Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
Stalo se mi už podruhé za léto že moje E39 523i normálně chladí,topí... ale ve velkých vedrech po zaparkování vylítá 1-2l chladiva přes víčko expanzky.Mohl by to být termostat, nebo spíše těsnění pod hlavou nebo něco dalšího? V obou případech byla venku extrémní teplota (nejteplejší den v roce atd.).Díky za každý názor.
Na víčku oleje ani v expanzce žádný šlem není...vše vypadá normálně.
Na víčku oleje ani v expanzce žádný šlem není...vše vypadá normálně.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
V jake kondici je chladic ? Kdy jsi to naposledy kompletne flushnul ?
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
Byl vyměněný asi před 5 lety- druhovýroba z Kelly.Vypadá že celkem funguje. vyfluslo mi to asi před měsícem,ale to bylo také hodně extrémní vedro.Přijde mi to jako když se motor dostane do abnormální teploty a tím, že není elektrická vrtule tak se nedochladí zbytek vody.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
Funguje ti ohřev termostatu?
Re: E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
Co to je ? Jak to poznám ? Teploměr normálně ukazuje střed teploty.Termostat budu měnit i s domečkem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Re: E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
Je to ohřev termostatu pro udržování optimální teploty (kvůli spotřebě, neskutečná píčovina od bmw). Nahoře je konektor (na domečku), změř odpor mezi piny. Asi kolem 10 ohmu by měl mít. Pokud je přerušen, běhá motor furt přes 107 stC. Nastuduješ na netu.
Re: E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
Díky za doporučení, zkusím to proměřit...bylo by mi divné těsnění pod hlavou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
spíš se podívej na těsnění na víčku
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
Možná ti víčko expanzky upouští při nízkém tlaku.
Po zastavení horkého motoru přestane proudit voda a ta se v nejteplejším místě hlavy u výfukových ventilů začne lokálně vařit, pokud je nízký tlak. Var zastaví zvedající se tlak, který posune bod varu nad lokální teplotu. Pokud ventilek povolí při nižším tlaku, voda vaří dál a vytlačuje vodu z expanzky.
Víčko zkontroluješ tak, že si uděláš přípravek třeba z HT trubky a špuntu (v každém hobbymarketu), do špuntu uděláš díru a našroubuješ ventilek ze staré duše. Připojíš kompresor s manometrem, na trubku přitlačíš víčko a zkusíš, na jaký tlak se trubka nechá nafouknout, než víčko odfoukne. Tenhle motor je dělaný na zhruba 2 atmosféry. 1 je málo, 3 už ohrožuje chladič.
Po zastavení horkého motoru přestane proudit voda a ta se v nejteplejším místě hlavy u výfukových ventilů začne lokálně vařit, pokud je nízký tlak. Var zastaví zvedající se tlak, který posune bod varu nad lokální teplotu. Pokud ventilek povolí při nižším tlaku, voda vaří dál a vytlačuje vodu z expanzky.
Víčko zkontroluješ tak, že si uděláš přípravek třeba z HT trubky a špuntu (v každém hobbymarketu), do špuntu uděláš díru a našroubuješ ventilek ze staré duše. Připojíš kompresor s manometrem, na trubku přitlačíš víčko a zkusíš, na jaký tlak se trubka nechá nafouknout, než víčko odfoukne. Tenhle motor je dělaný na zhruba 2 atmosféry. 1 je málo, 3 už ohrožuje chladič.
Re: E39 523i - voda z expanzky hodinu po zaparkování
Víčko by to být mohlo, neb je tam opravdu dlouho.Vzhledem k ceně víčka asi není co řešit a vyměním ho a uvidím při provozu auta jestli udrží.V ETK píšou tlak 2,0 BARu.
Děkuji
Děkuji