Zdravím,
delší dobu se potýkám s problémem na mé E60 530d 160kw, tím problémem je neochota motoru jít do vyšších otáček jak cca 3500ot. V tu chvíli se motor chová, jako by byl v omezovači a aby automat přeřadil, je nutno ubrat plyn.
Už jsem pátral po fóru a bohužel jsem našel jen vlákna, kdy vinou byl DPF filtr, resp regenerace. To ale není můj případ, protože DPF od výroby nemám a ač nejsem automechanik, trošku bych tipoval buď váhu vzduchu, vakuovou pumpu nebo regulaci na turbu. Turbo má "provozní vůli" nic strašného, ale zároveň i s tímto problémem se mi poslední dobou stává, že turbo nesepne v cca 2,2k ot. ale mnohdy začne tlačit až kolem 2,7k ot. s tím, že kolem 2 - 2,7k je slyšet syčící vzduch který někde tlačí. Podtlakové hadičky jsou OK.
Vím, že se zde najde plno odborníků co mi napíšou, že jsem si neměl kupovat naftu, přes internet se to těžko určí nebo že jsem si už dávno odpověděl sám. Byl bych ale vděčný, kdyby mi někdo alespoň poradil po čem jít, jestli to většinou bývá regulace turba, díra v sání, špatná vakuovka, váha vzduchu nebo něco jiného.
Předem děkuji za rady.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW E60 530d 160kw podtlak / turbo problém
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E60 530d 160kw podtlak / turbo problém
no neměl sis kupovat naftu tak se ted nediv 
základ je diagnostika, prostě ta ti řekne jeslti turbo tlačí málo, nebo moc, nebo vůbec a ty už pak můžeš pátrat proč. podtlaky sou taky duležity, všecko ovladaj, ale to jsme zase u diag a u Air testu. můžeš změřit podtlaky i manometrem.
takže asi tak.

základ je diagnostika, prostě ta ti řekne jeslti turbo tlačí málo, nebo moc, nebo vůbec a ty už pak můžeš pátrat proč. podtlaky sou taky duležity, všecko ovladaj, ale to jsme zase u diag a u Air testu. můžeš změřit podtlaky i manometrem.
takže asi tak.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: BMW E60 530d 160kw podtlak / turbo problém
Ten motor má málo vzduchu. A automat potom nechce přeřadit, protože by přišel o množství výfukových plynů, které pohání turbo a to zase dodává ten vzduch do motoru.
Takže jde o to, jestli je vzduchu od turba málo, nebo se za turbem někde ztrácí, když slyšíš to syčení:
- to turbo má štelování geometrie lopatek podtlakovou nebo elektrickou regulací ? Více přečti zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 78&start=0
- jsou všechny hadice od turba, přes intercooler před chladiči až k EGR ventilu těsné, není někde díra, když to syčí?
- není zaseknutý (= pootevřený) ten EGR ventil ? https://data.motor-talk.de/data/galleri ... -39191.jpg

Takže jde o to, jestli je vzduchu od turba málo, nebo se za turbem někde ztrácí, když slyšíš to syčení:
- to turbo má štelování geometrie lopatek podtlakovou nebo elektrickou regulací ? Více přečti zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 78&start=0
- jsou všechny hadice od turba, přes intercooler před chladiči až k EGR ventilu těsné, není někde díra, když to syčí?
- není zaseknutý (= pootevřený) ten EGR ventil ? https://data.motor-talk.de/data/galleri ... -39191.jpg

Re: BMW E60 530d 160kw podtlak / turbo problém
Turbo je štelované vakuem, netěsnost v sání bych asi vyloučil už z důvodu, že když mi dva měsíce zpátky rupla hadice mezi IC a motorem, tak jsem z toho měl pěknou dýmovnici
asi bych začal tou diag. a pak se uvidí.
