Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Problém E60 525d
Problém E60 525d
Ahoj, mám problém. Jedná se o bmw e60 525d 2004. Auto vůbec nejede (jak bez turba), motorová jednotka píše chybu 3F57 Ventil plnícího tlaku. Celý den se v tom hrabu a nejsem schopnej určit přesně chybu. Když smažu závady, tak auto chvíli jezdí normálně. Pak ho nechám běžet na volnoběh a zase to vyhodnotí stejnou chybu a přestane jet. Neřešil to někdo nebo nevíte co by to mohlo být? Regulace na turbu se hýbe, teď mám sundáne sání a koukám na podtlaky, ale už jsem v koncích. Předem děkuji za odpověď
Re: Problém E60 525d
DPF, váha vzduchu, hadice intercooleru, zanesený snímač karbonem, turbo + regulace, vakuová pumpa vč. hadic a diagnostiku BMW.
Re: Problém E60 525d
Dpf prošlo regeneraci a v pořádku. Na hadicich a cooleru jsem nic nenašel. Váha vzduchu nová od Bosche. Vakuová pumpa funguje a vyměnil jsem všechny podtlakove hadice a beze změny. Jaké čidlo? Jak poznám správnou funkci regulace? A turbo je řízené jen elektronicky?
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém E60 525d
MAP senzor jsi kontroloval ?
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: Problém E60 525d
A dělalo to už před výměnou či to začalo po výměně váhy vzduchu ? Protože se musí diag, vyresetovat.
Vypadáto že máš ovládane turbo EL regulací, takže zkontroluj zda to pěkně chodí.
čidlo tlaku neboli map je tenhle > http://forum.bmw5.co.uk/applications/co ... 675d9237ab a pěkně zanesen karbonem.
je přichycen na konci sáním.
Vypadáto že máš ovládane turbo EL regulací, takže zkontroluj zda to pěkně chodí.
čidlo tlaku neboli map je tenhle > http://forum.bmw5.co.uk/applications/co ... 675d9237ab a pěkně zanesen karbonem.
je přichycen na konci sáním.
Re: Problém E60 525d
Dělalo to i předtím a reset byl proveden. Po obědě vyndám čidlo tlaku a napíšu. Podtlaky opravit nepomohlo. Zítra jedu na lepší diagnostiku k někomu tady z klubu.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Problém E60 525d
Jo, jo - dojeď s autem do depa na Dlouhé ploché dráze v ML, tam to napíchneme na BMW diagnostiku. Teď jde o to, jestli ta regulace geometrie lopatek turba :
- je řízená podtlakem přes elektroventil, ale vakuum se ztrácí např. netěsností ve zpevnění silenbloků motoru http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=22_0093 , turbo tlačí moc a proto to padá do nouzáku,
- nebo tam je elektrická regulace turba http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3873 a elektronika si postavila hlavu, koupe se v oleji atp. , tam už to funguje bez vakua takto https://www.youtube.com/watch?v=SUJs-i3k1a0

- je řízená podtlakem přes elektroventil, ale vakuum se ztrácí např. netěsností ve zpevnění silenbloků motoru http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=22_0093 , turbo tlačí moc a proto to padá do nouzáku,
- nebo tam je elektrická regulace turba http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3873 a elektronika si postavila hlavu, koupe se v oleji atp. , tam už to funguje bez vakua takto https://www.youtube.com/watch?v=SUJs-i3k1a0

Re: Problém E60 525d
V pondělí nebo úterý zkusím rozebrat regulaci a napíšu.
Re: Problém E60 525d
Jenom takový poznatek nebo spíš dotaz z mé strany, abych si eventuelně ujasnil své znalosti - turbo, resp. lopatky jeho regulace jsou ve výchozí pozici, tzn. bez podtlaku ve stavu plného otevření, tzn. v pozici, kdy turbo není schopno vyvinout plnící tlak a to z bezpečnostních důvodů např v situacích, kdy by bylo vedení podtlaku přerušeno tak ať nenastane overboost, ne? TAkže z toho by plynulo, že pokud by byl problém v těsnosti vedení podtlaku, tak by turbo netlačilo moc, utfíž by motor nepadal do nouzáku z tohohle důvodu ale naopak by motor neměl potřebný plnící tlak, ne? Resp. aktuální plnící tlak by nekorespondoval s tím požadovaným, který odpovídá danému spektru otáček a danému požadavku obsluhy, který je v mapách ecu.starML píše: - je řízená podtlakem přes elektroventil, ale vakuum se ztrácí např. netěsností ve zpevnění silenbloků motoru http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=22_0093 , turbo tlačí moc a proto to padá do nouzáku,
Já vím, jde jenom o slovíčkaření, ale rád bych si to ujasnil a případně se vzdělal

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Problém E60 525d
To OnBa:
Ta 525d má podle diagnostiky elektricky nefunkční elektrický regulátor turba. Respektive při inicializaci diagnostikou se regulátor pokoušel o pohyb, ale z důvodu mechanického zablokování lopatek se to nepodařilo - asi moc karbonu uvnitř mechanizmu geometrie lopatek.
To Misanek:
- základní poloha lopatek turba u podtlakové regulace je maximálně otevřeno,
- tj. bez vakua turbo netlačí, motor nemá výkon, jede jako "hladký diesel", ale nepadá do nouzáku kvůli "overboost",
- okamžitě po startu se vakuum vytvoří, podtlak přitáhne membránu a nastaví lopatky na maximální plnící tlak,
- po dosažení maximálního plnícího tlaku dojde k regulačnímu zásahu, který lopatky turba více otevírá a tím zamezuje dalšímu zvyšování tlaku - to dělá elektroventil pozice 1 http://static.bmwfans.info/images/epc/MTQ4OTI2X3A=.png ,
- tento ventil je trojcestný, tj. buď plně propojí rezervoár vakua s akčním členem (membránou), nebo uzavírá přívod z rezervoáru a upouští podtlak z akčního členu do atmosféry - ve skutečnosti mezi těmito polohami kmitá a tím uržuje plnící tlak na maximální povolené úrovni,
- tento ventil je stejný a tedy zaměnitelný, jako je u zpevnění silenbloků motoru, regulaci EGRu a vířivých klapek, možná se liší směr vývodů, směr montáže a rozdílné uchycení "bla-bla",
- pokud jsou všechny podtlakové hadice a rezervoár OK, jedná se o nejčastěji nefunkční díl,
- nejčastější problém je v přítomnosti olejové emulze, ta ucpe vlastní ventilek nebo vložené sítko a tím znefunkční průchod vakua do atmosféry, turbo vytvoří vyšší plnící tlak a motor spadne do nouzáku.

Ta 525d má podle diagnostiky elektricky nefunkční elektrický regulátor turba. Respektive při inicializaci diagnostikou se regulátor pokoušel o pohyb, ale z důvodu mechanického zablokování lopatek se to nepodařilo - asi moc karbonu uvnitř mechanizmu geometrie lopatek.
To Misanek:
- základní poloha lopatek turba u podtlakové regulace je maximálně otevřeno,
- tj. bez vakua turbo netlačí, motor nemá výkon, jede jako "hladký diesel", ale nepadá do nouzáku kvůli "overboost",
- okamžitě po startu se vakuum vytvoří, podtlak přitáhne membránu a nastaví lopatky na maximální plnící tlak,
- po dosažení maximálního plnícího tlaku dojde k regulačnímu zásahu, který lopatky turba více otevírá a tím zamezuje dalšímu zvyšování tlaku - to dělá elektroventil pozice 1 http://static.bmwfans.info/images/epc/MTQ4OTI2X3A=.png ,
- tento ventil je trojcestný, tj. buď plně propojí rezervoár vakua s akčním členem (membránou), nebo uzavírá přívod z rezervoáru a upouští podtlak z akčního členu do atmosféry - ve skutečnosti mezi těmito polohami kmitá a tím uržuje plnící tlak na maximální povolené úrovni,
- tento ventil je stejný a tedy zaměnitelný, jako je u zpevnění silenbloků motoru, regulaci EGRu a vířivých klapek, možná se liší směr vývodů, směr montáže a rozdílné uchycení "bla-bla",
- pokud jsou všechny podtlakové hadice a rezervoár OK, jedná se o nejčastěji nefunkční díl,
- nejčastější problém je v přítomnosti olejové emulze, ta ucpe vlastní ventilek nebo vložené sítko a tím znefunkční průchod vakua do atmosféry, turbo vytvoří vyšší plnící tlak a motor spadne do nouzáku.

Re: Problém E60 525d
Tak jsem se dnes do toho zase trochu pustil a zjištění jsou zatím nulová.
Kabeláž k elektročlenu vypadá v pořádku, olej v ní nebyl a mechanický poškození jsem nenašel.
Poté jsem odpojil osičku na regulaci turbodmychadla a zkusil pohyb lopatek. Překvapilo mě, že to jde až tak volně - absolutně bez odporu a zadrhávání. Nikdy jsem to nezkoušel, tak nevím zda je to v pořádku. Přikládám video.
Turbo je tam Garrett, kód přečtu jen z expazní části, tudíž přesně označení nevím.
A teď jsem možná zklamán, že je to turbo nevypadá zanešené karbonem.
https://youtu.be/9McHfVAKcYw
Kabeláž k elektročlenu vypadá v pořádku, olej v ní nebyl a mechanický poškození jsem nenašel.
Poté jsem odpojil osičku na regulaci turbodmychadla a zkusil pohyb lopatek. Překvapilo mě, že to jde až tak volně - absolutně bez odporu a zadrhávání. Nikdy jsem to nezkoušel, tak nevím zda je to v pořádku. Přikládám video.
Turbo je tam Garrett, kód přečtu jen z expazní části, tudíž přesně označení nevím.
A teď jsem možná zklamán, že je to turbo nevypadá zanešené karbonem.
https://youtu.be/9McHfVAKcYw
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Problém E60 525d
Jo, ta páčka má jít hodně volně, to je v pořádku viz video https://www.youtube.com/watch?v=SUJs-i3k1a0 asi ve 30 vteřině. Jenže mne s tím BMW diagnostika ani nepohnula, ale měla by!!
Jdeme dál:
- návod na demontáž už nepotřebujete, ale jak to vypadá s tím olejem a jak to vypadá uvnitř se hodí https://www.youtube.com/watch?v=iSEVwi3ulvI
- schéma zapojení jsem Vám dodal emailem, takže při zapnutém zapalování zkontrolujte napětí na pinu (1) toho 5-ti pólového konektoru a kostru na pinu (2) ohmetrem. Na pinu (4) se nepokoušejte nic měřit, to je ovládání z řídící jednotky motoru !! Jak vypadá konektor X2353 uvedeno níže.
- pokud nenajdete 12 Voltů na pinu (1), zkontrolujte všechny pojistky v bloku pojistek řídící jednotky motoru A8682, tj. pod filtrem klima před spolujezdcem musíte otevřít tu schránku s řídícími jednotkami, jak A8682 vypadá uvedeno níže, ale diagnostika žádnou absenci napětí nehlásila,
- pokud bude všechno OK, bude chyba uvnitř elektroniky, kterou by mohl prověřit kolega v Drmoulu, zbytek po telefonu.



Jdeme dál:
- návod na demontáž už nepotřebujete, ale jak to vypadá s tím olejem a jak to vypadá uvnitř se hodí https://www.youtube.com/watch?v=iSEVwi3ulvI
- schéma zapojení jsem Vám dodal emailem, takže při zapnutém zapalování zkontrolujte napětí na pinu (1) toho 5-ti pólového konektoru a kostru na pinu (2) ohmetrem. Na pinu (4) se nepokoušejte nic měřit, to je ovládání z řídící jednotky motoru !! Jak vypadá konektor X2353 uvedeno níže.
- pokud nenajdete 12 Voltů na pinu (1), zkontrolujte všechny pojistky v bloku pojistek řídící jednotky motoru A8682, tj. pod filtrem klima před spolujezdcem musíte otevřít tu schránku s řídícími jednotkami, jak A8682 vypadá uvedeno níže, ale diagnostika žádnou absenci napětí nehlásila,
- pokud bude všechno OK, bude chyba uvnitř elektroniky, kterou by mohl prověřit kolega v Drmoulu, zbytek po telefonu.




Re: Problém E60 525d
Tak jsem provedl další měření. Na pinu č.1 a č.2 je jmenovité napětí baterie. Pak je ve štekru obsazen pin č.4 - ten jsem nechal být.
Kabeláž je mírně od oleje, ale po rozpojení jsem jsi nevšiml že by spoj a piny byly nějak nadměrně zaolejovaný.
Tudíž to vypadá na vadný regulátor a ten by uměl proměřit pan Voneš v Drmoule? Popřípadě co k tomu potřebuje za podklady? Děkuji
http://leteckaposta.cz/174206390
Kabeláž je mírně od oleje, ale po rozpojení jsem jsi nevšiml že by spoj a piny byly nějak nadměrně zaolejovaný.
Tudíž to vypadá na vadný regulátor a ten by uměl proměřit pan Voneš v Drmoule? Popřípadě co k tomu potřebuje za podklady? Děkuji
http://leteckaposta.cz/174206390
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Problém E60 525d
OK, takže kabel je živej, teď jde o tu elektroniku a motorek. Petr bydlí "Za Hasičárnou", první neomítnutý domek vpravo. Tyhle podklady by mu měli stačit - už jsem mu je poslal emailem:
- návod a fotky na konci článku http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=44572
- zjednodušené schéma http://www.superturbodiesel.com/std/att ... p?aid=5880 a http://www.superturbodiesel.com/std/att ... p?aid=7561

- návod a fotky na konci článku http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=44572
- zjednodušené schéma http://www.superturbodiesel.com/std/att ... p?aid=5880 a http://www.superturbodiesel.com/std/att ... p?aid=7561

Re: Problém E60 525d
Tak p. Voneš mě odmítl, údajně to neumí, nechce se mu do toho a nemá na mě čas. Je tady někdo z klubu, kdo by dokázal odzkoušet motůrek?
Re: Problém E60 525d
Tak proběhla výměna elektrické části turbodmychadla za starší a zatím se vše zdá být v pořádku. Auto jede bez škubání a na plný výkon. Dnes jedu opět na kontrolu na diagnostiku, tak uvidíme.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Problém E60 525d
- jo, jo, motor jde krásně, turbo tlačí hezky od spoda a do nouzáku už nepadá - takže motor už je OK,
- zůstaly Ti tam ty výhřevy ostřikovačů a vadné přívody k čidlům PDC vpravo vzadu,
- pravděpodobně se zase projeví ta závada ohledně zvýšeného odporu k pyropatroně na baterii, více o tom je napsáno zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... ie&start=0 , tu závadu máš jako první na výpisu diagnostriky z minulého týdne,
- už se nepodařilo smazat olejový servis, respektive původně záporná hodnota byla nahrazena nulou, ale nenaskočí další kilometry do další výměny oleje, zkoušeno přes BC i diagnostikou - stav tacho je nad 380tkm a někde jsem četl, že při tomto stavu to už smazat nejde => může toto někdo potvrdit?
Je mi známo, že :
- kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na ujetých kilometrech, může být resetována teprve po spotřebování více než deseti litrů paliva, tj. nejde to resetovat po pár kilometrech a Ty už jsi to jednou zkoušel. Jestliže se servis podle ujetých kilometrů zobrazí s indikací 'reset', resetování kontrolky je možné. Jestliže se zobrazí bez indikace 'reset', nebylo ještě spotřebováno minimální stanovené množství paliva - resetování kontrolky zatím není možné. Ale nám se RESET? zobrazil.

- zůstaly Ti tam ty výhřevy ostřikovačů a vadné přívody k čidlům PDC vpravo vzadu,
- pravděpodobně se zase projeví ta závada ohledně zvýšeného odporu k pyropatroně na baterii, více o tom je napsáno zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... ie&start=0 , tu závadu máš jako první na výpisu diagnostriky z minulého týdne,
- už se nepodařilo smazat olejový servis, respektive původně záporná hodnota byla nahrazena nulou, ale nenaskočí další kilometry do další výměny oleje, zkoušeno přes BC i diagnostikou - stav tacho je nad 380tkm a někde jsem četl, že při tomto stavu to už smazat nejde => může toto někdo potvrdit?
Je mi známo, že :
- kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na ujetých kilometrech, může být resetována teprve po spotřebování více než deseti litrů paliva, tj. nejde to resetovat po pár kilometrech a Ty už jsi to jednou zkoušel. Jestliže se servis podle ujetých kilometrů zobrazí s indikací 'reset', resetování kontrolky je možné. Jestliže se zobrazí bez indikace 'reset', nebylo ještě spotřebováno minimální stanovené množství paliva - resetování kontrolky zatím není možné. Ale nám se RESET? zobrazil.

Re: Problém E60 525d
Vyřešeno. Auto najelo dalších 2tkm bez výpadku. Nastavit olejový servis by bylo super, ale nevím jak na to...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Problém E60 525d
Při tacho nad 300tis km to už pravděpodobně nepůjde. Jedině deaktivovat ukazatel výměny oleje, aby nesvítila kontrolka přejetého intervalu výměny. Více http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 30&start=0 a tady http://www.bmwklub.cz/forum/download/file.php?id=95785


Re: Problém E60 525d
to platí obecně na všech 5er?
Já resetoval při 301000 a šlo to...
Já resetoval při 301000 a šlo to...