Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Brzdy z druhovýroby-úvaha

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.

Díly origo vs druhovýroba

Preferuji zásadně origo díly
4
25%
Origo díly pokud jsou za rozumnou cenu
3
19%
Kombinuji origo a druhovýrobu, na ceně nezáleží
5
31%
Pouze druhovýroba,protože je cenově dostupná
1
6%
Nemám vlastní názor
3
19%
 
Celkem hlasů: 16

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Brzdy z druhovýroby-úvaha

#1 Příspěvek od matal Moderátor »

Kolik km najezdíte na brzdy z druhovýroby.?
Moje zkušenost s origo brzdama je taková: E39 530i mám přes 10let, na origo brzdové kotouče jsem najel více jak 120.000,- a jednou měnil desky. Předpokládám,že na druhovýrobu najedete max 50.000km,, tj: 2,5x míň než na origo brzdy. Dnes jsem jednomu mládenci posílal cenu na origo kotouče s deskama Kotouč=3075,-kč/ks, desky 3300,-kč, celkem 9450,-kč=sleva 30% a když se dívám na ceny se slevou 10% Brembo 2830,- Ate= 2940,- Zimmerm.=3080, desky Brembo=2530,- Ate=2430,- Zimmer.2500,-, no a když vezmu např.ATE,tak dám za komplet 8310,- je to včetně slevy 10% kterou dostane většina lidí,když si o to řekne a jsme na ceně 8310,-Kč, jenže je musíte vyměnit po 50.000km,což je 2,5x častěji než origo brzdy, tj v penězích 20.775,-kč při nájezdu 125.000km. a to jen za materiál bez servisu, reklamací, nervů atd.. Samozřejmě je to jen moje teoretická úvaha podpořená vlastní zkušeností, protože každý jezdí jinak, jinak šlape na brzdy a taky má jiné možnosti slev.. Berte to jen jako úvahu k zamyšlení. 20.775,- Vs 9.450,- :-) Pěkný den..

PS:Je tu nuda,tak to trošku oživit, nicméně mě zkušenosti ostatních zajímají..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#2 Příspěvek od pavproch »

Zapoměls na to, že jakékoli jiné brzdy než ty co jsou z autorizáku s hologramem na nerozlepené krabičce Ti začnou ihned po montáži (no, nejpozději po prvním brždění) kopat. Aspoň já doposud jinou (lepší) zkušenost nenabyl.
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#3 Příspěvek od de-nitro »

daj jsem 2x ate na 330d a pokazdy vydrzely pres 80tis a rozhodne jsem je nezkroutil.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#4 Příspěvek od johnyfly1 »

otazka je ci aj original brzdy su take kvalitne teraz ako pred 10timi rokmi :)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#5 Příspěvek od Joshuax »

Moje zkusenost, dam brzdy a nez je stihnu sjet, tak to auto stejne uz davno nemam...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#6 Příspěvek od matal Moderátor »

pavproch píše:Zapoměls na to, že jakékoli jiné brzdy než ty co jsou z autorizáku s hologramem na nerozlepené krabičce Ti začnou ihned po montáži (no, nejpozději po prvním brždění) kopat. Aspoň já doposud jinou (lepší) zkušenost nenabyl.
To tvrdit nemohu, brzdy se mají zajíždět aspoň 300km i origo, ale zkušenost mám,že začnou pískat..
Samozřejmě jsem taky zkoušel neorigo brzdy, to bych kecal,že ne,
ale vždy jsem se co nejdříve vrátil k origo brzdám, páč nemám nervy jezdit po servisech a prodejcích s reklamacemi.. :?
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#7 Příspěvek od Thomeeno23 »

Mám na autě přes 80 tis. km vrtané zimmr. a po jedné výměně desek myslím že kilo hodně ostrého stylu dají bez problému. Akorát rychle reznou takže na víkendovku bych je nebral. Cenově to bylo lehce přes 3 tis. kč za kotouč. Vše ostatní krom originálu jsem zkroutil..
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#8 Příspěvek od Hoody4 »

Já můžu přihodit svojí zkušenost. Po koupi auta jsem dával ATE, vydrželi asi 2000km a zkroutili se. Proběhla reklamace dali se nové a vydrželi asi 8000km a opět se zkroutili.
Další brzdy budou origo BMW, protože konkrétně u brzd se mi potvrdilo, že nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci. :idea:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#9 Příspěvek od pavproch »

matal píše:
pavproch píše:Zapoměls na to, že jakékoli jiné brzdy než ty co jsou z autorizáku s hologramem na nerozlepené krabičce Ti začnou ihned po montáži (no, nejpozději po prvním brždění) kopat. Aspoň já doposud jinou (lepší) zkušenost nenabyl.
To tvrdit nemohu, brzdy se mají zajíždět aspoň 300km i origo,
Já teda zajíždím na obou svých autech tak, že namontuju, vyjedu večer na Bumbálku a zajíždím z extra dlouhého kopca s minimem zatáček a bez provozu: napřed piánko brzdím v malé rychlosti, vychladnout, potom víc z větší rychlosti, vychladnout atd., při cca třetí jízdě dolů kopcem už na ně du natvrdo: kilopade+ do skoro zastavení (těsně před zásahem ABS) a to tak že 2x až 3x s mezi-vychladnutím.... a mám zajeto na nějakých 40 km.... :twisted:

OEM materiál se nikdy nezkoutil či nezačal kopat. Koupil sem ale jednou tady na klubu nové OEM brzdiče i s novýma deskama (krabička s hologramem, ale rozlepená, bůhví jak dlouho) a ty kopat začaly. Taxem koupil nové (ty samé) OEM desky v autorizáku (zalepená krabička s hologramem), zajel postupem viz výše a ... nekopou....
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#10 Příspěvek od Thomeeno23 »

Tak já ty zimmry nezajížděl a stejně nekopou, ale fakt je že fialovou barvu zatím nemají :D... Osobně myslím že spoustu kotoučů lidi zkřiví tím že s rozpálenou brzdou vlítnou do louže (včetně mně...)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A kope vám to i při nižších rychlostech? Při jakýmkoliv brzdění i nástupu, nebo drží jen leštění a lechtando ? :)
Dál taky otázka jak se na tom podílí vůle ložisek?

Myslím, že jízda v dešti a taky stání na pedálu na horkých brzdách přehřeje kotouč (nacementuje místo obtisku destičky) a pak to kope. Nechápu, ale jak tohle ošetřit při jízdě s automatem. Možná se pletu.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No...pokud někomu začnou kopat brzdy ihned po namontování/zajetí tak je buď lopata a nebo se stala chyba v instalaci případně zajetí. Ono pokud někdo nevycisti voditka v držáku trmene, nebo namaže tepelně neodolnou vazelínou, tak se deska klidne sekne a dělá paseku...
Ve většině kopající brzdy dělá naglazovana deska po kotouči, samotná litina se zkroutí až v případě velkého teplotního rozdílu :-) sice po stažení přestanou kopat, ale to jen kvůli tomu ,že se plocha treciho segmentu očistí :-)
Už jsem to psal na ksichtoknize, ale tohle je naprosto neporovnatelny kdy je to nejenom zavisle na řidiči ale i na trasách apod... Pokud vezmu to jakym způsobem jezdí žena a já, tak ta by na origo brzdy najela i 200tis km a vyhazoval bych je zejména kvůli korozi :-) jezdí hodně setrvačně (a pak bych tu mohl valit klíny ó origo brzdach :-D )
A docela zásadní rozdíly jsou pokud porovnáváme desky z prvotní šarže, která byla montovaná i na lince a nebo už nekolikatej dokup skladu , kterej už má jine vlastnosti než prvotní šarže. To stejne platí jak u náhrady tak závodních brzd... Může se najít vadná série. Ale striktně trvat na OEM řešení me přijde trochu úzkoprse, obvzlaste pokud v náhradě či ekvivalentu existuje daleko lepší řešení :-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#13 Příspěvek od matal Moderátor »

Tak jasně Vojto, každý jezdí jiným stylem a každý očekává něco jinýho..
i od Ate koupíš několik druhů brzd v jiných cenových relacích, tak samozřejmě i další výrobci.
Zřejmě někdo si koupí to levný blato a pak se diví, moje úvaha je v tom,že na Origo díly je prostě spolehnutí..
Třeba je zajímavé,že na řadu 3 prodávají v BMW dva druhy kotoučů,obyč a vrtané (desky jen jedny), ale na další řady ne. No, možná ano s tím programem Performance..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#14 Příspěvek od pavproch »

Nevím jak na 3er, ale na 2er (imho je tam ale rozdíl pouze v průměru kotoučů: 340 vs 380mm) nejsou přední kotouče vrtané ale pouze "ďolíkované" (dimpled) - mám na obou autech - má to kód S2NHA "///M Performance brakes"
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#15 Příspěvek od Misanek »

Já osobně jezdím powerdiscy již několik let, měl jsem je na e34 (tam jsem na sadu desek a kotoučů najel cca 110t km), teď je mám na e39 a zatím s nima nemám absolutně žádný problém a do budoucna nebudu asi ani nic jiného kupovat, než jedině ATE Powerdisc
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#16 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To mám čímdáltímvíc pocit, že to co jde na linku v automobilce od dodavatele je v naprosto jiné super kvalitě, než to co pak koupíte u dealera jako "originální" náhradní díl popř. jako aftermarket OEM. Příklad hlavně jako ATE brzdy a SACHS tlumiče, díly podvozku, spojky atd.. Já to neměřil, ale výdrž a útlum, chrakteristiku to má oproti dílu co byl na novým autě podle mě docela jinou. To může prostě potvrdit jen někdo kdo v tý fabrice dělá a vyrábí tyhle díly. Takže různý šarže a úrovně jakosti určitě jsou.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

To vidíš i dneska, když ti dojde díl, který byl několik let nedostupný... najednou je ten odlitek, že by jsi z toho blil - hrubější, otřepy atd. :) a pak si budeme povídat, jen že OEM je prostě nejlepší...
Třeba když jsem viděl klikovku z N54 tak ti jako bonus přijde i se šponkama po upnutí z výroby...
Takže to co šlo v před deseti lety na auto, tak bylo určitě někde jide ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#18 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Já vás jen ujistím, že to, co píšete, je pravda. Mám známýho, co dělá do plastů a dodává plasty jistým automobilkám, který nebudu jmenovat. To, co prochází testem je jiný, to co je na autě má jinou kvalitu a originální díl koupený u dealara pak taky. Plasty mají úplně jiné procentuální poměry. Všichni šetří na kvalitě, aby vydělali víc, tak to prostě je.

Ty kotouče ATE jsou taky krásný příklad. Slyším to dost často, že na původní kotouče od koupi člověk najede hromadu a pak si koupí ATE v Kelly apod. a najede půlku. Nutno podotknout, že poláci vykupují originální obaly a balí pak do toho bůhví co a někomu z nás se to může dostat pod ruku.
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#19 Příspěvek od matal Moderátor »

Totic píše:To mám čímdáltímvíc pocit, že to co jde na linku v automobilce od dodavatele je v naprosto jiné super kvalitě, než to co pak koupíte u dealera jako "originální" náhradní díl popř. jako aftermarket OEM. Příklad hlavně jako ATE brzdy a SACHS tlumiče, díly podvozku, spojky atd.. Já to neměřil, ale výdrž a útlum, chrakteristiku to má oproti dílu co byl na novým autě podle mě docela jinou. To může prostě potvrdit jen někdo kdo v tý fabrice dělá a vyrábí tyhle díly. Takže různý šarže a úrovně jakosti určitě jsou.

A kde chceš takovýho číňana tady sehnat.. :?: :!: :smich: :smich2: :mrgreen: :mrgreen:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

Re: Brzdy z druhovýroby-úvaha

#20 Příspěvek od Hoody4 »

MattyX píše:No...pokud někomu začnou kopat brzdy ihned po namontování/zajetí tak je buď lopata a nebo se stala chyba v instalaci případně zajetí.
To je pěkná blbost. Tohle možná platí pro menší lehký auta (E30/36/46) s manuálem. U těžších aut typu E60/65 to rozhodně není tak jednoduchý (třeba se zajíždení s automatem) a ta druhovýroba je dle mé zkušenosti tak 50/50, že to vydrží alespoň nějaký menší nájezd bez problému.
Odpovědět