zdravím.. u e39 rok 96 .. motor tds mi začal odcházet kroužek na ews na spínačce... čip z klíčku nenačte a tak se musí čip přiložit přímo na kroužek aby načetl .... jelikož mám motor na mechanice tak ews opravit nechci ale chci ho vyřadit... ews mi blokuje startér a nekde tam prej má u palubky být relé blokování startu... ale co jsem viděl fotky ji jiných e39 tak v místě u řidiče nad pedáláma je to relé dané ale já ho tam nemám... kde ho mám teda hledat? díky ..... jo a jedinou mini krabičku na které je napsáno EWS jsem našel pod krytem na volantu a vede do ní kábl z kroužku kolem spínačky... ale to by nemělo být ono, ne?
--------------------------------------------------------------------------------------------
takže z googlu jsem zjitil že to má být hned za příhrádkou pod volantem https://www.rpmmotorsport.net/images/ews_3.2_black.png
jenže já to tam nemám... elektrika v autě je napadená kutilem celkem dost.... nemáte teda nekdo fotku jak má vypadat aspon konektor do té krabičky a odkud vede? díky
r.96 bude mat este asi EWS2, tam su 2 krabicky, jedna pod volantom a jedna za kastlikom. Da sa vypnut immo v DDE a pojde hned, ews2 sa moze uplne odpojit,iba na tom konektore bude treba spojit hrube kable na starter.
za kastlíkem u spolujezdce myslíš? za kastlíkem pod volantem totiž ta krabička neni.. je tam jen prádná deska bez té krabičky a neni tam ani volný konektor.
tak další zjištění.. ews za kastlíkem u řidiče ani nikdy nebylo... po přiložení čipu ke spínačce cvakne relé za kastlíkem u spolujezdce.... je tam nejaká jednotka a do ní vede mnoho konektorů.. co je to za jednotku?
Do 2/97 je EWS2 za plechem za kastlíkem spolujezdce. Ta "druhá krabička" je T/R modul, ten jen překládá data z čipu immo - A/D převodník.
Od 3/97 je EWS3 (EWS4.3 v případě objednání nového EWS po 9/2005), v případě TDS ale stále v režimu EWS2.
Lze upravit soft v ŘJ motoru na bez EWS, je tam paměť typu SOP8, něco jako 93C46 (z hlavy, ale mám pocit, že jsem se nesekl). EWS samo o sobě blokuje jen startér, o zbytek se stará jednotka motoru za základě kódu ISN z EWS (přijat/nepřijat).
FX: díky za vysvětlení... a když ews blokuje jen startér tak uzavírací cívka na hlavě čerpadla by mela teda být pod napětím i když se ews nenačte ano? .. mám motor na mechanice takže jde mi jen o to aby fugoval starter a ta cívka na čerpadle.
EWS samo cívku neblokuje, jestli to dělá bez signálu od EWS jednotka motoru, to ti nepovím, ale dokážu si to představit. Beztak motorová jednotka bez správného signálu od EWS neotevře vstřiky, takže ti nejde jen o tu cívku. Potřebuješ EWS vyrušit v motorové jednotce, pokud to chceš řešit takto.
Každopádně podle prvotního problému co popisuješ je určitě finančně výhodnější opravit EWS, protože čtecí kroužek pro EWS2 stojí cca 600 Kč nový, T/R modul, pokud je to jím, stával tuším kolem 1200 Kč... ale oboje jde použít z jiného auta, odhad ceny cca pětikilo? Vyřazení EWS bude určitě podobně nákladné nebo nákladnější.
Jo, no u TDS nevím přesně co ta motorová jednotka kdyžtak blokuje. Ale co je jednodušší než od EWS odpojit konektor a spojit na něm piny 1 a 3 - a uvidí, jestli to chytne nebo ne. Dohady jsou k ničemu.