastartovani nezhasina ihned, ale po cca 3-5ti vterinach, proto bych to rad mel i meritelne.

Btw cekal jsem, ze jestli se nekdo ozve, tak ty ;) Diky

Edit: Hmm, viditelne se tim uz nekdo zabyval :) Tohle nevypada zle.
http://www.highperformanceparts.cz/adap ... tory.54886
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota a tlak oleje - mereni

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Joshuax píše:U toho tlaku se obavam, jestli treba nemuze poveseni dalsiho zarizeni na to cidlo nejak zkreslit to vlastni mereni ?
Tlak je všude stejný, představ si to jako v pneumatice, je jedno jestli měříš nahoře, nebo dole :)

Čerpadlo maže nějaké množství oleje do kanálu, to teče středem do filtru směrem k vnější straně filtru, následně dole je odvod do hlavního mazacího kanálu, ze kterého jsou mazány hlavní loziska a následně ojniční potažmo hlavní kanál do hlavy. Ojniční čepy jsou vlastně to, co ti způsobuje protitlak proti čerpadlu (následně hlavní čepy, uložení vaček atd atd.) takže po nastartování, jak je olej dotlačen všude ti vznikne mazací tlak - jeho velikost je dána stavem excentrického čerpadla, celkového stavu motoru (klika,hlava atd.), použití typu oleje a v neposlední řadě teploty oleje.

Potom jsou v motoru i zpětné ventily - u filtru (integrován v domečku filtru) a někdy bývá ještě před čerpadlem, aby olej netekl po vypnutí zbytečně zpět (ale to je případ starších motorů, nevím jak to má e36, tu jsem nepitval... )
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota a tlak oleje - mereni

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kup si filtrbox z M54, ten má šroubení (závitovou díru M10x1) pro čidlo teploty oleje. Nevymýšlej vymyšlené a vyráběné :-)
Filtrbox z M54 je plně záměnný na M52, rozdíl je jen v díře pro čidlo a v lehce demontovatelných ucpávkách v technologických dírách.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota a tlak oleje - mereni

#6 Příspěvek od Joshuax »

No neco s tim provedu. Diky za tipy ;)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Odpovědět